Minkä kokoisia 8-v. tytöt?

Ihmettelevä

Meillä tyttö yhtäkkiä kasvanut, tullut sekä vatsaa että peppua. 140 cm ja 35 kg. Painoindeksi kylläkin 25. Tuntuu että on ihan eri kokoluokkaa kuin muut kaverinsa. Joko alkaa murkkuikä painaa vai olisiko ruokavaliossa korjaamisen varaa? Sisko syö samaa (on vanhempi), ja on normaalikokoinen.

66

21814

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hennariikka~

      Meidän 8 vuotias tytär on 145cm ja painoa noin 42 kiloa, siskonsa 14.v on 171cm ja noin 65-68 kiloa.

      Jos syötte monipuolisesti ja terveellisesti niin mitäpä suotta sitä ruokavalioo vaihtamaan ja kun kerran tyttö on normaalipainoinenkin.

      Lapset kehittyvät eri tahtia.

      • kuitenjkin

        huomioi että korkeampi paino edistää myös murrosiän muutoksia. Ei ole kiva olla ensimmäinen, viimeisenäkään ei mukavaa. PAinon olisi hyvä pysyä normaalina. Vältytään myös ns. raskausarvilta, joita lapsi/nuori saattaa rannallakin hävetä.


    • Miina I

      jos ei ole erityisen tanakkarakenteinen. Painon pitäisi olla noin 30kg tai vähemmän. Lapsilla eivät aikuisten painoindeksit pidä paikkansa. Ylipainon näkee parhaiten katsomalla lasta. Oma 11-vuotias poikani on myös selvästi ylipainoinen. Hän on 150cm pitkä ja painaa 43kg. Hänellä on selvät makkarat vyötäröllä.

      • vammutti

        Nyt olet kyllä väärässä!

        Poikasi ei ole ylipainoinen.

        Löysää makkaraa voi olla alipainoisillakin, jos ei ole kiinteässä kunnossa.

        Käys lukasemassa, miten lasten painoindeksi lasketaan.

        http://www.helistin.fi/?page=1591263


      • Miina I
        vammutti kirjoitti:

        Nyt olet kyllä väärässä!

        Poikasi ei ole ylipainoinen.

        Löysää makkaraa voi olla alipainoisillakin, jos ei ole kiinteässä kunnossa.

        Käys lukasemassa, miten lasten painoindeksi lasketaan.

        http://www.helistin.fi/?page=1591263

        lasten painoindeksin laskemisesta mitään. Minun tietääkseni lapsilla ei käytetä painoindeksiä, vaan pituus ja painokäyriä seurataan. Jos paino nousee ylemmälle käyrälle, on lapsi lihonut. Sitäpaitsi näkeehän sen lapsesta, milloin hän on lihonut. Hentorakenteinen poikani on tosiaankin liian lihava. Hänen pitäisi liikkua enemmän. Terve lapsi on laiha ja jäntevä.


      • u-äippä
        Miina I kirjoitti:

        lasten painoindeksin laskemisesta mitään. Minun tietääkseni lapsilla ei käytetä painoindeksiä, vaan pituus ja painokäyriä seurataan. Jos paino nousee ylemmälle käyrälle, on lapsi lihonut. Sitäpaitsi näkeehän sen lapsesta, milloin hän on lihonut. Hentorakenteinen poikani on tosiaankin liian lihava. Hänen pitäisi liikkua enemmän. Terve lapsi on laiha ja jäntevä.

        riippuu myös lapsen rakenteesta tuo ylipaino. mutta jos lapsi on hentorakenteinen ja makkaroita vyötäröllä, on lihaa liikaa. ei laihuus välttämättä kerro terveyttä. minun 9,5 vuotias poikani on 38 kg ja 142 cm, mutta en sanoisi ylipainoiseksi. on harteikas, voimakasrakenteinen urheilijapoika, löysää ei ole missään, eli on jäntevä. tyttö on taas 122 cm ja 20 kg. tosi hentorakenteinen. mutta jäntevä hänkin, voisi sanoa, että luuta, nahkaa ja lihasta.

        ei paino paljoa kerro vaan lapsen ulkonäkö.


      • sokea lukija
        Miina I kirjoitti:

        lasten painoindeksin laskemisesta mitään. Minun tietääkseni lapsilla ei käytetä painoindeksiä, vaan pituus ja painokäyriä seurataan. Jos paino nousee ylemmälle käyrälle, on lapsi lihonut. Sitäpaitsi näkeehän sen lapsesta, milloin hän on lihonut. Hentorakenteinen poikani on tosiaankin liian lihava. Hänen pitäisi liikkua enemmän. Terve lapsi on laiha ja jäntevä.

        Kopioin tähän, kun kerran itse et löytänyt.

        "Lapsen ylipainoisuuden/lihavuuden voi tarkistaa laskemalla hänen painoindeksinsä (BMI Body Mass Index). Se lasketaan jakamalla paino (kg) pituuden neliöllä (m2), esimerkiksi 55 kiloa painavan, 1,40 metriä pitkän lapsen painoindeksi on 28. Jos lukema on 20-25, on paino normaali, 25-30 tarkoittaa ylipainoa ja yli 30 tarkoittaa lihavuutta."


      • Miina I
        sokea lukija kirjoitti:

        Kopioin tähän, kun kerran itse et löytänyt.

        "Lapsen ylipainoisuuden/lihavuuden voi tarkistaa laskemalla hänen painoindeksinsä (BMI Body Mass Index). Se lasketaan jakamalla paino (kg) pituuden neliöllä (m2), esimerkiksi 55 kiloa painavan, 1,40 metriä pitkän lapsen painoindeksi on 28. Jos lukema on 20-25, on paino normaali, 25-30 tarkoittaa ylipainoa ja yli 30 tarkoittaa lihavuutta."

        Ei niitä käytetä lapselle sopivaa painoa määriteltäessä. 150 cm:ä pitkä aikuinen voi painaa 50-55 kg olematta lihava, mutta jos lapsi painaa saman, hän on yleensä liian lihava.

        Itse painoin 11-vuotiaana vain 35 kg ja olin yli 150 cm. 14-vuotiaana 175-senttisenä painoin vain 55kg. Siihen pituuskasvuni sitten pysähtyikin, ja painoni nousi pian kymmenen kiloa. 65 kg on ihanteellinen paino 175-senttiselle, mutta minä tunsin itseni toivottoman läskiksi.


      • painoindeksin
        Miina I kirjoitti:

        Ei niitä käytetä lapselle sopivaa painoa määriteltäessä. 150 cm:ä pitkä aikuinen voi painaa 50-55 kg olematta lihava, mutta jos lapsi painaa saman, hän on yleensä liian lihava.

        Itse painoin 11-vuotiaana vain 35 kg ja olin yli 150 cm. 14-vuotiaana 175-senttisenä painoin vain 55kg. Siihen pituuskasvuni sitten pysähtyikin, ja painoni nousi pian kymmenen kiloa. 65 kg on ihanteellinen paino 175-senttiselle, mutta minä tunsin itseni toivottoman läskiksi.

        mukaan normaalipaino on kun BMI on 18,5-24,9.


      • kokoiset
        u-äippä kirjoitti:

        riippuu myös lapsen rakenteesta tuo ylipaino. mutta jos lapsi on hentorakenteinen ja makkaroita vyötäröllä, on lihaa liikaa. ei laihuus välttämättä kerro terveyttä. minun 9,5 vuotias poikani on 38 kg ja 142 cm, mutta en sanoisi ylipainoiseksi. on harteikas, voimakasrakenteinen urheilijapoika, löysää ei ole missään, eli on jäntevä. tyttö on taas 122 cm ja 20 kg. tosi hentorakenteinen. mutta jäntevä hänkin, voisi sanoa, että luuta, nahkaa ja lihasta.

        ei paino paljoa kerro vaan lapsen ulkonäkö.

        Meillä eppuluokkalainen poika on 127cm ja 23 kg, silti on makkaroita mahassa, eikä lihaksista tietoakaan, samanikäinen tyttö taas painaa liki 40kg ja on hiukan yli 130 cm pitkä, on tosi tukevarakenteinen ja lihaksikas! Voimaa löytyy!

        Molemmille on todella hankala löytää sopivia vaatteita! Toiselta putoaa kaikki housut ja toiselle ei meinaa löytyä tarpeeksi isoja vyötäröltä!

        Ja tuosta murrosiän alkamisesta, josta edellinen kirjoitti, niin itse kärsin aikanani aikaisesta "naiseksi muuttumisesta" ja suurista rinnoista (harrastin voimistelua, ja montako rintavaa kilpavoimistelijaa tulee mieleen...) mutta kaverini, joka oli hyvin hoikka ja nyt aikuisenakin pienirintainen taas kärsi siitä, että oli aina se "laudoin" ja menkat alkoi paljon myöhemmin kuin muilla.
        Joten ehkä teininä kaikki mikä vähänkin poikkeaa normista, voi aiheuttaa kärsimystä.


      • MINä*****
        Miina I kirjoitti:

        lasten painoindeksin laskemisesta mitään. Minun tietääkseni lapsilla ei käytetä painoindeksiä, vaan pituus ja painokäyriä seurataan. Jos paino nousee ylemmälle käyrälle, on lapsi lihonut. Sitäpaitsi näkeehän sen lapsesta, milloin hän on lihonut. Hentorakenteinen poikani on tosiaankin liian lihava. Hänen pitäisi liikkua enemmän. Terve lapsi on laiha ja jäntevä.

        ainakin löysin sieltä painoindeksistä tietoa!!!!
        Luehan tarkemmin!!!


      • __ÄITI__

        IHMETTELEN TÖDELLA PITÄÄKÖ PAINOINDEKSIÄ JO EKALUOKKALAISILLE JAUHAA...EIHÄN PAINO OO OLLENKAAN VERRATTAVISSA PITUUTEEN SILLOIN KUN LAPSI EI OO KASVUA VIELÄ ALKANUT...TÄSSÄ MAASSA JAUHETAAN LIIKAA PAINOSTA...KESKITYTTÄS SIIHEN HENGISEEN PÄÄ OMAAN TÄSSÄ VAIHEESSA


      • yX ÄITI___
        __ÄITI__ kirjoitti:

        IHMETTELEN TÖDELLA PITÄÄKÖ PAINOINDEKSIÄ JO EKALUOKKALAISILLE JAUHAA...EIHÄN PAINO OO OLLENKAAN VERRATTAVISSA PITUUTEEN SILLOIN KUN LAPSI EI OO KASVUA VIELÄ ALKANUT...TÄSSÄ MAASSA JAUHETAAN LIIKAA PAINOSTA...KESKITYTTÄS SIIHEN HENGISEEN PÄÄ OMAAN TÄSSÄ VAIHEESSA

        Niimpä juuri, varmaan paino ja pittuus on ihanteellinen silloin kun ihmisellä on hyvä olla... todellakin huolehittaa lasten hyvinvoinnista...ja siinähän se ruokakin menee sivussa...Laitetaan tavallista kotiruokaa ja nautitaan elämästä


      • Tyyppi metsästä

        150 cm, 43 kiloa ja YLIPAINOINEN???????? Eeeei todellakaan...kuka kehtaa väittää tuollaista lasta ylipainoiseksi? Taivas varjele, olen 11-vuotias, 158 cm ja 55 kiloa...kai sitten ylipainoinen joidenkin mielestä. Murrosikä alkanut sun muut sellaiset, ja olin masentunutkin vuosi sitten...erityisesti tästä painosta. Mutta nykyään olen sataprosenttisen tyytyväinen painooni ja ulkonäkööni kaikin puolin.
        Hanki hyvä ihminen silmälasit, tai edes jonkinlainen äly........


      • äitylimama

        11 vuotias lapseni on 145cm pitkä, ja painaa 40-42. tyttö on ja pieniä murrosiän piirteitä olen huomannut. onko hän normaali?


    • .........................

      121cm ja 19kg

      • onpa pikkuinen

        kun mulla 21 kiloinen tyttö, mittaa 122 cm ja on aina ikäisistään pienin! on siis 7, 4 kk päästä 8.


    • tyttö...

      n. 123 cm ja 23 kg

    • nimenomaan

      vatsaa ja peppua, on silloin tullut liikaa, eli ylipainoa. Jos syö normaalia ruokaa, älkää siihen puuttuko, vaam lisätkää liikuntaa. Joka päivä vähintään tunti jotakin: koulumatkat kävellen, kun tulee lunta, pari kertaa viikossa 5-10 km lenkki, pari kertaa viikossa johonkin ohjattuun: pallopelit, voimistelu, tanssi. Eikähän vatsa ja peppu katoa.

      • liisa...

        Meillä tyttö on 7,5-vuotias ja 115cm ja 18kg.


      • kirppu sulla
        liisa... kirjoitti:

        Meillä tyttö on 7,5-vuotias ja 115cm ja 18kg.

        mulla 20 cm pidempi ja 10 kg painavampi tismalleen samanikäinen tyttö.

        On luokallansa pitkähkö, mutta on siellä pidempiäkin.


    • huolestua

      lievästä ylipainosta jos lapsi liikkuu paljon ja on terve. Meillä 8v poika on 133cm ja 45kg liikkuu melko paljon ja juoksussa päihittää ikätoverinsa.

      • minulla

        tyttö 7,5 v. Pituus 133 cm ja paino 28 kg. On silmämääräisesti ihan hoikka ja jäntevä.

        Lapsen paino on tässä vaiheessa suhteessa vähän painoindeksissä yläkantissa. Myöhemmin toisinpäin. 170-senttinen teini voi huoletta painaa siinä 45 kiloa. Aikuiselle se on liian vähän.

        Aloittajan tyttö ei tähän nähden nyt ainakaan mitenkään vakavasti ylipainoiselta tunnu.

        Sen sijaan sinun poikasi on tosiaan verraten raskasrakenteinen, vaikuttaisi jopa lihavalta.


      • oikeassa
        minulla kirjoitti:

        tyttö 7,5 v. Pituus 133 cm ja paino 28 kg. On silmämääräisesti ihan hoikka ja jäntevä.

        Lapsen paino on tässä vaiheessa suhteessa vähän painoindeksissä yläkantissa. Myöhemmin toisinpäin. 170-senttinen teini voi huoletta painaa siinä 45 kiloa. Aikuiselle se on liian vähän.

        Aloittajan tyttö ei tähän nähden nyt ainakaan mitenkään vakavasti ylipainoiselta tunnu.

        Sen sijaan sinun poikasi on tosiaan verraten raskasrakenteinen, vaikuttaisi jopa lihavalta.

        kyllä poikani on selvästi lihava. Se ei kyllä ole haitannut muuten kuin vaatteiden löytyminen on vaikeaa. Poika on kuitenkin kavereitaan terveempi, ei juurikaan sairasta edes flunssaa.Tosissamme yritämme saada poikaa laihtumaan mutta en todellakaan ole huolissani jos 10 km hiihtolenkki sujuu leikiten.


      • on selvästi

        ylipainoinen. ja en oikein usko, että noin raskasrakenteinen juoksee oikein kevyesti.

        ikätovereiden päihittäminen on kanssa vähän tulkinnanvaraista. lähdepä esim sisumaastoihin, missä kirmaa n 50 samanikäistä ja yleensä ainakin osa niitä parhaimpia juoksijoita, onko poikasi siellä päihittänyt heitä? tuskin. tai jos osallistuu johonkin pikkupaikalliseen nappulapinkaisuun, jossa 5 osallistujaa ja voittaa heidät, ei se kerro vielä sitä, että "päihittää ikätoverinsa". nopea noinkin painava poika voi olla, mutta pitkään matkaan... raskasta on meno.

        mun poika on raskastekoinen, mutta selvästi hoikempi kuin sinun; 9,5 vuotta, 39 kg ja 141 cm. hiihto sujuu, on ikäisissään piirin parhaimpia, mutta juoksu ei sujukaan, ei mitkään matkat. liikkuu paljon; pari kertaa viikossa ohjatut harjoitukset, hiihtää (jos vain olis lunta), suunnistaa, pallopelejä kesällä ym ym.

        munkin poika hiihtää kevyesti 10-15 km lenkin kummalla tyylillä vaan, mutta silti mä seuraan pojan painoa, koska on siinä siinä ylipainon rajoilla. on raamikas poika, eli on hartioita ym, mutta silti seuraan.

        vaikka sun poika heittää sen kympin lenkin hiihdossa, niin ei se kerro kaikkea. tuon mittainen ja painoinen poika on silti ylipainoinen. ja reippaasti. ei voi puhua enää lievästä ylipainosta.


    • ISI

      pikkasen ylireakoivaa tekstiä teillä!! meidän molemmat tytöt ovat isokokoisia ja vanhempi oli 8 v jo 145 ja painoi 48 kg nuorempi oli 140 ja painoi neuvolakortin mukaan 38kg
      vanhemmalla alkoi kuukautiset alle 8 v ja nuoremmalla n. 8,5 vv Nyt vanhempi 12v ja 174 cm ja 62 kg ja on mielestäni ihan sopusuhtainen nuorempi 10 v ja 155 ja kerto painavansa 50 kg antakaa lasten kasvaa ja kehittyä älkääkä panikoiko vielä alle 15 v lasten painosta!!

      • tosissasi!!

        Painoista en sano mitään, mutta siis kuukautiset alkoivat molemmilla 8-vuotiaana??

        Onko se terveydenhoitajan mukaankin ihan normaalia?! Kyllä minua vähän huolettaisi alle 10-vuotiaana alkaneet kuukautiset, vaikka tiedänkin, että niin voi käydä.


      • Kirsikka Puu

        HEH! Minä olen 40 v, 163 cm ja 49 kg ja löysä mahamakkara löytyy ilman luulottelua, poikani on 11 v, 146 cm ja 36 kg todella jäntevä kaveri.


      • vanhus43
        tosissasi!! kirjoitti:

        Painoista en sano mitään, mutta siis kuukautiset alkoivat molemmilla 8-vuotiaana??

        Onko se terveydenhoitajan mukaankin ihan normaalia?! Kyllä minua vähän huolettaisi alle 10-vuotiaana alkaneet kuukautiset, vaikka tiedänkin, että niin voi käydä.

        Kuulkaa nyt hyvät ihmiset, miksi te koko ajan vertailette lastenne kokoa, kengännumeroa tai vaikka mitä teidän lapsenne osaa näillä keskustelupalstoilla? Itse äiti ja en oikein käsitä mikä tälläisen tarkoitus on, miksi ette anna lastenne olla mitä on ja jos pakko vertailla vertailkaa itseänne. Ymmärrän kyllä keskustelut ja mielipiteet lasten asioista, muuhun liittyen mutta en oikein käsitä mitä ajatte tällä takaa. Jokainen ihminen on yksilö.


      • kuo
        tosissasi!! kirjoitti:

        Painoista en sano mitään, mutta siis kuukautiset alkoivat molemmilla 8-vuotiaana??

        Onko se terveydenhoitajan mukaankin ihan normaalia?! Kyllä minua vähän huolettaisi alle 10-vuotiaana alkaneet kuukautiset, vaikka tiedänkin, että niin voi käydä.

        Kuulkaa nyt hyvät ihmiset, miksi te koko ajan vertailette lastenne kokoa, kengännumeroa tai vaikka mitä teidän lapsenne osaa näillä keskustelupalstoilla? Itse äiti ja en oikein käsitä mikä tälläisen tarkoitus on, miksi ette anna lastenne olla mitä on ja jos pakko vertailla vertailkaa itseänne. Ymmärrän kyllä keskustelut ja mielipiteet lasten asioista, muuhun liittyen mutta en oikein käsitä mitä ajatte tällä takaa. Jokainen ihminen on yksilö.


      • luuluu
        tosissasi!! kirjoitti:

        Painoista en sano mitään, mutta siis kuukautiset alkoivat molemmilla 8-vuotiaana??

        Onko se terveydenhoitajan mukaankin ihan normaalia?! Kyllä minua vähän huolettaisi alle 10-vuotiaana alkaneet kuukautiset, vaikka tiedänkin, että niin voi käydä.

        Kuulkaa nyt hyvät ihmiset, miksi te koko ajan vertailette lastenne kokoa, kengännumeroa tai vaikka mitä teidän lapsenne osaa näillä keskustelupalstoilla? Itse äiti ja en oikein käsitä mikä tälläisen tarkoitus on, miksi ette anna lastenne olla mitä on ja jos pakko vertailla vertailkaa itseänne. Ymmärrän kyllä keskustelut ja mielipiteet lasten asioista, muuhun liittyen mutta en oikein käsitä mitä ajatte tällä takaa. Jokainen ihminen on yksilö.


    • äitikkä3

      Meidän tyttö ollut aina päätä pitempi muita. Huiteli jo neuvolassa yli 2-käyrän. Nyt parin kuukauden päästä täyttää 10 ja käytössä 156cm vaatteet eli kolmasluokkalainen on pidempi kuin jotkut yläasteelaiset työpaikallani.

      Lapsesi on ihan sopiva. Meillä tyttö venähti pituutta ja lapsenpyöreys karisi pois. Nyt on aivan selvästi lantio alkanut levetä äidin malliin.

      Eli meidän tyttö oli suurinpiirtein samankokoinen 8-vuotiaana. Koulukaverit olivat ja ovat vieläkin usein päätä lyhyempiä.
      Jotkut vaan kasvavat ennen muita. Ei kaikkien tarvits olla samanlaisia.

      • Nojoocgcgjb

        Mitäh? Ei 156 nyt yleensä ole yläastelaisia pidempi. Ystäväni oli tuolloin 166 että revi siitä.


    • äiti vaan

      meillä tyttö nyt 12v oli 8-vuotiaana 145cm pitkä ja painoi 30kg..nyt 165cm ja 42kg

      • Patterson

        Minun lapseni painaa 46 kiloa ja on 143 cm pitkä.On kuitenkin 13-vuotias.Pojan isällä alkoi kasvupyrähdys vasta 16 vuotiaana.Poikani harrastaa kyllä liikuntaa joka päivä ja nukkuu hyvin ja syö terveellisesti.


    • 25kg

      Meillä tytär 8-vuotias tytär on 130 cm ja 25kg. Normaalirakeinen, aktiivinen urheilija - näyttää laihalle muiden silmissä.. Saisi pituuteensa nähden painaa pari kiloa enemmänkin käyrien mukaan.

    • Äitimamma64

      Mun tyttöni on 143cm pitkä (8v) ja painaa 30,8 eli sun tyttös on selvästi YLIPAINOINEN! Ja mun tyttöni normaali!

      • _tyttö_93

        " eli sun tyttös on selvästi YLIPAINOINEN! Ja mun tyttöni normaali! " -.-


      • .....

        Onko nämä jotkut pikkutyttöjen missikisat!?!?!


      • pöyristynyt =(

        Meidän neiti 8v 145,5 cm ja painaa 34 kg. Painoprosentti on -7!!!! Siis MIINUS 7. Tänään kävi terkkarilla. Kyllä ootte aikuiset hukassa kauneusihanteidenne kanssa. Jos ette ole tyytyväisiä itseenne, niin älkää nyt lapsistanne anorektikkoja tehkö. Olen kauhuissani ihan oikeasti!


      • tittuurr

        Jos sinun lapsesi on muka normaali nii minun on siten alipainoinen koska tyttöni on 8v ja on 143 cm ja painaa 26,5kg


    • muiden 8v pojat?

      Kiinnostaisi tietää minkä kokoisia ovat muiden 8v pojat;meillä poika aikalailla samaa pituusluokkaa kuin muut luokkatoverinsa mutta laiha on,äitiinsä kai tullut ;) Itse kun olin ala-asteella syytettiin vanhempiani etten saa ruokaa tarpeeksi kun olin n.10kiloa laihempi kuin muut ikäiseni mutta hyvin söin minäkin,minkäs ruumiinrakenteelleen voi..

      Poika täyttää tässä kuussa 8v ja pituutta on 132cm ja painoa 24kiloa. Hyvin syö ja monipuolisesti,liikkuu paljon mutta normaalipainoiseksi luokiteltu. Saisi omasta mielestäni kyllä olla painoa muutama kilo enempi mutta en ole siitä haloota nostanut.
      Itse olen 174 ja 68,isäni ja veljeni lähes kaksimetrisiä ja LAIHOJA,samoin siskoni kaikki yli 170cm..Äiti onkin sitten ihan eri mallia :)

      Joskus vain rasittaa kun ihmiset kauhistelee miten laiha poikani on ja että syökö se ollenkaan jne. Kyl maar vetelee kolmekin isoa perunaa ja kastikkeet ja salaatit päälle :)

      • Huoh.

        Poikani on 14v ja painaa 55kg ja on 170cm. Vatsamakkaroita ei ole nähnytkään ja terveydenhoitajan mukaan pojallani todella vahvat luut ja melko jäntevä muutenkin. Mutta ei liian jäntevä. Että onko ylipainoinen teidän mielestänne?


      • hanna77777
        Huoh. kirjoitti:

        Poikani on 14v ja painaa 55kg ja on 170cm. Vatsamakkaroita ei ole nähnytkään ja terveydenhoitajan mukaan pojallani todella vahvat luut ja melko jäntevä muutenkin. Mutta ei liian jäntevä. Että onko ylipainoinen teidän mielestänne?

        minun kohta 9v tyttö on 122cm ja 22kg :S

        aika hoikkanen on,mutta ei ole aliravittu....


      • hanna777
        Huoh. kirjoitti:

        Poikani on 14v ja painaa 55kg ja on 170cm. Vatsamakkaroita ei ole nähnytkään ja terveydenhoitajan mukaan pojallani todella vahvat luut ja melko jäntevä muutenkin. Mutta ei liian jäntevä. Että onko ylipainoinen teidän mielestänne?

        mun poika 13v ja 171cm ja melkeen 80kg :S siskonsa on 15v 174cm ja noin 70kg... ja pikkusisko tämä 122/22...

        ja huom poikani syntyi keskosena...rotevahan toi on,mut liikkuu ja käy salillakin...


      • minä vain
        hanna777 kirjoitti:

        mun poika 13v ja 171cm ja melkeen 80kg :S siskonsa on 15v 174cm ja noin 70kg... ja pikkusisko tämä 122/22...

        ja huom poikani syntyi keskosena...rotevahan toi on,mut liikkuu ja käy salillakin...

        Oma lapseni (10 v, ) on 140 cm pitkä, ja paino on 30-32 välillä, mutta joskus 8 vuotiaana lapseni oli jotain 130 cm pitkä ja painoa 23 kg, tarkastuksessa oli silti 10 % alipainoinen (johtui kun oli keuhkoputken tulehdus ja muutenkin pahasti flunssassa). Mielestäni lapsellenne kannattaisi lauantai-karkkien sijaan antaa hedelmiä, ja vaikkapa porkkanaa on kiva narskuttaa, päärynä/omena, banaani, riippuu aivan onko allerginen, lenkkeillä pitää silti kuten hedelmiäkin syödä, ettei tule terveys-ongelmia, eli pieni lenkki voisi olla hyvä tai vaikkapa jonkun urheilulajin harrastaminen. Jos poika ei tykkää lenkkeillä, voi vaikkapa Wii fit olla sopiva peli, voi pelata ja samalla kuntoilla, niin ei sitä huomaakkaan ollenkaan (sopii myös aikuisille, hauska peli).

        Koulunterveydenhoitajan kanssa voi varmasti keskustella kahdenkesken ;)


      • jokuvaan...
        minä vain kirjoitti:

        Oma lapseni (10 v, ) on 140 cm pitkä, ja paino on 30-32 välillä, mutta joskus 8 vuotiaana lapseni oli jotain 130 cm pitkä ja painoa 23 kg, tarkastuksessa oli silti 10 % alipainoinen (johtui kun oli keuhkoputken tulehdus ja muutenkin pahasti flunssassa). Mielestäni lapsellenne kannattaisi lauantai-karkkien sijaan antaa hedelmiä, ja vaikkapa porkkanaa on kiva narskuttaa, päärynä/omena, banaani, riippuu aivan onko allerginen, lenkkeillä pitää silti kuten hedelmiäkin syödä, ettei tule terveys-ongelmia, eli pieni lenkki voisi olla hyvä tai vaikkapa jonkun urheilulajin harrastaminen. Jos poika ei tykkää lenkkeillä, voi vaikkapa Wii fit olla sopiva peli, voi pelata ja samalla kuntoilla, niin ei sitä huomaakkaan ollenkaan (sopii myös aikuisille, hauska peli).

        Koulunterveydenhoitajan kanssa voi varmasti keskustella kahdenkesken ;)

        Itse olin pienenä joku 1.lk pituus joku 125cm ja paino joku 18kg. :)
        Nyt olen 159cm pitkä ja paino 50kg. Eli olen ihannemitoissa, ainakin menen pituus painokäyräää ihan keskeltä.


    • äiti-01

      Minulla on 130 cm ja noin 30 kg tyttö. Eipä ole motkotuksia tullut kasvun suhteen. Sopusuhtainen! Tyttö oli pienikokoinen syntyessään, mutta on ottanut muita kiinni. Hän söi pieniä annoksia usein ja lastenruokia.

    • NOLOT!!

      joo voi vitttu ootte noloja minä olen 11v tyttö ka 150 senttiä pitkä ja painan 40kg ihan vitun sama! olen urheilullinen tyttö lajeja mitä harrastan: tanssi juoksu lentopallo koripallo pesäpallo voi vittu kun ootte noloja kun tolleen kilpailette!!!!!!!!!!!

    • Mietteliäs ;l

      Oonko normaali, jos oon 146 pitkä ja painan 38 kg? Oon 12 v tyttö. Tiiän et oon lyhyt, mut onko paino pituuteen verrattuna normaali?

    • 12v

      Olen kohta 12v tyttö ja olen pituudeltani 154-156 ja painan 43-44kg onko se normaalia? Olen urheilullinen tyttö ja lenkkeilen paljon ja tanssin yms.
      ja lihasta löytyy päihitän luokkani kaikki juoksussa mutta jotenkin tuntuu,
      että olen ylipainoinen?:) kiitos jos vastaatte!

    • ylipainoinen?

      ette kumpikaan olen 112v poika 145 cm pitkä ja painan 40 kiloo :D. harrastan parkourii osaan voltteja maassa ja oon aika suosittu. en tahdo leveillä. harrastan lisäksi karate. jotenkin ku katon peiliin nään siellä pienen läskin pojan onks toi normaalii.

      • ylipainoinen?

        12v


      • et ole lihava

        Oot vasta kasvava lapsi, et ole lihava.


      • Ok
        et ole lihava kirjoitti:

        Oot vasta kasvava lapsi, et ole lihava.

        Oon 12v 157/42 pitäis kuullemma syödä enemmän :P


      • annapilluu
        Ok kirjoitti:

        Oon 12v 157/42 pitäis kuullemma syödä enemmän :P

        Hehhee oon 15v poika ja 180cm pitkä painan jtn73-74kg.
        En kyllä tajua miten vitusa tänne päädyin o_O


    • Hammentunut

      Yks mun kaveri on 155cm ja 62kg!?

    • Jenni K.

      Oon 12v tyttö. Oon 150cm pitkä ja painan 70 kiloo. Terkkari käski laihuttaa mut musta mä oon ihan hoikka!!!!!!!!!!

    • Läskinlapsenäiti

      Minun lapsella on peppua ja mahaa kanssa tullut. On nyt 145,2 cm ja 39,9 kg. Selvästi liikaa sitä painoa.
      Huomautin sit eilen että ''oot lihonu'' nii sano että ''oon normaali silti, sä oot sanonu noi ennenki ja ite annat mun karkkiii ostaa..''. Sitte oikeesti suutuin, (liikaakin) mentiin vaa'alle ja puhuin vakavasti asiasta. Nyt tuossa pyytelee anteeksi. Sitten saunassa tänään taas sanoin että ''onhan eilinen keskustelu meny perille, oikeesti puristappas tuosta kyljestä, makkarat tulee''
      Sitte sano että ''olen ylipainonen tiedän''´.Loukkaankohan mä sitä liikaa? Nyt aloin miettimään...
      Toinen likka 178 cm ja 54kg. Eli normaali.

      • Eleni1

        Oon 10:v ja 34kg ja 145-146.
        Oon omasta mielestä aika pullea vaikka kaikki sanoo laihaksi.
        Se alkoi siitä kun äiti huomautti eskarissa pulleasta mahastani vyötäryys ympäryys on nyt 60. Ja täytän 27 huhtikuuta 11.


    • moikka15

      Täytän kymmenen joulukuussa olen luokan nuorin mutta painan 31kg/ 141cm pitkä ja vyötärön ympäryys 58. Oonko normaali

    • Rane55.

      Moi, oon Rane ja painan 102 kiloa. Oonko normaali?

      • Greippi02

        Moi painan nyt 49.5 kiloo...Kun olin 3a:lla niin painoin vielä 28.5 kiloo...!Olinks sopiva???tai alipainonen?:?


    • haxer

      no mun kohta täyttää 9v tyttö on painodeksiltään 16,3 ja painaa 31kg pituus 138-139 no on sil kai vaähä alipainoo... mutta ei oo tod kaikkein alipainosin,väittää että on läski ja ylipainoinen!Ei pidä paikkansa,ja hän sanoi että joku heidän luokan poika sanoi hänelle oot aika laiha!

    • Anonyymi

      Mä oon 13v 167cm ja painan joku 44kg

    • Anonyymi

      Hei olen 8 vuotias tyttö minun painonion 29 on kose ok ?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      61
      2592
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      327
      2411
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      94
      2136
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      57
      1817
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1733
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1704
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1573
    8. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      121
      1443
    9. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      60
      1427
    10. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1389
    Aihe