Taru Sormusten Herrasta

:D-:D-:D

Luin ton Taru sormusten herrasta noin vuos sitten , ja nyt kysyisin että jos joku on lukenut niitä muita Tolkienin kirjoittamia kirjoja, niin onko ne yhtään niin hyviä kuin toi taru sormusten herrasta, et kannattaako ne lukee?

6

367

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ,.,.,

Hobitti eli sinne ja takaisin. Sitten pidin lapsille tarkoitetusta Roverandomista. Se oli hupaisa :) Muuta tuotantoa en ole jaksanut alkaa lukemaan >.

• :D-:D-:D

Hobitin luin jo ennen sitä Taru Sormusten Herrasta, mutta tota Roverandomia en ole lukenut vielä. Minkä ikäsille lapsille se on tarkoitettu?

• ,.,.,
        :D-:D-:D kirjoitti:

Hobitin luin jo ennen sitä Taru Sormusten Herrasta, mutta tota Roverandomia en ole lukenut vielä. Minkä ikäsille lapsille se on tarkoitettu?

hyvä kysymys... Lapselleen Tolkien sitä kertoi ja kirjoitti ylös.... No kaiken ikäiset sitä voi lukea kyllä... Ei siinä mitään kauhean syvällistä juonta ole....

Olen hieman huono arvioimaan ikiä, kun itse luen yhä mielellään heinähattu ja vilttitossu-kirjoja ja ella -kirjoja jne. :D

• Mla

lukemaan Silmarillionia. Kuulemma tappotylsä, sellainen historialuettelo.

• sori

"kuulemma tappotylsä". Älä mene sanomaan, jos et kerta itse ole silmarillionia lukenut! Olen lukenut silmarillionin kahdesti. Se on upea, todellakin lukemisen arvoinen. Hobitti on myös lukemisen arvoinen, mutta silma menee senkin edelle. Keskeneräisten tarujen kirja! Lue myös se! Hurinin lasten taru. Sitä en ole itsekkään lukenut. se on Christopherin kokoama..

• hobbitti
        sori kirjoitti:

"kuulemma tappotylsä". Älä mene sanomaan, jos et kerta itse ole silmarillionia lukenut! Olen lukenut silmarillionin kahdesti. Se on upea, todellakin lukemisen arvoinen. Hobitti on myös lukemisen arvoinen, mutta silma menee senkin edelle. Keskeneräisten tarujen kirja! Lue myös se! Hurinin lasten taru. Sitä en ole itsekkään lukenut. se on Christopherin kokoama..

No lue ainakin Hobitti eli sinne ja takaisin. Onhan se lapsellisempi kuin TSH mutta lukukokemus sekin. Sen sijaan Silmarillion on aivan eri luokkaa. Luin sen kerran ja se oli kiinnostava paikoittin mutta muuten TYLSÄ. ehkä luen sen myöhemmin uudelleen. Hurinin lasten tarina on myös tarun omainen mutta kevyempää luettavaa kuin silmarillion. Roverandom on kiva satu rover-koirasta. Se ei tosin liity Keskimaahaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies kateissa Lapualla

Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      111
      5785
    2. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      32
      3877
    3. Olenko joka hetki

Ajatuksissasi?
      Ikävä
      82
      3322
    4. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      18
      2936
    5. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      248
      1980
    6. Joo nyt mä sen tajuan

Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      87
      1953
    7. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      141
      1758
    8. Olipa ihana rakas

❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1676
    9. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      38
      1665
    10. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      86
      1513
    Aihe