Muuttofirmaa?

JussiPattiTussi

Onko kellään kokemuksia, mikä olisi hyvä muuttofirma Porvoon alueella? Monet firmat pitävät majaansa Helsingissä ja laskuttavat jo pelkästä hki-porvoo-ajomatkasta sikamaista hintaa.

8

3630

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sisäänkirjautumaton.

Porvoossa on aika heikosti muuttolafkoja, mutta jos joku sattuu omistamaan pakettiauton, voin aina lähteä apumieheksi roudaamaan huonekaluja. Kokemusta on puolentoista vuoden verran...

• itse käytin tota

itse käytin porvoon muuttopalvelua ja olin todella tyytyväinen palveluun.

• Jeppe II

• Muuttajamuuttaja
        Jeppe II kirjoitti:

http://www.porvoonmuuttopalvelu.com/

Otappa käteen Porvoon puhelinluettelo ja sieltä keltaiset sivut.Muuttopalveluja on alaotsikko.Kannattaa soittaa läpi, sillä hinnoissa on hirveät hintaerot.Porvoon Muuttopalvelu oli kaikkein kallein.

• saa halvempaa
        Muuttajamuuttaja kirjoitti:

Otappa käteen Porvoon puhelinluettelo ja sieltä keltaiset sivut.Muuttopalveluja on alaotsikko.Kannattaa soittaa läpi, sillä hinnoissa on hirveät hintaerot.Porvoon Muuttopalvelu oli kaikkein kallein.

Juu, ainahan saa halvempaa, mut kyllä laadussakin on eroa. Kokemusta kahdelta eri muuttofirmalta porvoossa.

• siinä sitten on??
        saa halvempaa kirjoitti:

Juu, ainahan saa halvempaa, mut kyllä laadussakin on eroa. Kokemusta kahdelta eri muuttofirmalta porvoossa.

Ja mikähän siinä laadussa sitten eroaa?? Tietääkseni kaikki, myös tuo Porvoon Muuttopalvelu, ovat saaneet kamat siirretyksi ja vieläpä ehjinä. Siihen pystyy melkein kuka tahansa, ihmisten tavarat on yksinkertaista peruskamaa ja kestävät myös kovakouraisempaakin käsittelyä hyvin. Ainoa joillekin vaikeuksia tuottava asia on pesukone etenkin kierreportaissa, mutta olen kyllä nähnyt maallikkojenkin asiasta suoriutuvan.

Varsinainen osaaminen ja se laatu näkyy vasta erikoismuutoissa. Esimerkiksi myyntitilojen rekvisiitta on herkästi hajoavaa, vaikeasti sidottavaa ja väärin lastattuna todella paljon tilaa vievää. Ja tumpelot ei saa kamoja edes autoon, mutta jos saavatkin, niin puolet tavaroista on paskana ennen määränpäätä kun lastausta ja kuormansidontaa ei olla osattu tehdä oikein ja järkevästi. Esimerkiksi joku lähemmäs tuhannen kilon painoinen pyörillä varustettu pöytä lähtee liikkeelle juuri sen verran, että rikkoo tuotemerkillä varustetun peiliväliseinän tai vastaavaa.

Perusmuutot on helppo tehdä itsekin vuokraamalla iso paku, mutta jos matka on pitkä niin silloin kuorma-auto saattaa olla ainoa järkevä vaihtoehto. Kuorma-autoja ei saa vuokrattua kovinkaan monesta paikasta siitä syystä, että maallikon käsittely on niille kovaa rääkkiä ja kuormakoriin syntyneiden reikien paikkaaminen kallista, kun ei ole nähty esim. seinässä korkealla kiinni olevaa katuvaloa, markiisia, puunoksaa tai vastaavaa. Tai sitten jopa sitomaton kuorma tekee vaurioita kontin sisällä liikkuessaan edestakaisin seinien välillä.

Tällöin kyseeseen tulevat muuttofirmat ja ne yleensä rokottavat paljon kahdesta syystä. Ensinnäkin homma on rankkaa ja toiseksikin homma on kausiluonteista, kuun vaihteessa muuttoja voi hyvinkin olla paljonkin, kun taas puolessa välissä kuukautta auto seisoo parkissa. Työpäivät saattavat olla nelituntisia, kun toisinaan taas painetaan 16 tuntia putkeen ja vielä viikonloppuna.

• et laatu maksaa!
        siinä sitten on?? kirjoitti:

Ja mikähän siinä laadussa sitten eroaa?? Tietääkseni kaikki, myös tuo Porvoon Muuttopalvelu, ovat saaneet kamat siirretyksi ja vieläpä ehjinä. Siihen pystyy melkein kuka tahansa, ihmisten tavarat on yksinkertaista peruskamaa ja kestävät myös kovakouraisempaakin käsittelyä hyvin. Ainoa joillekin vaikeuksia tuottava asia on pesukone etenkin kierreportaissa, mutta olen kyllä nähnyt maallikkojenkin asiasta suoriutuvan.

Varsinainen osaaminen ja se laatu näkyy vasta erikoismuutoissa. Esimerkiksi myyntitilojen rekvisiitta on herkästi hajoavaa, vaikeasti sidottavaa ja väärin lastattuna todella paljon tilaa vievää. Ja tumpelot ei saa kamoja edes autoon, mutta jos saavatkin, niin puolet tavaroista on paskana ennen määränpäätä kun lastausta ja kuormansidontaa ei olla osattu tehdä oikein ja järkevästi. Esimerkiksi joku lähemmäs tuhannen kilon painoinen pyörillä varustettu pöytä lähtee liikkeelle juuri sen verran, että rikkoo tuotemerkillä varustetun peiliväliseinän tai vastaavaa.

Perusmuutot on helppo tehdä itsekin vuokraamalla iso paku, mutta jos matka on pitkä niin silloin kuorma-auto saattaa olla ainoa järkevä vaihtoehto. Kuorma-autoja ei saa vuokrattua kovinkaan monesta paikasta siitä syystä, että maallikon käsittely on niille kovaa rääkkiä ja kuormakoriin syntyneiden reikien paikkaaminen kallista, kun ei ole nähty esim. seinässä korkealla kiinni olevaa katuvaloa, markiisia, puunoksaa tai vastaavaa. Tai sitten jopa sitomaton kuorma tekee vaurioita kontin sisällä liikkuessaan edestakaisin seinien välillä.

Tällöin kyseeseen tulevat muuttofirmat ja ne yleensä rokottavat paljon kahdesta syystä. Ensinnäkin homma on rankkaa ja toiseksikin homma on kausiluonteista, kuun vaihteessa muuttoja voi hyvinkin olla paljonkin, kun taas puolessa välissä kuukautta auto seisoo parkissa. Työpäivät saattavat olla nelituntisia, kun toisinaan taas painetaan 16 tuntia putkeen ja vielä viikonloppuna.

jos joku väittää porvoon muuttopalveluu kalleimmax en oo kanssas samaa mieltä ja toisex kyllä on ihan firman muutto ollut mulla kyseessä ja jos kolmannen kerran muutan on taas kysees kyl porvoon muuttopalvelu. ei ainakaan tavarat jää välille niinkuin eräillä firmoilla!

• Kerohan esimerkki
        et laatu maksaa! kirjoitti:

jos joku väittää porvoon muuttopalveluu kalleimmax en oo kanssas samaa mieltä ja toisex kyllä on ihan firman muutto ollut mulla kyseessä ja jos kolmannen kerran muutan on taas kysees kyl porvoon muuttopalvelu. ei ainakaan tavarat jää välille niinkuin eräillä firmoilla!

Joo, homma on kuin lehtien haravointi, hommaan pystyy kuka vain ja homma on joko tehty tai sitten ei, mutta työnjälki on melkeinpä aina sama.

Mutta kerrohan siitä tapauksesta, jossa tavarasi jäivät välille? Alalla työskennelleenä en ole koskaan kuullut moisesta...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      49
      1516
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1345
    3. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      87
      1006
    4. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      18
      997
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      86
      936
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      187
      876
    7. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      831
    8. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      811
    9. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      98
      811
    10. Kaipaan seuraasi niin

monella eri tavalla ja tasolla. En tiedä mitä tapahtui, mutta niin vain kävi että ihastuin sinuun.
      Ikävä
      17
      740
    Aihe