Taru Sormusten Herrasta

:D-:D-:D

Luin ton Taru sormusten herrasta noin vuos sitten , ja nyt kysyisin että jos joku on lukenut niitä muita Tolkienin kirjoittamia kirjoja, niin onko ne yhtään niin hyviä kuin toi taru sormusten herrasta, et kannattaako ne lukee?

6

353

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ,.,.,

      Hobitti eli sinne ja takaisin. Sitten pidin lapsille tarkoitetusta Roverandomista. Se oli hupaisa :) Muuta tuotantoa en ole jaksanut alkaa lukemaan >.

      • :D-:D-:D

        Hobitin luin jo ennen sitä Taru Sormusten Herrasta, mutta tota Roverandomia en ole lukenut vielä. Minkä ikäsille lapsille se on tarkoitettu?


      • ,.,.,
        :D-:D-:D kirjoitti:

        Hobitin luin jo ennen sitä Taru Sormusten Herrasta, mutta tota Roverandomia en ole lukenut vielä. Minkä ikäsille lapsille se on tarkoitettu?

        hyvä kysymys... Lapselleen Tolkien sitä kertoi ja kirjoitti ylös.... No kaiken ikäiset sitä voi lukea kyllä... Ei siinä mitään kauhean syvällistä juonta ole....

        Olen hieman huono arvioimaan ikiä, kun itse luen yhä mielellään heinähattu ja vilttitossu-kirjoja ja ella -kirjoja jne. :D


    • Mla

      lukemaan Silmarillionia. Kuulemma tappotylsä, sellainen historialuettelo.

      • sori

        "kuulemma tappotylsä". Älä mene sanomaan, jos et kerta itse ole silmarillionia lukenut! Olen lukenut silmarillionin kahdesti. Se on upea, todellakin lukemisen arvoinen. Hobitti on myös lukemisen arvoinen, mutta silma menee senkin edelle. Keskeneräisten tarujen kirja! Lue myös se! Hurinin lasten taru. Sitä en ole itsekkään lukenut. se on Christopherin kokoama..


      • hobbitti
        sori kirjoitti:

        "kuulemma tappotylsä". Älä mene sanomaan, jos et kerta itse ole silmarillionia lukenut! Olen lukenut silmarillionin kahdesti. Se on upea, todellakin lukemisen arvoinen. Hobitti on myös lukemisen arvoinen, mutta silma menee senkin edelle. Keskeneräisten tarujen kirja! Lue myös se! Hurinin lasten taru. Sitä en ole itsekkään lukenut. se on Christopherin kokoama..

        No lue ainakin Hobitti eli sinne ja takaisin. Onhan se lapsellisempi kuin TSH mutta lukukokemus sekin. Sen sijaan Silmarillion on aivan eri luokkaa. Luin sen kerran ja se oli kiinnostava paikoittin mutta muuten TYLSÄ. ehkä luen sen myöhemmin uudelleen. Hurinin lasten tarina on myös tarun omainen mutta kevyempää luettavaa kuin silmarillion. Roverandom on kiva satu rover-koirasta. Se ei tosin liity Keskimaahaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      199
      4700
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      275
      2777
    3. 134
      1717
    4. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1411
    5. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      204
      1380
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      84
      1156
    7. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1134
    8. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      75
      1089
    9. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1067
    10. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      76
      1061
    Aihe