Luokkahenki yläasteella

pallero92

Olen nyt 8. luokalla ja meidän luokalla on älyttömän huono luokkahenki. Olemme olleet yhdessä ensimmäiseltä luokalta asti melkein kaikki, silti minusta tuntuu etten tunne osaa juuri ollenkaan. Pojat, joita luokallamme on neljä, ovat keskenään parin tytön kanssa ja muu luokka on jakautuneena pieniin ryhmiin, jos sen voisi niin sanoa. Olemme valehtelematta koulun paras luokka, jokaisesta kokeesta tulee melkein 3/4 kiitettäviä. kokeidenkin keskiarvo on lähempänä 8.5. Voisin sanoa että olemme varsinainen "hikkeluokka", jokaisen opettajan unelma. Luokkahenki kärsii kovasta vaatimustasosta ja kilpailusta. Itseäni ei kilpailu numeroista häiritse, koska saan lukemattakin kiitettäviä ja minulle koulu on helppoa. Koulussa ei todellakaan ole hauskaa, koska osa luokasta on hyvin etäinen. Yritän aina "olla" kaikkien kaveri, mutta se on vaikeaa, koska jos menisin vaikka välitunnilla hengaamaan poikien kanssa enkä "pysyisi omassa ryhmässäni", katsottaisiin minua kuin hullua. Olosuhteet pakottavat minua olemaan ihmisten kanssa joista en pidä, ja voin sanoa ettei kukaan muukaan. Onneksi mulla on paras kaverini. Minua ja kaveriani "katsotaan pahasti" tämän porukan takia, koska kolme ihmistä joita tarkoitan ovat epäsuosittuja ja suoraan sanottunu mummoja, vaikka se niin kamalta kuulostaakin. Olemme luokan "hylkiöitä", mutta olessani mm. yksin odottelemassa vaikka valinnaista olen paremmin porukoissa mukana, vaikka yksinkin ollessani minua ei hyväksytä oikein joukkoon. Tuntuu että ihmiset eivät halua olla heidän kanssaan ja tämä heikentää luokkahenkeä entisestään.

Onko teidän luokallanne hyvä luokkahenki vai jakautuvatko teidänkin luokkanne "ryhmiin"? haluisin mielelläni kuulla. .

8

2539

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....

      Oon ite lukion ekal ja ku alotin, ni tunsin tasan kolme kaverii sielt. Ja meijän ryhmän koko on yli 30. Nyt tunnen jo kaikki eikä oo mitää ongelmaa niitten kaa. Päinvastoin. Meil on luokkahenki kyl katossa, jos nii vois sanoo. =)

    • Ä***Ä***Ä***Ä

      Ensin nimimerkki pallero91, sitten pallero92? O_o

    • meetwurstinakki

      Juu-uh, toi on juuri yks niistä syistä, joiden takia minusta ala-asteen ja yläasteen yhdistäminen on typerä juttu. Jossain kyläkoulussa se tosin on ehkä vähän pakollistakin. Siinä sitten on aina ne samat porukat vuodesta toiseen ja koska jengi kasvaa ja muuttuu, ei välttämättä jossain vaiheessa tulla enää niin hyvin juttuun, mutta kuitenkaan ei uskalla/viitsi vaihtaa porukkaa.

      MEIDÄN LUOKKAHENKEMME ON SURKEA! Emme pysty suunnittelemaan tai tekemään yhdessä mitään. Se niistä luokkaretkistä..
      Osa luokallamme (minä mukaanlukien) ovat tunneilla enimmäkseen hiljaa, koska ilmapiiri on ahdistava. Ei siellä pysty rentoutumaan ja olemaan tuntiaktiivinen, kun pienestäkin virheestä voi tuntea jonkun huokaavan "vitun idiootti", tms. Ja ei se välttämättä johdu siitä, että vastaisi väärin, vaan siitä, että ylipäätään olet olemassa. Mutta muutama kovakalloinen tyyppi pitää kyllä huolen siitä, ettei luokassa ole hetkeäkään hiljaista. Yritä siinä nyt sitten tehdä jotain koetta! Ja voi vee onko se niin vaikeaa olla kuuntelematta sitä stnan moponrassausjumputusmusaa ämpeekolmosesta sellaisella volyymillä, että kuuluu läpi luokan toiseen päähän? Ihanaa katsella kiinnostavaa leffaa siinä samalla! Onneksi enää kevätlukukausi kestettävänä. Arvosanani tosin kärsivät tästä! Mm. siksi, kun en viittaa tunnilla.

    • jeejeejee

      Kun olin yläasteella, meijän luokkalaiset jakautuivat näin:

      Suositut: Luokan valiot; kävivät bileissä, olivat äänekkäitä. Poijat oli jotain räppäri/amiksia, tytöt pissiksiä.

      Hikipinko-tytöt: Hyviä koulussa, vaikka monet näistä halusivat kuulua Suosittuihin, mutta olivat siihen liian rumia tms.

      Oudot tyypit/ Häiriköt: Sekalainen joukko (johon itse kuuluin). Koostui parista hiipparista, luokan pelleistä, hipistä, nörtistä ja ketjupolttajsta.

      Edes vähäistä ryhmien välistä interaktiota EI ollut, kaikki olivat aina omiensa kanssa, naureskellen yleensä muille ryhmille....
      Mutta nyt kun muistelee niin hauskaa oli! (niihin aikoihin olin itsekkin kyllästynyt ns. ryhmäjakoihin..)
      Nyt lukiossa kaikki on NIIN sivistyneitä ja yhtä pataa, että ihan ahdistaa sellanen teennäinen kiltteys.
      Ketään ei oikeesti kiinnosta mitä toisille kuuluu, kaikki on vaan keskittyneitä omiin opintoihinsa.
      (huoh) Tylsää...

    • Joopajoopa

      Meillä on yllättävän hyvä luokkahenki vaikka meitä oli kolmelta eri luokalta ja kahesta eri koulusta. Opettajat kehuu aina kuinka hyvä luokkahenki meillä on ja näin, vois sanoo et kaikki on kaikkien kavereita. Mut meidän koulukin kyllä on vähän semmonen et kuka vaan voi olla missä porukassa tahansa, vaikkei oo mikään pieni koulu

    • täällä on toinen jolla kokemusta huonosta yhteishengestä ylä-asteella.Kaikista raivostuttavinta oli se,että opettajat ei mitään muuta keksineetkään kun niitä palloleikkejä yhteishengen kohottamiseksi..aarhg...

      • mustarastas

        ...se opettajan vika, jos luokassa on niin typeriä ja keskenkasvuisia teinejä, etteivät ne tule toistensa kanssa toimeen niin kuin ihmisten kuuluisi?


    • Kökkö...

      Jos mä vaihtaisin luokkaa.
      Muut on kavereit keskenää. Mä en 'kuulu' luokkaani.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1278
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      97
      950
    3. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      934
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      897
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      294
      781
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      95
      748
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      656
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      648
    9. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      139
      586
    10. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      581
    Aihe