Kryptistä sananhelinää

Läski munkki

Idän uskonnot ovat yhtä kornia ja kryptistä sananhelinää kuin kristinusko. Molempien opetukset voi tulkita ihan miten haluaa.

Molemmissa uskoissa paljon samaa jeesustelua ja käytännössä ei kuitenkaan tehdä asioiden eteen mitään. Samanlaisia materialistisia ihmisiä te olette siinä missä muutkin. Joko ansaitsette ja ahnehditte rahaa tai elätte muiden siivellä.

ps. valaistuminenkaan tuskin on kiinni lihansyönnistä ja rukous ei pysäytä luotia.

10

532

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Stafroty

      mitä jos ajattelet Uskonnot ja niiden opetukset niin, että ne koskevat sinua. Kyse on siis sinun ymmärryksesi, jota siinä opetetaan laajentumaan nykyisestä mitastaan laajempaan. Ota uskonnot siis henkisen "kasvun" paikkana itsellesi, ymmärryksesi lisääjänä.

      • Tuputituputi

        Olenko mielestäsi vähäisempi olento tai tuomittu kulkemaan ikuisesti samaa elämänpyörää? Tai jotain?

        Mitä jos sinä ottaisit kasvun paikkana kaiken tämän kryptisen höpinäni ja näkisit asiat minun mielestäni valaistuneena ihmisenä?


      • Stafroty
        Tuputituputi kirjoitti:

        Olenko mielestäsi vähäisempi olento tai tuomittu kulkemaan ikuisesti samaa elämänpyörää? Tai jotain?

        Mitä jos sinä ottaisit kasvun paikkana kaiken tämän kryptisen höpinäni ja näkisit asiat minun mielestäni valaistuneena ihmisenä?

        en sanonut että olet vähäisempi tai muutakaan, itse teet mielelläsi itsestäsi mitä olet. itse päätät tehdä samalla tavoin kuin ennenkin ja mitä se on jos ei oravanpyörää. Se on silti sitä samaa oravanpyörää samalla mentaliteetilla, vaikka käviskin eri baareissa tms.

        jos koet minut uhkana tai muuna, on sekin kokemus sinun mielessäsi syntynyt. en tarkoita pahaa tai muutakaan, oma mielesi pukee sinulle sen siihen kuosiin, että koet sen sellaisena, turha minulle on siitä kismata.


    • simo

      Meditaatio ei ole uskonto vaan aivojen ominaisuus:tajunta.Oppia eli Dharmaa voidaan käyttää vielä 2000 vuotta ilman että alkuperäistä muutetaan miksikään.Siddharta Gautama EI opettanut buddhalaisuutta,se elää omaa rikasta elämää vielä kauan.....Nirvanan saavuttanut on pysyvästi vapaa mielen ongelmista,järjettömyydestä,typeryydestä,voimattomuudesta,mielen heikkouksista etc.Googleile "tajunta".

      • Tuputituputi

        Miksi ihmeessä annat vastaukseksi: "no googleta..."
        Melko valaistunutta :) Sanoisit jotain oikeasti fiksua ihan itse, omin sanoin.

        ps. typeryys ei ole uskosta kiinni


      • :-D
        Tuputituputi kirjoitti:

        Miksi ihmeessä annat vastaukseksi: "no googleta..."
        Melko valaistunutta :) Sanoisit jotain oikeasti fiksua ihan itse, omin sanoin.

        ps. typeryys ei ole uskosta kiinni

        tai paha jos se enemmän miellyttää:

        http://hiki.pedia.ws/wiki/Hihhuli


    • ahura-mazda

      Oi sinä läskeistä läskein,
      näytä meille oikea tietä tässä
      harhan ja hapatuksen maailmassa.
      Opeta meille luodin pysäytyksen jalo taito.
      Vapauta meidät elinkustannusten ikeestä.
      Opasta meidät jeesustelusta tekoihin.

      Mumbojumbo abrakadabra....

    • toinen läski

      Kyllä harras mieli vie sellaiseen olemassaoloon jossa ei tarvitse kohdata luotia.

      Vikaa voi nähdä aivan missä vain, se johtunen sinusta , muoto kun on syntynyt karmasta eli katsot karmaasi.

      "puhtaan vision" ylläpitäminen ei maksa mitään, silti kannattaa ahnehtia ja ampua ensin. Ettei pahvipäät ala rulettaa

      • Tuputituputi

        Monet ovat läskeistä fiksuja.


    • ez-al

      Mitä siis haluat kuulla?

      Mitä haluat totuuden olevan? Sinähän sen ihmisenä määrittelet, eikö niin? Nimen omaan siis jos sitä ei ole olemassa.

      Mutta jos se on olemassa... niin sitten sitä ei voi löytää, niinkö... mutta entäs jos voi?

      eiköhän tämä v*lu riitä tältä erää. :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      301
      2719
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      103
      2132
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      80
      1625
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      179
      1485
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      66
      1308
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1215
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1086
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      11
      1084
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      1030
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      911
    Aihe