Mitä murkkunne uutena vuotena?

äippeli55

Kertokaa rehellisesti, mitä murkkuikäisenne lapset tekevät uutena vuotena?

Itse en päästä 15-17-vuotiaita lapsiani bileisii juomaan, vaan pidän ne kotosalla.

TE?

39

4943

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Globbe

      Menevät kavereidensa kanssa raketteja ampumaan.

      • Doodleeer

        Annan 16-vuotta täyttävän poikani ja hänen kaverinsa juoda olutta sopivasti täällä kotona ja ampua raketteja pihasta. Mielestäni tuon ikäisen voi antaa juoda pienet "rentoutumiset" ja voi itse vielä valvoa ikkunasta tuota rakettitouhua.


      • OLIPA**
        Doodleeer kirjoitti:

        Annan 16-vuotta täyttävän poikani ja hänen kaverinsa juoda olutta sopivasti täällä kotona ja ampua raketteja pihasta. Mielestäni tuon ikäisen voi antaa juoda pienet "rentoutumiset" ja voi itse vielä valvoa ikkunasta tuota rakettitouhua.

        melkoinen provo.


      • ???
        OLIPA** kirjoitti:

        melkoinen provo.

        Ai millä perusteella provo? Et antaa 16-vuotiaan lapsen juoda olutta. No se on kyllä aika käsittämätöntä kieltämättä, että antaa lapselle jonkun siksin:D


      • seder-
        Doodleeer kirjoitti:

        Annan 16-vuotta täyttävän poikani ja hänen kaverinsa juoda olutta sopivasti täällä kotona ja ampua raketteja pihasta. Mielestäni tuon ikäisen voi antaa juoda pienet "rentoutumiset" ja voi itse vielä valvoa ikkunasta tuota rakettitouhua.

        Joillekkin riittää yksi olut laukaisemaan piilevän alkoholismin. Onnea vaan valitsemallasi uralla mahdollisen alkoholistin hyysääjänä.
        Sitäpaitsi se on laitonta välittää olutta alaikäiselle.


      • Ville 17

        Kannattaa olla hereillä kun nuori tulee kotiin ja haistaa sen hengitystä. Ei se purkka alkoholin hajua kokonaan peitä.

        Meillä porukat on matkoilla =)


      • anuko
        Doodleeer kirjoitti:

        Annan 16-vuotta täyttävän poikani ja hänen kaverinsa juoda olutta sopivasti täällä kotona ja ampua raketteja pihasta. Mielestäni tuon ikäisen voi antaa juoda pienet "rentoutumiset" ja voi itse vielä valvoa ikkunasta tuota rakettitouhua.

        meidän nuori sitten olla teillä:) heh.. annoin luvan mennä kaverille ja ottaa muutaman oluen. Siellä paikalla valvova silmä.. ja itsekin käyn paikalla .. te jotka pelkäätte piiliholismia.. tulkaa tekin katsomaan miten voi ottaa ilman että juodaan perskännit:).. pari kaljaa ihan ok,, pullo viinaa ei!!..


      • asiallinen_tuntija
        Doodleeer kirjoitti:

        Annan 16-vuotta täyttävän poikani ja hänen kaverinsa juoda olutta sopivasti täällä kotona ja ampua raketteja pihasta. Mielestäni tuon ikäisen voi antaa juoda pienet "rentoutumiset" ja voi itse vielä valvoa ikkunasta tuota rakettitouhua.

        Alkoholin tarjoaminen alle 18-vuotiaalle on rikos. On aika hukassa vanhemmuus jos tätä faktaa ei ymmärrä.


      • Globbe
        Ville 17 kirjoitti:

        Kannattaa olla hereillä kun nuori tulee kotiin ja haistaa sen hengitystä. Ei se purkka alkoholin hajua kokonaan peitä.

        Meillä porukat on matkoilla =)

        Poika on jo 17vuotias eikä ole tietääkseni ikinä juonut. Hänen itsensä mielestä Alaikäisten ryyppääminen on säälittävää.


      • pipo
        asiallinen_tuntija kirjoitti:

        Alkoholin tarjoaminen alle 18-vuotiaalle on rikos. On aika hukassa vanhemmuus jos tätä faktaa ei ymmärrä.

        Oletpa tiukkis. Pari kaljaa kuustoista vuotiaana, big deal. Ja nyt muutenkin vähän anarkiaa rouva/herra rasiallinen_puntia tähän touhuun.


      • Mieskakskytkaksvee
        asiallinen_tuntija kirjoitti:

        Alkoholin tarjoaminen alle 18-vuotiaalle on rikos. On aika hukassa vanhemmuus jos tätä faktaa ei ymmärrä.

        Kai te ymmärrätte ettei kaikki niin tiukasti lakeja noudata. Meit on erilaisia. Haihan mä kerran itsekin nuorempana täysikäsenä tupakkia alaikäselle enkä oo sitä katunu. Mä oon päättäny ettei pikkurikkeet mun elämää pilaa. Mäkikotka Nykänenhän on tehnyt paljon isompia rikoksia.


      • Anonyymi
        Doodleeer kirjoitti:

        Annan 16-vuotta täyttävän poikani ja hänen kaverinsa juoda olutta sopivasti täällä kotona ja ampua raketteja pihasta. Mielestäni tuon ikäisen voi antaa juoda pienet "rentoutumiset" ja voi itse vielä valvoa ikkunasta tuota rakettitouhua.

        Tämä! Jos antaa vain juoda vähän ja vielä valvoo touhua niin ei ole mitään väärää tässä ja hei 16 on vain 2 vähemmä kuin 18 että ei siinä menis ku 2 vuotta nii se tekis ittekseen tuota samaa


    • murkkuikäiset,

      ja nuoremmat isälleen maaseudun rauhaan.Kaupungille,tai bileisiin en miekään lapsiani päästäis!

    • outoa

      että ihmiset ei enään luota lapsiinsa/nuoriin. jokainen kokeilee alkoholia joskus.mitä rankemmin sen kieltää sitä enemmän haluavat kokeilla. 16v on jo kuitenkin aika jäppinen ei mikään vaaveli enään.miten heille kasvaa oikean ja väärän ero jos se vielä 16vuotiaalle kerrotaan kotona paapimisella.tai ilmoitetaan teoilla että heihin ei luoteta.ei kai se ole ihme että vielä 30v asuvat kotona ja ovat uusavuttomia. itselläni 4 omaa ja neljä kasvattilasta, meillä on eletty erehdysten ja katumusten kautta, luotettu lapiemme omaan järkeen, siitä huolimatta kaikki 8 lasta nyt jo täyspäisiä upeita vanhempia. suoloista ja lämmintä joulua kaikille, luottavaisempaa vuotta 2007

      • ei vanhemmat pysty

        ikuisesti lapsiaan suojelemaan. Jos nuoret haluavat ryypätä, niin kyllä siihen tilaisuus ja keinot löytyy...

        T. nuori


      • mitään siitä
        ei vanhemmat pysty kirjoitti:

        ikuisesti lapsiaan suojelemaan. Jos nuoret haluavat ryypätä, niin kyllä siihen tilaisuus ja keinot löytyy...

        T. nuori

        että vähän aikaa sitten kuoli paleltumalla humalainen 15-vuotias nuori Kuusamossa!!!!!!


      • pidä paikkaansa

        jokainen kokeilee alkoholia joskus

        Ei tämä pidä paikkaansa. On pieni prosentti, joka ei sitä tee, mutta hyvin pieni. Näistä 80% on jollain tavoin uskon asioiden kanssa tekemisissä. Omat suhtautuvat vielä kielteisesti 15 ja 13 mutta saa nähdä muuttuuko varsinkin kun tuo isompi lähtee johonkin muuhun kouluun yläasteelta. Toivottavasti pysyivät järkilinjalla.

        Meillä menemme varmaan maaseudulle, pilkkopimeään ampumaan raketteja ja herkkuruokia viedään mukana. Lapset saavat suunnitella uudenvuoden illan menyyn. Sukulaisia tulee ehkä mukaan. Aikuisille on viinipullo ja pari saunaolutta, nuoret saavat limsaa ja namuja. Ei olle mitään alkon kanssa läträäjiä siis itsekään, mutta maistellaan ja ruokajuomana. Minä aion pysyä ajokunnossa koko illan.


    • -----

      teini-ikäinen n. 10 vuotta sitten, niin me vietettiin uutta vuotta kaveriporukalla tai perhepiirissä ulkoilemalla. Ei siis juopoteltu missään pihalla vaan oltiin mäenlaskussa, ammuttiin raketteja, paistettiin makkaraa nuotiolla ja valettiin tinaa.

      • juuri niin tehtiin

        meidänkin perheessä,kun olin lapsi/nuori.Nuotioolla
        paistettiin makkaraa,laulettiin..ammuttiin raketteja,valettiin tinaa.Yleensäkin vietettiin aikaa oman perheen parissa!
        Sama perinne on jatkunut myös omille lapsilleni,omat vanhimmat lapset 14 ja 13v.


    • Ryyppäämään!!

      Ryyppäämään menee..

      • .....

        Päästä vaan lapsesi bileisiin, mutta sillä eholla että he eivät juo ja varoita heitä että jos he juovan niin seuraavan kerran et päästä heitä. Sitten katot ovatko ne juoneet jos on niin seuraavan kerran
        bileisiin ei oo mitään asiaa:


      • huolestunut mimmi

        Tuo ryyppäämään huudastus tuli varmaan jonkun teinin suusta? Yuskin kenenkään äiti innolla huutaa, että lapsensa lähtee juomaan. Ja varmaan juot salaa?


      • rrtterrt
        huolestunut mimmi kirjoitti:

        Tuo ryyppäämään huudastus tuli varmaan jonkun teinin suusta? Yuskin kenenkään äiti innolla huutaa, että lapsensa lähtee juomaan. Ja varmaan juot salaa?

        No kllä, mut eiköhän äiti arvaa mitä uv:nä teen? 13-vuotiaasta asti oon kännissä kotia kontannu..


    • ÄISKÄ.

      Osta tyttärille siideriä, joten kai ne sitä jossain bileissään sitten juovat ja seksittelevät samalla.

      • kerros...

        Minkäs ikäisiä tyttäresi ovat?


      • gdgff
        kerros... kirjoitti:

        Minkäs ikäisiä tyttäresi ovat?

        Ite meen ampuu rakettei ja sit yhel frendil on kämppä tyhjänä(ei mitää varmaa).

        Joko meen ampuu rakettei parin kaverin kanssa ja tuun himaan about puolen yön maissa tai ku raketit on ammuttu.

        Tai meen ampuu rakettei kavereiden kans sinne tyhjään kämppään dokaa ja valvo0taa aamuun asti.

        Mutsi o melko tyhmä eikä epäile koskaa mitää ku oon niin kiltisti aina selittäny kaikki. ;D


      • saasdsad
        gdgff kirjoitti:

        Ite meen ampuu rakettei ja sit yhel frendil on kämppä tyhjänä(ei mitää varmaa).

        Joko meen ampuu rakettei parin kaverin kanssa ja tuun himaan about puolen yön maissa tai ku raketit on ammuttu.

        Tai meen ampuu rakettei kavereiden kans sinne tyhjään kämppään dokaa ja valvo0taa aamuun asti.

        Mutsi o melko tyhmä eikä epäile koskaa mitää ku oon niin kiltisti aina selittäny kaikki. ;D

        Miten vanha olet?


    • Se joGu Jostain

      Itse aattelin tästä huomenissa lähteä porukoitten luo käväsemään (olla siellä ensivuoteen saakka) taidetaan ottaa siellä pikkuveljeni kanssa parit kaljat (ollaan iha perseet olalla) ammuskellaan paukkuja siinä sitten iha umpitunnelissa (tuskimpa vaan ammuskellaan) käydää saunassa ja sitte taidetaanki juoda viimäsiä kaljoja ja sitte aletaankin varmaa nukkumaan.

      Iha perus uusvuosi.

    • 17v

      Minäpä kerron rehellisesti mitäpä teen.
      Mennään poikaystäväni(23v) kanssa viettämään iltaa "isäpuoleni" luo, jonne tulee äitini, veljeni ja hänen muijansa muita sukulaisia. Ryypätään, syödään, saunotaan ja ammutaan raketteja. Elikkäs juon äitini silmien alla!
      Onpa hirrrveäää... :P
      Voi niitä nuoria jotka menevät kadulle tai bileisiin juomaan itsensä iha humalaa! Ja vanhemmat eivät tietenkää edes tiedä missä nuori luuhaa...

      • 17weeee

        No ite juon salaa, kun vanhemmat ei anna juoda!


    • poika 89

      mä olen porukoitten luval tyttöystävän ja kavereitten kans rakettei ampumas ja bilettämäs uutenavuotena jne.varmaan alotetaan ilta kaverin kotonta saunomal ja ottamal pohjii iltaa varten.sitten lähetään rakettei ampuu jossain vaihees ja mennään keskustaan kattomaan kaupunkin järjestämä jokavuotinen ilotulitus.sitten takas kaverille joskus puolen yön jälkeen jatkamaan iltaa ja sitten jossain vaihees lähetään likkakaverin kans niille nukkuu.siin se kaava minkä mukaan suurinpiirtein on menny pariviimevuotta.

    • Uutenavuotena

      Kavereiden kanssa/luona/meillä juhlitaan varmaankin. Ilotulitteita,ruokaa ja ehkä shampanjaa. Ensin ruoka ja raketit, sitten vasta shampanjaa tai jotain. Varmaan kokoajan joku aikuinen lähellä vahtimassa. Minusta on säälittävää ryypätä ulkona kylmässä sammumis kuntoon. kannatan hillittyä juomista ja siinä olen pysynyt. Ei ole vielä koskaan aamulla tuntunut huonvointiselta tai "ravistanut" Ei noita aivosoluja meille nimittäin ole liikaa suotu. poika17w

    • sineraalia

      VANHIN 14V MENEE ISÄNSÄ LUO AMPUUN POMMEJA... SELVINPÄIN SIELLÄ KOKO PORUKKA..
      ME PIENEMPIEN KANSSA KOTONA EI PISARAAKAAN PAUKKUJA JA ULKONA PAUKUTELLAAN RAKETEITA...
      HYVÄÄ JA PAREMPAA JA ILOISEMPAA 2007MÄÄ VAAN KAIKILLE

    • näin.

      Meillä oltiin pääasiassa kotona. 15-vuotias pikkuveli kävi välillä kylällä kavereiden kanssa, mutta oli selvinpäin. 13-vuotias pikkuveli oli naapuruston muiden lasten kanssa leikkipuistoissa, ampumassa pikkupaukkuja, ja osan illasta minun (oon 17-vuotias tyttö) huoneessa jossa minä vietin aikaa kahden kaverini kanssa. Puolen yön aikaan ammuttiin raketit joen rannassa ja sitten sisälle valamaan tinoja.

      • 3-lapsen äiti

        Meillä tänä vuonna poika (17-véé) kävi kaupungilla ja ampumassa raketit kavereidensa kanssa.
        Hyvinhän se meni siihen asti, kunnes poika erehtyi juomaan vickyä. Tuli kotiin, oksensi vessaan ja nukahti minuutin sisällä.

        Saipahan opetuksen.


      • 3-lapsen äiti kirjoitti:

        Meillä tänä vuonna poika (17-véé) kävi kaupungilla ja ampumassa raketit kavereidensa kanssa.
        Hyvinhän se meni siihen asti, kunnes poika erehtyi juomaan vickyä. Tuli kotiin, oksensi vessaan ja nukahti minuutin sisällä.

        Saipahan opetuksen.

        Alle 18 vuotias ei saa ampua raketteja....


      • Kake 72-
        vapunen kirjoitti:

        Alle 18 vuotias ei saa ampua raketteja....

        Meillä nää pennut 11v ja 13v sai tapsaa nii et pää ruskas saatana.
        Vittu mä opetan omille klopeille miten juodaan viiinaaa saatana.
        Viina miehen tiellä pitää perkele! JUOKAA VIINAA SAATANA

        Onhan nuo nyt sen ikäsiä jo että viinan juonti pitää opettaa.!


      • Isssukki
        Kake 72- kirjoitti:

        Meillä nää pennut 11v ja 13v sai tapsaa nii et pää ruskas saatana.
        Vittu mä opetan omille klopeille miten juodaan viiinaaa saatana.
        Viina miehen tiellä pitää perkele! JUOKAA VIINAA SAATANA

        Onhan nuo nyt sen ikäsiä jo että viinan juonti pitää opettaa.!

        Nonii kerranki kunno asiaa!
        Ottakaa vitun äidit tästä mallia!

        T:Isä


      • thrgrfdeq
        Kake 72- kirjoitti:

        Meillä nää pennut 11v ja 13v sai tapsaa nii et pää ruskas saatana.
        Vittu mä opetan omille klopeille miten juodaan viiinaaa saatana.
        Viina miehen tiellä pitää perkele! JUOKAA VIINAA SAATANA

        Onhan nuo nyt sen ikäsiä jo että viinan juonti pitää opettaa.!

        Ottakaa ylemmistä viesteistä mallia saatana!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      88
      3728
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      588
      3531
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      43
      3432
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      52
      2187
    5. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      13
      2151
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      320
      1936
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1905
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      159
      1657
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      26
      1361
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1332
    Aihe