Mistähän osia moiseen Pariisin ihmeeseen.Lähinnä keulamerkki ja jarrukengät hakusessa (harvinaiset Timken kiilajarrut)joita en ole muissa malleissa nähny,paitsi 30 joka on sama häristin
MF-25
24
9418
Vastaukset
- pikikoura
Koitappa kysyä tuolta Akrimarketista jos poijilla olis jäänyt vanhaa varastoa
Se härveli on Ranskas tehty ,eikä siinä ole tähän englantilaiseen mittään yhteistä kuin nimi
ja sama moottori mikä on MF 31 puimuris
Tietysti hajottamoja kiertämällä vois jotain löytää- ss2
Juu kyllä rupeaa olemaan osat kiven alla .Hei löytyykö kellään asetelmaa 130 mf rikkeinkin käy?
uusi ei ole kovin hyvin tarjolla - VictorHugo
Kysytty on agrista ja monesta muustakin paikasta.Agrimarketin kautta sai kyllä vielä joitain spesial osia.Viimeset jarrukengät mm.oli myyty yli 10v.sitte ja oli kalliimmat kun koko traktori. Juu Ranskalainen on lukeehan tyyppikilvessäkin Victor Hugo Paris Franse jne. Hankkija tuon on kai maahan tuonu kun ovat oman kylttinsä kylkeen niitannu. perkeleen jarrukengät on vaan niin vittumaisen muotoset,ettei niihin kukaan haluu yrittää liimata uutta pintaa.
- käy ostamassa
VictorHugo kirjoitti:
Kysytty on agrista ja monesta muustakin paikasta.Agrimarketin kautta sai kyllä vielä joitain spesial osia.Viimeset jarrukengät mm.oli myyty yli 10v.sitte ja oli kalliimmat kun koko traktori. Juu Ranskalainen on lukeehan tyyppikilvessäkin Victor Hugo Paris Franse jne. Hankkija tuon on kai maahan tuonu kun ovat oman kylttinsä kylkeen niitannu. perkeleen jarrukengät on vaan niin vittumaisen muotoset,ettei niihin kukaan haluu yrittää liimata uutta pintaa.
tarvikeliikkeestä taipuisaa jarruhihnaa ja tee siihen ja kenkiin niittien reiät, hanki tai tee sellainen pora jolla helppo senkata niitille sopiva syvennys hihnaan,ja ei muuta kuin niittaamaan, näin noihin historia-autoihin on jo vuoskymmenet jarruja tehty.
- paskakoura
Kyllä ne jarru hihna voi itsekkin tehdä ja liimata paikalle
Jos ne on liimattavaa mallia
Jarru hihnaa on varmasti saatavana
Tuohon liimaamiseen löytyy liima jolla liimataan (oliko bostiikilta) sitten uuniin kun on puristettu paikalle hihnat (täytyy paistaa liima n 200 astetta ,kun on kahvin ruskea tämä liima valmis )
Jos sen on joku ennenkin tehnyt voi sen nytkin tehdä- Victor Hugo
Jarrut on sen verran erikoiset,ettei onnistu.jarrulevy on samanlainen kuin v-hihnapyörä.Jarrupala on kiilamainen ja kaareva,koska painaa levyn v-uraan ,on niin hankalan mallinen ettei sellasta kitkapintaa oikein saa tehtyä.Eihän itse liimauksessa olisi ongelmaa.Ei kai tämmösiä jarruja olekaan kuin MF-25 ja 30 malleissa.
- camry
Victor Hugo kirjoitti:
Jarrut on sen verran erikoiset,ettei onnistu.jarrulevy on samanlainen kuin v-hihnapyörä.Jarrupala on kiilamainen ja kaareva,koska painaa levyn v-uraan ,on niin hankalan mallinen ettei sellasta kitkapintaa oikein saa tehtyä.Eihän itse liimauksessa olisi ongelmaa.Ei kai tämmösiä jarruja olekaan kuin MF-25 ja 30 malleissa.
mitä tarkoitat . Tuollaisia ei varmaan saa enään .
Et ole harkinnut mahd. harmaan ferkun tai 130:n rumpujarrujen sovittamista ?
( Olen ymmärtänyt toisaalla , ettei alkuperäiset eivät alunperin olleet jarrut vaan "hidastimet" ?) - VictorHugo
camry kirjoitti:
mitä tarkoitat . Tuollaisia ei varmaan saa enään .
Et ole harkinnut mahd. harmaan ferkun tai 130:n rumpujarrujen sovittamista ?
( Olen ymmärtänyt toisaalla , ettei alkuperäiset eivät alunperin olleet jarrut vaan "hidastimet" ?)Joo ei onnistu rumpujen asennus,on nääs planeettavaihteet pyörännavoissa (samankaltaiset kun 65 ja 165:ssä,eipä kumminkaan samanlaiset.on 25: heikko kohta) 130:ssä taas on kuivat levyjarrut samassa paikassa kun 25 ja 30:ssä,tietääkseni vaihtokelpoiset,mutta nekin Ranskan ihmeet on niin harvinaisia,etten viitti ettiä etenkin kun niittenkin uudet jarruosat on yhtä harvinaisia. Kyllä kiilajarru on tosi tehokas,mutta vain uutena
- mf-omistaja
oletkos kysellyt kitkaliimauksesta? moinen firma muistaakseni vantaalla ja tekeevät hankalampiinkin paikkoihin pintoja...
- mf-omistaja
Kitkaliimaus Oy, Kelatie 20, 01450 Vantaa, Puh. 358 9 752 2544
Fax 358 9 752 2554, [email protected] - VictorHugo
Tuli taannoin kysyttyä kitkaliimauksestakin,on niin vittumaisen malliset kitkapinnat (kiilamaiset ja kaarevat) ettei oikein oo materiaalia moiseen. tietty jostain isosta hihnasta käsin työstäen=hidasta,kallista eikä tod.näk. onnistu
- Victor Adolf
VictorHugo kirjoitti:
Tuli taannoin kysyttyä kitkaliimauksestakin,on niin vittumaisen malliset kitkapinnat (kiilamaiset ja kaarevat) ettei oikein oo materiaalia moiseen. tietty jostain isosta hihnasta käsin työstäen=hidasta,kallista eikä tod.näk. onnistu
Ranskan matka. Sinne vaan etsimään purkaamoista tai varaosamyymälästä. Eiköhän noi ollut aikoinaam ranskassa yhtä pyhiä kun 406 peugeotti.... Luulisi löytyvän.
- VictorHugo
Victor Adolf kirjoitti:
Ranskan matka. Sinne vaan etsimään purkaamoista tai varaosamyymälästä. Eiköhän noi ollut aikoinaam ranskassa yhtä pyhiä kun 406 peugeotti.... Luulisi löytyvän.
Kaipa se ois ranskaan lähettävä,jos mielis osia löytää.kannattas tuoda kerralla kaikkia 25:sen heikkoja osia,no jaa sillon pitäs kai tuoda koko traktoreita.Sieltä niitä kyllä luulis löytyvän viinitilojen kätköistä
- camry
VictorHugo kirjoitti:
Kaipa se ois ranskaan lähettävä,jos mielis osia löytää.kannattas tuoda kerralla kaikkia 25:sen heikkoja osia,no jaa sillon pitäs kai tuoda koko traktoreita.Sieltä niitä kyllä luulis löytyvän viinitilojen kätköistä
lomareissu sinnepäin . Varmasti näkemisen arvoista Ranskassa muutenkin olisi , jos aikaisemmin ole käynyt siellä.
- VictorHugo
camry kirjoitti:
lomareissu sinnepäin . Varmasti näkemisen arvoista Ranskassa muutenkin olisi , jos aikaisemmin ole käynyt siellä.
Olishan siellä kiva lomailla,mutta tulisi vaan kierrettyä romutarhoja yms. ja sen verran tuliaisia ettei kai merikontti riittäs,siltä kun löytyy kaikkea mielenkiintosta ostettavaa.Tulis aikas kallis reissu kun ei osaa olla ostamatta kaikkea toisten hylkäämää paskaa
- camry
VictorHugo kirjoitti:
Olishan siellä kiva lomailla,mutta tulisi vaan kierrettyä romutarhoja yms. ja sen verran tuliaisia ettei kai merikontti riittäs,siltä kun löytyy kaikkea mielenkiintosta ostettavaa.Tulis aikas kallis reissu kun ei osaa olla ostamatta kaikkea toisten hylkäämää paskaa
tarvitse ihan äärinmäisyyksiin mennä :)
Mutta toisaalta , jos kyseessä ns. varaosien hankinta reissu kannattaa ehkä katsella ; jospa löytyi uudempi saman kokoinen traktori ?
Kuulema siellä hirveitä maksa :?
esim. http://www.agriaffaires.co.uk/used/1/tractors.html - kohta
camry kirjoitti:
tarvitse ihan äärinmäisyyksiin mennä :)
Mutta toisaalta , jos kyseessä ns. varaosien hankinta reissu kannattaa ehkä katsella ; jospa löytyi uudempi saman kokoinen traktori ?
Kuulema siellä hirveitä maksa :?
esim. http://www.agriaffaires.co.uk/used/1/tractors.html - VictorHugo
camry kirjoitti:
tarvitse ihan äärinmäisyyksiin mennä :)
Mutta toisaalta , jos kyseessä ns. varaosien hankinta reissu kannattaa ehkä katsella ; jospa löytyi uudempi saman kokoinen traktori ?
Kuulema siellä hirveitä maksa :?
esim. http://www.agriaffaires.co.uk/used/1/tractors.htmlEipä maksa ratvaattorit tosiaankaan paljoa,mutta tuonti kyllä kai käy kukkaron päälle,vaikka ottas trailerin perään
- Victor Adolf
VictorHugo kirjoitti:
Eipä maksa ratvaattorit tosiaankaan paljoa,mutta tuonti kyllä kai käy kukkaron päälle,vaikka ottas trailerin perään
taitaa olla että rahti on niin kallis ettei koko konetta kannata tuoda. Hei, mut kysele netin välityksellä purkaamoilta. Jos sellaisen löydät. Tilaa osat periaatteella CAD suomeen huolintaliikkeen terminaaliin. Eli maksat huolintaliikkeelle kun olet ne nähnyt. Sitten saat osat heti mukaan.
Tosin varoituksen sana. Ranskalaisten kanssa on helvetin vaikea tehdä kauppaa. Ne vain levittelee käsiään ja hokee että mahdotonta, mahdotonta. Mutta pitää vain olla topakka ja määrätietoinen ja määrätä itse kaupan ehdot hintaa myöten. Sillä pärjää. Keräät listan mitä tarviit, hoidat rahdin, sanot maksuehdon ja kysyt hintaa, tinkaat -10% ainakin pois ja lähetät faksilla tilauksen ja pyydät allekirjoitetun tilausvahvistuksen faksattavaksi sulle.
(muista että tilauksessa pitää olla mainittu ehto että tilaus ei ole sitova, ellei vastaanottaja faksaa allekirjoitettua tilausvahvistusta jossa on kopio tilauksesta liitteenä)
Sitten eiku innolla odottamaan mitä paskaa posti sulle kantaa.
Saakos kysyä mistäpäin suomea vanhojen koneiden harrastaja on? - VictorHugo
Victor Adolf kirjoitti:
taitaa olla että rahti on niin kallis ettei koko konetta kannata tuoda. Hei, mut kysele netin välityksellä purkaamoilta. Jos sellaisen löydät. Tilaa osat periaatteella CAD suomeen huolintaliikkeen terminaaliin. Eli maksat huolintaliikkeelle kun olet ne nähnyt. Sitten saat osat heti mukaan.
Tosin varoituksen sana. Ranskalaisten kanssa on helvetin vaikea tehdä kauppaa. Ne vain levittelee käsiään ja hokee että mahdotonta, mahdotonta. Mutta pitää vain olla topakka ja määrätietoinen ja määrätä itse kaupan ehdot hintaa myöten. Sillä pärjää. Keräät listan mitä tarviit, hoidat rahdin, sanot maksuehdon ja kysyt hintaa, tinkaat -10% ainakin pois ja lähetät faksilla tilauksen ja pyydät allekirjoitetun tilausvahvistuksen faksattavaksi sulle.
(muista että tilauksessa pitää olla mainittu ehto että tilaus ei ole sitova, ellei vastaanottaja faksaa allekirjoitettua tilausvahvistusta jossa on kopio tilauksesta liitteenä)
Sitten eiku innolla odottamaan mitä paskaa posti sulle kantaa.
Saakos kysyä mistäpäin suomea vanhojen koneiden harrastaja on?Jos en täältä löydä niin sitte vois alkaa kyseleen patonkimaasta.Uskoisin kyllä sieltä löytyvän.kotimaiset konepurkaamot on kyllä nämä ranskan outolaiset kuopannu aikaa sitten.Eipä niitä Hankkija aikanaan kaiketi kovin montaa tuonutkaan . Olivat aika hepposta tekoa kolmevitoseen verrattuna.Eräs tuttu iäkkäämpi konemieskin sanoi kuultuaan kaksvitosen hankinnasta:Oivoiivoii kaksvitonen ja kaikki mihin mihin siinä koski hajos käsiin tai oli jo rikki. Juu täällä uudenmaanläänissä sitä asustellaan.
- --------------------
VictorHugo kirjoitti:
Tuli taannoin kysyttyä kitkaliimauksestakin,on niin vittumaisen malliset kitkapinnat (kiilamaiset ja kaarevat) ettei oikein oo materiaalia moiseen. tietty jostain isosta hihnasta käsin työstäen=hidasta,kallista eikä tod.näk. onnistu
Tarpeeksi paksua jarrunauhaa vain liimalla kiinni molemminpuolin sitä metallilätkää.
Karkealla Rälläkän virsikirjalaikalla työstetään läpyskät suurin piirtein muotoonsa, ja siinä se sitten on. Hienompi sovitus tapahtuu ihan itsestään. Asenna ensin ainoastaan ne liikkuvat palat ja jarruteltuasi ne muotoonsa työstä ne kiinteät eli vastapalat oikean muotoisiksi.
- valmet 20
olisko kellään kokemusta mf25 sta olisin hankkimas semmosta lumen auraukseen ja äestämiseen(perunapellon)
- mf..
" olisko kellään kokemusta mf25 sta olisin hankkimas semmosta lumen auraukseen ja äestämiseen "
Kunhan löydät sopivat kokoiset työkoneet , onnistuihan se aikoinaan myös 18 hv:n Fiat Piccolollakin .
MF-25 oli aikanaan edistyksellinen traktori olihan siinä sentään osassa vaihteita sykronointi , joka puuttui mm. 135 :sta muista malleista .
- aa.
joko on jarruk/löytynt vie kengät kitkapinta liimaamoon pistävät uudet hihnat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1135243
- 675044
- 904104
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.753600Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv603188- 432781
- 152297
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️521914- 391774
Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.371628