Sonic tower

Eli..

Onko kellään hyviä tai huonoja kokemuksia sonic towerista? Onko se parempi vaihtoehto kuin vakio cooleri ja pitää sonic towerissa olla tuuletin, jotta se toimisi riittävän tehokkaasti? Onko sen asennus vaikeaa ja pitääkö siinä olla pii/hopeatahnaa ja jos pitää niin kuinka paljon?

7

1201

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuo ihan parhaasta päästä.Ilman tuuletinta käyttävät herkkähipiäiset joiden päähän melu ei mahdu.Tuulettimella varustettuna tuo on luultavasti sieltä tehokkaimmasta päästä.asennus vaikeaa?joillekin on joillekin ei riippuen peukalon sijainnista kämmenessä.Töhnän tarkoitushan on peittää epätasaisuudet HS:n/coolerin pohjasta että lämmpö siirtyisi mahdollisimman tehokkaasti ja alle kilo kuitenkin.

    • Erkko!

      Passiivisena käytössä. Kiinnittäminen ainakin SocketA kantaa on helpohko projekti. Kuten tavallista, emo pitää irrottaa.

      Tuuletinta en ole kytkenyt, mutta tulee jollain ihme alumiini lipokkeilla kiinni. Eli lipat ensin kiinni jäähyyn ja sitten vasta jäähy kiinni emoon. Hienosti hopeatahnan avustuksella siirtää 55-60W lämpökuormat pois prossulta pitäen täydellä kuormalla noin 55°C pinnassa prossun lämmöt.

      Suosittelen hopeatahnaa kaikissa kytkennöissä. Sitä ei tietenkään pidä olla liikaa eikä liian vähän. Sopivasti ohut kerros.

      • olisi...

        hyvä tähän sonic toweriin? Onko scythe hyvä merkki?


      • olisi... kirjoitti:

        hyvä tähän sonic toweriin? Onko scythe hyvä merkki?

        Sinänsä riippuu paljolti miten nopeilla kierroksilla käyttää. Itsellä on prossun 12cm jäähylle rautatason jännitteen alennin (12V->5V)..jolloin tuuletin ei pidä ääntä [Liebermann].

        Niin ja minulla on Sonic Tower 12cm Liebermann - Intel Core 2 DUO [email protected] loadissa 50 asteen tienoolla


      • Erkko!
        Kimnice kirjoitti:

        Sinänsä riippuu paljolti miten nopeilla kierroksilla käyttää. Itsellä on prossun 12cm jäähylle rautatason jännitteen alennin (12V->5V)..jolloin tuuletin ei pidä ääntä [Liebermann].

        Niin ja minulla on Sonic Tower 12cm Liebermann - Intel Core 2 DUO [email protected] loadissa 50 asteen tienoolla

        Miksi täytyy olla jännitteenalennin, kun emot osaa itse pudottaa CPU tuulettimen jännitettä CPU:n lämmön suhteessa?

        Tuo rajoittaa vain maksimi jännitettä tuolla hetkellä. (okei, voi siitä siis olla hyötyä) Siis jos on kytketty kuten itse kytkisin.

        Emo CPU tuuletin liitin -> jännitteenalennin -> tuuletin

        Sonic Towerin tuulettimeksi asentaisin 120mm, kohtalaisen hiljaisen (~25dB), hyvällä CFM/dB suhteella.

        Hyviä merkkejä on.

        A.C.Ryan (mikä vain malli)
        Papst (4412FGL)
        Scythe (S-FLEX)
        Tacens Aura Ice 120


      • Erkko! kirjoitti:

        Miksi täytyy olla jännitteenalennin, kun emot osaa itse pudottaa CPU tuulettimen jännitettä CPU:n lämmön suhteessa?

        Tuo rajoittaa vain maksimi jännitettä tuolla hetkellä. (okei, voi siitä siis olla hyötyä) Siis jos on kytketty kuten itse kytkisin.

        Emo CPU tuuletin liitin -> jännitteenalennin -> tuuletin

        Sonic Towerin tuulettimeksi asentaisin 120mm, kohtalaisen hiljaisen (~25dB), hyvällä CFM/dB suhteella.

        Hyviä merkkejä on.

        A.C.Ryan (mikä vain malli)
        Papst (4412FGL)
        Scythe (S-FLEX)
        Tacens Aura Ice 120

        Eipä tämä Gigashit näköjään osaa (Tai todennäköisemmin itse en osaa :P) Kierrokset pysyvät maksimissa riippumatta tuuletinasetuksista. Ittellä nyt sentään toimii tämä ratakaisu hyvin ja kone on hiljainen


    • es4

      Itsekkin olen tuota Sonic Toweria miettinyt.
      Tässä kattava testi prossucoolereista:
      http://www.tehomylly.net/artikkelit/?artikkeli=191&p=7

      Itse taidan kuitenin kallistua kyseisessä testissäkin hyvin pärjänneeseen Termaltaken Big Typhooniin (16dBA), sillä Sonic Tower ei taida aivan mahtua koppaan, jonka olen ajatellut ostaa http://www.jimmspc-store.fi/?page=products&action=productdetails&id=SST-LC10B&groupid=&subgroup=http://www.jimmspc-store.fi/?page=products&action=productdetails&id=SST-LC10B&groupid=&subgroup=
      (lisäksi on vakiona tehokkaampi).

      -es4

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      120
      1175
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      874
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      82
      719
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      699
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      276
      665
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      89
      663
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      107
      604
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      27
      537
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      533
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      110
      487
    Aihe