pikkupakkasella 3-hengen kuormalla sivulasit huurussa, jos vähänkin lattialle puhallusta ja puhallin asennossa-2. sisäilman kierto ei päällä
huurtuuko
5
1334
Vastaukset
- Kantinatikesa
ja muutenkin ilmanvaihto pelaa paremmin kuin yhdessäkään edellisessä autossani (20kpl)
- huurtuu
Kyllä helposti huurtuu. Ehkei ihan 3-hengen kuormalla, mutta kuitenkin. Ainakin jos on yksikin märkä lapsi tai joku, jolla kuuma. Tai kengissä tullut vähänkin lunta.
Juuri eilen huomasin huurtumista 5-hengen kuormalla. Lämpötilasäätö oli 18 astetta, jotta ei tule kuuma talvivaatteissa. Huurtuu välittömästi automaatti asennossa, koska sillä lämpöasetuksella puhallin lähes nollassa. Puhallinasento 1-2 on melko hiljaisella eikä auta. Huurua ei tule ikkunaan, kun laittoi asennoksi manuaaliseksi noin 3 eli niin, että ilma ihan oikeasti kulkee.
Ei siinä säätimessä kai mitään portaatonta säätöä ole, ellei sitten elektronisessa ilmastointiversiossa ole. En nyt muista, mutta varmaankin 4 asentoa siinä on. Ainakin 1-2 tuntuu huvin hiljaiselta, puhallusta alkaa tulla kunnolla kun laittaa kolmoselle. Varmaan yksi isompi vielä on. Automaatti ei sovellu ollenkaan kosteaan talvisäähän ainakaan kompressori off-asennossa, koska puhallin ohjelämpötilan saatutettuaan menee lähes nollaan eikä ilma enää vaihdu ollenkaan.
Et kai ole ilmastointia käyttänyt? Jos se on päällä, se pitää olla päällä koko ajan. Jos se menee päältä pois kun lämpötila laskee alle kompuran jäätymisrajapaineen (olisiko yleensä noin 3), niin kompura sammuu ja ikkunat vetää välittömästi höyryyn. Niin suuren kosteusmäärän se tunkee äkkiä sulaessaan sisälle. Huurteenpoistossa ilmastointi on periaatteessa hyvä, mutta auta armias kun laitat sen pois päältä. Sama huuru on salamana taas ikkunoissa takaisin ja tuplasti.
Kokeilepa puhallinta asennossa kolme. Huomaat äänestä, milloin se lähtee oikeasti puhaltamaan. Kyllähän sen kostealla säällä ison tilavuuden autossa pitää oikeasti kunnolla puhaltaa jotta taka-ikkunatkin pysyy selvinä eikä vain "henkäillä". Ja lämpötila tarpeeksi alas, ettei kenelläkään ole hiki. Ellei sekään auta ja lämpö on plussalla, niin ilmastointi päälle niin huurut lähtee heti samantien. - Kantinatikesa
Eli autossani ei ole automaattista eikä elektroonista ilmastointia vaan manualinen ilmastointi joten siksi ongelma on minulle vieras, edellisessä autossani oli automaattinen ilmastointi ja huomasin että siitä ei käytännössä ole juuri mitään hyötyä suomen oloissa joten valitsin tähän pelkän manuaalisen, eikä tarvinnut maksaa turhasta.
on muuten hieno asia että Opeliin saa valita minkä haluaa.- on kyllä ok
Mun mielestä se (puoli)automaatti, siis ei mikään elektroninen, on ihan OK. Sen sininen-punanen asteikon sijasta on lämpötila ja puhallinnopeuksien lisäksi on "A" eli automaatti. Se on kyllä melko tyhmä talvikeleillä, mutta puhallinnopeusvalinnan automatiikan voi ohittaa helposti. Mutta lämpötila-automatiikka on hyvä, ei tarvi käännellä edestakaisin kun laittaa vaikkapa 20 astetta siihen. Puhallinta joutuu manuaalille laittamaan, koska muuten se sammuu melkein tyystin kun saavuttaa asetusarvonsa.
Erityinen etu (puoli)automaatissa on ilmastointikäytössä kesällä. Kun säätimessä on termostaatilla 20 astetta eikä pelkkä käsin veivattava punainen-sininen, jota saa säädellä edestakaisin moottorin lämpötilan ja ulkolämmön vaihtelujen mukaan, että tulee sopivaa sisälle. Kesällä toimii täysin automaattisesti kaikki, kunhan pitää ilmastointinapin päällä. Muuten se huutaa A-asennossa kuin mielipuoli yrittäen turhaan saavuttaa helteellä sen asetetun 20 astetta ilman ilmastointia :-)
Onko manuaalisessa sitä erillistä huurteenpoistonappia, joka laittaa yhdellä painalluksella puhalluksen täysille ylös laseja kohti ja muistaakseni myös kytkee ilmastointikompuran päälle?
Sekin on kyllä hikisissä urheiluvaatteissa vähän kaksipiippuinen juttu kun pitää sen päällä näkee kyllä ulos, muttei voi enää sammuttaa ennen kotipihaa tai sama huuru tulee takaisin heti. Ja kun lähtee pihasta seuraavana aamuna, ilmastointikennosta hönkäisee ensitöikseen huurut takaisin kun ei kenno näillä säillä kuivu ainakaan ulkona itsestään. - Kantinatikesa
on kyllä ok kirjoitti:
Mun mielestä se (puoli)automaatti, siis ei mikään elektroninen, on ihan OK. Sen sininen-punanen asteikon sijasta on lämpötila ja puhallinnopeuksien lisäksi on "A" eli automaatti. Se on kyllä melko tyhmä talvikeleillä, mutta puhallinnopeusvalinnan automatiikan voi ohittaa helposti. Mutta lämpötila-automatiikka on hyvä, ei tarvi käännellä edestakaisin kun laittaa vaikkapa 20 astetta siihen. Puhallinta joutuu manuaalille laittamaan, koska muuten se sammuu melkein tyystin kun saavuttaa asetusarvonsa.
Erityinen etu (puoli)automaatissa on ilmastointikäytössä kesällä. Kun säätimessä on termostaatilla 20 astetta eikä pelkkä käsin veivattava punainen-sininen, jota saa säädellä edestakaisin moottorin lämpötilan ja ulkolämmön vaihtelujen mukaan, että tulee sopivaa sisälle. Kesällä toimii täysin automaattisesti kaikki, kunhan pitää ilmastointinapin päällä. Muuten se huutaa A-asennossa kuin mielipuoli yrittäen turhaan saavuttaa helteellä sen asetetun 20 astetta ilman ilmastointia :-)
Onko manuaalisessa sitä erillistä huurteenpoistonappia, joka laittaa yhdellä painalluksella puhalluksen täysille ylös laseja kohti ja muistaakseni myös kytkee ilmastointikompuran päälle?
Sekin on kyllä hikisissä urheiluvaatteissa vähän kaksipiippuinen juttu kun pitää sen päällä näkee kyllä ulos, muttei voi enää sammuttaa ennen kotipihaa tai sama huuru tulee takaisin heti. Ja kun lähtee pihasta seuraavana aamuna, ilmastointikennosta hönkäisee ensitöikseen huurut takaisin kun ei kenno näillä säillä kuivu ainakaan ulkona itsestään.tulisi panna pois päältä aina n.2km ennen pysähtymistä siis esim koti jolloin kenno ehtii kuivua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sannalla tänään vuorossa The Daily Show
Eli nyt mennään jo satiirin puolelle. Tuohan on vähän kuten Lindströmin ohjelma Suomessa.1018133Tanskassa lain vaatimana Bovaer tappanut nautoja ja sairastuttanut
Samaa myrkkyä myös Suomen lehmiin ollut tuloillaan, miten teidän tilalla? https://www.agriland.ie/farming-news/bovaer-m907401Ruotsalaisuuden Päivän virallinen liputuspäivä poistettava VÄLITTÖMÄSTI!
Suomen valtion ja suomalaisuuden kannalta ei ole minkäänlaisia perusteita liputtaa virallisesti ruotsalaisuuden päivää,875587Täysi ryöpytys Sanna Marinille ulkomailla.
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/f699d84f-fa53-4dba-8718-2c395017fc55 Sanna Marinin kirja saa todella tylyn vastaanot725546Minja Koskelan "istumista" kertovassa uutisessa ei sanottu persuista mitään
eli jälleen kerran äärivasemmistolainen valehtelee, hän kun väittää että juuri persut ovat lähetelleet Koskelalle vähemm1144763Pekka Visuri: "Suomen on aika irrottautua Ukrainan sodasta"
Slava Ukraina-mölinät eivät enää auta. Ukraina on sotansa hävinnyt. Nyt tarvitaan poliittista selvänäköisyyttä, reaalipo1232538Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa
(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys482418Ei välimatka meitä erottanut
Vaan välirikko ja väärinymmärrykset. Oikeastaan henkinen välimatka on meidän välillä pieni, näin uskon. Näen koko ajan e61379Maajussi-Villen morsioehdokas Maarit ei halunnut Villeä - Tämä totuus valkeni kuvauksissa!
Ohhoh, tekikö Maarit mielestäsi oikean ratkaisun Villen suhteen? Maajussi-Ville on herättänyt voimakkaita tunteita puol71374Kohta taas mesikämmeneen
Onneksi kaupunki ostaa mesikämmenen, niin päästään taas tekemään rahaa461220