A pua

5000 Fordiin

500 Fordiin on vaihdettu kannen tiiviste joka on 0,6mm liian paksu. Nyt ei lähde kunnolla käyntiin.
On laskettu, että puristussuhde 16,5 on muuttunut tiivisteen takia 15,4 jään. Jokainen 0,1 mm palotilan lisäys, lisää puristus tilaa 1 kuutio cenniä.
Sylinterin poraus on 111,8 mm, eli 4,4 tuumaa. Osaako kukaan sanoa mistä saisi oikean tiivisteen?
Ja mikä olisi mahdollinen osa NO ? Varaosa myyjät ovat jo nostaneet kädet pystyyn.

11

2565

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lammiselle

      häijääseen sieltä vois löytyä.eli lammisen autoliike häijää

    • asentaja..

      Vie kansi koneistamoon ja höyläytä tuo 0.6 mm pois. Samalla kansi oikenee.

      • sitroen.

        varma, että kannessa on sylinterin läpimittainen kuoppa ja ettei kansi ole tasainen jo alkujaankin?


      • Juntti
        sitroen. kirjoitti:

        varma, että kannessa on sylinterin läpimittainen kuoppa ja ettei kansi ole tasainen jo alkujaankin?

        Siihen aikaan kun minulla oli viistonninen,oli ainakin merkkiliikkeessä molempia vahvuuksia.Tuli tehtyä aikanaan sama tyhmyys,tosi on että se heikentää käyntiinlähtöä pahasti.Yritä löytää joku vanhempi varaosamyyjä,niitten täytyy tietää se vahvuusero.


      • mitä auttaa

        Jos suorasta kannesta otetaan pois 0,6 mm. Kun kaikki puristustila on männässä. Oletkos koskaan nähnyt edes suoraruiskutus konetta avattuna, vaikka väität olevasi asentaja?


    • Boreham

      4,4 mänällä olevaan Fordin koneeseen ei saa kuin yhtä vahvuutta olevaa kannentiivistettä mistähän oisit saanut vahvemman.
      4,2 mänällä olevat 5000 koneet on tehty 65-68 vm niissä on ohuempi kannentiiviste ja agritegiltä saa niitä .
      4,4 oleva kannentiiviste on 1,72mm vahva
      4,2 kansitiiviste 0,92mm.
      Jos irrotat kannen on mäntä oltava 0,05-0,36mm syliteritasoa korkeamalla palotila on mänässä kannenkoneistus ei vaikuta puristuksiin jos männän ylitys eiole ohjearvossa koneistuta lokia tai mäntiä.

      • Juntti

        Viistonnisessa on 4,2litrainen kone,ja siitä oli kaksi tyyppiä joiden kansipahvin vahvuudessa oli ero.Tämä malli oli myynnissä noin vuoteen 74.70luvulla oli Tampereen Ford-liikkeessä molempia vahvuuksia,ja ostin vahvan,kun olisi pitänyt olla ohut.Tein saman tyhmyyden kuin tämän ketjun aloittaja.Kai tiedät että nimimerkkisi Boreham on tai ainakin oli Fordin ralliautojen virityspaikka,jolla ei ole mitään tekemistä traktoreiden kanssa.


      • Boreham
        Juntti kirjoitti:

        Viistonnisessa on 4,2litrainen kone,ja siitä oli kaksi tyyppiä joiden kansipahvin vahvuudessa oli ero.Tämä malli oli myynnissä noin vuoteen 74.70luvulla oli Tampereen Ford-liikkeessä molempia vahvuuksia,ja ostin vahvan,kun olisi pitänyt olla ohut.Tein saman tyhmyyden kuin tämän ketjun aloittaja.Kai tiedät että nimimerkkisi Boreham on tai ainakin oli Fordin ralliautojen virityspaikka,jolla ei ole mitään tekemistä traktoreiden kanssa.

        Kyllä 5000 oli kahta konetyyppiä vuodesta 65-68 kone oli 3,8l ja mäntä 4,2" (106,50mm)tässä käytetään ohutta kannentiivistettä 0.96mm.
        Vuodesta 68 vuoteen 75 kone oli 4,2l ja mäntä 4,4
        (111,56mm)tuotanossa tiiviste vaihtu vahvempaan 72lokak samalla männät vaihtu pitempiin kone jossa on pitemmät männät kuluu paksumpi 1,76mm kannentiiviste männät tulee sylinteritasosta yli
        0.62mm lyhyemmät männät 0.36mm max.
        On huomattava nämä 68-72 koneet ne on voitu kunostaa ylikoon pitemillä mänillä ja niihin kuluu paksumpi kannentiiviste mittaa männän ylitys jos se on 0,60mm kuluu siihen vahvempi tiiviste.
        Borehamissa koulutettiin ennen Ford Europpa henkilöstöä ja siellä on suuri traktoritehdas.
        On Lontoon koillispuolella.
        Englanissa.


      • kertoa
        Boreham kirjoitti:

        Kyllä 5000 oli kahta konetyyppiä vuodesta 65-68 kone oli 3,8l ja mäntä 4,2" (106,50mm)tässä käytetään ohutta kannentiivistettä 0.96mm.
        Vuodesta 68 vuoteen 75 kone oli 4,2l ja mäntä 4,4
        (111,56mm)tuotanossa tiiviste vaihtu vahvempaan 72lokak samalla männät vaihtu pitempiin kone jossa on pitemmät männät kuluu paksumpi 1,76mm kannentiiviste männät tulee sylinteritasosta yli
        0.62mm lyhyemmät männät 0.36mm max.
        On huomattava nämä 68-72 koneet ne on voitu kunostaa ylikoon pitemillä mänillä ja niihin kuluu paksumpi kannentiiviste mittaa männän ylitys jos se on 0,60mm kuluu siihen vahvempi tiiviste.
        Borehamissa koulutettiin ennen Ford Europpa henkilöstöä ja siellä on suuri traktoritehdas.
        On Lontoon koillispuolella.
        Englanissa.

        jos lyhyemmän männän tilalle laitetaan pitempi, paljonko tulee lohkotason ylitystä?


      • Boreham
        kertoa kirjoitti:

        jos lyhyemmän männän tilalle laitetaan pitempi, paljonko tulee lohkotason ylitystä?

        Lyhyemmän männän mitta männäntapin keskeltä männän päähän on 70,18mm ja pitemmän 70,55mm erotus 0,37mm ylitystä max0.61mm.
        Fordin varaosakuvissa löyty 5000 Foordin petroolimoottorin kuvissa kannentiiviste joka on pytty reijältä 115mm ja vahvuudelta 0.97mm varaosa n,o c7nn-6051-t tilaus n,o 1819542 kysyppä tällä tiedolla paikalliselta Agriteg varaosamyyjältä tiivistettä
        mainiehe petroolimoottorin kuva elä käytä tätä tiivistettä jos männän ylitys on 0,40mm


      • oikein paljon
        Boreham kirjoitti:

        Lyhyemmän männän mitta männäntapin keskeltä männän päähän on 70,18mm ja pitemmän 70,55mm erotus 0,37mm ylitystä max0.61mm.
        Fordin varaosakuvissa löyty 5000 Foordin petroolimoottorin kuvissa kannentiiviste joka on pytty reijältä 115mm ja vahvuudelta 0.97mm varaosa n,o c7nn-6051-t tilaus n,o 1819542 kysyppä tällä tiedolla paikalliselta Agriteg varaosamyyjältä tiivistettä
        mainiehe petroolimoottorin kuva elä käytä tätä tiivistettä jos männän ylitys on 0,40mm

        sain kerrankin täydellistä tietoa. Hyvää Uutta vuotta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      79
      1927
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1729
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1594
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1326
    5. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1252
    6. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1244
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1216
    8. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1192
    9. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      44
      1186
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1181
    Aihe