Nuoren pukeutuminen

*LINNEA*

Sain kaveriltani joululahjaksi paidan jossa lukee kiss me, vanhempani ottivat sen heti pois minulta eikä anna mun käyttää sitä.

Muutenkin vanhempani on hyvin tiukkoja mun ja siskoni vaatetuksesta.

Kiellettyjen vaatteiden listaan kuuluu, narutopit, napapaidat, stringit, verkkosukkahousut, minihameet/tiukat hameet tai housut, korkokengät ym.

Mua kiusataan koulussa vaatteiden takia, kun en saa pukeutua niinku muutkin, siskoa ei viä kiusata kun se on vasta 9.v mut mä oon 14.v.

Onko teijän mielestä vanhempani liian tiukkoja?

29

3011

Vastaukset

• minna92

Aivan kummallista touhuu! Saaha sitä ny ite päättää mimmosssii vaatteit pitää. Mulle äiti ei sano mitää mistää vaatteista senku laitan kaupassa kärryyn ja äiti maksaa xD

• Anonyymi

Respect

• minäpieni^

mun mielestä olis hyvä jos kaikkien 14-vuotiaitten vanhemmat kieltäis esim. noi verkkosukkahousut, mut kyllä kuulostaa siltä että sun vanhemmat on vähän turhan tiukkoja.

sen verran haluisin sanoa, että noi kiellettyjen vaatteiten listalla olevat saa tosi helposti kantajansa näyttämään tyylittömältä. parempi on pukeutua söpön seksikkäästi ku tyrkysti. =)

• Tyttö Tuollainen

No emmä tiiä, edellisen kanssa vähän erimieltä, 14 vuotias ei kuitenkaan mikään pentu enään ole.

Muta alottaja, kysy vanhemmiltasi, että mitä syntistä "kiss me":ssä on? Saatko meikata?

• teea.
        Tyttö Tuollainen kirjoitti:

No emmä tiiä, edellisen kanssa vähän erimieltä, 14 vuotias ei kuitenkaan mikään pentu enään ole.

Muta alottaja, kysy vanhemmiltasi, että mitä syntistä "kiss me":ssä on? Saatko meikata?

Tuo teksti saattaa provosoida miespuolisia pussaamaan, koska sehän on suora ehdotus.

Tuskin kukaan 14-vuotias tyttö haluaa, että kaikki vanhat limaiset äijät tulee pussailemaan tai epämieluisat pojat.

Täytyy miettiä mitä pukeutumisellaan haluaa sanoa.

14.vuotias ei ole pentu se on totta, mutta hän ei myöskään ole vielä aikuinen eikä pysty kantamaan itsestään vastuuta, mikä nähdään jo näissä vaate asioissa.

Mun puolesta lapset saisivat kulkea, vaikka ilkosen alasti kylillä, jos ei olisi seksuaalirikollisia olemassa.

• JOOPAJOO!
        teea. kirjoitti:

Tuo teksti saattaa provosoida miespuolisia pussaamaan, koska sehän on suora ehdotus.

Tuskin kukaan 14-vuotias tyttö haluaa, että kaikki vanhat limaiset äijät tulee pussailemaan tai epämieluisat pojat.

14.vuotias ei ole pentu se on totta, mutta hän ei myöskään ole vielä aikuinen eikä pysty kantamaan itsestään vastuuta, mikä nähdään jo näissä vaate asioissa.

Mun puolesta lapset saisivat kulkea, vaikka ilkosen alasti kylillä, jos ei olisi seksuaalirikollisia olemassa.

Sulta otetaan lahja pois! no huhu huh mitä touhuu. luuletko teeaki et kaikki tulee pussailemaan jos käyttää paitaa jossa lukee kiss me? mieti nyt! ja muutenki iha älyttömän tiukat vanhemmat... mut hyviä jatkoja t:12poika

• ida¨¨¨¨
        JOOPAJOO! kirjoitti:

Sulta otetaan lahja pois! no huhu huh mitä touhuu. luuletko teeaki et kaikki tulee pussailemaan jos käyttää paitaa jossa lukee kiss me? mieti nyt! ja muutenki iha älyttömän tiukat vanhemmat... mut hyviä jatkoja t:12poika

Pitäisitkö sä paitaa jossa lukis potkase mua munille?

Kyllä ihmisten joukosta löytyy niitä jotka sitten potkasis sua munille, kun paidassa käsketään niin.

Kyllä sitä pitää vähä miettii mitä tekstejä paidassa, pipoissa tms. on.

• Anonyymi
        teea. kirjoitti:

Homo

• Anonyymi
        ida¨¨¨¨ kirjoitti:

Pitäisitkö sä paitaa jossa lukis potkase mua munille?

Kyllä ihmisten joukosta löytyy niitä jotka sitten potkasis sua munille, kun paidassa käsketään niin.

Kyllä sitä pitää vähä miettii mitä tekstejä paidassa, pipoissa tms. on.

Normaali ihminen näkee paidan tekstissä huumorin, eikä elättele toiveita että pitäis pussata . Eiköhän nuorilla ihmisillä ole aina ollut jotain mitä eräät vanhemmat eivät hyväksy
        Joten nykyään jos yhdellä on luokassa jotain niin pian on muillakin , joten nuorten nykyaikaa, ja aika viatonta sinänsä ne on ne vanhemmat jotka kieltävät joilla on se moraalinen ajatus , ja tarkoittavat hyvää lapselleen , vaikka joskus sekin menee överiksi
        se suojelu .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Normaali ihminen näkee paidan tekstissä huumorin, eikä elättele toiveita että pitäis pussata . Eiköhän nuorilla ihmisillä ole aina ollut jotain mitä eräät vanhemmat eivät hyväksy
        Joten nykyään jos yhdellä on luokassa jotain niin pian on muillakin , joten nuorten nykyaikaa, ja aika viatonta sinänsä ne on ne vanhemmat jotka kieltävät joilla on se moraalinen ajatus , ja tarkoittavat hyvää lapselleen , vaikka joskus sekin menee överiksi
        se suojelu .

Mitä ukot

• poika 89

no ehkä sun vanhemmat on vähän turhan tiukkii,mut toisaalta kyll mä ymmärrän sun porukoitakin.sun porukat selvästi välittää susta ja haluavat suojella sua kun eivät anna sun käyttää paljastavii vaatteita jotka ei niitten mielest kuulu sun ikäsille.mietippä nyt ite jos sä olisit äiti ja sull olis tyttö niin toivoisitsä sen käyttävän noita sun mainitsemii stringei,verkkosukkahousui jne?.mä en ainakaan toivois ja jos mull joskus on omii tyttöi niin luultavasti mäkin yrittäisin rajottaa niitten pukeutumist kun en haluais niitten näyttävän miltään jakorasialta tai huoralta.mulle tulee ekana mieleen stringejä,napapaitoja sun muita paljastavia vaatteita käyttävistä naisista joku kadunkulmas itteään myyvä huora ja en yhtään ihmettele jos sun vanhemmat ei haluu sun näyttävän sellaselt.mä en ole ikinä ymmärtäny
      miks lasten/nuorten pitää pukeutua paljastavasti.mua lähinnä huvittaa kun jossain näkee jotain pikkutyttöi jotka on niin aikuista olevinaan pukeutumista ja käytöstä myöten vaikka ovat ihan pentuja vielä ja vasta vähän aikaa takaperin ovat barbeilla leikkineet jne.joo mut eikai täs muuta niin mä lopettelen tän jauhamisen tähän ja pyydän sua miettimään että haluutsä näyttää oikeesti joltain maksulliselta naiselta.

• Riikka13w

No mutta mitä väliä sillä on mihin pukeutuu?! Miksei ne anna pukeutua mihin haluaa? mitä vaaraa esimerkiksi on narutopeissa tai kireissa farkuissa.. sitä kyllä ihmettelen! Mun vanhemmat antaa yleensä pukeutua mihi vaa..

• yks äiskä

pukeutuneita naurettavan näköisinä,varsinkin jos ne pursuaa lihaa sieltä välistä. Poika pitää muodikkaasti,mutta itsenäisesti pukeutuneista,persoonallisen näköisistä tytöistä, ei briney/jessica yms kopioista.
        ja kieltämättä ovat naurettavan näköisiä kittanoissa hameissaan...pulskat wannabeet

• !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!...
        yks äiskä kirjoitti:

pukeutuneita naurettavan näköisinä,varsinkin jos ne pursuaa lihaa sieltä välistä. Poika pitää muodikkaasti,mutta itsenäisesti pukeutuneista,persoonallisen näköisistä tytöistä, ei briney/jessica yms kopioista.
        ja kieltämättä ovat naurettavan näköisiä kittanoissa hameissaan...pulskat wannabeet

Hoikat saa siis pukeutua paljastavasti, koska se mielyttää miespuolisten silmää, mutta pulleemmat eivät, koska se on miespuolisten mielestä naurettavan näköistä!

HEI HALOO!!!!!!

• Anonyymi

mitä ukooot näin 15vuoden jälkee?

• Anonyymi

tonttu lentää soolona

• Anonyymi

Kiusataanko sinua edelleen?

• Anonyymi

Siis on sun vanhemmat vähä tiukkoja. Mun kaveri oli hirveen järkyttyny ku sanoin etten saa käyttää mitään napapaitoja jne. Mun vanhemmat vaa tuskin haluaa et näytän tyhmältä. Saan käyttää tiukkoja farkkuja (ei revittyjä) siis en tykkää tiukoista farkuista mut saan kyl käyttää. En saa käyttää napapaitoja tai sellattiita mistä näkyy vatsaa. En sais käyttää oikeen minihameita, ehkä jooskus paksujen sukkahousujen kans. En saa ostaa meikkejä, ees mascaraa:/ Huulikiillon ehk just ja just. Arvostan nytkin, ku saanu käyttää esim. 8-9.v napapaitoja ja minishortseja:D

• Anonyymi

Pidin samanlaista paitaa ja joku pussasi mua

• Anonyymi

jaahas... kyl voit laittaa sen paidan mun mielet bro

• Anonyymi

et

• Anonyymi

Varmaan aasialaiset vanhemmat

Ketjusta on poistettu 36 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      21
      2606
    2. 148
      2244
    3. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2242
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      52
      2139
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1742
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      388
      1617
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1556
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      288
      1436
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1389
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      132
      1389
    Aihe