hamsterin ruoka

vinkkejä kaipaava

kerro ja anna vinkkejä mitä ruokaa antaisin hamstereilleni -muutakin kuin kiinankaalta,porkkanaa,omenaa,jyviä...olisi niin kiva yllättää ne

19

1693

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tiksu

      rusinoita. mun hamsteri ainaki tykkää..=)

    • --

      Hamsterin ruokaa:

      Kasvikset
      parsakaali, porkkana, omena, päärynä, lehti-/varsiselleri, persilja, tilli, lanttu, banaani, vauvojen kasvissoseet, marjat (mansikka, puolukka, vadelma)

      Liha, kala, kana
      Vauvanruoat (Bona, Piltti, Semper jne.), eli kaikki muhennokset, lihapullat, nakit, maksalaatikko, lihaperunasoselaatikko ym.

      Siemenseos
      Harry Hamster, Supa Hamster, Crispy Lux. Sekaan kissan/koiran kuivamuonaa, erilaisia kuorellisia pähkinöitä (hasselpähkinät ym.), joiden kanssa tulee kuitenkin olla kohtuullinen, myslit, murot (ei mitään sokerisia tai suklaamuroja), koirankeksit ym.

      Puurot ja muhennokset
      Kaura- tai neljän viljan puuroa, johon sekaan pellavansiemeniä, vehnänalkiorohetta (tai öljyä, ihan sama), kuivalihaa tai soijarouhetta, keitettyä, muusattua kananmunaa ym. Myös vauvoille tarkoitetut Tutteli (ym) puurot ja vellit ovat maukkaita. Äidinmaidonkorvike on kuitenkin sopimatonta.

      Hamsterin ruoassa vain mielikuvitus on rajana. Kiellettyjä aineksia ovat hedelmien ja vihannesten kuoret (hyönteistorjuntamyrkyt), raaka peruna, mausteet, majoneesit, makeiset (karkit, sokerit ym.), raaka sipuli ja kaikki, mikä on ihmisellekin sopimatonta.

      • twispy

        että lihapullat,nakit ja maksalaatikko eivät ole sopivia hamsterin ruoaksi.Liikaa säilöntäaineita,rasvaa yms.Hamstereille ei myöskään pitäisi antaa muitakaan rasvaisia,suolaisia tai mausteisia ihmisten herkkuja.


      • ---
        twispy kirjoitti:

        että lihapullat,nakit ja maksalaatikko eivät ole sopivia hamsterin ruoaksi.Liikaa säilöntäaineita,rasvaa yms.Hamstereille ei myöskään pitäisi antaa muitakaan rasvaisia,suolaisia tai mausteisia ihmisten herkkuja.

        Ei kyllä pidä paikkansa. Olen kasvattanut hamstereita kasvattajanimellä vuosia ja sanon kyllä, että hamstereiden hoidosta ja ruokinnasta *on* kokemusta ja tietoa.

        Lisätietoja saa Suomen Hamsteriyhdistyksestä

        www.hamsteriyhdistys.net


      • --
        twispy kirjoitti:

        että lihapullat,nakit ja maksalaatikko eivät ole sopivia hamsterin ruoaksi.Liikaa säilöntäaineita,rasvaa yms.Hamstereille ei myöskään pitäisi antaa muitakaan rasvaisia,suolaisia tai mausteisia ihmisten herkkuja.

        Olen kasvattanut hamstereita kasvattajanimellä vuosia ja tiedän, että minulla on hamstereiden hoidosta ja ruokinnasta erittäin oikeanlaista tietoa ja paljon kokemusta.

        Asian voit tarkistaa myös Suomen Hamsteriyhdistys ry:ltä osoitteesta www.hamsteriyhdistys.net


      • luonnollinen ruoka
        twispy kirjoitti:

        että lihapullat,nakit ja maksalaatikko eivät ole sopivia hamsterin ruoaksi.Liikaa säilöntäaineita,rasvaa yms.Hamstereille ei myöskään pitäisi antaa muitakaan rasvaisia,suolaisia tai mausteisia ihmisten herkkuja.

        Olen samaa mieltä kanssasi. Teolliset valmisruoat eivät sovi (lastenruokia kuten Piltti yms. lukuunottamatta) hamstereille.

        Erityisesti liika suola on teollisten ruokien vitsaus. Parasta ovat mahdollisimman vähän käsitellyt ruoka-aineet.

        Muuten tuo alkuperäinen lista oli OK.


      • --
        luonnollinen ruoka kirjoitti:

        Olen samaa mieltä kanssasi. Teolliset valmisruoat eivät sovi (lastenruokia kuten Piltti yms. lukuunottamatta) hamstereille.

        Erityisesti liika suola on teollisten ruokien vitsaus. Parasta ovat mahdollisimman vähän käsitellyt ruoka-aineet.

        Muuten tuo alkuperäinen lista oli OK.

        sitä teollista ruokaa pääasiassa syötetä! Pääasiassa hamsteri syö jyviä, kasviksia ja Pilttejä. Maksalaatikkoja ja muita voi antaa esimerkiksi silloin, kun sitä jää yli. Meillä on liki 80 hamsteria, jotka saavat päivittäin jyviä (aina kupissa), kasviksia paria eri laatua sekä maitorahkaa jogurtissa tai puuroa, jossa on esimerkiksi maksalaatikkoa seassa.


      • Hippu
        luonnollinen ruoka kirjoitti:

        Olen samaa mieltä kanssasi. Teolliset valmisruoat eivät sovi (lastenruokia kuten Piltti yms. lukuunottamatta) hamstereille.

        Erityisesti liika suola on teollisten ruokien vitsaus. Parasta ovat mahdollisimman vähän käsitellyt ruoka-aineet.

        Muuten tuo alkuperäinen lista oli OK.

        Sain nimipäivälahjaksi hamsterin ja se syö melkein kaikkia ja on jo vuoden.


      • Hippu
        luonnollinen ruoka kirjoitti:

        Olen samaa mieltä kanssasi. Teolliset valmisruoat eivät sovi (lastenruokia kuten Piltti yms. lukuunottamatta) hamstereille.

        Erityisesti liika suola on teollisten ruokien vitsaus. Parasta ovat mahdollisimman vähän käsitellyt ruoka-aineet.

        Muuten tuo alkuperäinen lista oli OK.

        Sain nimipäivälahjaksi hamsterin ja se syö melkein kaikkia ja on jo vuoden.


      • Hippu1223
        luonnollinen ruoka kirjoitti:

        Olen samaa mieltä kanssasi. Teolliset valmisruoat eivät sovi (lastenruokia kuten Piltti yms. lukuunottamatta) hamstereille.

        Erityisesti liika suola on teollisten ruokien vitsaus. Parasta ovat mahdollisimman vähän käsitellyt ruoka-aineet.

        Muuten tuo alkuperäinen lista oli OK.

        Olen antanut hamsterilleni piltti ruokaa ja se syö sitä mielellään. En anna sitä sille joka päivä.


      • Hippu1223
        luonnollinen ruoka kirjoitti:

        Olen samaa mieltä kanssasi. Teolliset valmisruoat eivät sovi (lastenruokia kuten Piltti yms. lukuunottamatta) hamstereille.

        Erityisesti liika suola on teollisten ruokien vitsaus. Parasta ovat mahdollisimman vähän käsitellyt ruoka-aineet.

        Muuten tuo alkuperäinen lista oli OK.

        Olen antanut hamsterilleni piltti ruokaa ja se syö sitä mielellään. En anna sitä sille joka päivä.


    • tiksu

      rusinoita. mun hamsteri ainaki tykkää...=)

    • Tanja

      Mun hamsu tykkää ainakin karjalanpiirakoista kuin hullu puurosta :)

      Niin ja sitten puuroa voit antaa. Vauvan mössöjä (Pilttii, Bonaa), jugurttia, raejuustoa, banaania, päärynää.. ihan mitä vain melkein. Ei mitään sokeripitoista (esim. ihmisten nameja) tai suolasta (sipesejä, jne.) eikä mitään kovasti maustettua.

      Koiran keksitkin ovat kuulemma hamstereiden mieleen..

    • epitsu

      Oletteko ihmiset aivan HELVETIN sekaisin?
      Ihmisruokaa hamstereille?!
      "Kyllä minä tiedän, olen parittanut hamstereitani keskenään, ovat saaneet jälkikasvua ja pysyneet hengissä *liitteenä vakuuttava nettisivun osoite*"

      Hei Cmooooooon! Jos muillekaan kotieläimille ei syötetä ihmisruokaa, niin miksi hamsterit tekisivät poikkeuksen? Ottakaa ihan oikeasti selvää, mikä olisi edes luonnollisempaa hamsterin ravintoa. Te ootte niiiiin pihalla.

      Repesin kommentille, jossa kerrottiin syötettävän hamstereille MAKARONILAATIKKOA piltin muodossa, puuroa ja mitälie maitoa. Ei se turri ole teidän LAPSI :DDDD

      • Hamsterin omistaja

        Ei olla sekaisin, vaan hamsteri on ihmisen tavoin sekasyöjä joten hamsterille käyvät melkein samat ruuat kuin terveellisesti syövälle ihmiselle.

        Ja tuo sivu on Suomen hamsteriyhdistyksen osoite jos et sitä huomannut, oikea tietolähde hamsterin hankkijalle/omistajalle. Tosin kuka tahansa voi linkata esim. Kennelliiton sivuille ja väittää olevansa kokenut koirankasvattaja, eli tämän sortin "todistukset" kasvattajana olemisesta ovat mitättömät.

        Vaikka joku tuolla mainostikin syöttävänsä lihapullia ja nakkeja hamsterillensa, itse en sitä tee vaan annan maustamattomia ja kypsennettyjä jauhelihanpalasia ja normaaleja koiran/kissannappuloita. Lihanmäärä on kuitenkin hamsterin ruokavaliossa vähäinen eikä sitä anneta kuin muutaman kerran viikossa tai parissa.

        Muistakaa ihmiset panostaa myös hamsterin siemenseokseen/pellettiin, älkää ostako niitä Halpa-Hallista tai mistään muustakaan sen sortin marketista vaan menkää eläinkauppaan, ei se hamsterinruoka nyt niin hirveän kallista ole.

        Suoraan sanottuna en ymmärrä mikä on niin omituista jos antaa eläimelle ihmisen ruokaa jos se kerta soveltuu eläimelle, ei se tee eläimestä lapsenvastiketta.
        Huomaa että eräs ei omista minkäänsortin lemmikkieläintä :DD


      • HIPPU444

        mun hamsteri on 1,6 vuotta ja syö kaikkea mitä sille annan.Se maistoi suolatonta kalaa.


    • ghj

      hamsterille just pitäis syöttää "ihmisruokaakin"!!!!!!

      • Hippu23

        NIIN JUST.


    • hamsut<3 (Syrkit<3)

      onko kukaan testanny kaurapuuro? hamsulle mä oon ja tykkää kerran oli yön aikaan syöny vaan sitä koska se on niin täyttäväää!! :))) sit päivällä oli käyny hakee muista!! :::))

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      99
      2850
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2410
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2180
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      17
      1992
    5. 167
      1828
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1826
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1787
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1726
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      133
      1529
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1304
    Aihe