Moi!
Millanen käytäntö täällä Riihimäellä on äitiysneuvolassa; siis milloin ultraan pääsee ym.
Mulla nyt rv 5 0 ja tilasin jo ajan ekaan neuvolakäyntiin, joka on sitten n. rv 7. Mitä ekalla käynnillä tehdään ym?
Ekaa odottelen ja en tiedä näistä jutuista paljon mitään.
Kiitos tiedoista ja Rauhallista Joulua!
Äitiysneuvola
5
1054
Vastaukset
- Sama täällä...
Minä olen kanssa ihan odotuksen alku metreillä, ja sain myös ajan neuvolaan tammikuulle. Ensimmäisellä kerralla vaan punnitaan ja jutustellaan. Tai ainakin niin mulla edellisellä kerralla. Mielestäni ultrassa ei käydä kun kerran jos kaikki menee niinkun pitääkin.
- viikko laskettuun...
Riihimäellä käydään niskapoimuultrassa n. viikolla 12 ja rakenneultrassa n. viikolla 18-20. Ensimmäisellä neuvolakäynnillä otetaan paino, pituus, hemoglobiini, katsotaan virtsasta sokerit ja proteiinit, verenpaine ja kysellään ummet ja lammet. Sitten saat todennäköisesti lähetteen laboratoriotutkimuksiin, jossa virtsasta tutkitaan tarkemmin jotain muuta. Kannattaa varata aikaa ensimmäisellä kerralla 1-1,5h. Aluksi käynnit kerran kuussa. Ultrassa voi käydä riihimäen aluesairaalassa tai hämeenlinnassa kanta-hämeen keskussairaalassa, missä riihimäkeläiset synnyttävät. Suosittelen ultraan menemistä Hämeenlinnaan, itse olin tyytyväisempi käytyäni siellä.
- uusoottaja
viikko laskettuun... kirjoitti:
Riihimäellä käydään niskapoimuultrassa n. viikolla 12 ja rakenneultrassa n. viikolla 18-20. Ensimmäisellä neuvolakäynnillä otetaan paino, pituus, hemoglobiini, katsotaan virtsasta sokerit ja proteiinit, verenpaine ja kysellään ummet ja lammet. Sitten saat todennäköisesti lähetteen laboratoriotutkimuksiin, jossa virtsasta tutkitaan tarkemmin jotain muuta. Kannattaa varata aikaa ensimmäisellä kerralla 1-1,5h. Aluksi käynnit kerran kuussa. Ultrassa voi käydä riihimäen aluesairaalassa tai hämeenlinnassa kanta-hämeen keskussairaalassa, missä riihimäkeläiset synnyttävät. Suosittelen ultraan menemistä Hämeenlinnaan, itse olin tyytyväisempi käytyäni siellä.
Vielä sellasta kyselisin, että ottaako ne ekalla neuvolakäynnillä myös verikokeita, kuppa tm.? Tai siis, että käydäänkö ne siis otattamassa terveyskeskuksen labrassa?
- mami06
uusoottaja kirjoitti:
Vielä sellasta kyselisin, että ottaako ne ekalla neuvolakäynnillä myös verikokeita, kuppa tm.? Tai siis, että käydäänkö ne siis otattamassa terveyskeskuksen labrassa?
Voi olla,että verikokeet otetaan neuvolassa tai sitten ne antaa putket mukaan sieltä ja meet sitten tk:n labraan verikokeisiin..Muistaakseni siitä otetaan hepatiitti ja hiv ja joku kolmas,en muista mikä.Ja veriryhmä katsotaan.Onnea odotukseen!
- -äiti jo-
uusoottaja kirjoitti:
heippa.
Verikokeet otetaan neuvolassa ja ne neuvalantädit sitten lähetävät ne eteenpäin.Tulokset saat sitten yleensä seuraavalla kerralla tai jos niissä on jotakin niin ne ottavat sinuun kyllä yhteyttä...sama koskee pissanäytettä minkä käyt itse antamassa tk:ssa.Neuvoisin sinua nyt vaan odottamaan rauhassa sitä ensimmäistä käyntiäsi niin siellä varmasti saat sitten vastauksia kaikkiin kysymyksiisi.
Onnea odotukselle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku604626Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt352129Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti501587- 1701547
Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1621512Sari Multala teki "riikkapurrat"
Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.2711332Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm1961204- 2031122
- 651074
- 811069