rattijuopumus-rangaistus

onneton <3

hei.
kuinka pitkäksi aikaa mahtaa kortti lähteä kun olen puhaltanut 0,32mg/l (eli tavallinen rattijuopumus)
olen ensikertalainen.


olis kiva kuulla henk.koht kokemuksia.

23

17093

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • prokuraattori

      että kolmesta kuukaudesta ylöspäin, mutta kuitenkin selvästi alle 6 kk. Riippuu siitäkin kuinka hyviä selityksiä keksii ajokortin tarpeellisuutta perustellakseen. Omia kokemuksia ei ole kun en ole moiseen syyllistynyt vaan toiminut vain syyttävänä osapuolena. Täytyy sanoa että ajokieltokäytäntö vaihtelee tavattomasti eri oikeuksissa. Joissakin saa helposti ehdollisen ajokiellon, toisissa sellaista ei edes tunneta.

    • läksynsä oppinut

      Siis puhalsin 0,34 (tarkkuusalkometri). Seuraus oli 40 päiväsakkoa ja ajokielto 3,5 kuukautta. Syytäjä haki juuri tuota sakkomäärää ja neljän kuukauden ajokieltoa. En edes yrittänyt vedota mihinkään ajokortin tarpeellisuuteen.

    • valot sammu

      ..eli yli törkyrajan meni. Ajokielto 6 kk, ehdollinen vankeus 25pv ja oheissakko 12 päivältä. Koeaika parisen vuotta. Yli puolet ajokiellosta jo kärsitty.

      • olipa fiksua

        Peruutin autoani n. puoli metriä yksityisellä piha-alueella, promillemäärä oli 1.32 , eli tuon puolesta menisi törkeän rattijuopumuksen piiriin.
        Poliisi oli kuitenkin sitämieltä että koska muille ihmisille ei ole aiheutunut vaaraa enkä ole ajanut julkisilla teillä olisi kyseessä normaali rattijuopumus.
        Mitäköhän rangaistuksia mahtaa seurata ?


      • Valtakunnan ihmettelijä
        olipa fiksua kirjoitti:

        Peruutin autoani n. puoli metriä yksityisellä piha-alueella, promillemäärä oli 1.32 , eli tuon puolesta menisi törkeän rattijuopumuksen piiriin.
        Poliisi oli kuitenkin sitämieltä että koska muille ihmisille ei ole aiheutunut vaaraa enkä ole ajanut julkisilla teillä olisi kyseessä normaali rattijuopumus.
        Mitäköhän rangaistuksia mahtaa seurata ?

        ...ne poliisit on mukamas sattuneet todistamaan sitä sinun puolen metrin siirtoasi yksityiselle pihamaalle juuri silloin. Eli juttusi on täyttä urbaanilegendaa ja toivottavasti saat rangaistukseksi kirjoituskiellon yleisille keskustelupalstoille...


      • olipa fiksua
        Valtakunnan ihmettelijä kirjoitti:

        ...ne poliisit on mukamas sattuneet todistamaan sitä sinun puolen metrin siirtoasi yksityiselle pihamaalle juuri silloin. Eli juttusi on täyttä urbaanilegendaa ja toivottavasti saat rangaistukseksi kirjoituskiellon yleisille keskustelupalstoille...

        Että onko tähän caseen asiallista mielipidettä ?


    • onneton <3

      yks kyssä viel..millaset sakot mahtaa tulla siitä mun rattijuopumuksesta,kun tulot on 0 ja olen opiskelija...

      • 180 euroa

        eli helpolla pääset.


      • onneton <3
        180 euroa kirjoitti:

        eli helpolla pääset.

        kyllä toi summa tuntuu opiskelijalle ihan kivalta...


      • h534qtefrd
        onneton <3 kirjoitti:

        kyllä toi summa tuntuu opiskelijalle ihan kivalta...

        Voi kauheaa, että oikein kirpaisee opiskelijan kukkaroa...
        Auton ylläpitoon kuitenkin on varaa, mutta ei 180e sakkoihin?

        Säälittävää.
        Lopeta kitinä ja mieti paljonko maksaisit kun olisit ajanut jonkun pyörätuoliin tai hautausmaalle.

        Kuten todettu. Helpolla pääset. Ota opiksesi ennenkuin teet vahinkoa muillekin kuin itsellesi.


    • onneton <3

      elikkä,kun mulla oli ns- ajolupa,koska en ole ehtinyt suorittaa kuorma-autoinssiä,niin tuleeko siitä enemmän ajokieltoa kuin normaalisti.?

      (ei ollut se ensimmäinen 1kk ajolupa,vaan olen jatkanut sitä kolmella kuukaudella eteenpäin poliisilaitoksella) muuten olisi ollut jo kortti taskussa mutta kuourma-autoinssin takia en sitä vielä saanut.

      eli vaikuttaako ko. asia rangaistukseen.miten?

      • ...

        Ei vaikuta mitenkään, ajokielto määräytyy normaalisti.


    • oma kokemus

      puhalsin 0.6 romillea ja sain 1000euroa sakkoa ja 3kk kortti hyllyllä

    • huhuja kuullut

      joutuuki issiajoon udestaan jos korrti hyllyllä 6kk 4pv

    • hard2

      Minä sain ajokielto ,mutta en tiedä kuinka kauan minä san ajo kielto.

      puhalsin 0.22 .

      ketä voi auta minua?

    • heh heh

      sossu

    • tirulii

      pahpöh
      0.34 mg per litrassa alkoa. 40 päiväsakkoa a 6€ eli 240€. Ajokielto 2 kk. tarten autoa työssä.

      • nyt kävi näin

        0.34mg. 2kk takana ja tuomiota odotellessa, syyttäjä vaatii 4kk ja 60-70 pv sakkoa.
        Ensi torstaina lienee tuomio tulevan.
        Tarvitsen autoa työn puolesta.
        jos 60 pv sakkoa tulee niin sakko tulee olemaan 2000-3000e luokkaa, eli joku voi olla ihan hiljaa sen 180e sakkonsa kans :D


      • 6trgf
        nyt kävi näin kirjoitti:

        0.34mg. 2kk takana ja tuomiota odotellessa, syyttäjä vaatii 4kk ja 60-70 pv sakkoa.
        Ensi torstaina lienee tuomio tulevan.
        Tarvitsen autoa työn puolesta.
        jos 60 pv sakkoa tulee niin sakko tulee olemaan 2000-3000e luokkaa, eli joku voi olla ihan hiljaa sen 180e sakkonsa kans :D

        Ja silti sinulle jää enemmän käteen elämistä varten kuin hänelle.

        En siis sinunakaan paljoa kitisisi =D


    • Rattijuoppo

      0.35mg, 14.4 ajokortti lähti hyllylle, syyttäjä vaatii 4kk ajokortti hyllyllä ja 60pv sakkoa. Tiedän että olen tehnyt väärin, tarvitsen ammatissani (putkimies) ajokorttia, olen ensikertalainen ja minulla ei ole muita liikenne rikkomuksia. Minulla on 2 vaiheen B kortti. Minulla alkaa uusi työsopimus 4.6 ja tämä purkautuu jos minulla ei ole ajokorttia, oliskohan minulla mahdollista saada ajokortti ennen tätä takaisin. Tällöin olisi ollut kortti reilut puoli toista kuukautta pois. Sakot eivät päätä vaivaa kun tällä hetkellä tulot 0 euroa kun vasta armeijasta pääsin.

      • En usko.

        En usko, että ajo-oikeus on sinulle työn vuoksi välttämätön. Jos se olisi, olisit pitänyt ajo-oikeudestasi parempaa huolta.

        0,35 mg vastaa noin 0,80 promillea. Puolentoista kuukauden ajokielto tuosta olisi todella paljon normaalirangaistuskäytäntöä lievempi seuraamus. Tuskinpa noin äkkiä saat.

        Hanki alkolukko, sen saat jo väliaikaisen ajokiellon aikana.


    • rattijuopumus

      elämä menee aika vaikeaksi kun menetin ajokortin. Miten nyt kulkea töissä tai yhtään missään ?

      • alkoonpetollista

        Entäs alkolukko? Jos siis kyse on alkoratista, eikä huumeratista. Alkolukon saa jo väliaikaisen ajokiellon aikana. Maksaahan se toki, mutta jos työhön ei pääse julkisilla tai kävellen tai kaverin kyydissä tms....

        Tosi harmi homma, että se ajo-oikeuden tärkeys ei tullu mieleen ennen kuin lähdit ajoon :-(


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1721
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1361
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1327
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      10
      1323
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1315
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1294
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1274
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1190
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe