olen ostamassa nissan almera acenta 2003, mistä tiedän onko valmistettu englannissa vai japanissa.
Näkyy olevan enkku versiossa kone ongelmia.
nissan almera
26
16840
Vastaukset
- Jukka
Hei
Valmistusnumerosta
J = Japani S = Englanti...
Eikös nuo lienee kaikki ole Englannista... ?
Jukka - Autohullu
Eli jos Allu on 1,8 koneella, niin kannattaa kahdesti harkita valintaa. Jos se taas on 1,5 koneella, niin niissähän ei ole ollut mitään vikoja. Itselläni 1,5 Almera 2001 mallia ja ajettu jo 125tkm eikä autoon ole muuta tehty kuin määraikaishuollot ja nekin keskivertoa edullisempia. Tuohon 1,5 koneeseen ei muuten tartte koskaan vaihtaa jakohihnaakaan, sillä siinä on jakoketju. Sekin on n. 600 euron säästö jokaista 50-60tkm kohden esim. Opeliin verrattuna. Mielestäni melko tuntuva etu pitkällä juoksulla. Minun kohdalla säästö ollut siis jo 1200 euroa. Sillä pistää kummasti jo vaikka koko joulun:) Lisäksi Almera säilyttää jälleenmyyntiarvonsa huomattavasti keskivertoa paremmin.
Almera on erinomainen ja luotettava valinta niin käytettynä kuin uutenakin, mutta vain tuolla 1,5 koneella.- kuultu pajalla
"Tuohon 1,5 koneeseen ei muuten tartte koskaan vaihtaa jakohihnaakaan, sillä siinä on jakoketju."
Juu ei, mutta noi nissanin ketjut kuulemma tuppaa venymään, jolloin alkaa tulla ONGELMIA. Jakoketjun vaihto on aikas arvokas toimenpide. Tämä ei tietysti ole kaikkien nissanien ongelma, tälläistä olen lukenut mm. tältä palstalta ja muualtakin. Erän nissanin mekaanikko myönteli korjaamohallin puolella muun käynnin yhteydessä kysyttyäni asiasta "juu, silloin kannattaa tuoda pajalle heti kun alkaa nykiä tai kierrosmittari pomppia." Siis ei ole kaikkien nissanien ongelma vaan tietyissä malleissa jne.... - kuultu pajalla
kuultu pajalla kirjoitti:
"Tuohon 1,5 koneeseen ei muuten tartte koskaan vaihtaa jakohihnaakaan, sillä siinä on jakoketju."
Juu ei, mutta noi nissanin ketjut kuulemma tuppaa venymään, jolloin alkaa tulla ONGELMIA. Jakoketjun vaihto on aikas arvokas toimenpide. Tämä ei tietysti ole kaikkien nissanien ongelma, tälläistä olen lukenut mm. tältä palstalta ja muualtakin. Erän nissanin mekaanikko myönteli korjaamohallin puolella muun käynnin yhteydessä kysyttyäni asiasta "juu, silloin kannattaa tuoda pajalle heti kun alkaa nykiä tai kierrosmittari pomppia." Siis ei ole kaikkien nissanien ongelma vaan tietyissä malleissa jne....eli siis Nis-Sanin viisaat ingenjöörit ovat toki kehittäneet tuohon jakoketjuun kahvi- ja lounastaukojensa välisellä ajalla tietenkin kiristysmekanismin, joka kiristää löystyvää jakoketjua tiettyyn rajaan asti. Mutta kun kiristimen kapasiteetti on slut, ja ketju venyy edelleen vähän kerrassaan ja alkaa jossain kohdalla hyppiä ja auton omistajalle tipahtaa syliin "lottovoitto".
Vähän sama tilanne kuin moottorisahan laipassa, jossa on vain 10 mm:n kiristysvara. Sitten kun tuo 10 mm on käytetty, teräketjulla voi heittää vaikka liito-oravaa, ellei ole käytössä toista sahaa, jossa sitä voi vielä kiristää. - vit uttaa
kuultu pajalla kirjoitti:
"Tuohon 1,5 koneeseen ei muuten tartte koskaan vaihtaa jakohihnaakaan, sillä siinä on jakoketju."
Juu ei, mutta noi nissanin ketjut kuulemma tuppaa venymään, jolloin alkaa tulla ONGELMIA. Jakoketjun vaihto on aikas arvokas toimenpide. Tämä ei tietysti ole kaikkien nissanien ongelma, tälläistä olen lukenut mm. tältä palstalta ja muualtakin. Erän nissanin mekaanikko myönteli korjaamohallin puolella muun käynnin yhteydessä kysyttyäni asiasta "juu, silloin kannattaa tuoda pajalle heti kun alkaa nykiä tai kierrosmittari pomppia." Siis ei ole kaikkien nissanien ongelma vaan tietyissä malleissa jne....01 allu 1.5 häiriövalo loistaa.... mitä vitt?
muuten toimii - ag shsfhg
vit uttaa kirjoitti:
01 allu 1.5 häiriövalo loistaa.... mitä vitt?
muuten toimiiTuo valo voi syttyä monestakin eri syystä, monesti se syttyy myös ilman varsinaista oikeaa syytä. Näin ainakin edellisessä almerassani, ekalla kerralla oli mennyt ilmamassa-anturi, sen jälkeen jonkun ajan päästä ilmoitti katalysaattorin häiriöstä, mutta koska päästöt olivat kunnossa oli vika varmaankin vaan joku anturin kosketushäiriö tms. Mutta 20 tkm ajoin ilman mitään ongelmia, valo syttyi ja sitten taas sammui välillä, mutta en enää jaksanut käydä lukemassa vikakoodia. Yleensäkin kannattaa odotella vähän aikaa jos se valo sammuisikin itsestään.
- Almera 1.8
Ihan vaan täydentääkseni edellisen kirjoittajan kommenttia, niin esim. -01 mallin Almeran 1.8 kone on aivan yhtä luotettava ja kestävä kuin vastaavan vuoden 1.5 moottorit. Ongelmat ovat vain Englannnissa tehdyissä 1.8 koneissa eli vuodesta 2003------>
-01 Almeran kone ei syö öljyä, on jakoketjulla jne. jne. Kaiken lisäksi auto on paljon tehokkaampi, verrattuna ainakin tän vuoden 1.5 koneeseen (sen verran on kokemusta siitäkin) Ja kaiken lisäksi vaihdossa saat aina enemmän, kuin 1.5 litraisesta. En halua ärsyttää 1.5 Almeran omistajia, vaan kerron ihan puhdasta fakta tietoa- näin on
eli kaikki 1.8 sedani allut joiden valmistenumero alkaa J:llä niin ne on sitä japanilaista laatua eikä tarvi pelätä öljyn kulutusta. noissa on sitä paitsi jämäkämpi vaihteisto kuin 1.5 malleissa.
- parempi ajettava kuin
1,5, vaikka se olisi tehty Englannissa.
- totta,
parempi ajettava kuin kirjoitti:
1,5, vaikka se olisi tehty Englannissa.
on, mutta kun tuli saatua 01 1,5 86tuhatta ajettuna 7000euroon niin eipä siinä montaa kertaa voinut sanoa ei, kyllä tuolla ihan hyvin on kaupugissa pärjännyt ja tampereellekin matkaa tuommoiset 118km niin tuli hurautettu 45min, että kyllä se 1,5 näköjään kulkee ihan mukavasti...
- vitun vadelma
eiköhän lie sama mikä auto on kysees, mut kyl se ferrariki öljyy ottaa, mikä on autoille kovin ominainen piirre.. olipa sitte uus tai vanha. haluisin muute tietää mistä saa ostettuu/tilattuu sellasia jakopäänketjuja, mitä ei tarvi KOSKAAN VAIHTAA? eihän se tieten kulu, jos kaulakoruna pidät. =)
- Yks Pena vaan
totta, kirjoitti:
on, mutta kun tuli saatua 01 1,5 86tuhatta ajettuna 7000euroon niin eipä siinä montaa kertaa voinut sanoa ei, kyllä tuolla ihan hyvin on kaupugissa pärjännyt ja tampereellekin matkaa tuommoiset 118km niin tuli hurautettu 45min, että kyllä se 1,5 näköjään kulkee ihan mukavasti...
Minulla on -05 ja vasta 40000km ajettu ja sen kokemuksella auto on mitä luotettavin,tosin ei mikään ylpeyden aihe. Antaa halvalla tehdyn kuvan ja laiskahan se on,mutta luotettava peli.
- Kestävä auto.
Mulla almera 1.8 2004 malli, ja ajettu on 46t km. Yksi lamppu on vaihdettu eikä muita vikoja. Ainoastaan katalysaattori sirisee tietyllä kierros määrällä, mutta tämähän on vikana monilla muillakin autoilla. Taidan pyytää sen takuuseen.
- miten 1.8 voi olla parempi ...
ja kaikki almerat on englesmanneja eikä japseja enää!!
- on niin
miten 1.8 voi olla parempi ... kirjoitti:
ja kaikki almerat on englesmanneja eikä japseja enää!!
2002 alkuvuodesta tuli viimeiset japanissa kasatut, kaikki uudemmilla umpioilla on enkkumalleja.
- niitä
on niin kirjoitti:
2002 alkuvuodesta tuli viimeiset japanissa kasatut, kaikki uudemmilla umpioilla on enkkumalleja.
enkku mallin sedaneita tuli jo vanhoillakin valoilla.
- villem3
niitä kirjoitti:
enkku mallin sedaneita tuli jo vanhoillakin valoilla.
Vanhanmallin umpioilla viimeiset sedanit tulivat japanista tosiaan 2002 alussa. (japsisedanit tunnistaa antennin paikasta japsityyliin kuskin oven pielessä). Ja tietysti kirjaimesta J valmistenumeron alussa. Jos antenni on keskellä katon etuosaa ja valmistenumeron alku S = Sutherland, Iso Britannia. Itse pidän 1,5 koneista kaikkein luotettavimpana valmistusmaahan katsomatta, Itsellä siis 2003 Sensation 1.5 sedan, ajettu 260tkm, vaihteisto todistetusti avaamaton, kun öljyt sinne vaihdettu itse aina 30tkm välein ja moottoriin 10tkm välein. Valmistuksen suositukset kannattaa puolittaa kun öljytilavuus moottorissa suodattimineen vain 2,7L niin ei konkurssia tule vaikka vaihtaisi usein. Ja nyrkkisääntönä, ETTEI AJA viitosella alle 90km/h mittarinopeutta niin kyllä kestää laatikko muiden kertomuksista huolimatta, (jotka itse särkeneet jopa vain 30tkm ajetun laatikon ajamalla "taloudellisesti" vitosella 40km/h) Ja peräkärry perässä ei koskaan vitosta silmään. 1.8 koneista suosittelen harkitsemaan varauksella, soittele entisille omistajille ja kysele auton toimivuudesta, ja historiasta. 1.8 automaateissa tätä öljynsyöntiä ei ole missään vuosimallissa. Kuluttaa maantieajossa 6-6,5 litraa/ 100km liikenteestä riippuen. Ja jarruongelmiin paras lääke on uusia jarrusnesteet joka syksy, parin kympin menoerä, mutta viitseliäisyydestä kiinni tämäkin, niin ei tarvi satuloita aukoa.
- .............AZZZZZZ
on niin kirjoitti:
2002 alkuvuodesta tuli viimeiset japanissa kasatut, kaikki uudemmilla umpioilla on enkkumalleja.
Primerassa ainakin korimallin vaihduttua 2002 alettiin kasaamaan Englannissa.
Taitaa olla sama juttu Almerassa, kasaaminen siirtyi Eurooppaan samoihin aikoihin.
Tosin Primeran valmistushan loppui jo -07 ja mahtaako Almerakin kait jäi pois viimeistään tän Noten myötä. - ffffffffffQfffffffff
villem3 kirjoitti:
Vanhanmallin umpioilla viimeiset sedanit tulivat japanista tosiaan 2002 alussa. (japsisedanit tunnistaa antennin paikasta japsityyliin kuskin oven pielessä). Ja tietysti kirjaimesta J valmistenumeron alussa. Jos antenni on keskellä katon etuosaa ja valmistenumeron alku S = Sutherland, Iso Britannia. Itse pidän 1,5 koneista kaikkein luotettavimpana valmistusmaahan katsomatta, Itsellä siis 2003 Sensation 1.5 sedan, ajettu 260tkm, vaihteisto todistetusti avaamaton, kun öljyt sinne vaihdettu itse aina 30tkm välein ja moottoriin 10tkm välein. Valmistuksen suositukset kannattaa puolittaa kun öljytilavuus moottorissa suodattimineen vain 2,7L niin ei konkurssia tule vaikka vaihtaisi usein. Ja nyrkkisääntönä, ETTEI AJA viitosella alle 90km/h mittarinopeutta niin kyllä kestää laatikko muiden kertomuksista huolimatta, (jotka itse särkeneet jopa vain 30tkm ajetun laatikon ajamalla "taloudellisesti" vitosella 40km/h) Ja peräkärry perässä ei koskaan vitosta silmään. 1.8 koneista suosittelen harkitsemaan varauksella, soittele entisille omistajille ja kysele auton toimivuudesta, ja historiasta. 1.8 automaateissa tätä öljynsyöntiä ei ole missään vuosimallissa. Kuluttaa maantieajossa 6-6,5 litraa/ 100km liikenteestä riippuen. Ja jarruongelmiin paras lääke on uusia jarrusnesteet joka syksy, parin kympin menoerä, mutta viitseliäisyydestä kiinni tämäkin, niin ei tarvi satuloita aukoa.
Tuo on totta, vitosta ei kyllä kannata maantienopeuksia pienemmällä pyörityksellä käyttää, sillä hajottaa hyvänkin askin.
Nissaneissa vielä roiskevoideltu laatikko, joten taajamanopeuksissa ei voitele tarpeeksi.
- nissan 2005
mikä on kun nissanissa on surkeet puolivalot
- villem3
vaihda uudet poltiimot (H7) joka syksy, ja varmista että valojen tasonsäätö on asennossa 0. Takuuseen valmistetut valot tunnistaa siitä, että umpion päälle on kirjoitettu valkoisella tussilla jokin teksti. Ainakin itse näen hyvin. Polttimotkin kuluu käytössä jos kituutat poltiimot loppuun asti, niin ero uusiin on kuin päivällä ja yöllä.
- finn3
Jatketaan sitten ketjua. Miten Almeran kulutus ? olen kuullut että esim 1.5 l HB:n ja sedanin välillä olisi melkoista eroa sedanin hyväksi..miten se on ylipäätäänmahdollista (eli onko urbaani legenda) ? vaihdelaatikkorikoista on ollut jonkin verran juttua..onko eroa 1.5 ja 1.8 l:n välillä ?
ylipäänsä kiinnostaa tuollisen 1.5 l sedanin normikulutus, eli mihin lukemiin olette päässyt sekajossa. Itsellä n 50/50 maantie ja nurkka-ajoa.- 0000000
1,5/07 kulutus on 6,5l.
- tittidii112
1,5l -04 hatchback almera kuluttaa maantiellä sen 6,7l keskimäärin.
- almeristi1
1.8 -03 sedan kuluttaa 6.4l.
- Nipsurimera
Aika janoisia.
Itsellä 1,6-litraisella pannulla varustettu farkku-Primera, matka-ajossa hörppii 6,3 litraa satkulla. 80-90km/h tasasella ajolla, talvella tietenkin kulutus hieman kovempi.
Kaupungissa kyllä mielestäni helvetin janoinen, liki 11 litraa satkulla.
Juu ja tiedän sitten, tää on Almera-osasto mut koneethan on molemmissa malleissa samoja. Ainakin noita ysäri-Almeroita sai myös 1,6 litrasilla koneilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.52452- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46919- 60882