Auttakaa minua!! Olen hirveän peloissani. Tänään gerbiilini (6 viikkoa) oli kuljetusboxissaan ja kun avasin sen, ottaakseni gerbuni pois, se lähti seikkailemaan pöydälle, jossa se oli. (Se on n.90cm korkea!!) Yritin ottaa sitä kiinni, mutta se vain juoksenteli ja olin ihan paniikissa. Sitten se tippui!! Ennenkuin arvasinkaan, se oli jo maassa. Se tippui mahalleen jalat levällään. Olin aivan kauhuissani ja laitoin käteni gerbiilini eteen. Se nousi ylös ja kiipesi kädelle. Sitten laitoin sen takaisin kuljetusboxiin. Se oli aivan normaali; nousi jaloilleen tutkimaan ympäristöä, juoksenteli boxissa ja leikki kaverinsa kanssa. Silti olen todella peloissani, enkä uskalla kertoa siitä äidille, koska hän huutaisi, eikä antaisi minun enää ikinä koskea gerbiileihin ja ei uskoisi, etten saanut sitä kiinni! Mitä minä teen?? Kaikki varmasti neuvovat viemään eläinlääkärille, mutta olemme vieneet niitä jo monta kertaa, (madotukselle ja tarkastukselle) etten usko, että äiti enää suostuisi viemään, koska nuo maksoi jo niin paljon. Gerbiilini on käyttäytynyt ihan normaalisti, selvisinkö säikähdyksellä, vai? Olen peloissani ja kaikesta huolimatta en ota niitä enää ikinä mihinkään tasolle edes kuljetusboxissa!! :( Auttakaa minua! Olen aivan epätoivoinen!! :(:(
Gerbiilini putosi. :'(:'(
13
743
Vastaukset
- koiramullaon
Tajuan kyllä tilanteen ja miltä sinusta tuntuu, itselläni kun on käynyt samanlailla :( Jos gerbiili leikkii ja touhuaa normaalisti ei ole hätää. Mutta jos ne nilkuttaa jalkaa tai ei syö/juo niin ota yhteys eläinlääkäriin. Joskus gerbiililtä voi mennä jopa ruokahalu putoamisen jälkeen, näin on kuultu ;) Onnea, ilmoittele jos jotain sattuu! =)
- Tyt__ta
Ensinnäkin olen todella iloinen, että sinä et ala syyttämään, vaikka olihan se minun syytäni, kun otin gerbiilin pois tason päällä. :/ Mutta, tuosta syömisestä ja juomisesta sen verran, että heti putoamisen jälkeen, kun laitoin sen kuljetusboxiin, se alkoi heti nakertamaan siemeniä. :) Juonutkin se on... Toivottavasti selvisimme säikähdyksellä! Ilmoittelen asiasta jälkeenpäin, kiitos kun viitsisit vastata, se oli todella tärkeää. :)
- koiramullaon
Tyt__ta kirjoitti:
Ensinnäkin olen todella iloinen, että sinä et ala syyttämään, vaikka olihan se minun syytäni, kun otin gerbiilin pois tason päällä. :/ Mutta, tuosta syömisestä ja juomisesta sen verran, että heti putoamisen jälkeen, kun laitoin sen kuljetusboxiin, se alkoi heti nakertamaan siemeniä. :) Juonutkin se on... Toivottavasti selvisimme säikähdyksellä! Ilmoittelen asiasta jälkeenpäin, kiitos kun viitsisit vastata, se oli todella tärkeää. :)
kerta jos gerbiili syö ja niinpoispäin niin sille ei ole käynyt mtiää. Selvisimme kummatkin vain säikähdyksellä, minulle voit myös kirjoittaa s-postia: [email protected] :=)
- Tyt__ta
koiramullaon kirjoitti:
kerta jos gerbiili syö ja niinpoispäin niin sille ei ole käynyt mtiää. Selvisimme kummatkin vain säikähdyksellä, minulle voit myös kirjoittaa s-postia: [email protected] :=)
Niin selvisimme. Gerbiilini liikkuu jopa enemmän kuin kaverinsa, hyppää toiseen kerrokseen ym. :) Kirjoittelen, kun ehdin. Hyvää joulua!
- daisy..
Meilläkin on gerbut monta hertaa tipahtanut, esim. kun ovat säikähtäneet ja hypänneet alas kädeltä tms. Ei ole vielä kenellekään sattunut mitään putoamisissa. Huomaat kyllä, jos jotain käy. Gerbiilin käytös ei ole normaalia, jos siihen sattuu tai raajoistakin huomaat, jos jotain vakavempaa on sattunut. Hyvää joulua gerbuillesi! :)
- koiramullaon
kerrottiin jo kerran... ;)
- ~Jemina~
koiramullaon kirjoitti:
kerrottiin jo kerran... ;)
Tuosta syyttelystä vielä tuli mieleen, että vahinkoja sattuu jokaiselle. Tapaturmiltakaan ei täysin koskaan tulla välttymään.
Mutta hyvä, kun selvisitte vain säikähdyksellä (:
Gerbiili kuitenkin on hyvin kevyt ja välttyy putoamisen seurauksista yleensä huomattavasti useammin, kun esimerkiksi raskasrakenteinen ja pieni/ohutjalkainen marsu. - daisy..
koiramullaon kirjoitti:
kerrottiin jo kerran... ;)
Haittaako hirveästi, jos asian sanoo toiseenkin kertaan?! Haluatko vain päästä pätemään, että mäpäs ehdin ensin apuun... pöh... Halusin vielä sanoa oman kokemukseni asiaan: siis sen, että monta kertaa käynyt noin ja kertaakaan ei ole mitään tapahtunut... ärsyke...
- Tyt__ta
~Jemina~ kirjoitti:
Tuosta syyttelystä vielä tuli mieleen, että vahinkoja sattuu jokaiselle. Tapaturmiltakaan ei täysin koskaan tulla välttymään.
Mutta hyvä, kun selvisitte vain säikähdyksellä (:
Gerbiili kuitenkin on hyvin kevyt ja välttyy putoamisen seurauksista yleensä huomattavasti useammin, kun esimerkiksi raskasrakenteinen ja pieni/ohutjalkainen marsu.Kiitos vastanneille! Gerbiili on ollut tänäänkin taas ihan normaali, jokseen vähän surullinen, koska sen kaveri kuoli eilen... :'(
- koiramullaon
daisy.. kirjoitti:
Haittaako hirveästi, jos asian sanoo toiseenkin kertaan?! Haluatko vain päästä pätemään, että mäpäs ehdin ensin apuun... pöh... Halusin vielä sanoa oman kokemukseni asiaan: siis sen, että monta kertaa käynyt noin ja kertaakaan ei ole mitään tapahtunut... ärsyke...
ajatteles jos kaikki lähettää saman viestin niin mikä "massapostitus" keskustelu siitäkin taas tuli. Mutta ei muuta.
Luulen että gerbiilillesi ei käynyt kuinkaan.
Muutenhan se olisi käyttäytynyt epätavallisesti.
Tuskin sillä on mitään hätää.Minultakin ovat tippuneet omat gerbuni(korkealtakin) eikä ole käynyt kuinkaan. Ei ei hätää/paniikkia!!- Gerbiilikaveri
Sinun ei kanata pelätä niitä tasoja. Vaikka kuitenkin ei tarvitse olla mikään korkea taso. Mutta voit ihan valppain mielin laittaa ne pöydälle pariksi minuutiksi. Tietenkin valvonnan alla.
- Nooruski06
Minusta vaikuttaa siltä että se selvisi säikähdyksellä. Jos olet kirjoittanut viestin 23. päivä joulukuuta ja minä kirjoitan tammikuussa niin tuskin mitään tuli. Tuli nimittäin mieleen kun koirilla on että kun ne satuttavat itsensä, niin yleinsä ontuminen alkaa parin päivän päästä. Vihjeeksi annan että kun päästät gerbun pois kuljetusboxista tee se lattialla. Niin minä aina teen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1131218
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1191062- 132948
- 96802
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten299763Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait81676Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54616Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48579- 75514