Voiko yhden ihmisen vedenkulutus kolmelta ja puolelta kuukaudelta olla 7159 m3?
Ihan ensimmäisen kerran jouduin vesimittarin lukemat katsomaan (aiemmin vuokrassa ollut kiinteä vesimaksu).
Mutta siis onko tuo suurikin lukema? Kun ei ole mitään käsitystä sellaisestakaan.
Vesimittarin lukema
10
9413
Vastaukset
- Vesimittarimies
Ei voi pitää paikkansa. Joko olet lukenut mittaria väärin tai sitten se on rikki. Eräs vaihtoehto on että se on 7,159 m3 tai sitten aiempi lukema on jo ilmoitettu ja nyt ilmoitat tuon vaan ja vesilaitoksella laskevat kulutuksen! Mutta tarkastahan nyt ensin, onko lukujen välillä pilkkua!
- mutta silti lukemaksi
tulee 71.59.
Jos nyt vielä itse haluat laskea niin nykyinen luku on 010165.45 ja syyskuussa lukema oli 010093.86 - rikki tai sitten
mutta silti lukemaksi kirjoitti:
tulee 71.59.
Jos nyt vielä itse haluat laskea niin nykyinen luku on 010165.45 ja syyskuussa lukema oli 010093.86lotraat aika helvetisti veden kanssa. Meilläpäin vesilaitos käyttää noin 40kuutiota vuodessa per pää laskutuksen mitoituksena, jollei aikaisempia kulutuksia ole saatavilla. Nyt olisi hyvä olla aikaisempia kulutuslukemia, jotta tähän saa jotain tolkkua.
- kolme ja puoli
mutta silti lukemaksi kirjoitti:
tulee 71.59.
Jos nyt vielä itse haluat laskea niin nykyinen luku on 010165.45 ja syyskuussa lukema oli 010093.86kuukautta on 105 päivää. Ja n. 72m3...
tekee 685 litraa per päivä.
Aika hyvin kulutat.
Suomalaisen normikulutukseksi lasketaan
n. 200 litraa päivässä.
- Vesjmies
7159m3/3,5kk=2045m3/1kk (kk=30pv)
2045m3/30pv=68m3 /1pv
68m3/24h=2,8m3/1h
2,8m3=2800l/60min=46l/min
Eli taloudessasi kuluu vettä 46 litraa minuutissa johonkin, ja koko ajan.
Aika paljon!- tuollainen vedenkulutus
Jos oikeasti kuluisi 46 litraa/min niin jossain on melkoinen vuoto. Esim suihkuhana antaa noin 12 litraa/min ulos täydellä teholla. Kyllähän sen kohinankin kuulee jos putkistosta juoksee vettä 46 litraa/min.
Mittari sökö tai koko taloyhtiön vedenkulutus kulkee tuon mittarinläpi, on mahdollista jos putkimies ollut pienessä tuiskeessa työmaalla.
- Vesmies
Jos olet uuden asunnon ensimmäinen asukas, joudut todennäköisesti maksamaan melkoisen laskun. Jos asunnossa on asunut aiemmin muitakin, mittarissa näkyy tietenkin edellisten asukkaidenkin laskutetut kulutukset. Ei mittaria nollata asukkaiden välissä.
- Vesimittarimies
Oletko tarkastanut kun esim illalla kaikki hanat ja muut vettä käyttävät laitteesi ovat kiinni, pyöriikö vesimittarisi silloin?
Jos pyörii, niin silloin on hätä jo melkoisen suuri. - Lady...
Otit kai huomioon, että edellinen mittarilukema (jonka edellinen asukas on lukenut) vähennetään sinun nyt ottamasta lukemasta, jolloin saadaan veden kulutus.
Mittarissa ollut lukemahan on koko sen mittarin elinkaareen kertynyt summa. - vesihiisisihisihississä
lukemien 010165.45 ja 010093.86
erotus on 71,59 litraa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli305792Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm144364Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403237IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm522951Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3391549Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861338- 621276
Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2321206- 791169
Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul4011161