sudet

pikku peto

Olisko tarvetta siellä kehäkolmosen sisällä susista...? Me voitas täältä kainuusta tuoda muutama kymmenen kappaletta sinne teidän hoivattavaksi, kun meinaa olla pikkuhiljaa susikiintiö täysi ja alkaa keittää noitten vihervipeltäjien metkut. Hyvä se on jostaki betoni lähiöstä huudella että lisää susia suomeen. Perkele sellaset ihmiset pitäs viedä tuonne korpeen muutamaksi viikkoa, niin oppisivat..Ei muuta kun lisää sudenkaatolupia suomeen ja sassiin!

33

2004

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • soilla

      millon sä oot päässy vapaaks

      • KYSYMYKSESTÄSI

        Päätellen pahasti jumissa jossain.

        Vapaaksi päässy käsittää helposti asian, muttei tuommoset ymmärryksestään hirtetyt, niinkuin sinä!


    • Luonnonystävä

      olisi helpompaa jos ne, jotka pelkäävät susia niin muuttaisivat kaupunkiin sieltä korvesta. Tällöin heidän ei enää tarvitsisi pelätä ja sudetkin saisivat olla rauhassa kun panikoijat eivät niitä turhaa kiusaisi.

      Miksi suotta kiusaat itseäsi ja nukut huonosti kun pelon tunne on jatkuvasti läsnä. Muuta hyvä ihminen kaupunkiin, kyllä sinä sieltä paikkasi löydät ja sopeudut tilanteeseen.

      Susi on hieno ja uljas eläin. Tottakai se voi olla vaarallinen mutta eihän se olisikaan mikään susi jos se vain heiluttelisi tyytyväisenä häntäänsä kuten "rekku".

      • oikea luonnonystävä

        Kukas se sinunlaisille tumpeloille leivän tuottaa, jos kaikki muuttaa sinne kaupunkiin? Ymmärsitkö? No, etpä tietenkään. Eiköhän siellä kaupungissa ole jo tarpeeksi niitä häiriintyineitä yksilöitä, kuten sinä, jottei sinne kaikkia ihmisiä tarvitse koota sekoilemaan keskellä yötä. Aiotkos aamulla töihin, vain eleletkö verovaroin tuotetulla sosiaaliturvalla?


      • tässä metsällä kainuussa
        oikea luonnonystävä kirjoitti:

        Kukas se sinunlaisille tumpeloille leivän tuottaa, jos kaikki muuttaa sinne kaupunkiin? Ymmärsitkö? No, etpä tietenkään. Eiköhän siellä kaupungissa ole jo tarpeeksi niitä häiriintyineitä yksilöitä, kuten sinä, jottei sinne kaikkia ihmisiä tarvitse koota sekoilemaan keskellä yötä. Aiotkos aamulla töihin, vain eleletkö verovaroin tuotetulla sosiaaliturvalla?

        alueella jota sanoivat suomen tiheimmäksi susi alueeksi, ja koira mukana. en nähny susia en jälkiä eikä susi syönyt koiraakaan.


      • Luonnonystävä
        oikea luonnonystävä kirjoitti:

        Kukas se sinunlaisille tumpeloille leivän tuottaa, jos kaikki muuttaa sinne kaupunkiin? Ymmärsitkö? No, etpä tietenkään. Eiköhän siellä kaupungissa ole jo tarpeeksi niitä häiriintyineitä yksilöitä, kuten sinä, jottei sinne kaikkia ihmisiä tarvitse koota sekoilemaan keskellä yötä. Aiotkos aamulla töihin, vain eleletkö verovaroin tuotetulla sosiaaliturvalla?

        kysymys tuo utelu työajoistani. Totta, olen yötyöläinen (loppuu klo 04.00) kuten moni muukin nykyaikana, sitä vaan moni maalaistollo ei tajua että jotkut tekevät yölläkin töitä.

        Lisäksi olen varma, jotta veroja olen maksanut enemmän kuin kaltaisesi jyväjemmari tai vaikkapa kaurahattu. Tollo joka tapauksessa.

        Ihmetyttää vain, jotta pystytkö itse nukkumaan öisin kun niin pelkäät joutuvasi pedon kitaan. Juuri sinunlaisellesi paskahousulle muutto kaupunkiin olisi järkevää. Asuisit kerrostalossa kuten sika karsinassa. Siellä olisi turvallista ja lähikauppakin olisi sadan metrin päässä.


      • ETTä sinä
        Luonnonystävä kirjoitti:

        kysymys tuo utelu työajoistani. Totta, olen yötyöläinen (loppuu klo 04.00) kuten moni muukin nykyaikana, sitä vaan moni maalaistollo ei tajua että jotkut tekevät yölläkin töitä.

        Lisäksi olen varma, jotta veroja olen maksanut enemmän kuin kaltaisesi jyväjemmari tai vaikkapa kaurahattu. Tollo joka tapauksessa.

        Ihmetyttää vain, jotta pystytkö itse nukkumaan öisin kun niin pelkäät joutuvasi pedon kitaan. Juuri sinunlaisellesi paskahousulle muutto kaupunkiin olisi järkevää. Asuisit kerrostalossa kuten sika karsinassa. Siellä olisi turvallista ja lähikauppakin olisi sadan metrin päässä.

        Jäät suojelemaan suojelemaan vain sitä asfalttia ja nurkallasi kököttävää roskapönttöä, ettei joku kerrostalon vintillä asuva luonnonsuojelija räjäytä sitä uudenvuoden yönä.

        Me täällä korvessa suojelemme revontulia ja hauvelinpentua sekä keitämme nuotiokahvit sekä suojelemme myös luontoa noilta luonnonsuojelijoilta, jotka eivät älyä olla suutaan soittamatta ihmisille jotka eivät mitään oo sotkenukkaa.

        Ala sinäkin lapioida noita kaupunkien lähellä metsäteiden varsille nakeltuja pakastimia ja sohvanraatoja ja akkuja ja öljypönttöjä vähemmäksi.
        Vai pitäisi tässä muuttaa kaatopaikalle asumaan, sinne kerrostaloon. Älä unta nää.


      • Luonnonsuojelija
        ETTä sinä kirjoitti:

        Jäät suojelemaan suojelemaan vain sitä asfalttia ja nurkallasi kököttävää roskapönttöä, ettei joku kerrostalon vintillä asuva luonnonsuojelija räjäytä sitä uudenvuoden yönä.

        Me täällä korvessa suojelemme revontulia ja hauvelinpentua sekä keitämme nuotiokahvit sekä suojelemme myös luontoa noilta luonnonsuojelijoilta, jotka eivät älyä olla suutaan soittamatta ihmisille jotka eivät mitään oo sotkenukkaa.

        Ala sinäkin lapioida noita kaupunkien lähellä metsäteiden varsille nakeltuja pakastimia ja sohvanraatoja ja akkuja ja öljypönttöjä vähemmäksi.
        Vai pitäisi tässä muuttaa kaatopaikalle asumaan, sinne kerrostaloon. Älä unta nää.

        sanoisin, että juuri maaseudulla ihmiset paskan vertaa välittävät luonnon roskaamisesta. Siellä mainitsemasi roskat nakataan surutta luontoon, ei juuri raskita maksella kaatopaikkamaksuja. Veikkaanpa, että maillasi on naapurisi jättämiä jäteläjiä kun itse ole sontinut naapurisi tontille.

        Kaupungeissa on sen sijaan yleistynyt "kierrätysajattelu" ja muutenkin jätehuolto toimii. Lisäksi maaseutua fiksummat ihmiset ovat oikeasti kiinnostuneita lajittelusta ja sen hyödyistä.

        Siksi mainitsemani vertaus "sika kerrostalossa" on paikallaan.


      • Luonnonystävä
        Luonnonsuojelija kirjoitti:

        sanoisin, että juuri maaseudulla ihmiset paskan vertaa välittävät luonnon roskaamisesta. Siellä mainitsemasi roskat nakataan surutta luontoon, ei juuri raskita maksella kaatopaikkamaksuja. Veikkaanpa, että maillasi on naapurisi jättämiä jäteläjiä kun itse ole sontinut naapurisi tontille.

        Kaupungeissa on sen sijaan yleistynyt "kierrätysajattelu" ja muutenkin jätehuolto toimii. Lisäksi maaseutua fiksummat ihmiset ovat oikeasti kiinnostuneita lajittelusta ja sen hyödyistä.

        Siksi mainitsemani vertaus "sika kerrostalossa" on paikallaan.

        .......


      • ja verojamaksavana
        Luonnonsuojelija kirjoitti:

        sanoisin, että juuri maaseudulla ihmiset paskan vertaa välittävät luonnon roskaamisesta. Siellä mainitsemasi roskat nakataan surutta luontoon, ei juuri raskita maksella kaatopaikkamaksuja. Veikkaanpa, että maillasi on naapurisi jättämiä jäteläjiä kun itse ole sontinut naapurisi tontille.

        Kaupungeissa on sen sijaan yleistynyt "kierrätysajattelu" ja muutenkin jätehuolto toimii. Lisäksi maaseutua fiksummat ihmiset ovat oikeasti kiinnostuneita lajittelusta ja sen hyödyistä.

        Siksi mainitsemani vertaus "sika kerrostalossa" on paikallaan.

        henkilönä niin esityksistäsi paistaa kirkkaasti sosiksen elätti, veronmaksajien kauhu. Eihän kukaan työnantaja palkkaa mielipiteilläsi varustettua luuseria töihin ja maksa vielä palkkaa.

        Minä palkkaan tommosia luusereita vuoden mittaan muutaman mutta vain työkkärin rahatukku kainalossa.

        Neljältä yöllä ei lopu kuin huoran ja rattopojan hommat ja nekin siksi, että peräpää ei kestä tai annoksen hinta on tullut hankituksi.

        Jätä isän ja äidin nurkat ja kompuutteri rauhaan niin kirjoittelet päiväsaikaan kirjaston koneella. Myy ne renkaat ja nastat alaikäisille niin saat vähän lähtöpääomaa, eikä reijät niin arista.


      • Luonnonystävä
        ja verojamaksavana kirjoitti:

        henkilönä niin esityksistäsi paistaa kirkkaasti sosiksen elätti, veronmaksajien kauhu. Eihän kukaan työnantaja palkkaa mielipiteilläsi varustettua luuseria töihin ja maksa vielä palkkaa.

        Minä palkkaan tommosia luusereita vuoden mittaan muutaman mutta vain työkkärin rahatukku kainalossa.

        Neljältä yöllä ei lopu kuin huoran ja rattopojan hommat ja nekin siksi, että peräpää ei kestä tai annoksen hinta on tullut hankituksi.

        Jätä isän ja äidin nurkat ja kompuutteri rauhaan niin kirjoittelet päiväsaikaan kirjaston koneella. Myy ne renkaat ja nastat alaikäisille niin saat vähän lähtöpääomaa, eikä reijät niin arista.

        vääränlainen analyysi.

        suojele sinä vain niitä revontulia (heh heh...) ja jätä susien suojelu muiden tehtäväksi.


      • pikku peto
        Luonnonystävä kirjoitti:

        vääränlainen analyysi.

        suojele sinä vain niitä revontulia (heh heh...) ja jätä susien suojelu muiden tehtäväksi.

        Voi, voi teidän luontopellejen kanssa.. Te ette ole vissiin koskaan omistanu koiraa, ihmisen parasta kaveria..? Miettikää miltä se tuntuisi jos löytäisitte sen susen raatelemana! Ai niin, ettehän te voi ajatella kun teillä ei ole aivoja vaan pelkkää kusta koko pää täynnä. Vittu kun te joskus oppisitte ymmärtämään järki puhetta susista, että niitä on liikaa... Ja suomen sudet eivät loppuisi vaikka annettaisiin sata kaatolupaa. Naapurissamme venäjällä on moni sata kertainen populaatio niitä perkeleitä. Itse en henk kohtaisesti niitä pelkää, mutta harmittaa hyvät metsästys koirat kun joutuvat niiden suihin. Hyvä se on sieltä betoni bunkkereista huudella, pää puhuu kuin perse mutta ei haise...


      • Sulla oli
        Luonnonystävä kirjoitti:

        vääränlainen analyysi.

        suojele sinä vain niitä revontulia (heh heh...) ja jätä susien suojelu muiden tehtäväksi.

        Niissä revontulissa? Minä en oo muita viestejä sulle laittanukkaan, niin sinä täällä minun seläntakana virnuilet minun revontuliloille:)

        Se revontulen suojelu kyllä tarkoitti minun kielikuvissa vapauden ja puhtaan erämaan rauhasta nauttimista. Siis sellaista vapautta, että kun ei mitään sotkekaan niin ei tarvitse myöskään mitään suojella, koska luonto hoitaa sen asian, niinkuin on AINA hoitanut.

        Perskuti, minäkö huutelisin korvessa puille ja mättäille, ja kanahavukalle ja sudelle, että minä teitä suojelen, olkaa rauhassa vaan.


      • Sikisokin
        Luonnonsuojelija kirjoitti:

        sanoisin, että juuri maaseudulla ihmiset paskan vertaa välittävät luonnon roskaamisesta. Siellä mainitsemasi roskat nakataan surutta luontoon, ei juuri raskita maksella kaatopaikkamaksuja. Veikkaanpa, että maillasi on naapurisi jättämiä jäteläjiä kun itse ole sontinut naapurisi tontille.

        Kaupungeissa on sen sijaan yleistynyt "kierrätysajattelu" ja muutenkin jätehuolto toimii. Lisäksi maaseutua fiksummat ihmiset ovat oikeasti kiinnostuneita lajittelusta ja sen hyödyistä.

        Siksi mainitsemani vertaus "sika kerrostalossa" on paikallaan.

        Tiedätkö, minkäsortin porukka on aiheuttanu otsonikadon, joka erityisesti pohjoisessa on jatkuvasti riesana. Maaseudun asukkaatko senkin aukon on repiny auki?

        Ja katohan seuraavaksi kaupunkien ruuhkaliikennettä, ja otapa suuhusi vaikka puolukka sieltä tienpintarelta, miltä tuntuu nielaista. Ja tule sitten vasta sanomaan maaseudun roskaisuudesta.

        Ihan sulla meni nyt överiksi, mutta niinhän se helposti menee, kun mutumenetelmällä rakennettua milipidettään sattuu myymään.


      • Luonnonystävä
        Sikisokin kirjoitti:

        Tiedätkö, minkäsortin porukka on aiheuttanu otsonikadon, joka erityisesti pohjoisessa on jatkuvasti riesana. Maaseudun asukkaatko senkin aukon on repiny auki?

        Ja katohan seuraavaksi kaupunkien ruuhkaliikennettä, ja otapa suuhusi vaikka puolukka sieltä tienpintarelta, miltä tuntuu nielaista. Ja tule sitten vasta sanomaan maaseudun roskaisuudesta.

        Ihan sulla meni nyt överiksi, mutta niinhän se helposti menee, kun mutumenetelmällä rakennettua milipidettään sattuu myymään.

        tässä puuro tahtoo velliytyä kun kyse oli ihmisten suhtautumisesta luonnon roskaamiseen, niin puhua pälpätät otsonikadosta.

        Luulenpa, että et ymmärrä otsonikatoon liittyvistä asioista yhtään mitään, termin tiedät kun olet joskus kuunnellut uutisia ja sana on jäänyt mieleesi.


      • luonnonystävä
        Luonnonystävä kirjoitti:

        kysymys tuo utelu työajoistani. Totta, olen yötyöläinen (loppuu klo 04.00) kuten moni muukin nykyaikana, sitä vaan moni maalaistollo ei tajua että jotkut tekevät yölläkin töitä.

        Lisäksi olen varma, jotta veroja olen maksanut enemmän kuin kaltaisesi jyväjemmari tai vaikkapa kaurahattu. Tollo joka tapauksessa.

        Ihmetyttää vain, jotta pystytkö itse nukkumaan öisin kun niin pelkäät joutuvasi pedon kitaan. Juuri sinunlaisellesi paskahousulle muutto kaupunkiin olisi järkevää. Asuisit kerrostalossa kuten sika karsinassa. Siellä olisi turvallista ja lähikauppakin olisi sadan metrin päässä.

        Itse asiassa asun kaupungissa, lähikauppakin on 400 m:n päässä. Mutta kerrostalossa en onneksi asu. Tuskin tuollaisella maalais/kaupunkilaisasetelmalla mitään luonnonsuojelutyötä tehdään. Luonnonsuojelijat kulkevat luonnossa ainakin kerran päivässä. Minä ainakin niin teen, vaikken itseäni miksikään suojelijaksi kehu. Olen kyllä luonnosta nauttiva yksilö, mutta susia pelkään koirieni puolesta. Päivittäin seurailen metsässä eläinten tekemiä jälkiä, muita eläimiä en pelkää, mutta susi on peto, mikä ei todellakaan ajattele inhimillisesti. Ihmisen on nykytilanteessa aika mahdoton suojella luontoa ilman valtavan suuria yhteiskunnallisia muutoksia. Ensin täytyisi aloittaa kulutuksen totaalinen rajoittaminen jne. Ymmärrätköhän, todellista luonnonsuojelua on se kun annetaan luonnon hoitaa oma tehtävänsä, eikä ihmisellä tule olla siihen mitään asiaa? Tuskin nykyihminen siihen lähtee, Linkola on ehkä pisimmällä ajatuksissaan.


      • tuhota suurin
        luonnonystävä kirjoitti:

        Itse asiassa asun kaupungissa, lähikauppakin on 400 m:n päässä. Mutta kerrostalossa en onneksi asu. Tuskin tuollaisella maalais/kaupunkilaisasetelmalla mitään luonnonsuojelutyötä tehdään. Luonnonsuojelijat kulkevat luonnossa ainakin kerran päivässä. Minä ainakin niin teen, vaikken itseäni miksikään suojelijaksi kehu. Olen kyllä luonnosta nauttiva yksilö, mutta susia pelkään koirieni puolesta. Päivittäin seurailen metsässä eläinten tekemiä jälkiä, muita eläimiä en pelkää, mutta susi on peto, mikä ei todellakaan ajattele inhimillisesti. Ihmisen on nykytilanteessa aika mahdoton suojella luontoa ilman valtavan suuria yhteiskunnallisia muutoksia. Ensin täytyisi aloittaa kulutuksen totaalinen rajoittaminen jne. Ymmärrätköhän, todellista luonnonsuojelua on se kun annetaan luonnon hoitaa oma tehtävänsä, eikä ihmisellä tule olla siihen mitään asiaa? Tuskin nykyihminen siihen lähtee, Linkola on ehkä pisimmällä ajatuksissaan.

        osa ihmisistä jolloin luonnolle jää tilaa ja mahdollisuuksia.

        Linkolalla on ihan järkeviä ajatuksia mutta ei missään olosuhteissa realistisia.

        Kenen lapset poistetaan luonnosta? Aletaanko me poistamaan niitä joilla ei ole maata omistuksessa? Pouistetaanko muslimit, kehitysmaan väestö, pienet kansat, isoista kansoista joilla on suuria väestökeskittymiä vai kaikki taajamat, jotka kuormittavat luontoa?

        Mitä sinun mielestäsi pitää tehdä ihmiskunnalle, että saavutetaan kestävän kehityksen rajat?


      • realist
        tuhota suurin kirjoitti:

        osa ihmisistä jolloin luonnolle jää tilaa ja mahdollisuuksia.

        Linkolalla on ihan järkeviä ajatuksia mutta ei missään olosuhteissa realistisia.

        Kenen lapset poistetaan luonnosta? Aletaanko me poistamaan niitä joilla ei ole maata omistuksessa? Pouistetaanko muslimit, kehitysmaan väestö, pienet kansat, isoista kansoista joilla on suuria väestökeskittymiä vai kaikki taajamat, jotka kuormittavat luontoa?

        Mitä sinun mielestäsi pitää tehdä ihmiskunnalle, että saavutetaan kestävän kehityksen rajat?

        Linkolan ajatukset ovat valitettavasti sitä todellista realismia. Eihän kukaan siihen nykyaikana halua vapaaehtoisesti, eli joutua luonnon armoille. Mutta se on todellisuus, että vain pieni osa ihmispopulaatiosta voi elää, jos luonto pysyy tasapainossa. Ei sitä ihminen valitse, vaan luonto korjaa huonon sadon. Jossain vaiheessa ihmiskunta välttämättä ajautuu siihen lopulliseen pisteeseen, missä kova karsinta alkaa. Mahdollisesti sairaus tai muu luonnonvoima saa tämän aikaan.


      • Ruvetaan punnitsemaan
        Luonnonystävä kirjoitti:

        tässä puuro tahtoo velliytyä kun kyse oli ihmisten suhtautumisesta luonnon roskaamiseen, niin puhua pälpätät otsonikadosta.

        Luulenpa, että et ymmärrä otsonikatoon liittyvistä asioista yhtään mitään, termin tiedät kun olet joskus kuunnellut uutisia ja sana on jäänyt mieleesi.

        Niin taatusti kaupunkilaiset ovat roskanneet enemmän. Sehän näkyy ihan mielettöminä kaatopaikkoina ja jatkuvasti on nurkilla olevat roskapöntöt kukkurillaan, niin ettei kannet kiinni mee.

        Ja se tavaran paljous joka siellä ryllää, aiheuttaa väistämättä hirvittävän roskakuorman.

        Se elämänmalli aiheuttaa jatkuvasti kiihtyvän jätteentuottamisprosesssin, ja se on tämän hullun markkinatalouden seuraus. Ja sen roskaamisen yhtenä kiihdyttävänä tekijänä on pakkausteollisuuden voittojen lisäämispyrkimykset.

        Menepä mihin tahansa kunnolla maalla olevan ihmisasumuksen takapihalle, niin voit napsia suuhusi puhtaita marjoja mistä tahansa mättäästä ja vadelmapehkosta, mutta kuka hullu laittaa suuhunsa kaupunkien ympäristössä kasvavia marjoja.

        Ja ne näkyvät roskat, sitä en väitäkään, etteikö maallakin olisi toisinpaikoin sotkettu, mutta se sotkeminen on kaupungeissa ihan järjestään jokapaikassa ja totaalista saastetta. Siellä kellottaa kondomeja ja oksennuslaattoja, muovipusseja, pahvilaatikoita, jäätelöpakkauksia ja tupakka-askeja, ja tupakantumppeja ihan mattona suorastaan.

        Ja hirvittävä kura tienpenkoilla heti uudestaan lumisateenkin jäljeltä, kun vähänkin käy suvena välillä.

        Ja kaikki ajaa päryyttää pikkurallia ristiinrastiin, ja jalankulkijan kohdalla oikein potkitaan lisää kaasua, että varmasti saa tarpeeksi keuhkoonsa pakokaasuja.

        Kaupungeissa on totaalisesti niin omahyväinen meininki, ettei sieltä pysty löytämään rauhaa ja hiljaisuutta mistään. Mielipuoliset mainosvalot ja paperintuhlaus on massiivista ja jokaisessa huutaa, että "OSTA NYT`; NIIN SÄÄSTÄT"

        Eihän yksikään maalainen edesa ehdi sotkea niin paljon, kuin kaupunkilainen, sehän päivänselvää ja täys mahdottomuus.

        ja saamarin saamari, sinäkö pidät sitä hyvänä, vaikka jokaikinen roska kerätään roskapönttöön, eikö se ole roskaamista myös? Jonnekin ne saasteet on kuitenkin puskettava.

        Vai ootko sitä mieltä, että pois silmistä, niin ongelma on myös pois?


      • Omia luulojasi
        Luonnonystävä kirjoitti:

        tässä puuro tahtoo velliytyä kun kyse oli ihmisten suhtautumisesta luonnon roskaamiseen, niin puhua pälpätät otsonikadosta.

        Luulenpa, että et ymmärrä otsonikatoon liittyvistä asioista yhtään mitään, termin tiedät kun olet joskus kuunnellut uutisia ja sana on jäänyt mieleesi.

        Tulet pokkana väittämään, että minä en tiedä otsonikadosta mitään.

        Voi kerttakaikkiaan, että oot toukka. Ei voi paremmion sanoa. Mitä helevettiä minun siitä sitten pitää tietää?

        Eikö riitä, että tiedän sen, että semmoinen rutto on taivaalla ja sen tähden, että niitä perkeleen hiuskiinnikkeitä kaupunkilaiset tupsuttaa ihan hirveänä pilvenä jatkuvasti taivaalle, ja ne jääkaappien ja muiden jäähdytys-ja lämmityslaitteiden päästöt.

        Ja missä muualla niitä on sadoittain vierekkäin ja päällekkäin kuin kaupungeissa ja kaikki vuotaa:!!! Ja niitä rötjöttää joka metsätien varressa ojissa, siellä kaupungeissa.
        Maalla niitä on tosiharvassa.
        Joten HYVÄÄ MATKAA sinullekin. Kaatopaikalla tavataan!

        Yksinkertaisesti: Nyt lopeta ja äkkiä, alat olla sen sortin luonnonsuojelija, jolle ei pidä antaa edes


      • asuu kaupungissa
        luonnonystävä kirjoitti:

        Itse asiassa asun kaupungissa, lähikauppakin on 400 m:n päässä. Mutta kerrostalossa en onneksi asu. Tuskin tuollaisella maalais/kaupunkilaisasetelmalla mitään luonnonsuojelutyötä tehdään. Luonnonsuojelijat kulkevat luonnossa ainakin kerran päivässä. Minä ainakin niin teen, vaikken itseäni miksikään suojelijaksi kehu. Olen kyllä luonnosta nauttiva yksilö, mutta susia pelkään koirieni puolesta. Päivittäin seurailen metsässä eläinten tekemiä jälkiä, muita eläimiä en pelkää, mutta susi on peto, mikä ei todellakaan ajattele inhimillisesti. Ihmisen on nykytilanteessa aika mahdoton suojella luontoa ilman valtavan suuria yhteiskunnallisia muutoksia. Ensin täytyisi aloittaa kulutuksen totaalinen rajoittaminen jne. Ymmärrätköhän, todellista luonnonsuojelua on se kun annetaan luonnon hoitaa oma tehtävänsä, eikä ihmisellä tule olla siihen mitään asiaa? Tuskin nykyihminen siihen lähtee, Linkola on ehkä pisimmällä ajatuksissaan.

        Tuo suuri ajattelija asuu muuten itse kaupungissa.
        jos se nyt mitään merkitsee.


      • puhut

        PASKAAAAA....HEI NAVATAN TAKANA OLIS TILLOO


      • puhut......

        PASKAAAAA....HEI NAVATAN TAKANA OLIS TILLOO


    • svotex.

      Onko ruvennu ahistammaan viime aekoina korvessa asuminen? Sinä kuulut just siihe metästäjäryhmään, jotka pitäs vettee par kertoo apukoulun neulansilimän läpi uuvestaan. On jiäny jottain oppimatta.
      Mulla meinas kerran koera piästä hengestään. Mäni liian lähelle haistelemmaan laittomia rautoja, jotka ol piilotettu hankeen havujen alle. Onneks oli kiinni fleksissä, sain tempastua pois ennen kun ois läsähtäny.
      Mulla ei koskaa oo ollu mittään haittoo pedoista, metästäjistä kylläkii.
      Pie koiras kiinni susalueella. Ei tässä maassa tehä luonnoneläinten lajivalikoimaa jonkun harrastajaporukan mielihalujen mukkaan.
      Et sie mikkään metsänkeisari oo, vaikka niin luuletkii.

      • kun esiinnyt

        murretta kirjoittavana ja osasta kohdin tulee kaupunkilaisen sössötystä.


      • savotex.
        kun esiinnyt kirjoitti:

        murretta kirjoittavana ja osasta kohdin tulee kaupunkilaisen sössötystä.

        kannattaa "sössöttää" murteella ja kirjakielellä, jotta viesti mänis paremmin perille kaikille. Hallihen molemmat, oon kielmies. Ei kuule mualimalla ennee pärjee savonmurteella pelekästään, jos menestyä meinoo.Pittää hallita kirjakieli,ja par ulukomuan sannookii lisäks.


      • pikku peto

        Ei mua ahista asuminen täällä korvessa vaan te helvetin murrehirmut kierot savolais paskat mua ahistaa (ei metsästäjät) ja kaikki muut petojen suojelijat. Vittu kun sinä kieroutunu persereikä et taida tajuta että täälä korvessa missä asun niin ei ole aluetta jossa ei olisi susia ja toiseksi älä syytä kaikkia metsämiehiä laittomien rautojen laitosta, sillä myös oma koirani on meinannut astua sellaisiin... Ei se susi ongelma ole teillä kaupungin kermaperseillä kun te vain ulkoilutatte niitä buudeleitanne siellä lasten leikkipuistoissa...


      • savotex.
        pikku peto kirjoitti:

        Ei mua ahista asuminen täällä korvessa vaan te helvetin murrehirmut kierot savolais paskat mua ahistaa (ei metsästäjät) ja kaikki muut petojen suojelijat. Vittu kun sinä kieroutunu persereikä et taida tajuta että täälä korvessa missä asun niin ei ole aluetta jossa ei olisi susia ja toiseksi älä syytä kaikkia metsämiehiä laittomien rautojen laitosta, sillä myös oma koirani on meinannut astua sellaisiin... Ei se susi ongelma ole teillä kaupungin kermaperseillä kun te vain ulkoilutatte niitä buudeleitanne siellä lasten leikkipuistoissa...

        savolaiset ahistaa, sujet ahistaa,piiperöt ahistaa, puudelit ahistaa... No ei mee hyvin,ja nimimerkki vielä pikku peto. ahistaako pienuuskin,minkä pienuus??
        Sull on ainakii tuo ihmisen anatomiasanasto hallussa.


      • pikku peto
        savotex. kirjoitti:

        savolaiset ahistaa, sujet ahistaa,piiperöt ahistaa, puudelit ahistaa... No ei mee hyvin,ja nimimerkki vielä pikku peto. ahistaako pienuuskin,minkä pienuus??
        Sull on ainakii tuo ihmisen anatomiasanasto hallussa.

        en minä ahistunu oo... Luulet vain.. pikkupeto tulee siitä että pyydän pikkupetoja, mutta sudet on tervetulleita mun kirjoihin. onko se savotex joku sun uus hamekangas merkki joka sulla on nyt päällä. Voi että on kyllä herttanen nimi... Voisin ostaa vaimolle vaikka pari metriä sitä kangasta niin vois ommella meille vedenpitävät sudentappoasut...!


      • Luonnonystävä
        pikku peto kirjoitti:

        Ei mua ahista asuminen täällä korvessa vaan te helvetin murrehirmut kierot savolais paskat mua ahistaa (ei metsästäjät) ja kaikki muut petojen suojelijat. Vittu kun sinä kieroutunu persereikä et taida tajuta että täälä korvessa missä asun niin ei ole aluetta jossa ei olisi susia ja toiseksi älä syytä kaikkia metsämiehiä laittomien rautojen laitosta, sillä myös oma koirani on meinannut astua sellaisiin... Ei se susi ongelma ole teillä kaupungin kermaperseillä kun te vain ulkoilutatte niitä buudeleitanne siellä lasten leikkipuistoissa...

        jotta vitun hokemisesi ei lisää yhtään uskottavuutta tyhjänpäiväisiin ja olemattomiin kommentteihisi.

        Todennäköisesti kuulut niihin, jotka pelkäävät susia kuollakseen ja siksi hevostelevat täällä turvallisessa ympäristössä tohkeissaan.


      • savotex.
        pikku peto kirjoitti:

        en minä ahistunu oo... Luulet vain.. pikkupeto tulee siitä että pyydän pikkupetoja, mutta sudet on tervetulleita mun kirjoihin. onko se savotex joku sun uus hamekangas merkki joka sulla on nyt päällä. Voi että on kyllä herttanen nimi... Voisin ostaa vaimolle vaikka pari metriä sitä kangasta niin vois ommella meille vedenpitävät sudentappoasut...!

        et sie muista? Se on hyvä, että sie metästät pikkupetoja, siitä sulle täyvet pisteet.
        Ei mulla hametta piällä oo, suorat housut,virka vuatii. Enkä mie nuista hameloista oikee välitä, naisten piällä ne on kyllä kommeet,paitsi anopin.
        Mutta se nimimerkki tulloo miun kirjallisuuven harrastuksesta. Mie luven aeka paljon mökin hyysissä istunnon aekana Tex Willereitä.
        Mutta jos sie ny välttämäti halluut sitä hamekankasta, mää vuan lähikauppaan ja pyyvä itelles pakka kaappiaalta. Pistä sit kuvas tänne palstoille;komia suventappaja hamekankaassa. Luppoon olla naaramati.
        Raahallista joulua sullekkin.Jatkettaan kinastelua tuas ens vuojen puolella.


      • PÄIN PERSETTÄ
        Luonnonystävä kirjoitti:

        jotta vitun hokemisesi ei lisää yhtään uskottavuutta tyhjänpäiväisiin ja olemattomiin kommentteihisi.

        Todennäköisesti kuulut niihin, jotka pelkäävät susia kuollakseen ja siksi hevostelevat täällä turvallisessa ympäristössä tohkeissaan.

        KOKO JUTTU. Sinä oot nyt semmosella alueella, johon sulle ei kukaan oo antanu mandaattia, joten pitäisit jo näppisi omissa tekemisissäsi. Sopiiko järkipuhe.

        Sinunkin puheista hönkii pelkästään omahyväisyys, joten ole hyvä ja äläkä peilaa omia harhaluulojasi toisten päälle!


    • ei viherpiiperö

      joutaisi myös muutama sus pois.
      No kohta lähtee, luvalla tai ilman alkaa mitta olla täys. jos jotain viherpiiperöä ei miellytä niin aina ne voi mennä sinne susien "joukko"hautaan mennä antaa nille tekohengityst.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6233
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3986
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      262
      2397
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1940
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1403
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1306
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1087
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1050
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      996
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      971
    Aihe