Eli saako gerbiileille laittaa ns. muovisen totutusverkon? Se on sellainen keltainen verkko, pehmeää, ei mitään sillaista materiaalia, kuin juoksupyörässä. Saako sen laittaa? Meillä ei ole kuin kananverkkoa, (liian piikikästä, gerbiilit tulevat verille) tota ja pahvia. Mikä olisi paras? Ystäväni, joka on 20 ja hän omistaa rottia sanoi, että pahvi käy hyvin, mutta eikös ne jyrsi itsensä pois? Siihen hän sanoi, että jos ne jyrsii, ne haluavat vain toistensa luo, mikä on hyvä juttu. Mutta enpä tiedä... Voinko laittaa mielummin sen "muovisen" kun ei se sillai ole mitään kovaa muovia. Vastatkaa nopeasti; verkko pitäisi laittaa huomenna.
Saako gerbiileille laittaa...?
5
389
Vastaukset
- pikkuruu
Hei.
En usko että kannattaa. en itse laittaisi mitään muovista- ~Jemina~
En laittaisi movista enkä pahvista. Kyllä se mielestäni kannattaa tehdä verkosta, joka pistetään vaikka puuraameihin. Ja myös häkki, joka mahtuisin terraarioon olisi myös kokeilemisen arvoinen idea. Tiedän kyllä, ettei gerbiileille suositella häkkiä, mutta mielestäni totutusvaiheessa menee.
- suski87
Totutusverkoksi ei kannata laittaa pehmeää muovia jo senkään takia, että se jyrsitään hyvin nopeaan pois tieltä, samoin pahvi. Kanaverkkokin on todennäköisesti liian harvaa. Totutusverkon on tähdellistä olla kunnollinen, tukeva ja mieluiten kaksikerroksinen, niin että verkkoja on kaksi rimanmitan päästä toisistaan ja verkko on silmäkooltaan n. 1*1cm. Tämä eläinten turvallisuuden kannalta.
Mikäli verkko on liian harvaa, yksinkertainen tai että siitä pääsee läpi, voi jälki olla pahaa. Yhteenpäästessään gerbiilit pahimmillaan tappavat toisensa. Harvan/yksikerroksisen verkonkin läpi ne voivat tapella toisensa siihen kuntoon, että tarvitsevat antibioottikuurin (meillä näin käni käyttäessäni totutushäkkiä, jossa oli sentin pinnaväli). Pahimmillaan tässäkin tapauksessa toinen pojista olisi jouduttu lopettamaan, jos jalka olisi mennyt kuolioon.
Osa gerbuista menee (etenkin aikuinen uros urospoikanen) joskus yhteen ihan ilman verkkoakin, mutta jos verkolla menee on gerbiilien ja itsensä kannalta paras tehdä kunnollinen. Kaikista gerbiileistä ei saa laumaa mitenkään ja tätä ei voi aina tietää etukäteen. Tälläiset gerbut kuitenkin on totutettaessa etenkin kyettävä pitämään erillään (meilläkin tuo yksi kaksikko näytti ensimmäisen viikon tulevan ihan hyvin toimeen verkon ollessa välissä ja sitten tuo tappelu).- Kysymysmerkki_
Ostimme tuollaisen rautaisen verkon, minkä päähän laitoimme puuta. Kiitos vastauksista!
Hyvää tapaninpäivää!
_________________________________________________
Isona minustakin tulee gerbiili, kanssanukkuja!
Muovinen käy hyvin. Mutta pahvi voi olla huono.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1391412
- 104901
- 75723
- 51625
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa15553ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40494Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m153461Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..36441- 26409
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;185402