Itse puhdistuva lasi?
Käytetäänkö nykyään uutta keksintöä, itse puhdistuvaa lasia, uusissa taloissa? Kätevä!? En ole kuullut arvosteluja siitä.
Itse puhdistuva lasi? Hyvä keksintö?
8
4218
Vastaukset
- ---------
ei käytetä paljoakaan koska pientaloissa pitkät räystäät joten sade ei pääse huuhtelemaan lasia.
Kerrostalojen porraskäytävissä on hyvä koska vaikea pestä. Ehkä niitä karsii viä hintakin.
Mutta kuten sanoin pientaloissa hyöty olematon!- vanhapieru
voi suorittaa itsekin vaikka spraypullolla. Olen itse ikkunatehtaassa töissä. Aika vähän noita itsepuhdistuvia laseja menee. Onneksi, koska ovat inhottavia lasittaa. Pitää olla pumpulihanskat käsissä. Monenlaisten kemikaalien pääsy pinnoitteelle on haitallista.Varsinkin silikoni on erityisen pahasta. Lasit on liimattava ja saumattava polymeerimassalla. Arvaukseni on etteivät pinnoitteet toimi pitkässä juoksussa.
- tietäjä-ässä
Tietääkseni kaikissa uusissa kerros-taloissa on nykyään itse pesevät ikkuna lasit. Lika ei helposti tartu niihin.
- .....
itse peseviä ikkunoita ei juuri missään rakennuksissa käytetä.
Vai mitä kertoo se, että YIT:n uuteen toimitaloon niitä harkittiin mutta jätettiin laittamatta?
Mielestäni kertoo sen että hinta/hyöty/laatu eivät kohtaa. - mAsentelija
..... kirjoitti:
itse peseviä ikkunoita ei juuri missään rakennuksissa käytetä.
Vai mitä kertoo se, että YIT:n uuteen toimitaloon niitä harkittiin mutta jätettiin laittamatta?
Mielestäni kertoo sen että hinta/hyöty/laatu eivät kohtaa.Itsepesytyvät lasit sopivat lähinnä räystäättömiin rakennuksiin, joissa käytetään kiinteitä (MEK-tyypin) ikkunoita.
Käytännössä suurin ongelma on se, että itse peseytyvätkin lasit tarvitsevat vettä peseytyäkseen. Eli pientaloissa edellä mainitut räystäät estävät lasien todellisen itsepuhdistumisen.
Lisäksi pitää muistaa, että ikkunoissa on yleensä kuitakin pestäviä pintoja kuin ulkopinta, eli itsepeseytyvissäkin ikkunoissa täytyy pestä kaikki muut lasipinnat käsin. Näin ollen hyöty itse peseytyvyydestä jää varsin pieneksi ainakin avattavien MSE-ikkunoiden kohdalla. - Grynderi ässä
Koskahan kerrostaloja pisneksenä tekevät rakentajat ovat siirtyneet halvimmasta mahdollisesta ikkunaratkaisusta uuden teknologiian kalliimpaan tuotteeseen (ihan kaikkiko näin ovat tehneet) ? Eipä ole näkynyt meillä päin myyntiesitteissä mainintaa tästä uhrauksesta.
- Nuppi
Grynderi ässä kirjoitti:
Koskahan kerrostaloja pisneksenä tekevät rakentajat ovat siirtyneet halvimmasta mahdollisesta ikkunaratkaisusta uuden teknologiian kalliimpaan tuotteeseen (ihan kaikkiko näin ovat tehneet) ? Eipä ole näkynyt meillä päin myyntiesitteissä mainintaa tästä uhrauksesta.
Asuntojen käyttäjienkin pitäisi kysellä näitä.
- johdoton pistorasia
Nuppi kirjoitti:
Asuntojen käyttäjienkin pitäisi kysellä näitä.
... niin sitten uskon itsepuhdistuvaan lasiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?1022126- 991537
- 1211263
- 771232
- 1121207
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘571024- 51997
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis58986- 36912
- 33804