mulla on tuossa autoissa nelivipu ohjatut nosturit mutta nyt olis nosturin vaihto ajankohtaista,ja kiinnostais kaksvipunen sähköohjattu nosturi ja nyt haluaisin tietää miten toimii käytännössä myyntimiehet kyllä kehuu sähköohjausta, mutta miten käytännössä.ja toinen asia huolestuttaa että kuinka vaikea on oppia kaksvipu sähköohjattu nosturi kun on ikänsä tehnyt neljällä vivulla,että kauanko menee vai oppiiko sitä?
kysymys
3
2390
Vastaukset
- puu-kuski
Ite opin parissa viikossa neljästä kahteen.. Oli tosin mekaaninen.. Sähköisen vois oppia helpommin kun ei mee nosto ja kouran avaus sekaisin..
Hirmu kallis systeemi vaan se sähköinen systeemi.. - meillä
ja se on helppo kokeilla kuinka se sujuu kun kaivinkoneeseen kävelee ja kokeilee. suurinpiirtein samat liikkeet. ja sähkö ohjausta ajatellut itsekkin mutta kovin kallis shysteemi on juu.. mutta tiedän kyllä nostureita joissa on sähköohjaus ja paljon ajettuja koneita ovat. ei viissä mitään kestävyys ongelmia ole. hyviä ne ovat kun vain malttais ostaa
yhden kaverin suusta, niin hän kyllä kehui sitä.
Sanoi ettei parempaa voi ollakkaan. Tosin hän onkin henkeen ja vereen sauvakävelynosturin kannalla.
Yhden toisen kanssa naureskeltiin, että miten lienee kun hyttikoneissahan erilaiset tutinat tuntuu herkemmin, niin jos ei osaa löysin rantein kuormata, eli heilut siinä kädet tikkuina, niin kun nosturi heilahtaa niin vivut heiluu kädessä. Mikä luonnollisesti aiheuttaa ylimääräisiä liikkeitä nosturille ;)
Mutta kai sitä siihenkin tottuu, harmi vaan kun puuautojen hydrauliikka on niin aataminaikuista muihin teknisiin vempeleisiin nähden, esimerkiksi vaikkapa edellisen vastaajan mainitsemiin kaivinkoneisiin verrattuna.
Ja mitä taas tulee neli- ja kaksivipuisiin, niin kaikki molempien taitajat, joiden kanssa olen jutellut, ovat sanoneet nelivipuisten olevan käyttömukavuudeltaan (eli liikkeiltään) pehmeämpiä käyttää. Eikös sähköohjaus ole sellainen, että esim. kourien tasailun kanssa voi ilmetä erinäisiä ongelmia?
Kun muutamat ovat kertoneet, että koura suunnilleen joko menee kiinni, tai sitten se aukeaa. Sulavia välimuotoja ei ole niin tarjolla.
Ettei ole niin kuin näissä normaaleissa vehkeissä että voit raottaa kouraa vain vähän. En tiedä sitten, kai se on niin.
Kallishan se on, mutta jos meinaa kaksivipuiseen vaihtaa, niin ehkä kannattaa ottaa se sähköohjattu. Mitä taas tulee siihen oppimiseen, niin oothan sie joskus oppinu nelivipusenkin.
Ja tuossa tuo yksi jo sanoikin sen, että varmaan nopeammin tottuu siihen sähköohjatun vipujärjestelmään kuin vanhaan malliin, kun kouran aukaisu ei ole enää meidän puomin nostossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mihin kaikkeen sinä ihastuit hänessä
Mikä oli se asia mikä vei jalat altasi? ❤️ Oliko jotain erityistä tilannetta vai tunne? Kenties monen sattuman summa? Ai918814Persut: haluamme lisää veroja!
Lisää lisää veroja huutaa persukuoro. Veroila Suomi nousuun! "Uusi matkailuvero eli matkailijamaksu peritään esimerki484781Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.414451Jos samassa autossa istuu romani, somali ja venäläinen, kuka ajaa?
Arvioiden mukaan romanit lähtivät noin 1000-luvulla liikkeelle pohjois-Intiasta. Nyt 1000 vuotta myöhemmin he ovat levit462706Numero josta kaivattusi tulee mieleen
Onko jokin numero joka yhdistää teidät jotenkin? Älä laita puhelinnumeroa.1001526- 401316
Tämmönen höpsö
Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress441266Heräsin taas sinä mielessä
Miten voi haluta toista näin paljon? 😳 Kyllä meillä on muutenkin hyvä yhteys. Ehkä se tekee myös tästä niin voimakkaan?641192Jorman paluu sodasta Lieksaan oli katkera
Jorma Karhunen astui Lieksan asemalle. Aurinko paistoi, mutta Jorman maailma oli sumuinen. Takana oli se helvetti, jota391170Kannattaa toimia yleisesti ottaen
Ajoissa. Vaikka miten paljon haluan ja tunnen, olen löytänyt nyt elämääni jotain uutta ja se todennäköisesti edistyy, jo1671110