Help!

Kermit

moi,pistän tän hölmön kysymyksen tänne.
niin, että pitääkö japanissa kun on lukiossa, niin, että pitääkö pitää niitä koulupukuja!?!?
menen sinne vaihto-oppilaaksi joten haluun tietää. NE ON KAUHEITA!!!

8

891

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Avoimin mielin matkaan

Asennoidu koulupukuun osana sikäläistä koulukulttuuria ja yhteiskuntaa. Se on kokemus sinänsä, vaikka varmaan suomalaisesta tuntuukin vieraalta ajatukselta. Koulukohtaisia eroja saattaa toki olla, mutta pääsääntöisesti lukioissa koulupukua käytetään. Selvitä kohdekoulustasi mikä heidän käytäntönsä on ulkomaalaisille vaihto-opiskelijoille. Koulupuvun lisäksi saattaa olla myös muita sääntöjä pukeutumisen yms. suhteen.

• Tositollo

Hirvittävä lauseen kyhäelmä aloittajalla:
      niin, että pitääkö japanissa kun on lukiossa, niin, että pitääkö pitää niitä koulupukuja!?!?
      Onko tämä lukiota käyvän kirjoittama lause? Aivan hirveä tuherrus. Tuollaisia kirjoitustaidottomia ei saisi päästää ulkomaille Suomen mainetta pilaamaan.

• sasae

Miltei kaikissa kouluissa on koulupukupakko. On muutama koulu, joissa saa käyttää omia vaatteita, mutta tuskin sellaiseen olet menossa. Koulupuku on joko se valtion koulupuku, tai sitten yksityiskoulujen oma, joka on enemmän sellainen bleiseri-tyylinen takkijuttu. Jos moinen ei sinua kiinnosta, miksi ylipäätään olet änkeämässä Japaniin? Maassa on nimittäin lukematon kasa kirjoitettuja ja kirjoittamattomia sääntöjä, joihin on paras tottua, jos aikoo pärjätä paikallisten kanssa.

Itse minusta olisi ollut kiva, jos suomalaiskoulussanikin olisi ollut koulupuku. Koulupuvut ovat käytössä Japanin lisäksi muualla Itä-Aasiassa, neglannissa, irlannisa ja joissakin USAn kouluissa.

• siistipoika

Olishan se koulupuku siistin näköinen jos se olisi huolellisesti puettu päälle. Omien näköhavaintojeni mukaan näin ei Japanissa kuitenkaan ole. Solmio roikkuu löysästi kaulassa, kaulus auki ja kenties pystyssä, napittamattomat paidanhihat roikkuu rystysiin asti jne. Mun mielestä kaikenlaisten univormujen kuten myös koulupukujen tulisi olla huolitellusti puettuna, muuten näky on vastemielinen.

• Kermit
        siistipoika kirjoitti:

Olishan se koulupuku siistin näköinen jos se olisi huolellisesti puettu päälle. Omien näköhavaintojeni mukaan näin ei Japanissa kuitenkaan ole. Solmio roikkuu löysästi kaulassa, kaulus auki ja kenties pystyssä, napittamattomat paidanhihat roikkuu rystysiin asti jne. Mun mielestä kaikenlaisten univormujen kuten myös koulupukujen tulisi olla huolitellusti puettuna, muuten näky on vastemielinen.

juuri niin.

• päättelijä

Ulkomaalaiset varmaan änkee Suomeen sen takia että saisivat pukeutua tuulipukuihin.

• a-nn_

Riippuu koulusta.
      Esim. Julkisilla kouluilla monesti ei ole koulupukuja.

Kauanko olet siellä? Pukuja ostetaan itse, ja monesti ovat aika kalliita.
      Meidän koulussa (japanissa) oli vaihto-oppilaita, jotka eivät pitäneet pukuja, sentakia kun ovat olleet vain muutamaksi kuukaudeksi.

• umeboshi^^

joo, kyl sä luultavasti 'joudut' koulupukua käyttämään..
      Mut hei mitä kautta hait sinne vaihto-oppilaaks?
      Jos saan kysyä, ei pakko vastata jos menee liian henkilökohtaseks,
      mut oon itekki haaveillu lähteväni Japanii vaihto-oppilaaks >.<
      Ja sitte viel, et iha tavallisee lukioo, vai haitko jotai erityist ainet opiskelee?
      Ootko lukenu japania koulussa, vai meetkö johonki englanni kielisee lukioo?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      4
      2447
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      116
      1617
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      36
      1356
    4. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      156
      1181
    5. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1095
    6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      113
      1082
    7. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      105
      1044
    8. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      57
      1041
    9. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      46
      909
    10. Vaikutat mukavalta ja

hyväsydämiseltä ihmiseltä. Oltais oltu hyvät kaverit. ❤️
      Ikävä
      60
      882
    Aihe