olen ihan ihastunut näihin pikkuvipeltäjiin :)en meinaa käyttää näyttelyissä, että ihan lemmikiksi ajattelin. jos en siis käytä näyttelyissä, niin eikö tuollainen lyhyt turkki ole mahdollista? mut onko sen leikkaminen kauhean hankalaa tai pitääkö se trimmauttaa usein? en tykkää noista pitkäturkkisista, mutta parilla entisellä kaverilla on ollut yorkkeja ja just ovat pitäneet turkin lyhyenä ja ovat olleet ihan
yorkshirenterrieri lyhytturkkisena
52
26931
Vastaukset
- maisu
osaako joku sanoa vaatiiko se kauheasti trimmailua että turkin saa pysymään suht lyhyenä?
ja toinen kysymys olisi että tietääkö kukaan hyviä yorkkikenneleitä pääkaupunkiseudulla? Onko Ja Vout's kenellekkään tuttu?
Mitä muita yorkki-kenneleitä on kuin jotka on listattu yorkshirenterrieri.fi : hin?- apuja yorkilliselta
Yorkin turkki kasvaa n sentin kuukaudessa, joten trimmaus 3-4 krt vuodessa voisi olla ihan hyvä ajatus. Ihan klania en kyllä suosittele, semmoinen "sanutseri" look on ihan kiva!
TaVout's on kasvattanut nyt 2 pentuetta, ja luulisin että kasvattaja haluaisi mielummin myydä näyttelyihmiselle - kun hänen koiransa ovat siellä hyvin menestyneet. Rautainen yorkki-alan "ammattilainen" kyseinen kasvattaja kyllä on, olen itsekkin kysellyt häneltä neuvoja esim. turkinhoidossa.
Kennelliiton koira-netistä näet kasvattajia enemmänkin kuin siellä yorkkisivuilla on. Tai soitto pentuvälittäjälle voisi antaa sinulle vähän paremman kuvan etelän kasvattajista! - pitää
apuja yorkilliselta kirjoitti:
Yorkin turkki kasvaa n sentin kuukaudessa, joten trimmaus 3-4 krt vuodessa voisi olla ihan hyvä ajatus. Ihan klania en kyllä suosittele, semmoinen "sanutseri" look on ihan kiva!
TaVout's on kasvattanut nyt 2 pentuetta, ja luulisin että kasvattaja haluaisi mielummin myydä näyttelyihmiselle - kun hänen koiransa ovat siellä hyvin menestyneet. Rautainen yorkki-alan "ammattilainen" kyseinen kasvattaja kyllä on, olen itsekkin kysellyt häneltä neuvoja esim. turkinhoidossa.
Kennelliiton koira-netistä näet kasvattajia enemmänkin kuin siellä yorkkisivuilla on. Tai soitto pentuvälittäjälle voisi antaa sinulle vähän paremman kuvan etelän kasvattajista!hankkia turkkirotu jos ei ole kiinnostunut sen turkin hoidosta? Onhan noita lyhytturkkisia rotuja ja terriereitäkin olemassa, hommaa sellanen.
- maisu
pitää kirjoitti:
hankkia turkkirotu jos ei ole kiinnostunut sen turkin hoidosta? Onhan noita lyhytturkkisia rotuja ja terriereitäkin olemassa, hommaa sellanen.
no meidän perhe tykkää yorkeista, mutta ei aijota kilpailla. yorkit on sopivan kokoisia, luonne sopiva meille ja silleen. mutta näyttelytää emme aijo, joten sellaisen pitkänpitkän turkin hoito olisi silloin "turhaa". Just tuollaista snautserityylistä turkkia on ajateltu pitää.
- maisu
apuja yorkilliselta kirjoitti:
Kennelliiton koira-netistä näet kasvattajia enemmänkin kuin siellä yorkkisivuilla on. Tai soitto pentuvälittäjälle voisi antaa sinulle vähän paremman kuvan etelän kasvattajista!voitko kertoa mahdollisesti oman kennelisi jos olet itse pk-seudulla? ja tuolla kennelliiton koiranetissä ei löytynyt mitään haulla yorkshirenterrieri. samoin kuin muillakaan koirasivuilla mitä olen katsonut.
meille kelpaisi myös "värivirheellinen" tms. jolla ei voi kilpailla sillä se ei ole suunnitelmissa. - igen
maisu kirjoitti:
voitko kertoa mahdollisesti oman kennelisi jos olet itse pk-seudulla? ja tuolla kennelliiton koiranetissä ei löytynyt mitään haulla yorkshirenterrieri. samoin kuin muillakaan koirasivuilla mitä olen katsonut.
meille kelpaisi myös "värivirheellinen" tms. jolla ei voi kilpailla sillä se ei ole suunnitelmissa.http://jalostus.kennelliitto.fi/frmKasvattajat.aspx?R=86&Vuodet=5
Tuolta löytyy yorkkikenneleitä.
Osa on isoja ammattikenneleitä, toiset pieniä, sieltähän sitä näkee minkälainen kasvattaja on kyseessä. Kannattee soittaa yorksihirenterrieri.fi sivuilta löytyvälle pentuvälittäjälle, saat varmaan yhteystiedot useammallekkin kasvattajalle kuin niille muutamalle jotka mainostavat siellä.
En ole pääkäupunkiseudulta ja koirani tulevat pienestä kennelistä, jossa pentuja ei oikeastaan koskaan ole yleisesti myynnissä.
Onnea etsintään.
Värivirheellisiä tuskin löytyy kun pennut vaihtavat värin siinä vuoden iässä (eli vaikka virhe joskus tulisi niin ei näy pentuna) mutta purentavirheellisiä ja koukkuhäntäisiä on joskus saatavilla kotikoiriksi. - mimittelijä
pitää kirjoitti:
hankkia turkkirotu jos ei ole kiinnostunut sen turkin hoidosta? Onhan noita lyhytturkkisia rotuja ja terriereitäkin olemassa, hommaa sellanen.
Tuntuu, että tämä sama ihminen inisee turkkiroduista tyyliin "miksi pitää ottaa turkkirotu jos ei halua turkillista jäkäjäkäjäkätijäk" jokaisessa topicissa. Jos silmää miellyttää lyhytkarvainen niin minkäs sille voi, eikä siinä ole mitään pahaa pitää koiraa sen näköisenä kuin siitä itse pitää. Voisit painua kellariin purkamaan kiukkuas jos vaikka menkat sattuu olemaan.
- minii
kaverilla kävi niin kun halusi kanssa pitää turkin lyhyenä, niin trimmaajaa ei suostunut leikkaamaan turkkia kun on kuulemma niin kallisarvoista, siis se turkki, nyt kaveri leikkaa turkkia ihan itse ja helposti se käy
- koiran omistaja
pitää kirjoitti:
Koira on muutakin kuin vain se turkki. Ja lyhyenä pitäminen ei ole hoidon laiminlyöntiä - se puolestaan on jos turkkia ei pidä selvänä. Koira ei siitä itse kärsi millään tavalla jos sen turkki ei ole yhtä pitkä kuin rotutovereilla. Itse ainakin koiraa valitessa keskityn ensisijaisesti muihin seikkoihin kuin turkin pituuteen. Silläkin on toki sen verran vaikutusta että tiedän että en jaksaisi "puunata" koiraa, joten se joko olisi luonnostaan lyhytkarvainen tai sitten pitäisin sen turkin itse lyhyenä. Olen sitä mieltä, että joillakin roduilla alkaa mennä vähän yli tuo turkin määrä ja pituus. Onhan se toki näyttävää kehissä mennä muhkean collien kanssa, mutta onko siinä sitten muuta järkeä? Hyvin paljon huomaa juuri näillä roduilla joita käytetään vielä metsästykseen: setterit ja spanielit, näyttelyversiot ovat ennenkaikkea turkiltaan liioiteltuja. Tämä ei kuitenkaan ole näyttelyvastainen kirjoitus, harrastan itsekin niitä joissain määrin. Mutta tämä on kohtuuden puolustuspuhe, ei kaikkea tarvitse olla enemmän, runsaammin ja näyttävämmin. Itse olen harkinnut joskus isovillakoiraa kun ihastuin yhteen rempseään tapaukseen, lyhytturkkinen tapaus. Pitäisin itsekin turkin lyhyenä mutta nettipalstoilla olen saanut kyselyilleni vain tuomioita, kun en pitäisi koiraa pitkässä turkissa, ns. näyttelytrimmissä. Ja itse kun luulin, että siellä kaiken karvan sisällä on ihan oikea koira - eikä se koira oikeasti välitä siitä, että ajellaanko turkki vain tietyiltä osin takapäästä ja jaloista vai kauttaaltaan. Homma ei kuitenkaan kaatunut tähän, vaan siihen että koiraa olisi pitänyt pestä niin usein, lyhyessäkin turkissa.
"Ja nyytit helpottavat liikkumista jne" Tähän lainaukseen pitää todeta, että eikö tämä kommentti paljasta aika paljon? Liikkuminen ei ole niin helppoa pitkän turkin kanssa. Toiset laittavat nyytit ja paukuttelevat henkseleitään, toiset sitten pitävät koiran lyhyessä turkissa. Ihan niinkuin itsellänikin, leikkasin hiukseni n. 25 cm lyhyemmäksi ja nyt on huomattavasti helpompi hoitaa ja olla. :) - qwdefgwert
pitää kirjoitti:
öhhh yorkilla voi pitää lyhyet karvat ! se on sitte vähä eri asia jos ei turkin hoidosta oo kiinnostunu...mut YORKIN VOI PITÄÄ LYHYTKARVASENA, NIINKU MEIL !
- yorkkiemis
minii kirjoitti:
kaverilla kävi niin kun halusi kanssa pitää turkin lyhyenä, niin trimmaajaa ei suostunut leikkaamaan turkkia kun on kuulemma niin kallisarvoista, siis se turkki, nyt kaveri leikkaa turkkia ihan itse ja helposti se käy
juu ite vaa semmosil oikeil saksil nii hyvä tulee, nii meilläki lyhyt karvaselle tehää :)
- ghdj
no minä harrastan näitä söpöjä ja täydellisiä mutta niiden turkki tarvit see joka päiväistä hoitoa että se pysyy takuttomana
- trimmaaja(ko?)
jjoo kyllä sen ite voi pitää lyhyenä kun osaa hyvin leikata. mä oon sillee vähä kerroksittain leikannu nii tulee nätisti (=
- Snautseri Yorkki
qwdefgwert kirjoitti:
öhhh yorkilla voi pitää lyhyet karvat ! se on sitte vähä eri asia jos ei turkin hoidosta oo kiinnostunu...mut YORKIN VOI PITÄÄ LYHYTKARVASENA, NIINKU MEIL !
OU NOU...Ja meillä....Kun on kotikoira ja asumme maalla koirat kulkee mukana edes takaisin sisälle ja ulos, välillä juoksevat talomme takana olevaan metsään niin ei siinä nyytit ja puvut auta meillä on kesäisin snautseri kampaus ja syksyn mittaan sen annetaan kasvaa n.10 cm pitkäksi. Reissaamme myös paljon asuntoautolla niin paljon helpompi turkki pitää siistinä kun on lyhyt.
- Anonyymi
maisu kirjoitti:
no meidän perhe tykkää yorkeista, mutta ei aijota kilpailla. yorkit on sopivan kokoisia, luonne sopiva meille ja silleen. mutta näyttelytää emme aijo, joten sellaisen pitkänpitkän turkin hoito olisi silloin "turhaa". Just tuollaista snautserityylistä turkkia on ajateltu pitää.
Minulla 1 v poika jorkki,ajelen itse trimmillä,pidän aika lyhyenä,voi välillä leikitellä.aivan ihana koira,aiemmin oli westie,ei sekään huono ollut!tää vaan on ihanan itsepäinen,väistävä,mutta Niin Rakastava,silloin kun hänelle sopii,ihan kuin ois kaksi persoonaa; Minä Itse,tai mamin Kulta👍😍👌
- Anonyymi
maisu kirjoitti:
Ei kai se keneltäkään suoranaisesti ole pois, jos joku haluaa turkkirodun koiraa pitää lyhytturkkisena? No kasvattaja tietenkin on iloinen näyttelyssä kävijöistä ainakin, jos koiransa ovat laadukkaita ja ehkä hieman pettyy, jos joku ei käytä kertaakaan koiraansa arvioitavana näyttelytuomarilla. Kuitenkin myös monet kasvattajat leikkaavat koiriensa turkit lyhyemmiksi, kun näyttelyura on ohi. Oikeastaan täytyy kyllä myöntää, että itsekin hiukan suren, jos esimerkiksi perhoskoiran kaunis turkki pilataan leikkelemällä. Jotenkin minusta tuntuu, että perhoskoira menettää turkin lyhyeksi leikkaamisessa jotenkin enemmän kuin yorkki, mutta taitaa tämäkin lopulta olla aika lailla makuasia. Yorkki on mielestäni lyhytturkkisena aika suloinen , jos trimmaus on hyvin tehty. Ehkä perhoskoiran turkin laatu on sellainen, että se ei ole niin luonteva lyhyenä. Ei sittenkänn taida olla kovin yksiselitteisiä nämä asiat. (Tässä sitä tuli "ääneen" mietittyä ja itselleni lähinnä vastailtua.)
- <=)
Minulla on yorkki, jonka turkin pidän lyhyenä. Kuten joku jo totesikin, koirassa on paljon muutakin kuin turkki. Otin yorkin sen luonteen ja koon vuoksi, turkin pitkänä pitäminenhän on vain ihmisen (eikä koiran) halusta kiinni.
Näyttää siltä, että koiran turkkia tulee trimmata 3-4 kertaa vuodessa, jotta se pysyisi lyhyenä. Itse olen leikannut turkin ihan vaan saksilla, ja jättänyt turkin parisenttiseksi. Helposti se käy. Lyhytturkkisena koira on helppoa pitää puhtaana ja takuttomana, eikä turkkia tarvitse nyytittää.
Oma koirani maksoi noin 1 000 euroa, ja otin sen Magic Minidog -kennelistä Toijalasta.
Oma yorkkini on reipas ja aktiivinen, huomattavasti aktiivisempi yksilö kuin aiemmat koirani (eri rotuisia) ovat olleet. Pikku-yorkki keksii aina puuhailtavaa ja omia leikkejään. Mitään tuhoja koirani ei ole tehnyt ja sisäsiistiksikin oppi jo nelikuukautisena.
Yorkistani kasvoi hiukan tavallista reilumman kokoinen (noin 3,7 kiloa, säkäkorkeus noin 24 cm), mutta kotikoirallahan tuo isokokoisuus ei haittaa, eikä koiraa käytetä jalostukseen.
Suosittelen tätä rotua, jos aktiivinen ja iloinen koira on hakusessa!- Luppakorva?
Onko yorkin korvat pakko "teipata" pystyyn? Saako koiralla olla pystykorvat? Ei olisi näyttelykoiraksi menossa...
- Mansku
Luppakorva? kirjoitti:
Onko yorkin korvat pakko "teipata" pystyyn? Saako koiralla olla pystykorvat? Ei olisi näyttelykoiraksi menossa...
Meillä on silkkiterrieri ja sen korvat nousi 16vk iässä koska niissä kasvoi karvoja. Korvista kannattaa nyppiä karvat pois kun se on pieni pentu silloin korvien väri muuttuu oikeaksi ja korvat nousee nopeammin. Jotku teippaa korvat pystyyn tältä näyttää yorkki pentu jonka korva on teipattu http://www.yorkshirenterrieri.fi/Kuvagalleria/galleria_3/292.jpg
Aikuisena yorkeilla ei ole "possun korvia" vaan ne on pienet lyhytkarvaiset korvat. - Mansu
Mansku kirjoitti:
Meillä on silkkiterrieri ja sen korvat nousi 16vk iässä koska niissä kasvoi karvoja. Korvista kannattaa nyppiä karvat pois kun se on pieni pentu silloin korvien väri muuttuu oikeaksi ja korvat nousee nopeammin. Jotku teippaa korvat pystyyn tältä näyttää yorkki pentu jonka korva on teipattu http://www.yorkshirenterrieri.fi/Kuvagalleria/galleria_3/292.jpg
Aikuisena yorkeilla ei ole "possun korvia" vaan ne on pienet lyhytkarvaiset korvat.Luin äskön vasta kunnolla tuon alkuperäisen korva jutun. Korvia ei ole pakko leikata lyhyeksi ja ei ole pakko teipata. Jos korvissa on pitkiä karvoja ne haittaa korvan nousemista ja koirasta voi tulla luppakorva.
- wlaeskfla<jgvdheslgv
ootte niin säälittäviä ne maksaa 1500 et ihan tiedoks teille
- damdamdam
Luppakorva? kirjoitti:
meiän yorkilla toinen korva ihan semmonen lurppa. eli lurppakorva meillä (: se on aina ollu semmonen, varmaanki joskus pitkät karvat painaneet alas tai sitten vaan on tullu semmoseks (: ja mitäpä se haittaa (:
- terri-erika
ÄLKÄÄ OTTAKO TURKKIROTUA JOS AIOTTE LEIKATA SITÄ. PISTE.
- ---
Jaa, miksei voisi ottaa?
On koirassa muutakin kuin pelkkä ulkonäkö, esim. luonne, mikä vaikuttaa siihen minkä rotuisen koiran ottaa. - jwjhrbwaib
--- kirjoitti:
Jaa, miksei voisi ottaa?
On koirassa muutakin kuin pelkkä ulkonäkö, esim. luonne, mikä vaikuttaa siihen minkä rotuisen koiran ottaa.Pitääkö korvat mennä leikauttaa, vai pysyvätkö/nousevatko ihna vaan karvojen nyppimisestä?
- X
Mun silmää miellyttää noi lyhyttyrkkiset yorkit. Näin eilen yhden sellaisen ja iski yorkkikuume.
- yorkinomistajaah
X kirjoitti:
Mun silmää miellyttää noi lyhyttyrkkiset yorkit. Näin eilen yhden sellaisen ja iski yorkkikuume.
juu yorkit on ihania
- Yorkshireterrieri
Niin munstakin ne on ihania mutta eikö pitkä ja lyhyt karvaiset luokitella vähän niinkuin eri ryhmiin eli toisin sanoen ne ei ole saman laisia kuin pitkä karvaiset
- yorkillinen
Ei luokitella eri ryhmiin! Klanitulla ei voi mennä näyttelyihin, koska rotumääritelmän mukaan yorkille kuuluu pitkä karva. Toivottavasti vaativahoitoisen kääpiöTERRIERIN hankintaa on harkittu muutenkin kuin vain pika-ihastumisena koiran ulkonäköön. Jos koiraa otat, niin suosittelen kääntymistä yhdistyksen rotuneuvojan puoleen. RY:n sivut löytyy netistä. Tuontien kanssa on ollut vakavia ongelmia tänäkin syksynä.
- Yorkkifani
yorkillinen kirjoitti:
Ei luokitella eri ryhmiin! Klanitulla ei voi mennä näyttelyihin, koska rotumääritelmän mukaan yorkille kuuluu pitkä karva. Toivottavasti vaativahoitoisen kääpiöTERRIERIN hankintaa on harkittu muutenkin kuin vain pika-ihastumisena koiran ulkonäköön. Jos koiraa otat, niin suosittelen kääntymistä yhdistyksen rotuneuvojan puoleen. RY:n sivut löytyy netistä. Tuontien kanssa on ollut vakavia ongelmia tänäkin syksynä.
Ulkomailta Suomeen tuotujen yorkkienko? Mitä ongelmia?
- näyttely-yorkeilla
yorkillinen kirjoitti:
on nykyään maatalaahaava turkki? Kun rotumääritelmässä ei sanota että sen pitää laahata maata. Siellä sanotaan vain että "Rungossa karva on kohtalaisen pitkää". Kohtalaisen pitkä ei minun mielestäni tarkoita maata laahaavaa.
En tykkää ihan klaneiksi leikatuista yorkeista. Mutta sellainen turkki kuin silkeilläkin, olisi ihan sopivan pituinen. Mielestäni on eläinrääkkäystä pitää koiralla "nyyttejä" melkein koko ajan! - yorkillinen
Yorkkifani kirjoitti:
Ulkomailta Suomeen tuotujen yorkkienko? Mitä ongelmia?
paperit ei ole olleet kunnossa, ilmeisesti koko pentue tuotu, yksi jäi kiinni.. koira piti palauttaa. mitä niille muille tapahtu on sitten iso kysymysmerkki.
sairauksia yms. tätä tavallista. - yorkillinen
näyttely-yorkeilla kirjoitti:
on nykyään maatalaahaava turkki? Kun rotumääritelmässä ei sanota että sen pitää laahata maata. Siellä sanotaan vain että "Rungossa karva on kohtalaisen pitkää". Kohtalaisen pitkä ei minun mielestäni tarkoita maata laahaavaa.
En tykkää ihan klaneiksi leikatuista yorkeista. Mutta sellainen turkki kuin silkeilläkin, olisi ihan sopivan pituinen. Mielestäni on eläinrääkkäystä pitää koiralla "nyyttejä" melkein koko ajan!Tiesitkö, että silkeilläkin pidetään nyyttejä ja karva on maahan asti?
Kuinka monta nyytittäjää tunnet, kun tuomitset heidät eläinrääkkääjiksi? Toivottavasti sinulla on pokkaa sanoa se myös päin naamaa... Ja toivottavasti itse olet nyytittänyt ja hoitanut pitkää karvaa, jotta osaat tuomita sen, ettet puhu mutua ja "näin kerran nyytin"- tietämyksellä.
Sinun pitää varmaan keskustella tuomareiden kanssa siitä, mitä kohtuullisen pitkä on. - Krista...
yorkillinen kirjoitti:
Tiesitkö, että silkeilläkin pidetään nyyttejä ja karva on maahan asti?
Kuinka monta nyytittäjää tunnet, kun tuomitset heidät eläinrääkkääjiksi? Toivottavasti sinulla on pokkaa sanoa se myös päin naamaa... Ja toivottavasti itse olet nyytittänyt ja hoitanut pitkää karvaa, jotta osaat tuomita sen, ettet puhu mutua ja "näin kerran nyytin"- tietämyksellä.
Sinun pitää varmaan keskustella tuomareiden kanssa siitä, mitä kohtuullisen pitkä on.Pyh, nyytit eivät ole eläinrääkkäystä, vaan koiralle hyväksi. Sama asia se on, onko sulla hiukset kiinni vai auki. Ja nyytit helpottavat liikkumista jne. Mä kyllä kannatan enemmän pitkäturkkisia yorkkeja. Omistan itse 1 vuoden vanhan yorkin ja olen pitänyt karvaa pitkänä. Eri asia on, jos koira menee niin takkuun että turkkia ei saa selvitettyä. Mutta pitäkää hyvät ihmiset koiran päässä sentään karvaa! ei yhden ponnarin laitto voi olla niin kamalaa!!!!!!!!
- Krista...
Krista... kirjoitti:
Pyh, nyytit eivät ole eläinrääkkäystä, vaan koiralle hyväksi. Sama asia se on, onko sulla hiukset kiinni vai auki. Ja nyytit helpottavat liikkumista jne. Mä kyllä kannatan enemmän pitkäturkkisia yorkkeja. Omistan itse 1 vuoden vanhan yorkin ja olen pitänyt karvaa pitkänä. Eri asia on, jos koira menee niin takkuun että turkkia ei saa selvitettyä. Mutta pitäkää hyvät ihmiset koiran päässä sentään karvaa! ei yhden ponnarin laitto voi olla niin kamalaa!!!!!!!!
Niin, ja sitä vielä piti sanoa, että koiran korvia EI tarvitse teipata. Koiran korvat kuuluu nousta ennen 2kk:n ikää.
- yorkki<3
jjuu me käytettiin toisen kerran trimmarilla, ja meidän yorkista tuli söpö, sil on eestä iha lyhyet karvat, vähä niinku kesäturkki :) me pidetään sil ny aina lyhyet karvat, ne ei päältä oo mitenkää lyhyet, mut on helpompi hoitaa ja pestä ja harjata ja muutenki.lyhytkarvaset yorkit on ihania !
- karvavauva
Juujuu, rakastan yorkkeja! Äidin kaverilla on kaks, ja siitä se ihastus sitten alkoi. :)
Meillä on jo ennestään koira, norfolkinterrieri. Sitä rotua ei tarvitse pestä, harvoin käydään nyppimässä, ja ei tarvitse paljon harjatakkaan. Mutta mielestäni yorkissa olisi minulle itselleni hieman haastetta. ;)
En vain tiiä mitä vanhemmat siihen sanois, et hankittais toinen koira...
Niin, ja hinta oli sama kun yleensä yorkeilla: 1000-1500e. Meillä aika iso talo ja iso piha, sopisiko yorkki meille? ;) Ja sitten jos hankittasi, niin haluaisin ostaa yorkkini magicminidogista. Suositteleeko joku sitä?- 1+10
Yorkkikuumeinen täälläkin.. miksi itse haluaisit koiran tuosta kennelistä?
- Kyllä se kai sopisi
Mielestäni Yorkki sopisi ihan hyvin sinulle, mutta täytyy muistaa, että yorkin karva ei ole niistä helpoimmasta päästä (helpompi hyhyenä). Meillä on on 2- vuotias yorkki neiti ja karva ei ole niin pitkää kuin näyttely yorkilla, mutta pitkää kuitenkin noin 6 cm:nen. Siinä on kyllä hoitamista! Yorkkia ei nypitä vaan se trimmataan ja sen turkki kaipaa näin pitkänä kuin 6 cm:nen karvan pesuun aikaa.Koiran turkki täytyy föönata ja itse pesen yorkkini noin 2 kuukauden välein.
Jos hankitte yorkin tiedustele juuri turkinhoidosta ja tietty itse pennun taustoista.
- luppakorvainenyorkki
Minulla itselläni on 10 kk ikäinen yorkkipoika, jonka turkkia leikkaan itse n. parin kuukauden välein. Pidän turkin mitan siinä pituudessa, että vatsa näkyy(n. 4 cm pitkänä). Nyt koiralla on esiintynyt korvan kutinaa ja pelkäänkin, että syy johtuu hänen luppakorvistaan(joita myöskään en ole leikannut kuin kerran "viralliseen" muotoonsa, pituudesta aina silloin tällöin vähän mittaa pois) tosin mahdollista myös on, että vesipetoleikeissä on päässyt menemään vettä korvaan :) Onko kenelläkään muulla samanlaista ongelmaa? Luppakorvainen yorkki, joka rapsuttaa korviaan suht paljon. Lääkäriin täytyy viedä huomenna katsomaan, että kaikki ok.
- 9+15
Eihän yorkilla ole luppakorvat? Miten olet saanut ne alas?
Oliko vanhemmilla samanlaiset ja löytyykö tämmöisiä Suomesta? On varmaan aika
metkan näköinen! Mistä kannattaisi kysellä jos tahtoisi itselleen samanlaisen, uniikin
yorkin? - YORKKIPOIKA
MINULLAKIN ON 10KK IKÄINEN YORKKIPOIKA JONKA KORVAT EIVÄT OLE NOUSSEET, JA JONKINVERRAN NIITÄ RAPSUTTELEE. OLEN KUULLUT LAIDASTA LAITAAN MIELIPITEITÄ KOSKA NE PITÄISI NOUSTA, ETTEN ENÄÄN TIEDÄ MITÄ USKOA, MUTTA ON MITEN ON LUPPAKORVAINEN"POIKANI" ON SULOINEN. OLISI MIELENKIINTOISTA TIETÄÄ MITÄ LÄÄKÄRI SINULLE SANOI (kun niilläkin on erilaisia mielipiteitä)
- 22
YORKKIPOIKA kirjoitti:
MINULLAKIN ON 10KK IKÄINEN YORKKIPOIKA JONKA KORVAT EIVÄT OLE NOUSSEET, JA JONKINVERRAN NIITÄ RAPSUTTELEE. OLEN KUULLUT LAIDASTA LAITAAN MIELIPITEITÄ KOSKA NE PITÄISI NOUSTA, ETTEN ENÄÄN TIEDÄ MITÄ USKOA, MUTTA ON MITEN ON LUPPAKORVAINEN"POIKANI" ON SULOINEN. OLISI MIELENKIINTOISTA TIETÄÄ MITÄ LÄÄKÄRI SINULLE SANOI (kun niilläkin on erilaisia mielipiteitä)
niin mistä näitä luppakorvaisia saa??? tahdon suloisen kotikoiran ja luppakorvainen on suloisempi!
- koirailoa
22 kirjoitti:
niin mistä näitä luppakorvaisia saa??? tahdon suloisen kotikoiran ja luppakorvainen on suloisempi!
Hei, meillä on 2.5 kk vanha yorksipoika, kahdet rokotukset otettu ja toiset 2 puuttuu vielä. Lääkäri sanoi ettei pentua tulisi pestä ennenkuin kaikki rokotukset on otettu, oletteko toimineet näin? Olen puhdistanut turkkia ja tassuja pikkulasten miedoilla kosteuspyyhkeillä, mutta kieltämättä ajatus kunnon vesipesusta jo houkuttaa. Yorksipojallamme on vielä luppakorvat, lääkári sanoi että saattaa kestää vuodenkin ennenkuin nousevat pystyyn,jos nousevat (isä pystykorvainen,emo luppakorvainen), mutta meille se on ihan sama miten ovat kunhan päässä pysyvät. Vielä hieman mieltäni askarruttaa koiran ruokavalio, tähän asti saanut pennun kuivamuonaa, syö sitä ihan mielellään, mutta "imuroi" kyllä kiitettävästi keittiön lattian jos sieltä sattuisi löytymään jotain mielenkiintoisempaa, oletteko opettaneet tavalliselle ruualle ja annatteko herkkupaloja? En ole vielä isommin heltynyt,vaikka katse on kyllä uskomattoman hellyttävä.
- 17+19
koirailoa kirjoitti:
Hei, meillä on 2.5 kk vanha yorksipoika, kahdet rokotukset otettu ja toiset 2 puuttuu vielä. Lääkäri sanoi ettei pentua tulisi pestä ennenkuin kaikki rokotukset on otettu, oletteko toimineet näin? Olen puhdistanut turkkia ja tassuja pikkulasten miedoilla kosteuspyyhkeillä, mutta kieltämättä ajatus kunnon vesipesusta jo houkuttaa. Yorksipojallamme on vielä luppakorvat, lääkári sanoi että saattaa kestää vuodenkin ennenkuin nousevat pystyyn,jos nousevat (isä pystykorvainen,emo luppakorvainen), mutta meille se on ihan sama miten ovat kunhan päässä pysyvät. Vielä hieman mieltäni askarruttaa koiran ruokavalio, tähän asti saanut pennun kuivamuonaa, syö sitä ihan mielellään, mutta "imuroi" kyllä kiitettävästi keittiön lattian jos sieltä sattuisi löytymään jotain mielenkiintoisempaa, oletteko opettaneet tavalliselle ruualle ja annatteko herkkupaloja? En ole vielä isommin heltynyt,vaikka katse on kyllä uskomattoman hellyttävä.
Mitä kasvattaja on sanonut tuosta pesemisestä? Hänhän se parhaiten tietää...
- koirailoa
17+19 kirjoitti:
Mitä kasvattaja on sanonut tuosta pesemisestä? Hänhän se parhaiten tietää...
Pentu on sukulaiselta saatu,hänelle jäi yksi pentu jonka tietääkseni on jo pessyt. no,ongelma ratkesi luonnostaan, sillä oltiin viikonloppu maalla jossa pentu juoksi sydämensä kyllyydestä toisen koiranpennun kanssa, ja oli yksinkertaisesti niin likainen että pesin pojun äsken, joten nyt turkki taas kiiltää ja on ihanan pehmeä!
- 17+17
koirailoa kirjoitti:
Pentu on sukulaiselta saatu,hänelle jäi yksi pentu jonka tietääkseni on jo pessyt. no,ongelma ratkesi luonnostaan, sillä oltiin viikonloppu maalla jossa pentu juoksi sydämensä kyllyydestä toisen koiranpennun kanssa, ja oli yksinkertaisesti niin likainen että pesin pojun äsken, joten nyt turkki taas kiiltää ja on ihanan pehmeä!
No eikös sen kasvattajan pitäisi pystyä vastaamaan kysymyksiin vaikka on sukulainen?
Hyvä että ongelma ratkesi. Toivottavasti voit ottaa kasvattajaan/sukulaiseen yhteyttä jos ja kun tulee isompaakin ongelmaa vastaan.
- yorkinomistaja123
juu kyllä lyhyt turkki on hyvä ! meillä yorkilla kans aika lyhyt turkki, jaloissa ihan lyhyt, voisi vähän lyhyemmäksi päältä vielä saksia. kunhan nätisti leikkaa, trimmaajat osaa hyvin kun ollaan pari kertaa käytetty. mun mielestä tulee tosi nätti ku leikkaa sillee hyvin ja nätisti aika lyhyeks, on sitte helpompi hoitaa turkkia, ja takkujakaan ei sitten tule niin helposti. kyllä jos seurakoira on, niin lyhyt turkki on hyvä ! (=
no yleistä..enpä oikeen osaa kertoa, tavallisia koiria niinku muutkin..mut meillä maksoi semmosen 1500 euroa, halvemmallakin jostain saattaa saada. ihania koiria yorkit kun ei edes karvaa lähde ja muutenkin tosi helppohoitoinen ! (: - Yorkki Stadista
On aika tavallista, että näyttelykoiran urakin kestää vain 1-2 vuotta ja turkki lyhenee sen jälkeen. Vaikka pitää yorkin turkin lyhyenä, niin pesua ja harjausta se vaatii silti enemmän kuin karkeakarvaiset koirat. Yorkin turkki on kuin hiusta,joten likaisena se on rasvainen ja alkaa haista. Itse pesen koirani kerran viikossa ja harjaan kunnolla joka ikinen päivä. Oma koirani on aina onnensa kukkuloilla kun turkki on vedetty ihan lyhyeksi. Pitkää turkkia en itkkään koiralleni kaipaa. Varsinkin uroksella helmat on pissassa ja metsälenkkien jälkeen sai putsata puolet kasvustoa vatsan seudulta ja tassuista. Korvista vielä sen verran, että kyllä niiden pitäisi luonnostaan nousta pystyyn ja papereilla/teipeillä nostatus on tarpeen,jos ne ei nouse. En ymmärrä, miten joku haluaa tahallaan jättää korvat luppakorviksi. Joskus niitä näkee aikuisilla yorkeilla, mutta tavallisesti kysymys on rescue-koirasta,jota ei ole pentuna asianmukaisesti hoidettu. Korvien alas jättäminen voi aiheuttaa yorkille toistuvia korvatulehduksia ym vaivoja.
- Yorkkifaniihh
Mulla on ainakin pitkäkarvanen yorkki=P Ne on nniiiin sööttejä että voi kyllä suosittelen!!! Lyhytkarvaisetkin on tosi ihania!
- saasax
Mä haluisin yorkin, mutta KAMALAA luettavaa täälä joukossa! Mitä koiraihmisiä oikeen ootte ku pitää toisia haukkua ja sättiä mielipide asioissa!!! Kasvakaa aikuisiksi!!! Opetelkaa antaa neuvoja rakentavasti jos kysytään, eiks se nyt oo vähä velvollisuuskin sille joka koiran omistaa. Tollasiako dillejä sielä näyttelyissä tapaa sitten?? Ei paljo innosta ees kokeilla!!!
- Anonyymi
Ostin oman yorkkini Espanjasta perheestä, en eläinkaupasta. Maksoin 350,- ja sain erinomaisen koiran. Terve ja fiksu. Turkki on hyvälaatuinen, rusetti tukassa, mutta taitaa lyhyeksi muuttua turkki kuitenkin käytännön syistä. Diva on iso; 4 kg ja sen vanhemmat metsästää kaneja vuorilla. Toinen korva jäi lorpalleen, mutta se ei tahtia haittaa. Hyvin kuulee:) . Etsiskelen sopivaa kampauksen mallia neidille ja luin tämän palstan ihan mielenkiinnosta. Koira on todellakin muutakin kuin turkki.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk243942Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin122911Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_111213Oulaisten kaupunki tuomittiin maksamaan korvauksia
Mikäs juttu tämä on? Kaupunki syyllistänyt useamman vuoden koneyrittäjiä ja nyt tuomittu.22890Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.39856PURRA TULEE !
Valtiovarainministeri Riika Purra, joka on lisäksi varapääministeri ja perussuomalaisten puheenjohtaja, tulee puoluesiht113722Onko MOT tulossa Ähtärin valtuuston kokoukseen?
Esityslistan mukaan Ähtärin kaupunginvaltuuston valtapuolueet aikovat maanantaina estää tilintarkastajan laatiman raport36701- 35676
- 104637
- 134635