Eli tälläista kysyisin...
Oppiiko kani koskaan sisä siistiksi??
Mulla on nyt noin 10viikkoa vanha kani tyttönen ja vapaana ollessaan se pissii ihan joka paikan(sohvan,sängyn,lattiat jne.)
Häkissäkin se pissii ihan joka paikkaan...
mä kokeilin laitaa häkkiin pissalaatikon mut tää ei koskaan tee pissojaan sinne, vaan tää kani neito on ottanu sen laatikon sängyks ja nukkuu siellä hyvin tyytyväisenä...
Kanista kysyisin?
7
264
Vastaukset
- Minttu
Meidän eka kani oli meillä 5 vuotta,eikä oppinut koskaan sisäsiistiksi.Tämä toinen oli jo tullassaan melkein valmis.Ei kyllä tykännyt vessalaatikossa,nukkui siellä ja pissasi viereen.Välillä myös vahingossa sohvalle.Pidimme sitä enemmän häkissä,niin oppi sitten.Edellinen kani pissaili syliin ,osoittavat kuuulema rakkauttaan.Papanoita löytyy silloin tällöin lattialta,ne n helppo poistaa.Onnea ja hauskoja hetkiä uuden kanisi kanssa.
- ninnu
kani pitäs opettaa sisäsiistiksi jo pentuna, sun kanis on vielä nuori joten toivoa on..
kokeile vaikka semmosta et ku se pissii lattialla, torut sitä ja laitat hetkeksi häkkiin, ja kun se tekee pissit koppiin, annat jonku herkkupalan... - *kanin omistaja*
Voisit kokeilla näin...
Jos kanisi pissii lattialle toru sitä ja laita se pissalaatikkoon.Voisit kokeilla tota keinoa.
EN ole varma toimiiko se mutta aivan hyvin saattaa.Mullakin on kaks kania jotka kakkii samaan paikkaan!!!
Moikka!!! - Wagner
Kyllä pienokaisesi voi vielä oppiá sisäsiistiksi kun on vielä niin nuori. Kokeile aluksi että laitat puruja tarpeeksi pissipaikalle että kanisi huomaa kovan ja pehmeän eron. Siis kanithan pissii kaikelle pehmeälle (sängyille, sohville jne.)
Meidän kanipoika on ollut pienestä pitäen sisäsiisti. Muutaman papanan oon koko aika ´na joutunut siivoomaan lattioilta. - Mie
...oppi heti sisäsiistiksi, kun mä viitsin sitä vain opettaa eli aina kun oli tullut häkkiin pissa siirsin pissaset purut pissalaatikkoon. Eli häkissä oli purua pohjalla ja sitten vielä muovinen pissalaatikko, jossa oli myös purua. Ei kovin montaa kertaa tarvinnut laittaa pissaisia puruja laatikkoon, kun pupsi huomasi mistä on kyse. Nyt tulee pissit ja kakit vain pissalaatikkoon.
Mutta kai toi voi olla vähän perinnöllistäkin, jos emä on ollut kamalan epäsiisti, että nukkuu pissassa, niin kai poikasetkin tekevät samoin.
En voi sanoa sulle kuin koeta olla kärsivällinen! - Pumpuli
Kyllä ne mun mielestä oppii...jos siis opettaa, ei ne automaattisesti paitsi tietty ne harvinaiset tapaukset=)
Mä ostin kanini eläinakaupasta kun se oli vasta 6viikkonen.. ostin sille heti alux, noin 1 viikon päästä ku se tuli meille ja uskalsi jopa ulos häkistä, ni hommasin sille sellasen kissoille tarkotetun vessan. Laitoin sen nuoneen nurkaan, tai sellaseen paikkaan missä oli ns. selusta turvattuna.. kun se pissi häkkiinsä, missä oli puruja, laitoin pissasia puruja sinne vessalaatikkoon (jossa muuten kissanhiekkaa) ja papanoita, ei menny viikkookaan ku se oppi meneen sinne...tosin pissi myös häkkiin tiettyyn nurkkaan ja papanoita joskus pikkusen lattialla, mut ei muuta...
Ja tietty, pehmeestä ja lämpösestä ku kanit tykkää ni se pissi aika monta kertaa sänkyyni=) Mut tosi hyvin kuiteski oppi sinne laatikolle...
Siis, yrität vaan opettaa sitä, laittamalla pipanoita ja pissapurui sinne hiekkalatikkoon, ni sehän huomaa aika pian et tänne pitää pissii..=) Mut älä laita sitä vessalaatikkoo mihinkään ns. väliaikaseen paikkaan, esim olohuoneen maton nurkkaan, mistä kaikki ihmiset sit havaitsee jne, sillä mun kanille laitettiin se vessa olkkariin , parhaimmalle paikalle ja nyt sitä ei voi enää siirtää ku se pissii sit siihen lattialle sen vessalaatikon paikalle..=) jes. ainakun on vieraita ni pikku kanini paskahuussi on keskellä olkkarii...=) jeps!!
Tsemppii kanis kanssa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ja jos on onkelmii sen kanssa et se nukkuu vessansa, ni keksi sille joku muu kiva nukkumapaikka, esim tyyny johonki laatikkoon tms...ni pysyy vessasta nukkumasta poissa=) - Kaneista kyselevä
Tulevat pupujussit...
Noh ajoin opettaa kanit sisäsiistiksi ja etsin täältä vinkkejä.
Pumpulin neuvot oli hyviä niinkuin Mienkin. Tosi paljon eri ratkaisuja.
(P.S. Nyt olen taas hitusen fiksunpi)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.1212355- 1341885
Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos631236Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1051206En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k771091Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik311060Tykkäsit nainen
Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.451039HESARI: Kahden Pasin pankki OmaSp
Toinen entinen työntekijä sanoi, että Turtio oli organisaatiossa “Jumalasta seuraava, ylöspäin” https://www.hs.fi/visio24996Kerroppas nyt
M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉81990Helppo selvittää onko oma täällä
Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse56942