Kanista kysyisin?

Sanna

Eli tälläista kysyisin...
Oppiiko kani koskaan sisä siistiksi??
Mulla on nyt noin 10viikkoa vanha kani tyttönen ja vapaana ollessaan se pissii ihan joka paikan(sohvan,sängyn,lattiat jne.)
Häkissäkin se pissii ihan joka paikkaan...
mä kokeilin laitaa häkkiin pissalaatikon mut tää ei koskaan tee pissojaan sinne, vaan tää kani neito on ottanu sen laatikon sängyks ja nukkuu siellä hyvin tyytyväisenä...

7

231

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minttu

      Meidän eka kani oli meillä 5 vuotta,eikä oppinut koskaan sisäsiistiksi.Tämä toinen oli jo tullassaan melkein valmis.Ei kyllä tykännyt vessalaatikossa,nukkui siellä ja pissasi viereen.Välillä myös vahingossa sohvalle.Pidimme sitä enemmän häkissä,niin oppi sitten.Edellinen kani pissaili syliin ,osoittavat kuuulema rakkauttaan.Papanoita löytyy silloin tällöin lattialta,ne n helppo poistaa.Onnea ja hauskoja hetkiä uuden kanisi kanssa.

    • ninnu

      kani pitäs opettaa sisäsiistiksi jo pentuna, sun kanis on vielä nuori joten toivoa on..
      kokeile vaikka semmosta et ku se pissii lattialla, torut sitä ja laitat hetkeksi häkkiin, ja kun se tekee pissit koppiin, annat jonku herkkupalan...

    • *kanin omistaja*

      Voisit kokeilla näin...
      Jos kanisi pissii lattialle toru sitä ja laita se pissalaatikkoon.Voisit kokeilla tota keinoa.
      EN ole varma toimiiko se mutta aivan hyvin saattaa.Mullakin on kaks kania jotka kakkii samaan paikkaan!!!
      Moikka!!!

    • Wagner

      Kyllä pienokaisesi voi vielä oppiá sisäsiistiksi kun on vielä niin nuori. Kokeile aluksi että laitat puruja tarpeeksi pissipaikalle että kanisi huomaa kovan ja pehmeän eron. Siis kanithan pissii kaikelle pehmeälle (sängyille, sohville jne.)

      Meidän kanipoika on ollut pienestä pitäen sisäsiisti. Muutaman papanan oon koko aika ´na joutunut siivoomaan lattioilta.

    • Mie

      ...oppi heti sisäsiistiksi, kun mä viitsin sitä vain opettaa eli aina kun oli tullut häkkiin pissa siirsin pissaset purut pissalaatikkoon. Eli häkissä oli purua pohjalla ja sitten vielä muovinen pissalaatikko, jossa oli myös purua. Ei kovin montaa kertaa tarvinnut laittaa pissaisia puruja laatikkoon, kun pupsi huomasi mistä on kyse. Nyt tulee pissit ja kakit vain pissalaatikkoon.
      Mutta kai toi voi olla vähän perinnöllistäkin, jos emä on ollut kamalan epäsiisti, että nukkuu pissassa, niin kai poikasetkin tekevät samoin.
      En voi sanoa sulle kuin koeta olla kärsivällinen!

    • Pumpuli

      Kyllä ne mun mielestä oppii...jos siis opettaa, ei ne automaattisesti paitsi tietty ne harvinaiset tapaukset=)
      Mä ostin kanini eläinakaupasta kun se oli vasta 6viikkonen.. ostin sille heti alux, noin 1 viikon päästä ku se tuli meille ja uskalsi jopa ulos häkistä, ni hommasin sille sellasen kissoille tarkotetun vessan. Laitoin sen nuoneen nurkaan, tai sellaseen paikkaan missä oli ns. selusta turvattuna.. kun se pissi häkkiinsä, missä oli puruja, laitoin pissasia puruja sinne vessalaatikkoon (jossa muuten kissanhiekkaa) ja papanoita, ei menny viikkookaan ku se oppi meneen sinne...tosin pissi myös häkkiin tiettyyn nurkkaan ja papanoita joskus pikkusen lattialla, mut ei muuta...
      Ja tietty, pehmeestä ja lämpösestä ku kanit tykkää ni se pissi aika monta kertaa sänkyyni=) Mut tosi hyvin kuiteski oppi sinne laatikolle...
      Siis, yrität vaan opettaa sitä, laittamalla pipanoita ja pissapurui sinne hiekkalatikkoon, ni sehän huomaa aika pian et tänne pitää pissii..=) Mut älä laita sitä vessalaatikkoo mihinkään ns. väliaikaseen paikkaan, esim olohuoneen maton nurkkaan, mistä kaikki ihmiset sit havaitsee jne, sillä mun kanille laitettiin se vessa olkkariin , parhaimmalle paikalle ja nyt sitä ei voi enää siirtää ku se pissii sit siihen lattialle sen vessalaatikon paikalle..=) jes. ainakun on vieraita ni pikku kanini paskahuussi on keskellä olkkarii...=) jeps!!
      Tsemppii kanis kanssa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      Ja jos on onkelmii sen kanssa et se nukkuu vessansa, ni keksi sille joku muu kiva nukkumapaikka, esim tyyny johonki laatikkoon tms...ni pysyy vessasta nukkumasta poissa=)

    • Kaneista kyselevä

      Tulevat pupujussit...

      Noh ajoin opettaa kanit sisäsiistiksi ja etsin täältä vinkkejä.
      Pumpulin neuvot oli hyviä niinkuin Mienkin. Tosi paljon eri ratkaisuja.

      (P.S. Nyt olen taas hitusen fiksunpi)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2022
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      45
      1557
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      28
      1458
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      19
      1437
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1405
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1377
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1310
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1240
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1217
    Aihe