mitenkä on,hankitteko kuusen vai ette? ei väliä onko kyseessä osto, muovi tai perinteinen metsäkuusi, vaan yleensäkin kiinnostaa kuinka moni tuo kuusen jouluna?....pikku väittely vaimon kanssa..;)hyvässä hengessä
Gallup, kuusi vai ei??
20
597
Vastaukset
- otusolento
on ainakin pyhäinhäväistystä. Joko aito tai ei ollenkaan.
- muovikuusi pestynä
ja uudelleen koristeltuna kammarin nurkkaan.
Tuoksua tulee jo pelkästäns ruuista, ei sitä havun hajua välttämättä edes tarvita.
Jonkinlainen tunnelman luoja se sentäs on koristeltuna, sitä ei voi kiistää.
Helppohoitoinen, voi suihkuttaa ennen ja jälkeen joulun.
Meillä sattuu olemaan sen verran allergiaa, ettei edes perinteiset hyasintit ja muut kukat tule kysymykseen. Onhan edes jotain jouluista tuokin. - kymmenien
vuosien ajalta on röykkiöittäin, mutta kuusta ei tule, kun ei ole varaa eikä voimia sen hakemiseen eikä edes koristelemiseen, joka on ollut mielipuuhaa.
Nauttikaa ihmiset hyvät kaikesta siitä kauniista ja hyvästä, mitä kunakin päivänä ja jouluna eteenne saatte ja olkaa sopuisia, vaikka kuusi olisi vähän vänkkyrä tai harva tai muuten vaan toisen puolison mielestä vääränlainen. JOULUONNEA KAIKILLE1 - Muovikuusellinen
Oikea kuusi ei nykyään tuoksu kuten ennenvanhaan. Sen hetken vain, kun sitä rytkyttää jalkaan kiinni ja raahaa läpi huushollin paraatipaikalleen.
Myytävät kuuset ovat ilmeisesti kaadettu niin monia päiviä ja viikkoja aiemmin tai väärään aikaan/tapaan, että varisevat jo aattoiltana. Sulatustapa meillä on ollut iät ja ajat sama, muinoin itse kaadettu säilyi aina parhaiten.
Nykyään kaupungin asukkina ollaan vaihdettu muovikuuseen, toista oli ennen maalla asuessa.- Kun vielä
Kotosalla asustelin oli meillä aina oikea kuusi.
Nykyisin kun asun omillani on jouluisin ollut muovikuusi. Suurin syy niistä varmaan onkin kolme kissaani.
Vaikka kyllä sitä aina joulua ennen ajattelee että tarttis oikee kuusi hankkia ni aattona sitä taas huomaa että on muovinen nurkassa pystyssä.
Ilman kuusta ei kyllä meille joulua tule.
- muovikuusi
niinkuin viime vuonnakin, sitten kun lapset on vähän isompia niin sitten ostetaan vasta aitoja kuusia... Mielestäni jos ei ole kuusta niin ei tule kunnon jouluakaan...
- ja maassa rauha"
oli aina ennen kirjoitettuna silkkiseen kuuseen ripustettuun marsalkanvyönauhaan.
Lainaksi: Gloria in excélsis Deo: Et in terra pax homínibus bonae voluntátis.
Voisi olla ihan hyvä juttu toteuttaa nykyäänkin, jotta mielessä säilyisi joulun varsinainen sanoma. - mari-anne83
Me ostettiin ihan muovikuusi pari päivää sitten.
Minulle tulee allergiaa kuusesta ja joulu ilman kuusta ei ole joulu. Joten muovikuuseen päädyttiin.
Kuusi näyttää ihan aidolta joulukuuselta, ei siitä huomaa onko se muovinen vai aito. - On kaunis
Tuoksun saa männyn tuoksuisesta kynttilästä.
Terassit koristelin pikkukuusella ja männyn havuilla. Viherkasvien takia ja muutenkaan en tykkää tuoda sisälle aitoo kuusta. Punkkeja ja kaikenmaailman ötököitähän siellä vilisee.
Iso tuuhea muovikuusi on upea ja helppo. - kuusi sisälle.
Meille ei tule joulua, jollei ole aitoa kuusta.
Kuusi on paraatipaikalla ja yleensä 3-3,5 metrinen.
Kuusemme on yleensä pihta, tuuhea ja pitkäneulainen.
Pihalla on myös kuusi, jossa ulkokynttilät. Siis sähköKYNTTILÄT eikä mitään tuikkuja.
Itselläni oli kuusi aina jouluna silloinkin kun olen asunut yksin. Ja uskon, että niin kauan tulee kuusi jouluksi kun vaan jaksamme sen sisälle kantaa.
Onneksi mieheni on samaa mieltä, joten asiasta ei tarvitse neuvotella. ;o)
Kerrothan "kumpi voitti"?
Ihanaa joulua kaikille! - meilläkin
Isännällä meni pari joulua sitten hermot niihin iän ikuisiin neulasiin joita löytyy vielä juhannuksen jälkeenkin joka paikasta. Ja kieltämättä ne on ärsyttäviä kun ne alkaa heti viimeistään joulupäivänä varisemaan ja sit pitäis imurin kanssa heilua koko ajan. Viiem jouluks ostettiin muovi kuusi ja se meillä on tänä joulunakin. Kuten tulevinakin jouluina.
Halvalla saa sellaisia ei aidon kuusen näköisiä muovi kuusia, mutta vähän kun kuuseen sijoittaa niin ihan aidon näköisiä saa ja kestää monta vuotta! - sane
tietenkin ja ihan oikea suomalainen perinteinen kuusi. Näkyy noi muoviset olevan vallalla ainakin tällä palstalla.
Ei tarvitse pähkäillä, uusin muovikuuseni viimevuonna, ei nekään ikuisuuksia kestä.
- joulufani
Kuusi pitää kyllä ihan ehottomasti olla! Viime vuonna ostin muovisen. Kestää monta vuotta eikä varise. Aiempina vuosina on ollut aito kuusi. Mutta minä kun olen tällainen luonnonystävä niin alkoi säälittämään ne kuusiressukat jotka katkaistaan muutaman päivän takia ja heitetään sitten roskiin eikä ne saa kasvaa isoiksi koskaan :(
Nyt ainakin yksi puu saa vuosittain kasvaa kun hankin muovisen :) - Joulu aina erilainen
Meillä hankitaan aina aito kuusi siellä missä vietetään joulua (voi vaihtua niin että joskus äidillä, joskus sisaren luona koko konkkaronkka jne), itse asun kaksiossa poikaystävän kanssa enkä meinaa hankkia kuusta tänne, vaan aito kuusi pitää olla, se hankitaan enemmänkin sisarenlapsille ja lapsimielisille perheessä. Meill on itse ½ metrin korkuinen mini kuusi koska se on hauskan näköinen. Pointti on: jos joku perheessä haluaa oikean kuusen, sen voi hankkia, mutta äiti ei saa olla ainoa joka sen siivoaa/korjaa. Jos sen tekee yhteisvoimin, oikean kuusen saa joka joulu:)
- tonttutyttö94
menen aina isän kanssa jouluaatonaattona hakemaan metsästä aidon joulukuusen!
aidossa on hyvää se, että se tuoksuu niin joululta!- haetaan
kaunis kuusi ilahduttamaan joulu ihmisiä. tuoksu on tärkeä, onneksi ei ole allergiaa. hyvää joulua kaikille kuusiin katsomatta :)
- -----
Oikea kuusi omasta metsästä. :) Joulu ilman kuusta olisi kuin kinkku ilman sinappia
- meillä sille on
Eipä tule kuusta meille, ei, mutta se johtuu siitä että emme ehdi jouluna kuin pyörähtää kotona. Olemme "nuoripari" joka sinkoilee joulun seudun molempien perheiden luona sukuloimassa =) Sitä paitsi asunnossa ei ole mitään edes kohtuullisen siedettävää paikkaa kuuselle...
- frage
kuusi täytyy olla ja vielä itse kaadettu
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1431649
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu111551Joensuun (kaupungin) kiusaamisongelma
Syrjitään, savustetaan ulos ja kiusataan. Pieneen piiriin ei kaikki mahdu. Tehdään elämästä mahdotonta, jolloin ainoa va281179Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa
Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu1931121- 83951
- 74921
Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä
Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta351913- 61788
- 49761
- 50756