Käytössäni Microsoft Outlook. Vaikka olen asetuksista laittanut automaattisen lähetyksen ja vastaanoton ajoituksen 1 minuutin välein, niin nyt kokeilin lähettää itselleni postia. odotin sen minuutin, odotin toisen minuutin, odotin puoli tuntia, sitten oli mennyt jo 45 minuuttia. ja sitä sähköpostia ei tullut vieläkään.
Minä hain sen manuaalisesti Lähetä/vastaanota, niin sitten se vasta tupsahti.
Ihmettelin kun eilen ystävä oli kirjoittanut aamulla viestin, minkä näin vasta pari tuntia myöhemmin, ja sittenkin kun laitoin tuon lähetä/vastaanota itse.
Mistä se laitetaan, että tarkista uudet saapuneet sähköpostit. onko tuo asetus väärä kohta?
Apuva. En jaksaisi jatkuvasti tarkistaa aika ajoin tuota manuaalisesti.
Minulle pitäisi tulla tärkeää postia, minkä haluaisin saada luettavakseni automaattisesti. enkä hakea mahdollisesti uusia viestejä itse.
postien vastaanotto
6
473
Vastaukset
- tarkistanut
että se ruksi on oikeassa paikassa? Siellä asetuksissa on kahdessa paikassa milloin tarkistaa saapuneet sähköpostiasetukset. Toinen on offline-tilassa. Siinä ei minulla ole ruksia vaan ylempänä olevassa. Minulla on Microsoft Outlook 2003.
- Parka
Minullakin on Microsoft Outlook 2003. Ja olen tarkistanut että ruksi on oikeassa paikassa. Minulla on molemmissa se 1 minuutti. Offline tilaan riittäisi toki pidempikin aika, tai molempiinkin, mutta testauksen ajan pidän ainakin minuuttia, että huomaa nopeammin toimiiko (ei oo toiminut).
Onkohan tuo vika siinä että ruksi on molemmissa?
Mutta luulis että ne saa valita yhtäaikaa.
En muista koska tää alkanut näin temppuilemaan, mutta muutama päivä sitten mielestäni oli ok.
Ilmoitusviesti tähänkin keskusteluun tuli nyt vasta, kun sen hain manuaalisesti. vaikka viesti oli tullut yli puoli tuntia sitten.
Eli kyllä joku mättää. Tietäis vaan mikä.
- Tilit
Onko siellä kaikki ok, pop 3, smtp ok, ynnä muut.
- Parka
lähtevien ja saapuvien postien palvelimet ovat kaikki kunnossa. Postit lähtevät ja saapuvat kyllä, mutta se on ongelma, kun näistä saapuvista ei tule ilmoitusta eikä ne tule tuolta palvelimelta ilman että itse hakee.
Ja miksi nuo eivät olisikaan ok, kun en ole mitään muuttanut. Ei kai ne itsekseen mihinkään katoa. - Poro1
Parka kirjoitti:
lähtevien ja saapuvien postien palvelimet ovat kaikki kunnossa. Postit lähtevät ja saapuvat kyllä, mutta se on ongelma, kun näistä saapuvista ei tule ilmoitusta eikä ne tule tuolta palvelimelta ilman että itse hakee.
Ja miksi nuo eivät olisikaan ok, kun en ole mitään muuttanut. Ei kai ne itsekseen mihinkään katoa.onko ruksit kohdissa:
- hae postit automaattisesti
- lähetä postit heti (eikä vasta sitten kun OE suljetaan...)
:) - Parka
Poro1 kirjoitti:
onko ruksit kohdissa:
- hae postit automaattisesti
- lähetä postit heti (eikä vasta sitten kun OE suljetaan...)
:)Mutta asia on sillain nyt ratkennut, että posti kulkee taas normaalisti. Tai kulkihan ne nyt aikaisemminkin, mutta nyt ne saapuu pikavauhtia ilman eri käsin hakua.
En tiedä missä oli vika. Palvelimella olisko ollut sellainen vika, että ne menivät sinne, mutta ei loppujen lopuksi pidemmälle.
Oliskohan lähtevienkin postien kanssa ollut sama juttu, tiedä häntä?
En tullut kysyneeksi parilta siskoltani, että saiko he tän päiväisiä viestejä kuinka pian. Kun vastasin ensin yhteen viestiin. ja kohta soiteltiinkin muusta asiasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va1192715Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J701121Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?2151119- 401035
- 61001
Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va38951- 36926
- 47904
Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke123873Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.36837