Luokkahenki yläasteella

pallero92

Olen nyt 8. luokalla ja meidän luokalla on älyttömän huono luokkahenki. Olemme olleet yhdessä ensimmäiseltä luokalta asti melkein kaikki, silti minusta tuntuu etten tunne osaa juuri ollenkaan. Pojat, joita luokallamme on neljä, ovat keskenään parin tytön kanssa ja muu luokka on jakautuneena pieniin ryhmiin, jos sen voisi niin sanoa. Olemme valehtelematta koulun paras luokka, jokaisesta kokeesta tulee melkein 3/4 kiitettäviä. kokeidenkin keskiarvo on lähempänä 8.5. Voisin sanoa että olemme varsinainen "hikkeluokka", jokaisen opettajan unelma. Luokkahenki kärsii kovasta vaatimustasosta ja kilpailusta. Itseäni ei kilpailu numeroista häiritse, koska saan lukemattakin kiitettäviä ja minulle koulu on helppoa. Koulussa ei todellakaan ole hauskaa, koska osa luokasta on hyvin etäinen. Yritän aina "olla" kaikkien kaveri, mutta se on vaikeaa, koska jos menisin vaikka välitunnilla hengaamaan poikien kanssa enkä "pysyisi omassa ryhmässäni", katsottaisiin minua kuin hullua. Olosuhteet pakottavat minua olemaan ihmisten kanssa joista en pidä, ja voin sanoa ettei kukaan muukaan. Onneksi mulla on paras kaverini. Minua ja kaveriani "katsotaan pahasti" tämän porukan takia, koska kolme ihmistä joita tarkoitan ovat epäsuosittuja ja suoraan sanottunu mummoja, vaikka se niin kamalta kuulostaakin. Olemme luokan "hylkiöitä", mutta olessani mm. yksin odottelemassa vaikka valinnaista olen paremmin porukoissa mukana, vaikka yksinkin ollessani minua ei hyväksytä oikein joukkoon. Tuntuu että ihmiset eivät halua olla heidän kanssaan ja tämä heikentää luokkahenkeä entisestään.

Onko teidän luokallanne hyvä luokkahenki vai jakautuvatko teidänkin luokkanne "ryhmiin"? haluisin mielelläni kuulla. .

8

2385

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....

Oon ite lukion ekal ja ku alotin, ni tunsin tasan kolme kaverii sielt. Ja meijän ryhmän koko on yli 30. Nyt tunnen jo kaikki eikä oo mitää ongelmaa niitten kaa. Päinvastoin. Meil on luokkahenki kyl katossa, jos nii vois sanoo. =)

• Ä***Ä***Ä***Ä

Ensin nimimerkki pallero91, sitten pallero92? O_o

• meetwurstinakki

Juu-uh, toi on juuri yks niistä syistä, joiden takia minusta ala-asteen ja yläasteen yhdistäminen on typerä juttu. Jossain kyläkoulussa se tosin on ehkä vähän pakollistakin. Siinä sitten on aina ne samat porukat vuodesta toiseen ja koska jengi kasvaa ja muuttuu, ei välttämättä jossain vaiheessa tulla enää niin hyvin juttuun, mutta kuitenkaan ei uskalla/viitsi vaihtaa porukkaa.

MEIDÄN LUOKKAHENKEMME ON SURKEA! Emme pysty suunnittelemaan tai tekemään yhdessä mitään. Se niistä luokkaretkistä..
      Osa luokallamme (minä mukaanlukien) ovat tunneilla enimmäkseen hiljaa, koska ilmapiiri on ahdistava. Ei siellä pysty rentoutumaan ja olemaan tuntiaktiivinen, kun pienestäkin virheestä voi tuntea jonkun huokaavan "vitun idiootti", tms. Ja ei se välttämättä johdu siitä, että vastaisi väärin, vaan siitä, että ylipäätään olet olemassa. Mutta muutama kovakalloinen tyyppi pitää kyllä huolen siitä, ettei luokassa ole hetkeäkään hiljaista. Yritä siinä nyt sitten tehdä jotain koetta! Ja voi vee onko se niin vaikeaa olla kuuntelematta sitä stnan moponrassausjumputusmusaa ämpeekolmosesta sellaisella volyymillä, että kuuluu läpi luokan toiseen päähän? Ihanaa katsella kiinnostavaa leffaa siinä samalla! Onneksi enää kevätlukukausi kestettävänä. Arvosanani tosin kärsivät tästä! Mm. siksi, kun en viittaa tunnilla.

• jeejeejee

Kun olin yläasteella, meijän luokkalaiset jakautuivat näin:

Suositut: Luokan valiot; kävivät bileissä, olivat äänekkäitä. Poijat oli jotain räppäri/amiksia, tytöt pissiksiä.

Hikipinko-tytöt: Hyviä koulussa, vaikka monet näistä halusivat kuulua Suosittuihin, mutta olivat siihen liian rumia tms.

Oudot tyypit/ Häiriköt: Sekalainen joukko (johon itse kuuluin). Koostui parista hiipparista, luokan pelleistä, hipistä, nörtistä ja ketjupolttajsta.

Edes vähäistä ryhmien välistä interaktiota EI ollut, kaikki olivat aina omiensa kanssa, naureskellen yleensä muille ryhmille....
      Mutta nyt kun muistelee niin hauskaa oli! (niihin aikoihin olin itsekkin kyllästynyt ns. ryhmäjakoihin..)
      Nyt lukiossa kaikki on NIIN sivistyneitä ja yhtä pataa, että ihan ahdistaa sellanen teennäinen kiltteys.
      Ketään ei oikeesti kiinnosta mitä toisille kuuluu, kaikki on vaan keskittyneitä omiin opintoihinsa.
      (huoh) Tylsää...

• Joopajoopa

Meillä on yllättävän hyvä luokkahenki vaikka meitä oli kolmelta eri luokalta ja kahesta eri koulusta. Opettajat kehuu aina kuinka hyvä luokkahenki meillä on ja näin, vois sanoo et kaikki on kaikkien kavereita. Mut meidän koulukin kyllä on vähän semmonen et kuka vaan voi olla missä porukassa tahansa, vaikkei oo mikään pieni koulu

• täällä on toinen jolla kokemusta huonosta yhteishengestä ylä-asteella.Kaikista raivostuttavinta oli se,että opettajat ei mitään muuta keksineetkään kun niitä palloleikkejä yhteishengen kohottamiseksi..aarhg...

• mustarastas

...se opettajan vika, jos luokassa on niin typeriä ja keskenkasvuisia teinejä, etteivät ne tule toistensa kanssa toimeen niin kuin ihmisten kuuluisi?

• Kökkö...

Jos mä vaihtaisin luokkaa.
      Muut on kavereit keskenää. Mä en 'kuulu' luokkaani.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      92
      1766
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1252
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1123
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      71
      954
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      105
      901
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      828
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      741
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      732
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      47
      681
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      663
    Aihe