A pua

5000 Fordiin

500 Fordiin on vaihdettu kannen tiiviste joka on 0,6mm liian paksu. Nyt ei lähde kunnolla käyntiin.
On laskettu, että puristussuhde 16,5 on muuttunut tiivisteen takia 15,4 jään. Jokainen 0,1 mm palotilan lisäys, lisää puristus tilaa 1 kuutio cenniä.
Sylinterin poraus on 111,8 mm, eli 4,4 tuumaa. Osaako kukaan sanoa mistä saisi oikean tiivisteen?
Ja mikä olisi mahdollinen osa NO ? Varaosa myyjät ovat jo nostaneet kädet pystyyn.

11

2843

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lammiselle

      häijääseen sieltä vois löytyä.eli lammisen autoliike häijää

    • asentaja..

      Vie kansi koneistamoon ja höyläytä tuo 0.6 mm pois. Samalla kansi oikenee.

      • sitroen.

        varma, että kannessa on sylinterin läpimittainen kuoppa ja ettei kansi ole tasainen jo alkujaankin?


      • Juntti
        sitroen. kirjoitti:

        varma, että kannessa on sylinterin läpimittainen kuoppa ja ettei kansi ole tasainen jo alkujaankin?

        Siihen aikaan kun minulla oli viistonninen,oli ainakin merkkiliikkeessä molempia vahvuuksia.Tuli tehtyä aikanaan sama tyhmyys,tosi on että se heikentää käyntiinlähtöä pahasti.Yritä löytää joku vanhempi varaosamyyjä,niitten täytyy tietää se vahvuusero.


      • mitä auttaa

        Jos suorasta kannesta otetaan pois 0,6 mm. Kun kaikki puristustila on männässä. Oletkos koskaan nähnyt edes suoraruiskutus konetta avattuna, vaikka väität olevasi asentaja?


    • Boreham

      4,4 mänällä olevaan Fordin koneeseen ei saa kuin yhtä vahvuutta olevaa kannentiivistettä mistähän oisit saanut vahvemman.
      4,2 mänällä olevat 5000 koneet on tehty 65-68 vm niissä on ohuempi kannentiiviste ja agritegiltä saa niitä .
      4,4 oleva kannentiiviste on 1,72mm vahva
      4,2 kansitiiviste 0,92mm.
      Jos irrotat kannen on mäntä oltava 0,05-0,36mm syliteritasoa korkeamalla palotila on mänässä kannenkoneistus ei vaikuta puristuksiin jos männän ylitys eiole ohjearvossa koneistuta lokia tai mäntiä.

      • Juntti

        Viistonnisessa on 4,2litrainen kone,ja siitä oli kaksi tyyppiä joiden kansipahvin vahvuudessa oli ero.Tämä malli oli myynnissä noin vuoteen 74.70luvulla oli Tampereen Ford-liikkeessä molempia vahvuuksia,ja ostin vahvan,kun olisi pitänyt olla ohut.Tein saman tyhmyyden kuin tämän ketjun aloittaja.Kai tiedät että nimimerkkisi Boreham on tai ainakin oli Fordin ralliautojen virityspaikka,jolla ei ole mitään tekemistä traktoreiden kanssa.


      • Boreham
        Juntti kirjoitti:

        Viistonnisessa on 4,2litrainen kone,ja siitä oli kaksi tyyppiä joiden kansipahvin vahvuudessa oli ero.Tämä malli oli myynnissä noin vuoteen 74.70luvulla oli Tampereen Ford-liikkeessä molempia vahvuuksia,ja ostin vahvan,kun olisi pitänyt olla ohut.Tein saman tyhmyyden kuin tämän ketjun aloittaja.Kai tiedät että nimimerkkisi Boreham on tai ainakin oli Fordin ralliautojen virityspaikka,jolla ei ole mitään tekemistä traktoreiden kanssa.

        Kyllä 5000 oli kahta konetyyppiä vuodesta 65-68 kone oli 3,8l ja mäntä 4,2" (106,50mm)tässä käytetään ohutta kannentiivistettä 0.96mm.
        Vuodesta 68 vuoteen 75 kone oli 4,2l ja mäntä 4,4
        (111,56mm)tuotanossa tiiviste vaihtu vahvempaan 72lokak samalla männät vaihtu pitempiin kone jossa on pitemmät männät kuluu paksumpi 1,76mm kannentiiviste männät tulee sylinteritasosta yli
        0.62mm lyhyemmät männät 0.36mm max.
        On huomattava nämä 68-72 koneet ne on voitu kunostaa ylikoon pitemillä mänillä ja niihin kuluu paksumpi kannentiiviste mittaa männän ylitys jos se on 0,60mm kuluu siihen vahvempi tiiviste.
        Borehamissa koulutettiin ennen Ford Europpa henkilöstöä ja siellä on suuri traktoritehdas.
        On Lontoon koillispuolella.
        Englanissa.


      • kertoa
        Boreham kirjoitti:

        Kyllä 5000 oli kahta konetyyppiä vuodesta 65-68 kone oli 3,8l ja mäntä 4,2" (106,50mm)tässä käytetään ohutta kannentiivistettä 0.96mm.
        Vuodesta 68 vuoteen 75 kone oli 4,2l ja mäntä 4,4
        (111,56mm)tuotanossa tiiviste vaihtu vahvempaan 72lokak samalla männät vaihtu pitempiin kone jossa on pitemmät männät kuluu paksumpi 1,76mm kannentiiviste männät tulee sylinteritasosta yli
        0.62mm lyhyemmät männät 0.36mm max.
        On huomattava nämä 68-72 koneet ne on voitu kunostaa ylikoon pitemillä mänillä ja niihin kuluu paksumpi kannentiiviste mittaa männän ylitys jos se on 0,60mm kuluu siihen vahvempi tiiviste.
        Borehamissa koulutettiin ennen Ford Europpa henkilöstöä ja siellä on suuri traktoritehdas.
        On Lontoon koillispuolella.
        Englanissa.

        jos lyhyemmän männän tilalle laitetaan pitempi, paljonko tulee lohkotason ylitystä?


      • Boreham
        kertoa kirjoitti:

        jos lyhyemmän männän tilalle laitetaan pitempi, paljonko tulee lohkotason ylitystä?

        Lyhyemmän männän mitta männäntapin keskeltä männän päähän on 70,18mm ja pitemmän 70,55mm erotus 0,37mm ylitystä max0.61mm.
        Fordin varaosakuvissa löyty 5000 Foordin petroolimoottorin kuvissa kannentiiviste joka on pytty reijältä 115mm ja vahvuudelta 0.97mm varaosa n,o c7nn-6051-t tilaus n,o 1819542 kysyppä tällä tiedolla paikalliselta Agriteg varaosamyyjältä tiivistettä
        mainiehe petroolimoottorin kuva elä käytä tätä tiivistettä jos männän ylitys on 0,40mm


      • oikein paljon
        Boreham kirjoitti:

        Lyhyemmän männän mitta männäntapin keskeltä männän päähän on 70,18mm ja pitemmän 70,55mm erotus 0,37mm ylitystä max0.61mm.
        Fordin varaosakuvissa löyty 5000 Foordin petroolimoottorin kuvissa kannentiiviste joka on pytty reijältä 115mm ja vahvuudelta 0.97mm varaosa n,o c7nn-6051-t tilaus n,o 1819542 kysyppä tällä tiedolla paikalliselta Agriteg varaosamyyjältä tiivistettä
        mainiehe petroolimoottorin kuva elä käytä tätä tiivistettä jos männän ylitys on 0,40mm

        sain kerrankin täydellistä tietoa. Hyvää Uutta vuotta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Näin kun katsoit salaa ja

      Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      44
      3888
    2. Katu täyttyy...

      Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      35
      1879
    3. Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.

      Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj
      Maailman menoa
      153
      1326
    4. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

      Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      154
      1202
    5. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

      No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      41
      980
    6. Miten suhtautuisit

      jos saisit tietää, että kaivatullasi on kokkeliriippuvuus?
      Ikävä
      190
      975
    7. Sari Multala teki "riikkapurrat"

      Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.
      Maailman menoa
      228
      954
    8. Sinut mies vain haluan

      Olet kohtaloni. Kaikessa riipaisevassa rakkaudessa, sinä se olet. ❤️
      Ikävä
      80
      927
    9. Mitähän sä näit siinä akassa?

      Älä nyt vain sen kanssa ala mitään.
      Ikävä
      55
      800
    10. Jälkiviisauttako

      Kun katsot taaksepäin, tekisitkö jotain asioita toisin kaivattusi suhteen? Vai onko kaikki mennyt, niin kuin piti?
      Ikävä
      79
      799
    Aihe