alkoholijuomia Saksassa myydään ruokakaupoissa, vai onko siellä mitään rajoituksia ollenkaan?
Onko Saksassa sama laki kuin Suomessa, että alle 20-vuotias voi ostaa max. 21 prosenttisia juomia?
Moniko prosenttisia
5
667
Vastaukset
- IchBinEinBerliner
Saa ostaa mietoja alkoholijuomia kuka tahansa 16 vuotta täyttänyt henkilö (samoja kuin suomessa 18-vuotta täyttänyt). Ja juomista.. Niitä ovat kaupat pullollaan. Esim. isot supermarketit ovat pullollaan alkoholijuomia. Viineillekkin on ISO oma osastonsa, ja voin sanoa, että EI VEDÄ millään vertoja ALKOLLE! Viinejä on heti satoja pulloja, ja viinilitrankin saa jopa 75 c. purkki! Myös väkevät ovat suhteellisen halpoja.
Kyllä Saksassa monesti käytyäni on ruvennut mietityttämään koko alkon olemassaolo.. - Korn
Ainakin 60-prosenttisiin juomiin asti on kaikki saatavana ihan tavallisissa ruokakaupoissa.
- prossat ja myynti
16 vuotta täyttänyt saa ostaa alle 20 vai oliko se nyt 21% alkoholijuomia. 18 vuotta täyttänyt kaikkia.
Ja kaupoissa myydään alkoholia ilman %-vol-rajoitusta. Eli käytännössä 80% Stroh-rommi taitaa olla vahvin. - doremifa
ei ole rajoitusta alle 20 vuotiaiden alkoholiostoksista eli he voivat ostaa mitä vaan ja kuinka paljon vain. alle 18 vuotiaille ei saisi myydä alkoholia. luulen kyllä ettei siitä niin tarkkaa kontrollia pidetä kuin Suomessa.
- doremifa
hei, unohtui vielä mainita että saat melkein kaikista kaupoista kaikenlaista ja -prosenttista alkoholia, na dann PROST....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 503834
- 1053415
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj342791Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262428- 201869
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan51799- 1851746
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3861449- 271447
Huomenta kulta
En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo91228