Saunasuojan sävytys

JamesBönd

Millä sävyillä olette sävyttäneet supi saunasuojaa ? Tuliko hyvä ? Itse haluaisin hieman tummempisävyisen saunan, mutta vaikea päättää sävyä, koska ainakaan tuosta Tikkurilan kuultovärikartan "lastuista" ei ihan mahdottoman hyvää mielikuvaa saa miltä lopullinen kokonaisuus voisi näyttää.

5

6886

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..................

Minä laitoin reilusti tummalla, eli "mustamarja" sävyllä. Tuli todella hyvä ja kaikki ovat olleet ihastuneita sävyyn. Tiiliosan maalasin hyvin vaalealla ruskealla, lähes valkoisella. Sopii erittäin hyvin tumman katon ja seinien kanssa.

• hilma71

Seiniin sormipaneelia vaakaan, katto samoin sormipaneelia, molemmat sävytettiin Mustamarja- sävyllä yhteen kertaan. Hyvä tuli, tyytyväisiä ollaan. Lauteet vielä hankkimatta, mielessä leveämpi laudepuu esim haapa/tervaleppä 28x120-140, jotta saadaan mukavasti kontrastia.

• 50% pähkinää

saunasuoja väritettiin pähkinällä, johon lisättiin 50% vettä. Alkukauhun jälkeen (kun maitomainen pohja kuivui) tuloksena "lämpökäsitelty" pähkinän värisävy. Koitin lantraamattomalla värillä -> olisi ollut liian tumman ruskea (70-luku).

vinkki:
      Värin lantraus kannattaa tehdä 1,5l muoviseen limsapulloon, josta kaataa vain vähän maalausastiaan. Ennen kaatoa pulloa on helppo ravistaa jolloin värisävy pysyy samana koko paneelierän ajan. Jos käsiteltävää on paljon niin silloin kannattaa käyttää 10 litran kanisteria. Koko erän on syytä olla samalla tavalla lantrattua.

Maalaus (sokevan kyllästesivellin 80mm) siten että ensin runsaalla värillä hinkataan 1/2 metrin edestakaisella liikkeellä paneeli päästä päähän, ja sitten kävellään 2 krt (suti paneelissa) päästä päähän. Näin kun tekee niin tulee tasainen väri joka paneeliin. Kertaalleen kyllästettyä kohtaa ei voi oikein enää paikata, koska silloin siihen tulee tummempi kohta.

4,3m paneeliin menee kyllästysaikaa (ilman nostoja kuivumaan) n. 43 sekuntia. (Joo, tuli kellotettua kun sormipaneelia kyllästi n.650 metriä.)

• pähkinää

Laitoin myös pähkinän värisenä ja todella tyytyväinen olen. Näyttää sellaiselta lämpöiseltä puulta.

• PuuHaa

http://www.katsomo.fi/?progId=60210

SIINÄ SYY MIKSI SAUNASUOJALLA EI KANNATA SÄVYTTÄÄ SAUNAA.

Katsokaa oikeat ohjeet:
      http://www.pintanikkarit.fi/forum/viewtopic.php?t=122

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      195
      6798
    2. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      159
      1996
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1658
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1370
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      55
      1208
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      48
      1074
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      99
      1035
    8. Reeniähororeeniä

Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      6
      957
    9. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      251
      934
    10. Kävit nainen näemmä mun

Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      899
    Aihe