Tänä aamuna lopultakin tuli pesukone kylpyhuoneeseen, ja seuraavaksi pitäisi hankkia esipesuainetta, pesuainetta ja huuhteluainetta.
Yritin etsiä netistä puolueettomia vertailuja joissa olisi selvitetty eri pesuaineiden ominaisuuksia ja pesutulosta, mutta en löytänyt ensimmäistäkään.
Onko kenelläkään omakohtaista kokemusta pesuaineiden välisistä eroista, mitkä aineet ovat parhaita ja puhdistavat tehokkaimmin?
Mikä pesuaine on paras?
11
2002
Vastaukset
- zeoliittia
En ole eri merkeistä kovin hyvin perillä, mutta älä missään tapauksesssa osta zeoliittia eli "savea" sisältäviä aineita (Omo, Ariel, Bio Luvil luuulisin). Serto ei sisällä zeoliittia.
Zeoliitti rikkoo koneesi ennen pitkää ja jää pölynä vaatteisiin. Myös Lidlin nestemäinen vaikuttaa aika hyvältä. En ymmärrä miksi tarvitsisit jotain esipesuainetta erikseen? Itse en käytä edes huuhteluaineita ja keinohajuja vältän kaikessa.- pyykinpesijä
Manuaalista katsoin, että esipesuaineelle on erikseen oma lokero kuten huuhteluaineellekin, eikä niihin kai ole tarkoitus laittaa samaa ainetta.
Mitä mieltä olet esim. PS-200S pesuaineesta (JL-tuotteet Oy)?
"PS-200 S sopii kaikkien erittäin runsaasti rasvaa ja öljyä sisältävien tekstiilien pesuun
-Esimerkiksi haalarit ja teollisuuden muut työvaatteet, matot ja teollisuuden puhdistusliinat"
Vaikuttaa aika tehokkaalta ja hyvältä, mutta missä sitä edes myydään?
PS-huuhteluaine olisi kai hyvä valinta huuhteluaineeksi, mutta vielä pitäisi löytää sopivaa esipesuainetta. - tehokasta...
pyykinpesijä kirjoitti:
Manuaalista katsoin, että esipesuaineelle on erikseen oma lokero kuten huuhteluaineellekin, eikä niihin kai ole tarkoitus laittaa samaa ainetta.
"PS-200 S sopii kaikkien erittäin runsaasti rasvaa ja öljyä sisältävien tekstiilien pesuun
-Esimerkiksi haalarit ja teollisuuden muut työvaatteet, matot ja teollisuuden puhdistusliinat"
PS-huuhteluaine olisi kai hyvä valinta huuhteluaineeksi, mutta vielä pitäisi löytää sopivaa esipesuainetta.Tarvitsetko oikeasti noin tehokasta pesuainetta? Kyllä normaali kotipyykki puhdistuu ihan marketeista saatavilla aineilla, ei siihen mitään kauheita tököttejä tarvii! Ja ei kotikoneella varmaan muutenkaan ole suositeltavaa pestä mitään isoja haalareita ja muita työvaatteita, saatikka sitten mattoja. Pesukone menee vain pilalle. Toisekseen esipesua kaipaa vain erittäin likainen pyykki, tavallinen pesu riittää vähemmän likaisille.
Itse olen käyttänyt ns. halpamerkkejä, dailyä ja pirkkaa ja aina niillä on vaatteet puhdistuneet, eikä hintakaan ole kova. Ja tosiaan vältä zeoliittiä! Sertossa eikä nestemäisissä pesuaineissa sitä ei ole. - tehokasta...
tehokasta... kirjoitti:
Tarvitsetko oikeasti noin tehokasta pesuainetta? Kyllä normaali kotipyykki puhdistuu ihan marketeista saatavilla aineilla, ei siihen mitään kauheita tököttejä tarvii! Ja ei kotikoneella varmaan muutenkaan ole suositeltavaa pestä mitään isoja haalareita ja muita työvaatteita, saatikka sitten mattoja. Pesukone menee vain pilalle. Toisekseen esipesua kaipaa vain erittäin likainen pyykki, tavallinen pesu riittää vähemmän likaisille.
Itse olen käyttänyt ns. halpamerkkejä, dailyä ja pirkkaa ja aina niillä on vaatteet puhdistuneet, eikä hintakaan ole kova. Ja tosiaan vältä zeoliittiä! Sertossa eikä nestemäisissä pesuaineissa sitä ei ole.Kuningaskuluttaja on vertaillut kirjopesuaineita. Tosin testissä olleet pyykkipulverit ovat juuri niitä, jotka sisältävät zeoliittia.
http://kuningaskuluttaja.yle.fi/node/1290 - pyykinpesijä
tehokasta... kirjoitti:
Tarvitsetko oikeasti noin tehokasta pesuainetta? Kyllä normaali kotipyykki puhdistuu ihan marketeista saatavilla aineilla, ei siihen mitään kauheita tököttejä tarvii! Ja ei kotikoneella varmaan muutenkaan ole suositeltavaa pestä mitään isoja haalareita ja muita työvaatteita, saatikka sitten mattoja. Pesukone menee vain pilalle. Toisekseen esipesua kaipaa vain erittäin likainen pyykki, tavallinen pesu riittää vähemmän likaisille.
Itse olen käyttänyt ns. halpamerkkejä, dailyä ja pirkkaa ja aina niillä on vaatteet puhdistuneet, eikä hintakaan ole kova. Ja tosiaan vältä zeoliittiä! Sertossa eikä nestemäisissä pesuaineissa sitä ei ole.kyllähän nuo pyykit ovat aika likaisia, kun aikaisemmin olen pessyt aina käsin, ja nurkissa lojuu vaatteita muovipusseissa jotka ovat törkyisen hikisinä ja likaisina hautuneet parikin vuotta, ja tänään vasta sain pesukoneen.
Voisi ehkä kuitenkin käydä K-junalla vantaalla hankkimassa kunnolliset teollisuuspesuaineet. Dailyt sun muut tuskin suoriutuvat haastavista puhdistustehtävistä. - mutta ei ainetta
pyykinpesijä kirjoitti:
PS-huuhteluaine olisi kai hyvä valinta huuhteluaineeksi, mutta vielä pitäisi löytää sopivaa esipesuainetta.Sama aine vaan kumpaankin lokeroon, jos ylipäätänsä esipesu on tarpeen.
- tosi heppoisia
tehokasta... kirjoitti:
Kuningaskuluttaja on vertaillut kirjopesuaineita. Tosin testissä olleet pyykkipulverit ovat juuri niitä, jotka sisältävät zeoliittia.
http://kuningaskuluttaja.yle.fi/node/1290eihän kuningaskuluttaja edes testaa kunnolla mitään, se on vain sellaista täysin asiantuntemattomien diletanttien mutu-tyylistä keskustelua.
- anteeksnytvain
pyykinpesijä kirjoitti:
kyllähän nuo pyykit ovat aika likaisia, kun aikaisemmin olen pessyt aina käsin, ja nurkissa lojuu vaatteita muovipusseissa jotka ovat törkyisen hikisinä ja likaisina hautuneet parikin vuotta, ja tänään vasta sain pesukoneen.
Voisi ehkä kuitenkin käydä K-junalla vantaalla hankkimassa kunnolliset teollisuuspesuaineet. Dailyt sun muut tuskin suoriutuvat haastavista puhdistustehtävistä.Jospa kävisit hakemassa itsellesi jonkun sopivan reseptin lekurilta, junalla pääsee ja saattaa moni muukin asia kirkastua pyykkien ohella.
- pyykinpesijä
tosi heppoisia kirjoitti:
eihän kuningaskuluttaja edes testaa kunnolla mitään, se on vain sellaista täysin asiantuntemattomien diletanttien mutu-tyylistä keskustelua.
Teollisuuskemikaaleja myyvät firmat suljetaan päivällä aina liian aikaisin, joten kävin hakemassa sitä Dailya jonka pitäisi olla pesutulokseltaan kohtalaisen hyvä. Pesin niitä vaatteita perusteellisella 3 tunnin pesuohjelmalla johon kuului esipesukin. Vaatteista tuli pesuaineen hajuisia, mutta ei kovin puhtaita, esim. yhden sukkaparin jalkapohjan puolelle jäi paljon jotain pinttynyttä töhnää, ja muihinkin vaatteisiin jäi joitakin roskia ja likoja.
Tärkeintä kai kuitenkin on että vaatteet haisevat pesuaineelta eivätkä hieltä, jolloin hygieniafanaatikoilla on korkeampi kynnys huomautella liian likaisista vaatteista. - ?????
pyykinpesijä kirjoitti:
PS-huuhteluaine olisi kai hyvä valinta huuhteluaineeksi, mutta vielä pitäisi löytää sopivaa esipesuainetta.hörhö
- KOKEMUSTA ON
KÄSINPESU JA MARSEILLESAIPPUA.
JEES.
SE ON PARAS.
ERI ASIA ON KENELTÄ SIIHEN LIIKENEE AIKAA...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1881341Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221148- 70870
- 48864
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53790Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva49753- 53712
- 33692
- 60689
- 47670