kun laitetaan sitä nitroa (nos) niin miten se eroaa puhtaasta hapesta ? miten käy jos kakstahtimoottoriin laittaa paineen alentimien kautta kulkemaan tavallisen ilman sijasta puhdasta happea.. kysyn vain koska haluaisin laittaa sellaiseen minimotoon vähän önkää :D mutta ainoastaan olen epävarma kemiallisista reaktioista...
ps.. en ole yrittämässä siihen mitään 400hp vaan pelkkä ajatus riittää.. 110 kuutioinen niin hyvä jos edes tuntuu kierrosluvussa.. ai niin ja ei sillä väliä jos se moottori kuluu pois..
tämä ei kai tänne kuulu... nos :D
9
1973
Vastaukset
- ...
nirto ja nos oo eri asia? Ite oon ainaskin ymmärtän, et nos on ilokaasuu?
että yks kaveriporukka kehitti systemin, jolla saatiin osa pulloista vapautuvasta kaasusta menemään koneeseen, yhen illan viritys hoka "tomii jos toimii" periaattella ruvettiin räpeltämään. kaasuna käytettiin puhdasta happea
no toimihan se jotenkuten, vanha Citroen AX, karkas merkein yhtä vanhalta 500srj bemarilta, näköetäisyyden päähän ja sitten kone "vaan sammu", toisaalta olihan se kiertänytkin yli 7000rpm (kiekkamittari loppu kesken)
no pojat meni kattomaan pellin alle, mutta konetta ei enää oikein koneeksi tunnistanut kun kansi ja kannen ympäsistö oli sulanut. vähän päästä loppu auto paloi.
Saattaa olla urbaanilegendaa, ehtä hitusen totuutta, en tiedä, mutta näin olen kuullut esson baarissa.- Turbot-On
Olen kuullut tästä urbaanilegendasta ainakin kolmea eri versiota.On asennettu moiset laitteet Scania kuorma-autoon,vanhaan Corollaan ja Ladaan.Ja ties mihin muihinkin tuo legenda on liitetty.Ei mitään perää ainakaan tuolla moottorin tai kannen sulamisella.Liioitelluimmassa versiossa koko moottori lensi irti ja kävi yksinään pellolla ja sammui vasta kun koko moottori oli sulanut.Että tälläisiä legendoja "puhdashappi-vitityksestä" liikkuu.On toki selvää,että puhtaalla hapella on erittäin suuri vaikutus palamistapahtumiin eri käyttömudoissa.
- tottakin
Turbot-On kirjoitti:
Olen kuullut tästä urbaanilegendasta ainakin kolmea eri versiota.On asennettu moiset laitteet Scania kuorma-autoon,vanhaan Corollaan ja Ladaan.Ja ties mihin muihinkin tuo legenda on liitetty.Ei mitään perää ainakaan tuolla moottorin tai kannen sulamisella.Liioitelluimmassa versiossa koko moottori lensi irti ja kävi yksinään pellolla ja sammui vasta kun koko moottori oli sulanut.Että tälläisiä legendoja "puhdashappi-vitityksestä" liikkuu.On toki selvää,että puhtaalla hapella on erittäin suuri vaikutus palamistapahtumiin eri käyttömudoissa.
taitaa tässä legendassa olla että rautakin palaa puhtaassa hapessa (esim. polttoleikkaus, syttymislämpötila ~700 C astetta).
saattaisi todellakin venttiilit ainakin palaa pois ja luulempa että alumiinikin syttyy kun on riittävästi happea ja lämpöä paikalla. - rautakin
tottakin kirjoitti:
taitaa tässä legendassa olla että rautakin palaa puhtaassa hapessa (esim. polttoleikkaus, syttymislämpötila ~700 C astetta).
saattaisi todellakin venttiilit ainakin palaa pois ja luulempa että alumiinikin syttyy kun on riittävästi happea ja lämpöä paikalla.oikein hyvin. Mutta JÄTTÄKÄÄ se hapen kanssa leikkiminen ei pääty hyvin. jos ilmassa olevaa happipitoisuutta nostetaan 2 prosenttia palamisnopeus kaksinkertaistuu. Puhdas happi yhdistettynä vaikka öljyyn tai rasvaan voi aiheuttaa räjähdyksen. ps. alumiinikin palaa mutta esim ruostumaton teräs ei pala kaasuvehkeillä.
- VAAN
SIIS, NITRO JA ILOKAASU ON AIVAN ERI ASIA! ILOKAASU ON VAIN HAPETIN, ELI JOUDUT SYÖTTÄMÄÄN SOPPAAKIN IHAN ERILAILLA, MUUTENHAN SIITÄ EI OLE MITÄÄN HYÖTYÄ, PAITSI RIKOT KONEESI. "NITRO" SEOKSET POLTTOAINEENA ON SITTEN OMA LUKUNSA, MUTTA TOTA KAASUA TÄSSÄ VARMAAN HAETTIIN..
- minä.
tottakai kemiallinen ahtaaminen kuuluu tänne.
Jos tarkoitat ilokaasun(dityppioksidin"n2o":n) ja hapen eroja niin ilokaasusta sen verran että se on seos jossa on happea ja typpeä sekaisin mikä onkin moottorille hyvä piristysruiske,typpi jäähdyttää moottoria sisältä ja happi mahdollistaa suuremman polttoaine määrän palamisen.puhdas happi kokeilut pääyy kyyneliin,yleensä männät sulaa.
Jos taas tosiaankin tarkoitat nitroa niin aine on nestemäistä,käytetään metanoolin kanssa polttoaineena.- mitenkäs
sittten jos lisäisi seoksen bensan pitoisuutta ja vahvistaisi kaasuttimen kestämään(niinku mekaanisesti ja vielä virtaukset toimimaan) esim... 0.4 bar :) se on kakstahtinenvehe että se luultavasti hajoaa kyl mutta entäs nostamalla öljy-prosentteja? vai alkaako jo kiertämään oravanpyörää? öljyn vuoksi tehot laskee ja ilman sitä se paukkuu... tietysti kun se on ilmajäähdytteinen ja siihen rakentais päälle vesijäähdytyksen (alkeellisen) niin sais lämmöt alas jos tarvisi...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1001993
Venäjä lähettää 480 tuhannen sotilaan armeijan Suomen rajalle
Miten Suomessa vastataan Venäjän uhkaan sotilaallisesti2411614Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä
"Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht2561040Nainen voi rakastaa
Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt78935- 84914
- 7835
- 28771
Kalateltta fiasko
Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr10755Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa
Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.55734IS Viikonloppu 20.-21.7.2024
Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku38719