postien vastaanotto

Parka

Käytössäni Microsoft Outlook. Vaikka olen asetuksista laittanut automaattisen lähetyksen ja vastaanoton ajoituksen 1 minuutin välein, niin nyt kokeilin lähettää itselleni postia. odotin sen minuutin, odotin toisen minuutin, odotin puoli tuntia, sitten oli mennyt jo 45 minuuttia. ja sitä sähköpostia ei tullut vieläkään.
Minä hain sen manuaalisesti Lähetä/vastaanota, niin sitten se vasta tupsahti.

Ihmettelin kun eilen ystävä oli kirjoittanut aamulla viestin, minkä näin vasta pari tuntia myöhemmin, ja sittenkin kun laitoin tuon lähetä/vastaanota itse.

Mistä se laitetaan, että tarkista uudet saapuneet sähköpostit. onko tuo asetus väärä kohta?

Apuva. En jaksaisi jatkuvasti tarkistaa aika ajoin tuota manuaalisesti.
Minulle pitäisi tulla tärkeää postia, minkä haluaisin saada luettavakseni automaattisesti. enkä hakea mahdollisesti uusia viestejä itse.

6

424

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tarkistanut

      että se ruksi on oikeassa paikassa? Siellä asetuksissa on kahdessa paikassa milloin tarkistaa saapuneet sähköpostiasetukset. Toinen on offline-tilassa. Siinä ei minulla ole ruksia vaan ylempänä olevassa. Minulla on Microsoft Outlook 2003.

      • Parka

        Minullakin on Microsoft Outlook 2003. Ja olen tarkistanut että ruksi on oikeassa paikassa. Minulla on molemmissa se 1 minuutti. Offline tilaan riittäisi toki pidempikin aika, tai molempiinkin, mutta testauksen ajan pidän ainakin minuuttia, että huomaa nopeammin toimiiko (ei oo toiminut).
        Onkohan tuo vika siinä että ruksi on molemmissa?
        Mutta luulis että ne saa valita yhtäaikaa.

        En muista koska tää alkanut näin temppuilemaan, mutta muutama päivä sitten mielestäni oli ok.

        Ilmoitusviesti tähänkin keskusteluun tuli nyt vasta, kun sen hain manuaalisesti. vaikka viesti oli tullut yli puoli tuntia sitten.
        Eli kyllä joku mättää. Tietäis vaan mikä.


    • Tilit

      Onko siellä kaikki ok, pop 3, smtp ok, ynnä muut.

      • Parka

        lähtevien ja saapuvien postien palvelimet ovat kaikki kunnossa. Postit lähtevät ja saapuvat kyllä, mutta se on ongelma, kun näistä saapuvista ei tule ilmoitusta eikä ne tule tuolta palvelimelta ilman että itse hakee.

        Ja miksi nuo eivät olisikaan ok, kun en ole mitään muuttanut. Ei kai ne itsekseen mihinkään katoa.


      • Poro1
        Parka kirjoitti:

        lähtevien ja saapuvien postien palvelimet ovat kaikki kunnossa. Postit lähtevät ja saapuvat kyllä, mutta se on ongelma, kun näistä saapuvista ei tule ilmoitusta eikä ne tule tuolta palvelimelta ilman että itse hakee.

        Ja miksi nuo eivät olisikaan ok, kun en ole mitään muuttanut. Ei kai ne itsekseen mihinkään katoa.

        onko ruksit kohdissa:
        - hae postit automaattisesti
        - lähetä postit heti (eikä vasta sitten kun OE suljetaan...)

        :)


      • Parka
        Poro1 kirjoitti:

        onko ruksit kohdissa:
        - hae postit automaattisesti
        - lähetä postit heti (eikä vasta sitten kun OE suljetaan...)

        :)

        Mutta asia on sillain nyt ratkennut, että posti kulkee taas normaalisti. Tai kulkihan ne nyt aikaisemminkin, mutta nyt ne saapuu pikavauhtia ilman eri käsin hakua.
        En tiedä missä oli vika. Palvelimella olisko ollut sellainen vika, että ne menivät sinne, mutta ei loppujen lopuksi pidemmälle.
        Oliskohan lähtevienkin postien kanssa ollut sama juttu, tiedä häntä?
        En tullut kysyneeksi parilta siskoltani, että saiko he tän päiväisiä viestejä kuinka pian. Kun vastasin ensin yhteen viestiin. ja kohta soiteltiinkin muusta asiasta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken murhaaja

      Raiskausrikosten joukossa kanta suomalainen tekijä on niin harvinainen että kannattaa erikseen mainita. Raiskausuutisia
      Maailman menoa
      178
      9404
    2. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

      Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      69
      7228
    3. Tekijä on poliisin vanha tuttu

      Ihan supisuomalainen.
      Valkeakoski
      60
      3645
    4. Valkeakosken sekopää murhaaja.

      Itselläni on 3 teini ikäistä tytärtä ja tämä tapaus on herättänyt minussa tosi paljon surua ja vihaa. On käsittämättömän
      Valkeakoski
      105
      1428
    5. Nainen, olet jollakin tavalla pelottava

      Tunne sinun suhteen on ehkä verrattavissa ruusupensaaseen, hurmaavan kaunis kukka, upea tuoksu, mutta jos yrittää lähell
      Ikävä
      58
      1332
    6. Kuumat päivät

      Hyvää huomenta. 🌞🌼☕😊🙌 Sinkkukesä 2024
      Ikävä
      347
      1293
    7. Valkeakosken surmaaja oli koeajalla edellisestä tuomiosta

      Tässä osoitus, että rangaistukset Suomessa ovat liian löysiä ja se maksoi tämän tytön hengen https://yle.fi/a/74-2009067
      Maailman menoa
      21
      1199
    8. Naiset pysyy sinkkuna ja ottavat mieluimmin koiran

      Nykynainen ei halua jakaa elämäänsä miehen kanssa, vaan elää yksin ja ottaa koiran tai koiria. Ja pikkuvähemmistö eli in
      Sinkut
      228
      1188
    9. Haaveilen sinusta

      Läheisyydestäsi, kosketuksestasi. Siitä että saisin koskettaa sinua. Pitää sinua lähellä. En tiedä mistä tämä tuli. Tied
      Ikävä
      22
      1003
    10. Enpä usko että olisit valmis jättämään kaiken

      Vaikka tulisin ja kosisin sinua.
      Ikävä
      48
      931
    Aihe