Mietityttää

Uskoako

Onko usko valinta vai lahja? Eikös raamatussa jotain sanota, että usko annetaan lahjana?

21

496

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ihminen valitsee, että vastaanottaa ilmaisen ja vapaan lahjan, pelastuksen taivaaseen, syntien anteeksiannon Jeesukselta pyytämällä, joka on vanhurskaus eli syyttömyys Jumalan edessä. Mutta pidemmän päälle se edellyttää sitä, että sinä pyydät ne synnit anteeksi, joita on sattunut, ja pyrit välttämään niitä. Pyrit elämään synnitöntä elämää. Kun mahdollisesti elät siihen asti, kun Jeesus tulee (Jeesus tulee meidän elinaikanamme, viikunapuu on israelin valtion luukkaan evank. 17 luvussa, ja lähtölaskenta eli sukupolven mitta on käynnistynyt v. 1948 siten, että jotkut niistä ihmistä, jotka ovat nähneet Isralien valtion perustamisen ovat elossa vielä kun Jeesus tulee).

Eli Jeesus tulee meidän elinaikanamme, ja silloin täytyy myös olla Pyhän Hengen öljyä lampussa. Ettei käy kuin tyhmille ja ymmärtämättömille neitsyeille, jotka jäävät tänne vaivan aikaan, pahaan aikaan, jossa voi enää pelastua vain marttyyrikuolemalla.

Eli ota nyt vastaan vapaa ja ilmainen lahja Pelastus. Usko sydämessäsi, että Jumala on herättänyt Jeesuksen kuolleista ja tunnusta että Jeesus on HERRA suullasi ja pyydä kaikki syntisi anteeksi.

http://www.jeesusonherra.juksaa.net/uskoontulo.htm

http://www.jeesusonherra.juksaa.net/armolahjat.htm

POIMINTOJA SIVULTANI

Kirja netissä ilmaiseksi skannattuna: Näkyjä taivaasta ja Helvetistä
      http://www.jeesusonherra.juksaa.net/nth.htm

Joulun sanoma
      http://www.jeesusonherra.juksaa.net/joulun_sanoma.htm

Uskoontulo

Voiko kadotettu pelastua. Miten kävi Lasarukselle ja rikkaalle miehelle, kuoleman rajan tuolla puolella?
      http://www.jeesusonherra.juksaa.net/voikokadotettupelastua.htm

Sopiiko Jooga Jeesukseen uskovalle?
      http://www.jeesusonherra.juksaa.net/jooga.htm

Hakemisto
      http://www.jeesusonherra.juksaa.net/

Helposti muistettava pikalinkki kansainväliseen hakemistooni on

http://www.info.juksaa.net

ja sen voi kirjoittaa selaimeen vain:
      info.juksaa.net
      ja se toimii, vaikka ei tässä näy sinisellä.

E-mail. Uskoontulorukouksia varten. Ole myös itse valmis tekemään parannus hylkäämään syntielämä!
      mailto:[email protected]

Tätä kontaktiemailia joudun vaihtamaan silloin tällöin, koska se voi alkaa kerätä roskapostia.
      Siksi myöhemmin, jos luet kirjoituksia monta kuukautta myöhemmin, katso kulloinkin voimassa oleva e-mail alla olevalta sivulta, joka löytyy sieltä ja on sinne päivitetty.

http://www.jeesusonherra.juksaa.net/yhteystiedot.htm

Toivotan sinulle, hyvä lukijani Jumalan siunausta ja että tulisit tuntemaan Jeesuksen henkilökohtaisena pelastajanasi. Näin sitten viimeistään taivaassa ikuisissa pidoissa tapaamme, ellei tavata sitä ennen.

Minä asun ulkomailla, jossa teen vaimoni kanssa Jumalan valtakunnan työtä, Jumalan armosta, eli voitamme sieluja Jeesukselle ja teemme muuta Jumalan valtakunnan työtä.

Kiitos kaikesta Jeesukselle! Täällä ulkomailla oli joulu vihreä.

Siunattua Uutta Vuotta 2007 kaikille Jeesuksessa Kristuksessa!

• 22.se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen [luetaan ja julistetaan] kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat [evankeliumin lupauksen]. Ei näet ole mitään erotusta.

23.Sillä kaikki ovat tehneet syntiä ja ovat Jumalan kirkkautta vailla,

24.ja heidät vanhurskautetaan lahjaksi hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa*.

25.Jumala on asettanut hänet sovitusuhriksi* uskon kautta hänen vereensä. Jumala on [aiemmin] osoittanut vanhurskautensa jättämällä jumalallisessa kärsivällisyydessään rankaisematta ennen tehdyt synnit.
        (Jumalan Kansan Raamattu: Room. 3:22-25)

Alaviitteet:
        (Room. 3:24) Vanhurskauttaminen tapahtuu yksin ja kokonaan Kristuksen ristinuhrin ja veren tähden, ei ihmisen paremmaksi muuttumisen ja kuuliaisuuden tähden. Tämä kyllä seuraa Pyhän Hengen vaikuttamana uskon hedelmänä.

(Room. 3:25) KR: armoistuimeksi. Hebrean KaPPooReTh ja kreikan hilasteerion oli liitonarkin kansi vanhan liiton pyhäkössä. Luther käänsi sen sanalla Gnadenstuhl = armoistuin. Ylimmäinen pappi vihmoi sille uhrieläimen verta, joka (esikuvallisesti, "tulevan varjona") sovitti synnit (3Moos.16). Kristuksen Golgatan uhri ja hänen verensä vuodatus on näiden esikuvien täyttymyksenä todellisesti sovittanut ihmiskunnan synnit.

• Vanha aatu
        jumalan-tulenkantaja kirjoitti:

22.se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen [luetaan ja julistetaan] kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat [evankeliumin lupauksen]. Ei näet ole mitään erotusta.

23.Sillä kaikki ovat tehneet syntiä ja ovat Jumalan kirkkautta vailla,

24.ja heidät vanhurskautetaan lahjaksi hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa*.

25.Jumala on asettanut hänet sovitusuhriksi* uskon kautta hänen vereensä. Jumala on [aiemmin] osoittanut vanhurskautensa jättämällä jumalallisessa kärsivällisyydessään rankaisematta ennen tehdyt synnit.
        (Jumalan Kansan Raamattu: Room. 3:22-25)

Alaviitteet:
        (Room. 3:24) Vanhurskauttaminen tapahtuu yksin ja kokonaan Kristuksen ristinuhrin ja veren tähden, ei ihmisen paremmaksi muuttumisen ja kuuliaisuuden tähden. Tämä kyllä seuraa Pyhän Hengen vaikuttamana uskon hedelmänä.

(Room. 3:25) KR: armoistuimeksi. Hebrean KaPPooReTh ja kreikan hilasteerion oli liitonarkin kansi vanhan liiton pyhäkössä. Luther käänsi sen sanalla Gnadenstuhl = armoistuin. Ylimmäinen pappi vihmoi sille uhrieläimen verta, joka (esikuvallisesti, "tulevan varjona") sovitti synnit (3Moos.16). Kristuksen Golgatan uhri ja hänen verensä vuodatus on näiden esikuvien täyttymyksenä todellisesti sovittanut ihmiskunnan synnit.

Tätä en nyt kyllä valitettavasti ymmärrä tai ainakin vaikeaa on. Pyhällä Hengellä täyttyneen uskovan siis pitäisi ilman muuta kantaa sitten hyvää hedelmää. Minä en kyllä näe sen enempää itsessäni kuin uskovissakaan paljonkaan edistymistä tapahtuneen. No, kyllähän nämä "suuret" synnit pystyy ehkä välttämään (mitä ne sitten lienevätkään), mutta kuinka paljon meissä näkyy: sävyisyys, itsensä hillitseminen, lempeys, asetammeko toisen itsemme edelle, kilpailemmeko toistemme palvelemisessa. Valitan, mutta enpä ole näinä vuosikymmeninä törmännyt yhteenkään tosi lempeään ja pitkämieliseen uskovaiseen ihmiseen. Ei paljon tarvita, kun ihmisistä herkästi nousee esiín ylpeys, ymmärtämättömyys, kovuus jne.

En toki ole toivoton, mutta en kyllä jaksa ajatella ainakaan itsestäni suuria enkä kyllä näe niitä suuria paljon muissakaan.

Sitäpaitsi, miksi oikeastaan pitäisikään tavoitella "pilviä", kun esim. Paavalikin oli niin herkästi tulistuva, äkkipikainen, kantapäät vastakkain uskonveljiensäkin kanssa, vaikka itse Herra Jeesus hänelle ilmestyi ja puhui. Aika vähäuskoinen kaveri.

• Vanha aatu kirjoitti:

Tätä en nyt kyllä valitettavasti ymmärrä tai ainakin vaikeaa on. Pyhällä Hengellä täyttyneen uskovan siis pitäisi ilman muuta kantaa sitten hyvää hedelmää. Minä en kyllä näe sen enempää itsessäni kuin uskovissakaan paljonkaan edistymistä tapahtuneen. No, kyllähän nämä "suuret" synnit pystyy ehkä välttämään (mitä ne sitten lienevätkään), mutta kuinka paljon meissä näkyy: sävyisyys, itsensä hillitseminen, lempeys, asetammeko toisen itsemme edelle, kilpailemmeko toistemme palvelemisessa. Valitan, mutta enpä ole näinä vuosikymmeninä törmännyt yhteenkään tosi lempeään ja pitkämieliseen uskovaiseen ihmiseen. Ei paljon tarvita, kun ihmisistä herkästi nousee esiín ylpeys, ymmärtämättömyys, kovuus jne.

En toki ole toivoton, mutta en kyllä jaksa ajatella ainakaan itsestäni suuria enkä kyllä näe niitä suuria paljon muissakaan.

Sitäpaitsi, miksi oikeastaan pitäisikään tavoitella "pilviä", kun esim. Paavalikin oli niin herkästi tulistuva, äkkipikainen, kantapäät vastakkain uskonveljiensäkin kanssa, vaikka itse Herra Jeesus hänelle ilmestyi ja puhui. Aika vähäuskoinen kaveri.

Ymmärrä Paavalin tilanne oikein. Ennen kuin hän tuli uskoon hän tapatti oikeita kristittyjä ja heitti heitä vankilaan.

Mutta hänestä tuli merkittävin apostoli ehkä. Hänen kauttaan Pyhä Henki on kirjoituttunut suurimman osan Uutta Testamenttia.

Kyllä se on niin, että kun sinä sittne jossakin vaiheessa saat Pyhän Hegnen armolahjoja 1 kor 12, niin se muuttaa siunn elämäsi. Voit aivan okeasti alkaa kuulla ja nähdä Pyhän Hengen kautta Hengen maailmaan! Ja voit alkaa palvella aivan oikeasti, eikä vain "rivimiehenä" kuorossa, esimerkiksi.

Tarkennan mitä olen sanonut vaikka nyt. h. seurakunnan kuorosta. Se on myöskin silla tavalla erittäin ihana paikka, että he ovat vanhurskaita, ja vaikka maallinen elämä ei hedelmää tuottaisikaan sillä tavalla laulaen Jumalan valtakuntaan, siitä huolimatta vaikka olisi vain kuoro tai penkki uskova, niin jos hän ja kun hän kuolee, taivaaseen hän menee.

Mutta sitten aika ennen Jeesuksen tuloa, joka on kohta, niin täytyy myös olla PYhän Hengen öljyä lampussa, kts viisi viisasta ja viisi tyhmää neitysyttä vertaus UT:sta. Raamatun paikan voi löytää sivujenkin kautta

Mutta kuoroa tai penkkuskovaisuutta parempi on juuri se että on saanut Pyhän Hengen armolahjoja ja alkaa käyttämään niitä. Niiden kautta saa kutsun sanan julistajaksi, ja myös hengen hedelmää alkaa tulla. Sävyisyttä. Ihminen saattaa ja Jumala antaa hänen lyödä päätään seinään niin kauvan että oppii, mutta kun ei sitten ole enää omia keinoja, kelpaa se, mitä Pyhä Henki antaa. Jumala siis kykenee kouluttamaann suureen kuuliaisuuteen, sellaisen ihmisen, joka on sananjulistaja ja jonka kautta ihmeet ja merkit vaikuttavat. Siinä laitetaan oma itse sivuun, menetetään oma elämä, mutta saadaan paljon parempaa tilalle! Amen!

• Vanha aatu kirjoitti:

Lainaan tekstiäsi > merkeillä.

>Tätä en nyt kyllä valitettavasti ymmärrä tai >ainakin vaikeaa on. Pyhällä Hengellä täyttyneen >uskovan siis pitäisi ilman muuta kantaa sitten >hyvää hedelmää.

Ne armolahjat pitää virittää palaviksi lukemalla Jumalan sanaa päivittäin ja toimimalla sen sanan mukaan!

>Minä en kyllä näe sen enempää itsessäni kuin >uskovissakaan paljonkaan edistymistä >tapahtuneen.

Et siis laske itseäsi uskovaksi?
        Mutta sinulla on se mahdollisuus! Katso

>No, kyllähän nämä "suuret" synnit pystyy ehkä >välttämään (mitä ne sitten lienevätkään), mutta

Karkeasti 10 käskyä.

>kuinka paljon meissä näkyy: sävyisyys, itsensä >hillitseminen, lempeys, asetammeko toisen >itsemme edelle, kilpailemmeko toistemme >palvelemisessa.

Sanan julistajan tärkeitä asioita...

>Valitan, mutta enpä ole näinä vuosikymmeninä >törmännyt yhteenkään tosi lempeään ja >pitkämieliseen uskovaiseen ihmiseen. Ei paljon >tarvita, kun ihmisistä herkästi nousee esiín >ylpeys, ymmärtämättömyys, kovuus jne.

Viimeisinä aikoina ihmiset ovat rahanahneita yms.

KAtso mikä sana löytyi viimeisnä aikoina. He kieltävät sen voiman. Älä sinä ole sellainen. Minä nimittäin en kiellä Jumalan voimaa, vaan minä omistan sen! En tarkoita äänitteen omistamista, vaan Pyhän Henen voitelua!

http://www.jeesusonherra.juksaa.net/jit.htm

1.Tiedä, että viimeisinä päivinä on tuleva vaikeita aikoja.

2.Ihmiset ovat silloin itserakkaita, rahanahneita, kerskujia, ylpeitä, herjaajia, vanhemmilleen tottelemattomia, kiittämättömiä, epähurskaita,

3.rakkaudettomia, epäsopuisia, panettelijoita, hillittömiä, raakoja, hyvän vihollisia,

4.pettureita, väkivaltaisia, pöyhkeitä, hekumaa enemmän kuin Jumalaa rakastavia.

5.Heissä on jumalisuuden ulkokuori, mutta he kieltävät sen voiman. Karta sellaisia.
        (Jumalan Kansan Raamattu: 2Tim. 3:1-5)

Näin sitten sana kehoitaa karttamaan sellaista ihmistä, joka on "haalea".

>En toki ole toivoton, mutta en kyllä jaksa >ajatella ainakaan itsestäni suuria enkä kyllä >näe niitä suuria paljon muissakaan.

Älä ole haalea!
        Lue varoitukset tästä!

15.Minä tiedän sinun tekosi: sinä et ole kylmä etkä palava. Jospa olisit kylmä tai palava!

16.Mutta nyt, koska olet penseä, etkä ole palava etkä kylmä, minä oksennan sinut suustani ulos.

17.Sinähän sanot: Minä olen rikas, olen rikastunut enkä mitään tarvitse, etkä tiedä, että juuri sinä olet viheliäinen, kurja, köyhä, sokea ja ryysyihin puettu*.
        (Jumalan Kansan Raamattu: Ilm. 3:15-17)

>Sitäpaitsi, miksi oikeastaan pitäisikään >tavoitella "pilviä", kun esim. Paavalikin oli >niin herkästi tulistuva, äkkipikainen, >kantapäät vastakkain uskonveljiensäkin kanssa,

Pietari se oli joskus, mutta pietarin kaltaiselle kalliolle Jeesus perusti seurakunnan! jota ei helvetin portit voita!

Kuitenkin sinunkun pitäisi kunnioittaa Pietaria ja Paavalia. koska muuten haveksti sitä Jumalan voimaa, jota he edustivat, ja jos halveksit sitä, niin silloin et vielä voi sitä saada itse!
        Sama koskee Jeesusta, Pyhää Henkeä Jumalaa, Jumalan sanaa! kunnoita niitä, toimi UT:n mukaan. Lue se että osaat!

>vaikka itse Herra Jeesus hänelle ilmestyi ja >puhui. Aika vähäuskoinen kaveri.

Ei ollut vähäuskoinen kaveri. Kirkkaudesaan Paavali oli varmasti omaa luokkaansa ensimmäsisten apostolien joukossa.

• mielenkiintoista
        jumalan-tulenkantaja kirjoitti:

Ymmärrä Paavalin tilanne oikein. Ennen kuin hän tuli uskoon hän tapatti oikeita kristittyjä ja heitti heitä vankilaan.

Mutta hänestä tuli merkittävin apostoli ehkä. Hänen kauttaan Pyhä Henki on kirjoituttunut suurimman osan Uutta Testamenttia.

Kyllä se on niin, että kun sinä sittne jossakin vaiheessa saat Pyhän Hegnen armolahjoja 1 kor 12, niin se muuttaa siunn elämäsi. Voit aivan okeasti alkaa kuulla ja nähdä Pyhän Hengen kautta Hengen maailmaan! Ja voit alkaa palvella aivan oikeasti, eikä vain "rivimiehenä" kuorossa, esimerkiksi.

Tarkennan mitä olen sanonut vaikka nyt. h. seurakunnan kuorosta. Se on myöskin silla tavalla erittäin ihana paikka, että he ovat vanhurskaita, ja vaikka maallinen elämä ei hedelmää tuottaisikaan sillä tavalla laulaen Jumalan valtakuntaan, siitä huolimatta vaikka olisi vain kuoro tai penkki uskova, niin jos hän ja kun hän kuolee, taivaaseen hän menee.

Mutta sitten aika ennen Jeesuksen tuloa, joka on kohta, niin täytyy myös olla PYhän Hengen öljyä lampussa, kts viisi viisasta ja viisi tyhmää neitysyttä vertaus UT:sta. Raamatun paikan voi löytää sivujenkin kautta

Mutta kuoroa tai penkkuskovaisuutta parempi on juuri se että on saanut Pyhän Hengen armolahjoja ja alkaa käyttämään niitä. Niiden kautta saa kutsun sanan julistajaksi, ja myös hengen hedelmää alkaa tulla. Sävyisyttä. Ihminen saattaa ja Jumala antaa hänen lyödä päätään seinään niin kauvan että oppii, mutta kun ei sitten ole enää omia keinoja, kelpaa se, mitä Pyhä Henki antaa. Jumala siis kykenee kouluttamaann suureen kuuliaisuuteen, sellaisen ihmisen, joka on sananjulistaja ja jonka kautta ihmeet ja merkit vaikuttavat. Siinä laitetaan oma itse sivuun, menetetään oma elämä, mutta saadaan paljon parempaa tilalle! Amen!

Apostoliet teot 15:36 eteenpäin kyllä puhuu Paavalista jo hänen uskossa ollessaan, kuinka hän riitautui Barnabaksen kanssa "...tästä sukeutui niin kova riita, että kumpikin lähti omille teilleen."
        Ilmeisesti aika anteeksiantamaton kaveri tuo Paavali, kun halusi heti jättää jonkun pois matkastaan, jonka usko ei häntä miellyttänyt.

• sören

ja luetaan sieltä ihmisen valinnan vapaudesta. En ole löytänyt kohtaa, jossa sanotaan että ihmisellä on valinnan vapaus. Se sijaan olen löytänyt kohdan, jossa Jeesus sanoo "Jokainen joka tekee syntiä on synnin orja" " JOs poika vapauttaa teidät, te tulette todellisesti vapaiksi". Tämän perusteella vasta Jeesus tuo valinnan vapauden, koska ihminen uskosta osattomana syntisenä on synnin orja. Siis vasta Jeesuksen vastaanottaneella on vapaa valinta. Kuinka näin ollen "ihminen valitsee, että vastaanottaa ilmaisen ja vapaan lahjan, pelastuksen taivaaseen..." Ja miten tämä sopii Jumalan edeltämääräämiseen. Eikö sekin lue Raamatussa.

Oma kokemukseni on, että uskoontulo on kokonaan Jumalan työtä. Minä ainakin ajauduin tilaan, jossa minulla ei ollut muuta vaihtoehtoa kuin pelastuksen tie. No joku voi tietysti sanoa, että sinä valitsit pelastuksen tien. Ehkä tuo joku myös sanoisi, että kun hiukset palaa,sinä valitset hiustesi sammuttamisen.

Minulle ihmisen vapaa tahto ei todellakaan tuntunut ennen uskoontuloani sopivan elämääni. Se oli filosofisesti kestämätön päätelmä. En nimittäin kyennyt löytämään ainoatakaan vapaata tekoa elämästäni. Jokaiselle löytyi syy, jolle taas syy jne. Ja jos teolla on syy, joka määrää teon, se ei ole vapaa. Eikö uskosta osattoman ihmisen perimmäinen määräävä syy ole syntinen luonto. Seuratessani syiden ketjua viimeiseksi jäi aina mielihyvä. Miksi halusin mielihyvää? Voisiko syy olla se, että en omistanut sitä, jonka luona "ei enää koskaan janoa."

• Jumalan antama usko
        sören kirjoitti:

ja luetaan sieltä ihmisen valinnan vapaudesta. En ole löytänyt kohtaa, jossa sanotaan että ihmisellä on valinnan vapaus. Se sijaan olen löytänyt kohdan, jossa Jeesus sanoo "Jokainen joka tekee syntiä on synnin orja" " JOs poika vapauttaa teidät, te tulette todellisesti vapaiksi". Tämän perusteella vasta Jeesus tuo valinnan vapauden, koska ihminen uskosta osattomana syntisenä on synnin orja. Siis vasta Jeesuksen vastaanottaneella on vapaa valinta. Kuinka näin ollen "ihminen valitsee, että vastaanottaa ilmaisen ja vapaan lahjan, pelastuksen taivaaseen..." Ja miten tämä sopii Jumalan edeltämääräämiseen. Eikö sekin lue Raamatussa.

Oma kokemukseni on, että uskoontulo on kokonaan Jumalan työtä. Minä ainakin ajauduin tilaan, jossa minulla ei ollut muuta vaihtoehtoa kuin pelastuksen tie. No joku voi tietysti sanoa, että sinä valitsit pelastuksen tien. Ehkä tuo joku myös sanoisi, että kun hiukset palaa,sinä valitset hiustesi sammuttamisen.

Minulle ihmisen vapaa tahto ei todellakaan tuntunut ennen uskoontuloani sopivan elämääni. Se oli filosofisesti kestämätön päätelmä. En nimittäin kyennyt löytämään ainoatakaan vapaata tekoa elämästäni. Jokaiselle löytyi syy, jolle taas syy jne. Ja jos teolla on syy, joka määrää teon, se ei ole vapaa. Eikö uskosta osattoman ihmisen perimmäinen määräävä syy ole syntinen luonto. Seuratessani syiden ketjua viimeiseksi jäi aina mielihyvä. Miksi halusin mielihyvää? Voisiko syy olla se, että en omistanut sitä, jonka luona "ei enää koskaan janoa."

Minunkin muistini mukaan raamatussa kyllä useassa kohdassa puhutaan ennalta valitsemisesta.

Matteus 13:20 "....valittujen tähden, jotka hän on valinnut, hän on lyhentänyt ne päivät."
        Johannes 15:19 "...minä olen teidät maailmasta valinnut, sen tähden maailma teitä vihaa."

Raamattu on periaatteessa täynnä Jumalan valintaa. Vai pitäisikö sitten Vanhan Testamentin viittaukset valintoihin ymmärtää useimmiten vain sukujuuriltaan israelilaisia koskeviksi?
        Minä en taas sitä ymmärrä, koska Raamatussa sanotaan myös, että:
        Room 2:28-29 "Sillä ei se ole juutalainen, joka vain ulkonaisesti on juutalainen, eikä ympärileikkaus se, joka ulkonaisesti lihassa tapahtuu;vaan se on juutalainen, joka sisällisesti on juutalainen ja oikea ympärileikkaus on sydämen ympärileikkaus Hengessä..."

Tällä hetkellä lukemani Jumalan sanan perusteella käsitän, että Jumala on edeltä kutsunut omakseen, usko on Jumalan synnyttämä lahja minussa, johon minulla ei ole minkäänlaista ansiota, sillä oma lihallinen mieleni uskoisi mielellään jotain aivan muuta.

• sören
        Jumalan antama usko kirjoitti:

Minunkin muistini mukaan raamatussa kyllä useassa kohdassa puhutaan ennalta valitsemisesta.

Matteus 13:20 "....valittujen tähden, jotka hän on valinnut, hän on lyhentänyt ne päivät."
        Johannes 15:19 "...minä olen teidät maailmasta valinnut, sen tähden maailma teitä vihaa."

Raamattu on periaatteessa täynnä Jumalan valintaa. Vai pitäisikö sitten Vanhan Testamentin viittaukset valintoihin ymmärtää useimmiten vain sukujuuriltaan israelilaisia koskeviksi?
        Minä en taas sitä ymmärrä, koska Raamatussa sanotaan myös, että:
        Room 2:28-29 "Sillä ei se ole juutalainen, joka vain ulkonaisesti on juutalainen, eikä ympärileikkaus se, joka ulkonaisesti lihassa tapahtuu;vaan se on juutalainen, joka sisällisesti on juutalainen ja oikea ympärileikkaus on sydämen ympärileikkaus Hengessä..."

Tällä hetkellä lukemani Jumalan sanan perusteella käsitän, että Jumala on edeltä kutsunut omakseen, usko on Jumalan synnyttämä lahja minussa, johon minulla ei ole minkäänlaista ansiota, sillä oma lihallinen mieleni uskoisi mielellään jotain aivan muuta.

minäkin ajattelen. Minusta jo se on Jumalasta, että ihmisessä herää synnintunto. Minkä kautta Jumala sen tekee, en tiedä.

Minä ainakin katson uskoni alkaneen siitä, että aloin tuntea itseni syntiseksi. Ja kun näin todellisen, syntisen, itseni, aloin tarvita sovittajaa, pelastajaa, vapauttajaa. Ennen synnintuntoa minulle oli ihan turha puhua Jeesuksesta.

Minusta tuntuu, että nykyään on kysymys juuri siitä, ettei puhuta ihmisille synnistä, asiasta sen oikealla nimellä. Sanotaan vaan, ota Jeesus vastaan, niin pelastut. Ihminen, joka ei tunne syntisyyttään, saattaa ihmetellä, että mistä minun pitää pelastua, mihin minä tarvitsen Jeesusta.

Joskus tuntuu, että tarvittaisiin taas Johannes kastajaa räyhäämään kääntymyksestä.

• onko näin?
        sören kirjoitti:

minäkin ajattelen. Minusta jo se on Jumalasta, että ihmisessä herää synnintunto. Minkä kautta Jumala sen tekee, en tiedä.

Minä ainakin katson uskoni alkaneen siitä, että aloin tuntea itseni syntiseksi. Ja kun näin todellisen, syntisen, itseni, aloin tarvita sovittajaa, pelastajaa, vapauttajaa. Ennen synnintuntoa minulle oli ihan turha puhua Jeesuksesta.

Minusta tuntuu, että nykyään on kysymys juuri siitä, ettei puhuta ihmisille synnistä, asiasta sen oikealla nimellä. Sanotaan vaan, ota Jeesus vastaan, niin pelastut. Ihminen, joka ei tunne syntisyyttään, saattaa ihmetellä, että mistä minun pitää pelastua, mihin minä tarvitsen Jeesusta.

Joskus tuntuu, että tarvittaisiin taas Johannes kastajaa räyhäämään kääntymyksestä.

Niin, eikö aloite tule Jumalalta?!! "Ei kukaan voi tulla Jumalan tykö jos hän ei vedä"! Jotenkin näin, eikö? Vetääkö Jumala kaikkia? Jos, niin ketä kaikkia?

• sören kirjoitti:

SÖREN: "Minä ainakin katson uskoni alkaneen siitä, että aloin tuntea itseni syntiseksi. Ja kun näin todellisen, syntisen, itseni, aloin tarvita sovittajaa, pelastajaa, vapauttajaa".
        ---
        "Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti" (1Kor 2:14).

Minä en myöskään usko ihmisen vapaaseen tahtoon uskomisen suhteen.
        Ennen syntiinlankeemusta ihmisellä oli vapaa tahto, mutta ei sen jälkeen.

• sören kirjoitti:

Ollaan raamatullisia
        sören: " ...ja luetaan sieltä ihmisen valinnan vapaudesta. En ole löytänyt kohtaa, jossa sanotaan että ihmisellä on valinnan vapaus".
        ---
        Pari Raamatun paikkaa:
        " Te ette valinneet minua, vaan minä valitsin teidät ja asetin teidät, että te menisitte ja kantaisitte hedelmää ja että teidän hedelmänne pysyisi:..." (Joh 15:16).

"... sillä Jumala on se, joka teissä vaikuttaa sekä tahtomisen että tekemisen, että hänen hyvä tahtonsa tapahtuisi" (Filipp. 2:13).

• DANIEL 1

Mielestäni usko on ikäänkuin miljardin Euron suuruinen seteli, jota JEESUS KRISTUS tarjoaa jokaiselle, mutta silti vain harva ymmärtää ojentaa kätensä ja ottaa sen aktiivisesti vastaan.

• Enkeli Mikael

Jeesus-Saatanako tarjoaa sinulle rahaa?
        Älä koske sellaiseen, omaisuutta et saa kuoltuasi mukaan.
        Puhu suoraan Jumalalle, unohda Lucifer, joka ristillä kuollessaan sanoi: "Jumalani, miksi minut hylkäsit". Ainoa olento maailmassa jonka Jumala on hyljännyt on, tiedät kyllä kuka, itse Saatana. Usko yhteen Jumalaan, älä kehenkään muuhun, äläkä pidä jumalanasi ketään, jolla on nimi, sillä Jumalalla ei ole nimeä. Vain huijareilla ja epäjumalilla nimi on. Vain huijarit ja epäjumalat omaavat kuvia ja veistoksia, joissa esim. kuolevat muka ihmisten puolesta, jotta heitä pitäisi palvoa.

• Sinä
        Enkeli Mikael kirjoitti:

Jeesus-Saatanako tarjoaa sinulle rahaa?
        Älä koske sellaiseen, omaisuutta et saa kuoltuasi mukaan.
        Puhu suoraan Jumalalle, unohda Lucifer, joka ristillä kuollessaan sanoi: "Jumalani, miksi minut hylkäsit". Ainoa olento maailmassa jonka Jumala on hyljännyt on, tiedät kyllä kuka, itse Saatana. Usko yhteen Jumalaan, älä kehenkään muuhun, äläkä pidä jumalanasi ketään, jolla on nimi, sillä Jumalalla ei ole nimeä. Vain huijareilla ja epäjumalilla nimi on. Vain huijarit ja epäjumalat omaavat kuvia ja veistoksia, joissa esim. kuolevat muka ihmisten puolesta, jotta heitä pitäisi palvoa.

Olet?

• Enkeli Mikael
        Sinä kirjoitti:

Olet?

Sana

• Asialla
        Enkeli Mikael kirjoitti:

Sana

Olet?

• Enkeli Mikael
        Asialla kirjoitti:

Olet?

Ainoan Jumalan!

• Jumalasi
        Enkeli Mikael kirjoitti:

Ainoan Jumalan!

nimi?

• Enkeli Mikael
        Jumalasi kirjoitti:

nimi?

Ei ole nimeä. Vain epäjumalilla on nimi.

• se lahja

oliko se lahja kun ruotsalainen tuodessaan saatanan sivistystä suomeen pistämällä suomalaiselle kaksi oikeutta valita - usko tai kuolet miekkaan?
      Siinä oli saatanan sanansaattajan meininkiä kaikessa raakuudessaan ja lähimmäisen rakkautta siinä touhussa ei tunnettu.

Ja sitten se sama saatana pitkin eurooppaa murhasi syyttömiä ihmisiä noitina, lapsiakin satojen vuosien ajan! Eikö tuo ole jo tarpeeksi selvää että kristinusko on saatanan asialla Jumalan ja Jeesuksen nimissä valehtelemassa.
      Ajakaa saatana pois kirkoista ja tulkaa Jumalallisuuden tietouteen!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet

Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.
      Sinkut
      88
      10063
    2. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      66
      2885
    3. Nyt tajusin mitä haet takaa

En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      20
      2316
    4. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      158
      2079
    5. Kemijärven festarit 2025

Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️
      Kemijärvi
      22
      2037
    6. Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!

Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h
      Kotimaiset julkkisjuorut
      138
      1961
    7. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      31
      1833
    8. Kaksi tyttöä putosi

Minkä takia ne tytöt katolle oli kiivenny?
      Helsinki
      52
      1826
    9. Tekikö mieli laittaa viesti?

Miten on? 😌
      Ikävä
      103
      1522
    10. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      41
      1286
    Aihe