Yhteismiitti Tre+Jkl

Sunziina

Tammikuun loppupuolella kaksi Suomen kuningaskaupunkia yhdistää voimansa, ja kutsuu Tampere- ja Jyväskylä-huoneiden sättääjät supermiittiin!! Ajankohta, sijainti ja ohjelma ovat vielä avoinna, ehdotuksia otetaan vastaan! Luultavasti vuokraamme kerhohuoneen tai saunallisen kokoustilan, ruokaa juomaa jne. Tästä miitistä kiinnostuneet voisivat jättää ehdotuksia ja toiveita. :)

65

19578

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Cas-X

      Saada uima-allas jopa siihen jos minä tuoisin omat delfiini kellukkeet??? o.O

    • Sunziina

      Tässä kaksi eri vaihtoehtoa:

      http://www.kotilosauna.com/
      -Sauna ja uima-allas
      -Hinta 500€, mahtuu 50 henkeä eli ~10€/hlö.

      http://www.sorinsauna.fi/index.html
      -Sauna, ei uima-allasta
      -Hinta 270€, mahtuu 40 henkeä eli ~6€/hlö

      Mielipiteitä kiitos mahdollisimman nopeasti, että ehtii varata sopivan tilan jo tammikuulle.

      • Kalliimpi on aina parempi :P


    • Sunziina

      Eli miitti pidettäisiin siis Tampereen päässä.

      • jepsu_

        Miksi ihmeessä se pidetään tampereella? Edelleen Jyväskylä on huomattavasti parempi paikka tuollaisiin pippaloihin.


    • jepsu.

      Paikanhan on hyvä olla Jyväskylässä, koska siellä on enemmän potentiaalisia pitopaikkoja ja varmaan enemmän osallistujiakin tulisi sieltä...

      • Sunziina

        No niinhän se on, mut cas jo mainitsi et sieltä ois poppoota lähös ihan mielellään linkalla treelle. Oishan se fiksumpaa toisinpäin, mut luulen et jyväskylän väki liikkuu paremmin kuin tampereen jumittajat... =/


      • jepsu.
        Sunziina kirjoitti:

        No niinhän se on, mut cas jo mainitsi et sieltä ois poppoota lähös ihan mielellään linkalla treelle. Oishan se fiksumpaa toisinpäin, mut luulen et jyväskylän väki liikkuu paremmin kuin tampereen jumittajat... =/

        Sehän nyt on todettu, että tamperelaiset eivät kotoansa liiku mihinkään, mutta miksi ihmeessä heille sitten järjestetään vuosisadan bileet, kun kerran ovat niin älyttömän laiskaa porukkaa.. Ei sellaisia epäsosiaalisia tyyppejä jaksa katsella, hyvät tyypit kyllä viitsii lähteä vähän kauemmaskin bilettämään ja heidän kanssaan on mukava olla :)


      • Sunziina
        jepsu. kirjoitti:

        Sehän nyt on todettu, että tamperelaiset eivät kotoansa liiku mihinkään, mutta miksi ihmeessä heille sitten järjestetään vuosisadan bileet, kun kerran ovat niin älyttömän laiskaa porukkaa.. Ei sellaisia epäsosiaalisia tyyppejä jaksa katsella, hyvät tyypit kyllä viitsii lähteä vähän kauemmaskin bilettämään ja heidän kanssaan on mukava olla :)

        Kauniisti ilmaistu jepsu :D
        Cas nyt vaan ekana tota juttua ehdotti ja mainitsi et jkl-porukka tulis bussilla tänne. Käyhän se toisinkinpäin. Mutta jos joku sit sieltä päästä vois niitä saunatiloja katsella, hintoja jne. Ja majoituspaikkoja meijän väelle. Ei tässä ny oo vielä mitään lukkoon lyöty, idea tuli esille vasta noin puol tuntia sitten...


      • Cas-X
        Sunziina kirjoitti:

        Kauniisti ilmaistu jepsu :D
        Cas nyt vaan ekana tota juttua ehdotti ja mainitsi et jkl-porukka tulis bussilla tänne. Käyhän se toisinkinpäin. Mutta jos joku sit sieltä päästä vois niitä saunatiloja katsella, hintoja jne. Ja majoituspaikkoja meijän väelle. Ei tässä ny oo vielä mitään lukkoon lyöty, idea tuli esille vasta noin puol tuntia sitten...

            Ensinnäkin.. Se oli ehdotus.. Että porukka näkisi uusia naamoja ja tutustuisi uusiin ihmisiin, suinkaan en ajatellut ehdotusta tehdessäni että siellä aletaan heti naljailemaan ja haukkumaan.
        Kuinka ollakkaan niin aina joukossa on joku sellainen...
        Enivei.. Me olemme jo jonkun aikaa puhuneet tuolla omassa sätissä että tämmöinen idea olisi mukava ja me tultas bussilla käymään josskain miitissä...
        Tosin toteutus on aina eri kun puheet, niinhän se menee joka paikassa.
        Mutta uskon että aina joku innokas löytyy..
        Ja aina saa ehdottaa ei se ketään loukkaa.
        Joten ne joilla ei ole tähän viestiketjuun muuta asiaa kun naljailla olkaa niin viisaita että jätätte sanomatta.. Minua ei ainakaan liikuta suuntaan eikä toiseen, mutta se on lapsellista ennenkaikkea :D
        Jatketaan harjoituksia O>


      • Cas-X kirjoitti:

            Ensinnäkin.. Se oli ehdotus.. Että porukka näkisi uusia naamoja ja tutustuisi uusiin ihmisiin, suinkaan en ajatellut ehdotusta tehdessäni että siellä aletaan heti naljailemaan ja haukkumaan.
        Kuinka ollakkaan niin aina joukossa on joku sellainen...
        Enivei.. Me olemme jo jonkun aikaa puhuneet tuolla omassa sätissä että tämmöinen idea olisi mukava ja me tultas bussilla käymään josskain miitissä...
        Tosin toteutus on aina eri kun puheet, niinhän se menee joka paikassa.
        Mutta uskon että aina joku innokas löytyy..
        Ja aina saa ehdottaa ei se ketään loukkaa.
        Joten ne joilla ei ole tähän viestiketjuun muuta asiaa kun naljailla olkaa niin viisaita että jätätte sanomatta.. Minua ei ainakaan liikuta suuntaan eikä toiseen, mutta se on lapsellista ennenkaikkea :D
        Jatketaan harjoituksia O>

        kumpaan suuntaan miitti loppujen lopuks tulee... Kumpiki paikka melkiist saman matkan pääs...
        Kivahan se uusia naamoja jokatapaukses ois nähdä...
        Ilmoitelkaahan mullekki tarkemmin jos en muista täält kurkkii...


      • V:o)

        Lähtis kyllä kans reissuun... Kun siitä vierailumiitistä on puhuttu kautta aikojen ja mitään siitä ei oo koskaan tullut... Että toivottavasti nyt... ;O)


      • visioN76 kirjoitti:

        kumpaan suuntaan miitti loppujen lopuks tulee... Kumpiki paikka melkiist saman matkan pääs...
        Kivahan se uusia naamoja jokatapaukses ois nähdä...
        Ilmoitelkaahan mullekki tarkemmin jos en muista täält kurkkii...

        Mie en pääsekkään... Joudutte pärjään ilman mun iloista seuraa... Sit seuraavaan kyl pyrin saapumaan paikalle...


    • tampereelle vaan :)

      jyväskylän miittejä on jo nähty :p

      tosin mukana oon mentiipä sit suuntaan tai toiseen...

      mutta tampereelle annan ääneni jos paikasta joutuu äänestämään.

    • Sunziina.

      Miitti pidetään siis tampereella, joko la 27.1 tai la 3.2 (luultavasti tuo jälkimmäinen pvä parempi rahallisesti). Tilaisuus on siis vuokratussa saunatilassa, jonka koko riippuu osallistujamäärästä. Mukaan mahtuu noin 40-50 henkeä. Omat juomat ja ruuat saa tuoda. Tarkempi päivämäärä, paikka ja hinta ilmoitetaan luultavasti ensi viikolla.

    • -Kaweri-

      Kuulostaa hyvältä. Jos saatte järkättyä, eikä muuta ohjelmaa satu valitulle viikonlopulle, niin olen mukana.
      Eikä kaupungillakaan ole väliä...

    • Cas-X

      Niin sitten kun saamme tietää tuon pvm:än niin kyytihommiin käsiksi.. Katellaan montako meitä on lähdössä ja sen mukaan aletaan järkkäämään kyytejä Tre:lle päin..
      Sen me varmaan voimme sovitella omassa chatissa ja puhelimitse ettei tämä ruuhkaannu siitä.. :D

    • Satunnainen Kynäniska

      Voiko tuonne tulla vaikkei olekaan se aktiivisin chattääjä eikä ole edes omaa nimimerkkiä? Tullut silloin tällöin tiettyjen tyyppien kanssa juteltu, mutta nimimerkitkin on saattanut vaihtua kun en ole muistanut mitä mielikuvitus edellisellä kerralla sai nickiksi.
      :p

    • SuS.Su

      Kyllä kiinnostais jos vaan tuo lapsenvahtipuoli järkkääntyy :)

    • Vois ilmaantua paikalle taas pitkästä aikaa.. *kainovienohymy*

      • Sunziina

        Semmosesta asiasta haluisin huomauttaa, et vaikka miitti on kaikille avoin niin rahnat kerätään etukäteen, ja jokaisen tulis ilmoittaa koko nimensä ja puhelinnumeronsa mulle tai Cassille. Eli tutut ja tuntemattomat tervetuloa, kunhan osaa käyttäytyä!! :X


      • Benzin
        Sunziina kirjoitti:

        Semmosesta asiasta haluisin huomauttaa, et vaikka miitti on kaikille avoin niin rahnat kerätään etukäteen, ja jokaisen tulis ilmoittaa koko nimensä ja puhelinnumeronsa mulle tai Cassille. Eli tutut ja tuntemattomat tervetuloa, kunhan osaa käyttäytyä!! :X

        tulen paikalle,
        -Pensa


      • crimson74
        Benzin kirjoitti:

        tulen paikalle,
        -Pensa

        ..messissä ollaan.

        crimson


    • Cas-X

      Miitti infoa:

      Miitti päiväksi on nyt merkitty: 3.2.2007

      Paikka on nyt selvillä se on Sorin Sauna, joka sijaitsee Tampereella. Linkistä pääsette tutustumaan paikkaan : http://www.sorinsauna.fi/index.html

      Paikka on kaiken ikäisille avoinna mutta, ala-ikäiset eivät saa tuoda tai nauttia alkoholia paikalla koska he ovat täysi-ikäisten vastuulla.

      Omia juomia ja naposteltavia saa ottaa mukaan, ja se onkin suositeltavaa koska paikassa ei ole anniskelu aluetta erikseen.

      Paikka maksaa 270euroa illalta, mutta kun saamme tarpeeksi tulijoita paikka ei ole kallis.
      Paikkaan mahtuu nelisenkymmentä.
      Eli paikan hinta määräytyy tulija määrän mukaan n: 6-10e/hlö. Tosin laskemme että jos alle 25 ilmoittautuu emme voi vuokrata tiloja koska kustannukset nousevat liian korkeiksi.

      Ilmoittautuminen tapahtuu tähän miittipalstalle ja sitova ilmoittautuminen henk.koht joko Sunziinalle tai minulle. Tampere huone voi ilmoittautua Sunziinalle osoitteeseen : [email protected], ja Jkl:län porukka Cassille osoitteeseen: [email protected] tai repikää hihasta…
      Tarvitsemme puhelinnumeron ja oikean nimen, joka tulee merkitä mailiin ilmoittautumisen yhteydessä. Ja myöskin oma chat nimimerkkisi. Nimiä ja puhelinnumeroita ei tulla saattamaan muiden tietouteen.
      Ja kun olet ilmoittautunut sitovasti olet velvollinen maksamaan osan paikkavuokrasta ellei tapahdu mitään kamaluuksia.
      Viimeinen sitova ilmoittautuminen tapahtuu 13.1.2007 mennessä , aikaisin siksi että paikan vuokraperuutus tulee tehdä 2vkoa ennen varattua aikaa.

      Maksu: Ilmoittautuessa saat tilinumeron johon maksu tulee suorittaa, maksettavan summan tiedämme 13.1 kun saamme tietää osallistujien määrän. Maksu tulee suorittaa 20.1.2007 mennessä.

      Menikö vähän viralliseksi tämä touhu noniin virallinen osuus on päättynyt. Ei muutakun miittiin tervetuloa kaikki. Siellä nähdään ja pidetään kivaaaa…
      *^___^*
      -Cas-

      • Sunziina

        Sorin saunan varauskalenterissa oli ilmeisesti virhe, joten se paikka on varattuna ainakin 3.2. Muita sopivia saman hintaluokan saunatiloja vielä pohditaan, ettei tuo pvämäärä nyt enään tuosta vaihtuisi... Joten toistaiseksi miitti pidetään siis edelleenkin la 3.2. Karkean arvion mukaan saunatilan vuokraus tulisi maksamaan noin 10€ per henkilö, plus pari euroa pyyhkeestä. Mutta mitä enemmän poppoota, sitä halvemmalla päästään, joten lisääntymään siitä... ;)


      • Mää voin kans tulla höpöttään paikanpäälle :)


    • ..ku kerta on muksuvapaatakin :)

    • forez

      Olipahan yllätys kun pari viikkoa sitten jonkun kanssa pohdittiin asiaa teoreettisesti ja heitin ettei se maksaisi kummoisiakaan järjestää linja-autokyydit niin kun palasin takaisin sivistyksen pariin niin asia oli jo täydessä tohinassa...

      Mutta enköhän minäkin saavu paikalle mikäli ei ihmeitä tapahdu.

    • jansku71tre

      Tietty määkin ilmestyn paikalle jos vaan muksut saa heivattua johki :P...

    • mutta taitaapa taasen tulla esteeksi tutut ja turvalliset raha ja kyyti :s..

    • peto-naiseksi

      te saatte ilma minnuu pärjäillä :P ku en tuu vahtii teitä.. valitan. :(
      oisha mukavaa varmaa- mutta ei..

    • eli tuun mie

    • kimalainen_pzz

      Paikalla ollaan... Ellei muuta osu samalle viikonlopulle :)

    • Sunziina

      Tässä siis päivitys miitti-infosta:

      -Aika: lauantai 3.2.2007, klo 17-24 ( baariin)

      -Paikka: Tampere, HSM Saunat, Media 54 Iso sauna
      http://www.hsm.fi/index.php?sivu=media54iso

      -Hinta: 10-15€/hlö, plus pyyhe pari euroo.

      -Mukaan mahtuu 40-50 henkeä!

      Miitti on avoin kaikille, mutta jos joku alle 18-vuotias on halukas tulemaan mukaan, niin asiaa pitää hieman pohtia koska alaikäiset ovat täysi-ikäisten vastuulla, joten lupalappu huoltajalta tai vastaava varmaan tarvitaan.

      JOKAINEN vastaa vain ja ainoastaan itsestään! On siis täysin omalla vastuullasi, jos esim. rikot jotain, olet yksin maksuvelvollinen.

      Ilmoittautumiset Sunziinalle ([email protected]) tai Cassille ([email protected]). Mainitse nikkisi, koko nimesi ja puhelinnumerosi. Ilmoittautuminen on sitova, VIIMEINEN ILMOITTAUTUMISPÄIVÄ ON 13.1 !!

      Maksu: 13.-14.1 ilmoitetaan ilmoittautuneille sähköpostitse tilinumero, johon maksetaan mainittu summa VIIMEISTÄÄN 20.7, HUOM: maksun on oltava tilillä ko. päivänä, ota huomioon että eri pankin tililtä maksettuna maksu näkyy 1-3 pvän päästä !!

      Jokainen tuo omat juomansa, ja jos haluaa niin nyyttärityyliin jotain pientä purtavaa, sipsejä jne. Astioita ei tarvita.

      Jos tulee kysyttävää, niin nykäskää hihasta. :)

      ELI: VIIMEINEN ILMOITTAUTUMISPÄIVÄ ON 13.1.2007!!!

      • Sunziina

        Maksu: 13.-14.1 ilmoitetaan ilmoittautuneille sähköpostitse tilinumero, johon maksetaan mainittu summa VIIMEISTÄÄN 20.1, EI 20.7 kuten tuossa aikasemmin vahingos luki... :D


      • forez
        Sunziina kirjoitti:

        Maksu: 13.-14.1 ilmoitetaan ilmoittautuneille sähköpostitse tilinumero, johon maksetaan mainittu summa VIIMEISTÄÄN 20.1, EI 20.7 kuten tuossa aikasemmin vahingos luki... :D

        Harmittava takaisku, minä jo valmistauduin henkisesti olemaan ulkomailla maksupäivänä. Jkl-porukoille muuten siitä kyydistä tulee lisäkustannuksia elikkäs hoitaakos Cas asian vai..?


      • TyttöTiikeri30

        Sielläpä nähdään :)


    • KelpoEpeli

      Riippuen onko ko. aika vapaa ja mielentilasta viimeisenä ilmoittautumispäivänä ...

      • Sunziina

        Ilmoitan Serefen hänen puolestaan mahdolliseksi osallistujaksi. :)


    • ... määkin huudan! Eli mukana ollaan :)

    • petoliini se vaa

      mie kyl mielellää tulisin juu - toivotaan että kaikki menis ok- nii pääsis.. katellaa nyt sitte..

    • Tarantella

      Voisin harkita käymistä. Kaikki viikonloput olen töissä eli ei ryyppäämiseks menis mut harkintaan :)

      • Nipsuliina

        Tulen kyllä mielelläni matkaan jos tytön hoito järjestyy ja työvuoroja pystyn vaihtamaan...


    • koltiainen

      Eherotan Himosta ;)

    • Vau ainakin 3 naista 10 miestä tulossa :D
      noh.. mikäs siinä 3 naista saunoo ja 10 miestä tuijottaa avaimenreiästä/pikkuakkunasta naisia lauteilla :)

      • ja kaikki

        ilmoittautuneetko on kaikki Tamperelaisia vai onko mukaan eksynyt kuitenkin joku jyväskylästäkin???
        Tiedustelee uteliaana kuinka homma sujuu...


      • Sunziina
        ja kaikki kirjoitti:

        ilmoittautuneetko on kaikki Tamperelaisia vai onko mukaan eksynyt kuitenkin joku jyväskylästäkin???
        Tiedustelee uteliaana kuinka homma sujuu...

        Kyllä sinne miittiin on tulossa niin jyväskyläläisiä kuin tamperelaisiakin, varmaan aika fifti-fifti. =)

        Tää keskusteluketju ku ei oo mikään virallinen ilmottautumispaikka, niin ei tän listan perusteella kannata päätellä osallistujista mitään.


      • Cas-X
        ja kaikki kirjoitti:

        ilmoittautuneetko on kaikki Tamperelaisia vai onko mukaan eksynyt kuitenkin joku jyväskylästäkin???
        Tiedustelee uteliaana kuinka homma sujuu...

        Kyllä sinne on tulossa monikin joka ei ole täällä asiasta erikseen maininnut :)


      • 123
        Cas-X kirjoitti:

        Kyllä sinne on tulossa monikin joka ei ole täällä asiasta erikseen maininnut :)

        Esmes mää..

        siis tietenkin minä ,-)


    • mä jätän miitin väliin. Ku ei oo ihan varma vielä se että mennäänkö kaverin kans MP messuille pe vai la :(

      • mie olisin tullut jos sieki tuut! pakko tul et mäki voin tulla, yssin en tuu!


    • V(JKLstä)

      Laittakaas nyt ihmiset vielä viestiä tänne!!
      Siis lähinnä kommentteja tulevasta miitistä ja ilmoittautumisia kanssa...
      Meidän hieno "nuotio" on kadonnut tosta otsikon edestä... eikä täällä ole vielä 100 vastausta ;o)

      • septimi

        tulee joskus duunien jälkeen :)


    • Cas-X

      Noniin :) Saatiinkin aika hyvän kokoinen poppoo kasaan.
      Muistakaa ilmotella ne oikeat nimet ja chat nimet niin ei tule maksuissa epäselvyyksiä sitten.
      Tilinumeroista ja muusta kysyttävästä kannattaa ottaa minuun yhteyttä, lähetämme siis jokaiselle mailin ilmoittamaanne sähköpostiin missä on tilinumero ja muut tiedot, jos on kysyttävää maksuista ottakaa yhteyttä : [email protected]
      Tai kiskokaa hihasta kun olen paikalla.

    • V(JKLstä)

      Kiitos muuten Sunziina ja Cas kun ootte jaksaneet touhuilla jo näin etukäteen!! :O)

    • Sunziina

      Noniin, H-hetki lähestyy uhkaavasti!! :D Kiitos kauheesti kaikille jotka o nähny vaivaa tän miitin onnistumisen eteen, ja kiitos jo etukäteen kaikille jotka vaivautuu paikanpäälle!! Tervetuloa!! *pus* Toivottavasti ei tuu mitään mutkia matkaan ja kaikilla on ihan super ihkua ni kannattaa sit järkätä pian uudestaan jotain samanmoista. :)

      • peto-naiseksi

        hitsi.. kai se o pakko ku V pakottaa heh..
        hauskaa pidetään.. ja ollaa kiltisti.. ei kiusata ketään tms. eihän??
        :)
        *jännittää* varmaa kaikkien puolesta x)


      • forez

        tänäänpä senkin torppari :u


      • Cas-X
        forez kirjoitti:

        tänäänpä senkin torppari :u

        Te olette ihania, minulla oli ihanaa


      • Sunziina
        Cas-X kirjoitti:

        Te olette ihania, minulla oli ihanaa

        Hauskaa oli, ja oli tooooosi ihana nähä kaikkii uusii ihanii ihmisii!! Ikävä jäi! Pian uutta miittiä pystyyn, sinne jykylän suuntaan. =) Kiitos munkin puolesta kaikille osallistujille, niin miitin järkkäyksen kuin itse paikallaolon suhteen.


      • Cas-X kirjoitti:

        Te olette ihania, minulla oli ihanaa

        ..ja Jyväskylässä nähdään, ihan mieletön jengi teillä siellä.

        Kiitos järjestäjille sekä osanottajille. =)

        crimson


      • Cas-X kirjoitti:

        Te olette ihania, minulla oli ihanaa

        oikkee oikkee kovasti *niiaa niksauttaa* =)


      • V:o)
        Cas-X kirjoitti:

        Te olette ihania, minulla oli ihanaa

        Mulla oli oikeesti kivaa... ainut että se sauna meni pikkasen hukkaan kun vaan 5 ukkoo kävi sanoon...mut olipahan sitäkin enemmän tilaa lauteilla...heh...Kiitos Tamperelaiset järjestelyistä ja lämpimästä vastaanotosta!!!
        Tervetuloo meille "pikkupääsiäismiittiin" 24.3 !!!


    • John Cusack

      Oisko uus miitti.

      Mulla meni tää ohi.

      T. John Cusack

    Ketjusta on poistettu 24 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      95
      6806
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      29
      2686
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      33
      2263
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      83
      1952
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1681
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1487
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1377
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1351
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1294
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1243
    Aihe