Millainen paikka on Jakomäki?

Neliöhinnat

Näyttäisi olevan Helsingissä aika kohtuuhintaisia neliöitä: Uusi erillistalo omalla tontilla, 4 h k, 95,0 m² (111,0 m²), hinta 294 000,00€, eli sellainen 3000 €/m².

Samalla alueella on muitakin myynnissä, kerrostalosta, rakennettu 1974, vuokratontilla, 80 m², hinta 129 000 €, eli 1650 €/m².

En tunne Helsingistä oikeastaan kuin oman asuinalueeni (Itä-Pasila), joten pelkästään nykyisellä 900 €:n kuukausivuokralla lyhentelisi kummasti noita lainoja. Molemmat olemme töissä.

Eli millainen tuo alue on, onko palveluita tarjolla ja mitä muuta oleellista pitäisi tietää? Ajateltiin käydä katsomassa, mutta kysyn ensin täältä onko jokin erityinen syy noin alhaisille hinnoille, ettei kannata vaivautua.

20

2671

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • osaavat

varmasti vastata sinulle tähän kysymykseen.

• seutua

ja viihtyisä ympäristö. Muualla Helsingissä ei näin fiksua porukkaa juuri tapaa.

• kontulasta

vielä fiksumpaa ja eritoten supliikiltaan ja ulkonäöltään sivistyneitä.

• Neliöhinnat

Ok, tuo on hyvä kuulla. Katseltiin kartasta ja todettiin Malmin lentoaseman olevan aika lähellä. Helsinki-Vantaallekaan ei ole pitkä, ainakaan lentokoneen kannalta, eli onko minkälaista meteliä odotettavissa tältä suunnalta? Onko alue jonkin lentoreitin laskeutumis- tai nousureitillä? Voisi kuvitella ainakin kartasta katsoen näin, vaikka en lentämisestä sen enempää tiedäkään...

Ihmetetyttää vain nuo neliöhinnat, että miksi ne ovat kaupungin alhaisimpien joukossa jopa uudessa talossa.

• The Rat

Mieti saako halvalla hyvää... :)

Tosin täytyy sanoa että kyllä on kämppien hinta karannut käsistä jos jossain jakomäessä joutuu maksamaan 3000 euroa neliöltä.

• jdslf

Jakomäkeä on remontoitu rankemmalla kädellä. Ennen se oli aika toivotonta seutua, kuulemma.

• fdfdfdfd

Tuo 80 m2 löytynee Suurmetsästä eli Jakomäen naapurista. Hintoja painaa naapurin eli Jakomäen maine jostain 70-luvulta.

Suurmetsässä on pääosin omistusasuntoja ja rauhallista. Luontoa paljon.

Huonoa on tulossa olevat julkisivuremontit, joten tuohon 129 000 saat laittaa päälle 20 000 yhtiölainaa. Alkaakin hinta olla samalla tasolla kuin muuallakin Pohjois-Helsingissä.

• Neliöhinnat

Juu, saattoi mennä naapurikaupunginosan puolelle tuo kerrostaloasunto. (Katselin asuntoja karttahaulla ja hintakriteereillä.) Helsingissä näyttävät kaupunginosat olevan aika yleensäkin aika pieniä, sillä noilla kämpillähän on eroa vain kilometrin verran.

Mikä tuo hintoja edelleen painava Jakomäen maine oikein on? Jos se on levottomuutta 1970-luvulta, kuten annoit ymmärtää, niin tuolloiset 15-20 -vuotiaat ovat tänään 40-50 vuotiaita. Jos se on nykyistä asuinpaikkaani (Itä-Pasila) reippaasti pahempi, niin sitten voi harkita hetken, mutta ei tämäkään mikään mahdoton ole.

• siellä on niitä
        Neliöhinnat kirjoitti:

Juu, saattoi mennä naapurikaupunginosan puolelle tuo kerrostaloasunto. (Katselin asuntoja karttahaulla ja hintakriteereillä.) Helsingissä näyttävät kaupunginosat olevan aika yleensäkin aika pieniä, sillä noilla kämpillähän on eroa vain kilometrin verran.

Mikä tuo hintoja edelleen painava Jakomäen maine oikein on? Jos se on levottomuutta 1970-luvulta, kuten annoit ymmärtää, niin tuolloiset 15-20 -vuotiaat ovat tänään 40-50 vuotiaita. Jos se on nykyistä asuinpaikkaani (Itä-Pasila) reippaasti pahempi, niin sitten voi harkita hetken, mutta ei tämäkään mikään mahdoton ole.

viiskybäsii irokeeseja hakaneulalävistyksillä jotka laittaa sua heti daijuun ja pöllii sun bilikan. Sit sä joudut dallailee proleputki stopparille, et pääset duunikseen. Ja kun sä dallailet niin nää viiskybäset vaanii sua helatiden.

• fgdffdgfg
        Neliöhinnat kirjoitti:

Niin juuri. Kysy keneltä vaan keskisuomalaiselta tai vaikka kainuulaiselta maanviljelijältä Suomen huonointa asuinaluetta niin vastaus löytyy : Jakomäki. Harva tietää siitä oikeastaan mitään, mutta mainetta on sitäkin enemmän.

Kannattaa mennä tallustelemaan perjantaina vaikka noin 9 - 12 illalla Jakomäen ympäri. Vie noin puoli tuntia. Pitäisi olla rauhatonta ja huumeveikkoja/autovarkaita/pakolaisia/turpaanvetäjiä/pussikaljanjuojia/jne jne... Eipä vaan löydy. Hiljaista on kuin huoppatossutehtaassa. Talotkin ovat korjattu ainakin ulkoapäin uuden veroisiksi. Paljon on vuokra-asuntoja ja laidoilla vähän omistusrivareita ja omakotitaloja.

Mutta maine se on mikä pysyy. Kukaan itseään kunnioittava ei leveile sukulaisilleen asuvansa Jakomäessä, mutta MIKSI?

• Neliöhinnat
        fgdffdgfg kirjoitti:

Niin juuri. Kysy keneltä vaan keskisuomalaiselta tai vaikka kainuulaiselta maanviljelijältä Suomen huonointa asuinaluetta niin vastaus löytyy : Jakomäki. Harva tietää siitä oikeastaan mitään, mutta mainetta on sitäkin enemmän.

Kannattaa mennä tallustelemaan perjantaina vaikka noin 9 - 12 illalla Jakomäen ympäri. Vie noin puoli tuntia. Pitäisi olla rauhatonta ja huumeveikkoja/autovarkaita/pakolaisia/turpaanvetäjiä/pussikaljanjuojia/jne jne... Eipä vaan löydy. Hiljaista on kuin huoppatossutehtaassa. Talotkin ovat korjattu ainakin ulkoapäin uuden veroisiksi. Paljon on vuokra-asuntoja ja laidoilla vähän omistusrivareita ja omakotitaloja.

Mutta maine se on mikä pysyy. Kukaan itseään kunnioittava ei leveile sukulaisilleen asuvansa Jakomäessä, mutta MIKSI?

Kiitokset kaikille vastanneille. Siis käymme katsomassa kohteita ja teemme tuon ehdotetun iltakävelyn perjantai-iltana. Katsotaan pysyykö auto ostarin parkkipaikalla ehjänä sen puoli tuntia...

• pussikaljaa
        fgdffdgfg kirjoitti:

Sinä et näköjään tiedä siitä mitään tai aikalailla väärään aikaan käynnyt täällä. Ehkäpä joulukuussa jengi ei hengaa pakkases, on klitsui ym. Kyllä täällä löytyy aikalailla kaiken sortin sakkia. Ostari toissapäivänä suljettuna ampumavälikohtauksen takia.

• Kylmäpää

Velipoika asui 90-luvulla muutaman vuoden siellä. Taisi olla neljä kertaa kun autoon murtauduttiin ja kerran vietiin koko auto. Itse olin remppatyömailla pari vuotta sitten siel. Ulkonäkö ehostunut huomattavasti siitä 70-luvusta. Tosin töhrijät kerkes jo töihin parissa viikossa, kun talo oli valmis.

• pää on on

Joo, mun kummin veljeltä vietiin koko talo ja kummikin katosi. Sitten olen kuullut, että hyvältä ystävältäni töhrittiin alushousut sisäpuolelta kun se oli käymässä helesinkissä. Juttua riittää ja maine kasvaa...

• seinän läpi
        pää on on kirjoitti:

Joo, mun kummin veljeltä vietiin koko talo ja kummikin katosi. Sitten olen kuullut, että hyvältä ystävältäni töhrittiin alushousut sisäpuolelta kun se oli käymässä helesinkissä. Juttua riittää ja maine kasvaa...

kun sinulta perittiin vuokraa.

• muutti jakomäkeen

eipä usko enää.

• tutkaile
      • Ohhhoohhh

"Jossain Helsinkiä esittelevässä oppaassa turisteja kehotetaan jopa välttämään Jakomäkeä."

BUBUBUBHAHAAHAH

• esite
        Ohhhoohhh kirjoitti:

"Jossain Helsinkiä esittelevässä oppaassa turisteja kehotetaan jopa välttämään Jakomäkeä."

BUBUBUBHAHAAHAH

on.

Ei ole tullut kohdalleni vielä.

Mutta siellä BUBUBUBHAHAAHAH asuin kulmilla varmaakin saa varoa sinunkaltaista avohoitopotilasta.

• olla sinun kohdallasi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      65
      4180
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      46
      3959
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      36
      3462
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      2863
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      34
      2709
    6. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      14
      2522
    7. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2114
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      12
      1206
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      145
      1157
    10. Mitä ajattelet

Mies minusta tänään?
      Ikävä
      80
      1006
    Aihe