Nainen k-a: ratissa

Ajava nainen

Minkalaisia tuntemuksia herättää, kun kuorma-autoa ajaakin nainen? Kiinnostaa tietää, kun itsekkin aina välillä ajelen.

46

6857

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mitä siitä sitten

      Itse tunnen muutaman naisen alalta ja hyvin menee,ei muuta kuin lisää vaan naisia alalle.

    • ei mitään erikoista.

      jos tunaroi/törppöilee liikenteessä: "(&¤%="/@$€€#¤!½=/§!

      jos ajaa hyvin ja ottaa muita huomioon: kunnioitusta ja jonkinmoista ihailua.

      ps.ei koske yksin naisia, vaan melkein kaikkia tielläliikkujia.

      • nainen minäkin

        eikä siinä mitään ihmettä ole. tänäänkin sain lähinnä kiitosta ja ihmettelyä kun mies apparina hyytyi aiemmin. eilen tuli asiakkailta kolmesta paikasta pullo, ja yhdeltä suklaata.
        siinä tämä on ammatti kuin kassa tai kampaaja.
        rauhallista joulua


      • tp-jakari
        nainen minäkin kirjoitti:

        eikä siinä mitään ihmettä ole. tänäänkin sain lähinnä kiitosta ja ihmettelyä kun mies apparina hyytyi aiemmin. eilen tuli asiakkailta kolmesta paikasta pullo, ja yhdeltä suklaata.
        siinä tämä on ammatti kuin kassa tai kampaaja.
        rauhallista joulua

        Jostakin syystä naiset aina kehumassa itseään, kuinka kärryi sattui paremmin laituriin kuin työkaverilla jne...


      • tuuba
        tp-jakari kirjoitti:

        Jostakin syystä naiset aina kehumassa itseään, kuinka kärryi sattui paremmin laituriin kuin työkaverilla jne...

        haha, jätkää hävettää ku ite linkussa laiturissa ja vieres tytöllä suorassa XD


    • stycke

      Pääsääntöisesti hyviä, mukava että kauniimpikin sukupuoli on löytänyt alan. Harva nainen "ajautuu" alalle niinkuin osa miehistä, vaan he ovat tietoisesti valinneet kuljetusalan ja siitä syystä uskoisin että suurempi osuus heistä on tunnollisia työntekijöitä.

    • Ohjaamotarkkailija

      Myös vaimoni suoritti c-kortin menneellä viikolla. Häntä kun on jo vuosia kiinostanu tämä -ala.

      • annoit

        luvan hakea ali palkattuja duuneja tekemään.


        kun mun mielestä naiset ei oikein pärjää kuin kontin ajossa


      • minä vaan
        annoit kirjoitti:

        luvan hakea ali palkattuja duuneja tekemään.


        kun mun mielestä naiset ei oikein pärjää kuin kontin ajossa

        hyvin taitaa kaikki hommat siinä kun äijätkin!!
        melkein hiukan paremmin koska ovat hiukka tarkempia kuin miehet.


      • annoit kirjoitti:

        luvan hakea ali palkattuja duuneja tekemään.


        kun mun mielestä naiset ei oikein pärjää kuin kontin ajossa

        itse välillä pääsee ihailemaan, kun meijän keskusvarastolle tulee yks nuori likka täysperällä, laituriin ajo sujuu paremmin kun monelta pitkään alalla olleelta mieheltä. ja kuorman purkamisessa yksi ripeimmistä meille ajavista. Melkein voisin olla kateellinen... =)


      • näyttää olevan
        jannetin82 kirjoitti:

        itse välillä pääsee ihailemaan, kun meijän keskusvarastolle tulee yks nuori likka täysperällä, laituriin ajo sujuu paremmin kun monelta pitkään alalla olleelta mieheltä. ja kuorman purkamisessa yksi ripeimmistä meille ajavista. Melkein voisin olla kateellinen... =)

        täystuhoja: http://www.txcn.com/sharedcontent/nationworld/dailyimages/071906woman.jpg


      • olen ainakin
        annoit kirjoitti:

        luvan hakea ali palkattuja duuneja tekemään.


        kun mun mielestä naiset ei oikein pärjää kuin kontin ajossa

        minä, jakelua ajan kun siinä tapaa asiakkaita, siis lavoja, kontteja, tynnyreitä rautaa.... mitä nyt terminaalissa milloinkin on.
        en tykkää pelkästä ajamisesta, siis just tuosta konttien siirtelystä.


    • kjlkjljljklj

      Nainen ratissa ei herätä sen suurempia tuntemuksia kuin missään muussakaan työssä. Onhan noita ollut rahtihommissa jo iät ajat. Eteläsuomessa pyöriessä niitä näkee useita joka päivä ja lisää tulee jatkuvasti.

    • Rattimatti

      Hieno asia. Enemmänkin soisi näkevän naiskuskeja ratin takana.

    • nousee tasaisin väliajoin uudelleen ja uudelleen esiin, mutta ettepä ole siitä huolimatta saaneet minua muuttamaan mieltäni ;)

      Eli lähes poikkeuksetta positiivisia, vaikka täällä näkeekin liian harvoin naisia ratin takana.

    • -klup-

      Ei naisessa ratin takana ole enää mitään outoa, vaikka ei se niin kamalan yleistä olekaan. Kai sitä jotkut vielä hämmästellä jaksaa, mutta harvassa taitaa sellaiset hommat olla, joihin ei sopisi niin mies kuin nainen.
      Lähinnä olen kuullut kehuja kuskina olevista naisista, tekevät kuulema miehen työn ilman turhaa natinaa (enkä tarkoita että kaikki miehet naitsisivat siitä, kun töitä joutuu tekemään)

    • sorasuhari....

      Meidänkin talossa on yksi nainen yhdistelmäkuskina, ja siinä vääntää rattia kun miehetkin.

      • Wiima88

        Lähinnä kateellinen olen naisille jotka ajavat linja-autoa/täysperää sillä itselläni ei ole iän puolesta vielä mahdollisuutta ratin taakse, sillä on pelkkä C-kortti:( mutta into on kova, mutta kunhan muutama vuosi kuluu niin sitten mennään:)


      • siinä kuin mieskin
        Wiima88 kirjoitti:

        Lähinnä kateellinen olen naisille jotka ajavat linja-autoa/täysperää sillä itselläni ei ole iän puolesta vielä mahdollisuutta ratin taakse, sillä on pelkkä C-kortti:( mutta into on kova, mutta kunhan muutama vuosi kuluu niin sitten mennään:)

        Naiset huolellisempia, ja helläkätisempiä eivätkä niin aggressiivisia kuin miehet, valitettavasti tekevät vielä enemmän alle TES:n kuin miehet, enkä ole nähny yli 60 naista ikinä rahtihommissa, eli taitavat ryytyä sairaseläkkeelle aikaisemmin.


      • sieltä vanhimmasta
        siinä kuin mieskin kirjoitti:

        Naiset huolellisempia, ja helläkätisempiä eivätkä niin aggressiivisia kuin miehet, valitettavasti tekevät vielä enemmän alle TES:n kuin miehet, enkä ole nähny yli 60 naista ikinä rahtihommissa, eli taitavat ryytyä sairaseläkkeelle aikaisemmin.

        päästä hameväkeä, siis alallanne. hyvin on mennyt eikä ole kolhittu autoja eikä kaadettu kuormia, palkkakin on yli sen teidän tessin.
        töihin on pyydetty ei sinne ole koskaan tarvinnut hakea. eikä kettuile kaverit joita tapaan, eikä tässä työssä mitään helpotuksia saa vaikka nainen onkin.
        rauhaisaa joulua, tapanina joutuu vissinkin lähtee ajaan.


      • neppari
        sieltä vanhimmasta kirjoitti:

        päästä hameväkeä, siis alallanne. hyvin on mennyt eikä ole kolhittu autoja eikä kaadettu kuormia, palkkakin on yli sen teidän tessin.
        töihin on pyydetty ei sinne ole koskaan tarvinnut hakea. eikä kettuile kaverit joita tapaan, eikä tässä työssä mitään helpotuksia saa vaikka nainen onkin.
        rauhaisaa joulua, tapanina joutuu vissinkin lähtee ajaan.

        Vanhimmasta päästä naiskuskeja täälläkin, luultavasti niin iältä kuin kokemusvuosilta. Ja onko kuski mies vai nainen,eipä sitä tule töissä mietittyä, eikä sitä näy miettivän nykyään työkaverit tai asiakkaatkaan, pääasia että työt tulee tehdyksi. Ei tämä työnä ole sen kummempaa kuin mikään muukaan, jos pärjää ihmisten kanssa muissa hommissa, pärjää täälläkin,eikä ajo/kuormankäsittelytöissä nyt muutenkaan mikään Mensan jäsen tartte olla.
        Tapanina tien päälle minäkin.


      • mikä vuosi oli
        neppari kirjoitti:

        Vanhimmasta päästä naiskuskeja täälläkin, luultavasti niin iältä kuin kokemusvuosilta. Ja onko kuski mies vai nainen,eipä sitä tule töissä mietittyä, eikä sitä näy miettivän nykyään työkaverit tai asiakkaatkaan, pääasia että työt tulee tehdyksi. Ei tämä työnä ole sen kummempaa kuin mikään muukaan, jos pärjää ihmisten kanssa muissa hommissa, pärjää täälläkin,eikä ajo/kuormankäsittelytöissä nyt muutenkaan mikään Mensan jäsen tartte olla.
        Tapanina tien päälle minäkin.

        kun saitte pitkän kortin? Ikää kun ei naiselta kuulemma saa kysyä.


      • siitä aikaa
        mikä vuosi oli kirjoitti:

        kun saitte pitkän kortin? Ikää kun ei naiselta kuulemma saa kysyä.

        riittävästi


      • on 32 vuotta
        siitä aikaa kirjoitti:

        riittävästi

        sitten hankittu.Kuulun kai jo konkareihin.


      • neppari
        mikä vuosi oli kirjoitti:

        kun saitte pitkän kortin? Ikää kun ei naiselta kuulemma saa kysyä.

        yritin laskea alallaolovuosia, mutta sorry, sormet ja varpaat loppuivat kesken.


    • Naiskuski upea

      22-metrinen täysperä, nahkakuteet ja reisisaappaat!!! Mua ainakin alko panettaan.....

    • J@nne

      ...hyvä homma että naisiakin on alalla, tunnen pari ja eipä siinä mitään erikoista ole.
      Kummatkin ovat samassa firmassa töissä.

      Toinen nuori, fiksu ja rauhallinen, toinen vanhempi, joka käyttäytyy kuin miehetkin: ajaa aikalailla kovaa, vetää röökiä ja kiroilee töppäileviä henkilö-autoja :)

      Mutta asiaan: Hyviä ovat työssään, mikseivät olisi kyllähän naisetkin osaavat ajaa ja osaavat asiakaspalvelunkin yleensä paremmin kuin miehet!
      Lisäksi yleensä naiset miettivät ensin ja tekevät hommat rauhallisemmin, kuin taas miehet yleensä hosuvat kovalla kiireellä ja miettivät vasta jälkeenpäin, tosin poikkeuksiakin löytyy niin miehistä kuin naisistakin.

      Myös itse syyllistyn joihinkin "miesten paheisiin"

      • J@nne

        ...kummatkin ajavat puolikkaalla, toinen satunnaisesti täyspitkälläkin!


    • Jube

      Tekee mieli kertoa ekana rekkajuttuja ja sit pannna.

      • ajava nainen

        Kyllä on tullut mielenkiintoisia vastauksia. Joskus vastaan tulee miehiä joiden ilme on näkemisen arvoinen;-)
        Pidetään pyörät pyörimässä.


    • teputsi

      minä oon kuullu yhestä likasta että jos sillä parta kasvas niin ei miehestä erottas ei ulkonäkö muuten vaan jutut joka toinen sana perkele/saatana ja hyi v...tu on niitä poikkeuksiakin mutta kyllä naisissa yleensä on näitä ketju puukenkä rahtaritakki jeejee meininkiä mikä on mun mielestä jotain järkyttävää. No asiaan työnsä ne hoitaa kuin miehetkin voi laittaa hommaan kuin hommaan on niitä miehissäkin ketkä ajaa asfaltilla mutta kun pyörät siirtyy soralle niin työpaikan vaihto on edessä.

      • kuullu likasta

        ilman partaa,niin mä nään päivittäin ns.miehiä,joille sopis hame päälle paremmin kuin naiselle.Miks yleensä hakeutuu alalle,jos työnteko on myrkkyä.Harva homma on vaan ajamista,mut joskus tympii se ukkojen ruikutus,milloin on pitänyt aukaista kylki ja joskus jopa katto.
        Bootsit kurastuu sahan pihalla ja lompakon kettinki on vaarassa katketa kun pitkin laitoja kiipeilee.


    • naureskelija

      Minä pidän ainakin kaikkia puolikas kuskeja vähän tyttömäisinä, joten on niitä akkoja aika paljonkin alalla on se vähän tyttöjen hommaa!

      • cmt:ti "tytöt"

        ois sunkin aika käväistä mantereen puolella katsomassa niitä tyttöjä.... jos tarkoitit et vaan täysperä kuskit on miehiä.
        Pitäiskö mun laittaa tarra tohon otsanahkaan,et ennen ajoin täysperää, nykyään puolikasta,ettet vaan sekoita mua hameväkeen.


      • onhan se
        cmt:ti "tytöt" kirjoitti:

        ois sunkin aika käväistä mantereen puolella katsomassa niitä tyttöjä.... jos tarkoitit et vaan täysperä kuskit on miehiä.
        Pitäiskö mun laittaa tarra tohon otsanahkaan,et ennen ajoin täysperää, nykyään puolikasta,ettet vaan sekoita mua hameväkeen.

        Vähän tyttöjen puuhastelua toi puolikas turailu.


      • NORJAN KUSKI

        tai lähdeppä kokeilemaan norjaa,aluks nyt vaik raskaankuorman kans haukelin yli ja rantoja pitkin ålesundiin ja raskaalla kuormalla sieltä vaikka tornioon,niinkuin tapana on ollut.etpä taia enää pärjätä.OSTA HAME ITTELLES SAATANA


      • raakapuutaidästä
        NORJAN KUSKI kirjoitti:

        tai lähdeppä kokeilemaan norjaa,aluks nyt vaik raskaankuorman kans haukelin yli ja rantoja pitkin ålesundiin ja raskaalla kuormalla sieltä vaikka tornioon,niinkuin tapana on ollut.etpä taia enää pärjätä.OSTA HAME ITTELLES SAATANA

        voiks puolikkaassa (pulkassa) olla raskas kuorma? luulin että harvoin yli 50 tonnia... haa nolo pelle


    • vaihtelee

      Olen pien yrittäjä joka kokeillut töissä paria naista yhdistelmässä, olivat toivottomia tapauksia, kuten monet miehetkin ja tiedän että monet naiset pärjää hienosti.
      Tällä hetkellä itselläni on jakoautossa erittäin hyvä nais kuljettaja, kannustan ajamaan yhdistelmä kortin.
      Niitä tuntemuksia koin kun sompassa Varovan pilkutuksessa jonotin yhdessä tosi upean naisen kanssa, Oli tuonut kontin ja asui Haminassa, minun oli tosi vaikea olla heti tunnustamatta rakkauttani.

    • Jekkamies

      Kuten aina, naisia tulee katsottua monella silmällä. Kauneutta jos on siunaantunut, niin väkisinkin työasiat menee mielestä, sille ei voi mitään.

      Ei naisia kamalan paljoa vieläkään liikenteessä näy. Kerran jossakin etelän satamassa muistan kun pieni naiskuljettaja yritti halolla hakata kontin lukkoa (umpisellainen) kiinni. Katselin kiukkuista ihmistä aikani, ja menin lämäsemään sen avokintaalla umpeen. No, olen sellainen 120 kiloinen ja 190cm ukko, joten luonnollisesti se on helpompaa... Silti tuli mieleen, josko noita tilanteita on paljon vastassa naisilla...

      Joskus kpl-tavarapuolella muistan 1000kg suursäkkien aiheuttaneen pehmeällä alustalla ongelmaa, kun kontin pohja on ollut hieman pehmoinen (terveisiä Kiidon Kakelle). Ei varmuudella olisi liikkunut kuin kolmella naisella maailmassa se Rocla.

      Noh, tukkipuolella on omat pulaamisensa ollut, samaten letkun veto tipan ajossa saattaa joskus olla hieman fyysistä...

      Kun meissä onneksi se eromme on, kehoittaisin ajotaitoisia naisia (joita on vielä vähemmän kuin ajotaitoisia miehiä) hakeutumaan ajoon, jossa ei välttämättä vahvuus ole valttia. Eli tuskin sitten ropseja mättämään, ja tuskin konekuljetuksiin lavetilla, ym.

      Puukenkähommeleitakin riittää...

      • kovinkaan

        kevyitä ole nuo konttien jalatkaan, niitä kun heiluttelee niin ei tarvii podata. tekniikka on tärkeä ja oikeat otteet.
        tai lastata lehtiä rullakoihin hihnalta, nippu 15kg ja tulevat n.10cm välein eikä siinä saa tulla virheitä, niitä kun heittää 5-6 tuhatta kiloa eka autoon sit pois, tietääpähän tehneensä töitä.


      • Jekkamies
        kovinkaan kirjoitti:

        kevyitä ole nuo konttien jalatkaan, niitä kun heiluttelee niin ei tarvii podata. tekniikka on tärkeä ja oikeat otteet.
        tai lastata lehtiä rullakoihin hihnalta, nippu 15kg ja tulevat n.10cm välein eikä siinä saa tulla virheitä, niitä kun heittää 5-6 tuhatta kiloa eka autoon sit pois, tietääpähän tehneensä töitä.

        Jalkalavakonttien tassut on tosiaan joskus sellaisia että vaikea on kuvitella kovin hentoista ihmistä niitä punnertamassa.

        Tulee mieleen monen monta heittokuormaa kuorma-auton vanhoja renkaita. Niitä oli käsin mukava lappaa täyspitkän konttien verran...


    • ratti-matti

      Lisää naisia vaan alalle, semmosia tiimalasi vartaloisia, ei mitään rahti-naisia joilla 50kg ylipainoa, KIITOS!

      • Ratti-Masa

        Kyllähän niitä tunteitakin voi herätä riippuen aika pitkälti kyseisen naisen ulkonäöllisistä puitteista, voihan siinä jopa viisarikin värähtää kun katselee sitä pakaralihasten sinffoniaa kun ne naiset työntelee niitä pumppejaan siellä ympäri terminaalia. Valehtelematta kaikilla kropat kuosissa ikään katsomatta.

        Mutta vaikuttaahan niiden tunteiden heräämiseen muutkin asiat kuten esimerkiksi "mies" naisen kropassa saattaa herättää jopa inhoa, onneksi niitä viinan polttamalla äänellä kiroilevia kovaäänisiä sätkä-ämmiä ei kuljetusalalla juurikaan ole...


      • rahtia.

        Mitä merkitystä on vartalon muodolla jos hommat hoituu?
        Ei se mikään missikisa ole.


      • peba

        onneks vaatimukset kohillaa kun pitää olla pirun vahva ja ohut ku pajunvitsa


    • rekkatyttö

      itsellä tässä juuri ammatinvalintaprosessit käynnissä kun peruskoulun viimestä käyn ja vahvasti olen kuljetusalalle menossa. saattaa vaikuttaa että isäni ja kaks veljeäni ovat rekkakuskeja ja olen koko pienen ikäni ollut rekkahalleilla potkimassa renkaita. eihän sitä ole pakko kuskiksi ruveta, ainahan voi edetä kuljetusinsinööriksi ym. itsellä ainaki tälläiset olisi suunnitelmat, ja minusta kuljetusala tarvitsee naisia:)

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      102
      2167
    2. Venäjä lähettää 480 tuhannen sotilaan armeijan Suomen rajalle

      Miten Suomessa vastataan Venäjän uhkaan sotilaallisesti
      Maailman menoa
      249
      1799
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      258
      1077
    4. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      86
      1014
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      961
    6. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      7
      915
    7. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      11
      844
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      28
      821
    9. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      55
      794
    10. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      38
      739
    Aihe