Olen ajatellut hankkia uuden sohvakaluston. Näitä ikivanhoja on kissa jonkun verran kynsinyt.
En haluaisi, että uusissa sohvissa on heti jälkiä. Kissalla on peräti kaksi omaa raapimapuuta. Onko kellään hyviä vinkkejä kaluston suojaamiseksi. Kuitenkin on niin kallis ostos, ettei joka vuosi voi uusia. Pitääkö suihkuttaa sitruunalla tai jollain muulla aineella. Miten sohvakangas kestää ties mitä myrkkyjä
Kissa rupeaa kynsimään huonekaluja silloin kun haluaa huomiota. Kissa tietää, että minä tulen silloin vesipullon kanssa ja hän saa huomiota. Kissa ei oikeastaan pelkää vesipulloa, vaan pitää hauskana leikkinä sitä, että jahtaan sitä vesipullon kanssa. Kissa luikkii piiloon jonnekin, tulee muutaman minuutin kuluttua takaisin kynsimään ja tuijottaa minua ovelasti kuin sanoisi häh! häh!
Miten suojelen uusia sohvia?
6
429
Vastaukset
- pyrkisit
vaikka antamaan kissalle enemmän huomiota silloin, kun se on kiltisti.
Ja jos olet ajatellut hankkia uudet sohvat, niin annat kissan raapia vanhoja ilman, että kiinnität huomiota siihen ollenkaan. Tai sitten otat kissan (älä kuitenkaan aja takaa, ettei mene leikiksi) ja viet sen vaan tyynen rauhallisesti raapimapuun luokset. Älä kiinnitä siihen mitenkään enempää huomiota, jos se kerran huomiota hakeakseen niitä sohvia raapii.
Uusia sohvia valitetessa kannattaa valita esim. mikrokuitukangas tai nahka, joka kestää kulutusta. Ja niihin voi laittaa yleensä lemmikkieläinkaupoista saatavia karkotteita. Kannattaa kyllä aina kokeilla tällaisia karkotteita, johonkin kohtaan mikä ei näy, ja varmistaa karkotteen sopivuus. Kaikki kissat eivät samoista karkotteista perusta, joten kokeilemalla löytynee se sopivin.
Ja halvemmaksi, kuin uudet sohvat, tulee vanhoihin sohviin laitettavat sohvanpäälliset, jos et vielä halua ihan täysin uusia sohvia. Mutta en sinuna lähtisi ostamaan uusia sohvia ennen kuin vanhat sohvat on jätetty rauhaan. Turhaa menee rahaa hukkaan, jos uudet ovat kohta ihan raavitut... - ...
raapiminen on merkkaamista. feliwaylla merkkaat kissan puolesta.
http://www.vetcare.fi/index.php?id=86 Muistaakseni eläinkaupoista saa semmoista ainetta mitä voi laittaa huonekaluihin jotta kissa ei niitä raapisi.Kysy eläinliikkeestä lisää.
- varmaankin
juuri feliwayta. se ei ole karkoite aine, vaan synteettinen naamaferomoni, joka merkkaa kissan puolesta. raapiminenkin on merkkailua.
karkoite aineita ei juurikaan kannata käyttää asunnossa. onhan se kissankin koti. - .........
Kaupasta saatava karkoite on aika tehotonta ja sitä pitäisi suihkuttaa aina kaksi kertaa päivässä koko sohvalle, että haju pysyisi siinä. Pippuri olisi tehokkaampaa.
Tai sitten Feliway. - on aika..
......... kirjoitti:
Kaupasta saatava karkoite on aika tehotonta ja sitä pitäisi suihkuttaa aina kaksi kertaa päivässä koko sohvalle, että haju pysyisi siinä. Pippuri olisi tehokkaampaa.
Tai sitten Feliway.ikävä keksintö kissan kodissa.. siis ehdottomasti feliwaytä, se ei ole karkoite :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?971968- 881380
- 1101153
- 761047
- 1211042
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57893- 47811
- 36802
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48761- 33713