Kunhan ostatte sen tallentavan digiboksin ja huomaatte kuinka kätevää onkaan aloittaa tallenteen katselu ohjelman edelleen tallentuessa.
Vhs vaati sen odottamisen, että ohjelma loppuu mutta nyt voin aloittaa katselun kunhan kerkeän.
En voi enää ymmärtää niitä jotka ostavat tallentavia dvd-laitteita (tai varsinkaan vhs-nauhureita), ilman digiviritintä.
Se on vaan niin helppoa nykyään, oikeanlaisilla laitteilla.
Loppuu se urvellus
12
698
Vastaukset
- mä en tajua
sunlaisia ihmisiä jotka ei tajua ettei kaikilla ole niin kova hoppu ja että meille riittää se ilman viritintä oleva dvd-tallennin!
Minä ostan mieluiten laitteet erillään, erillinen digiboksi ja erillinen dvd-tallennin kiintolevyllä tai ilman. Integroitujen tallentavien digiboksien kanssa monilla on erilaisia ongelmia, samoja ongelmia ei ilmene erillislaitteissa.
Mutta kukin tavallaan, itsehän rahasi käytät miten lystäät...- Oku
mitäköhän ongelmia sinulla on sitten ollut. Minä olen käyttänyt jo 3 vuotta tallentavaa dikipoksia ilman mitään ongelmia. Minun vehje on vielä "vikaherkkä" kaapelimalli.
- mä en tajua
Oku kirjoitti:
mitäköhän ongelmia sinulla on sitten ollut. Minä olen käyttänyt jo 3 vuotta tallentavaa dikipoksia ilman mitään ongelmia. Minun vehje on vielä "vikaherkkä" kaapelimalli.
Ei mulla ole tallentavaa digiboksia, mulla on erillislaitteet mutta täällä ja muilla foorumeilla on valiteltu mm. tekstityksen kanssa ongelmia juuri erityisesti noilla tallentavilla digibokseilla.
Yksi syy myös miksi mielummin hankin erillislaitteet on se että monissa tallentavissa digibokseissa on vain videolähtö, ei lainkaan videotuloa. Näin ollen en voisi tallentaa esim. satelliittiboksista signaalia kiintolevylle, tai en voisi esmes kopsata vanhoja VHS:iäni kiintolevylle.
Videosisäänmeno kyllä löytyy tallentavista dvd-laitteista (olipa sitten kiintolevyllinen tai ilman) joten siksi mielummin ostan erillisen digiboksin ja tallennuslaitteen erikseen. Monipuolisuus pitää olla, en halua rajoittaa vain siihen että tallennan vain sitä mitä laitteen oma viritin ottaa vastaan vaan haluan tallentaa toki muutakin! - Oku
mä en tajua kirjoitti:
Ei mulla ole tallentavaa digiboksia, mulla on erillislaitteet mutta täällä ja muilla foorumeilla on valiteltu mm. tekstityksen kanssa ongelmia juuri erityisesti noilla tallentavilla digibokseilla.
Yksi syy myös miksi mielummin hankin erillislaitteet on se että monissa tallentavissa digibokseissa on vain videolähtö, ei lainkaan videotuloa. Näin ollen en voisi tallentaa esim. satelliittiboksista signaalia kiintolevylle, tai en voisi esmes kopsata vanhoja VHS:iäni kiintolevylle.
Videosisäänmeno kyllä löytyy tallentavista dvd-laitteista (olipa sitten kiintolevyllinen tai ilman) joten siksi mielummin ostan erillisen digiboksin ja tallennuslaitteen erikseen. Monipuolisuus pitää olla, en halua rajoittaa vain siihen että tallennan vain sitä mitä laitteen oma viritin ottaa vastaan vaan haluan tallentaa toki muutakin!asia on noinkin. Itse käytän arkistointitarpeisiin ulkopuolista tallenninta, mutta kiintolevyboksi on helppokäyttöisyyden vuoksi korvaamassa videonauhuria ajansiirrossa ja kertakäyttöohjelmien normaalissa tv:n katselussa.
mä en tajua kirjoitti:
Videosisäänmeno kyllä löytyy tallentavista dvd-laitteista (olipa sitten kiintolevyllinen tai ilman) joten siksi mielummin ostan erillisen digiboksin ja tallennuslaitteen erikseen. Monipuolisuus pitää olla, en halua rajoittaa vain siihen että tallennan vain sitä mitä laitteen oma viritin ottaa vastaan vaan haluan tallentaa toki muutakin!Digibokseissa ei ole videosisääntuloa (paitsi läpiviennille). DVD-tallentimissa sellainen on. DVD-tallentimia on digivirittimellä (antenniverkkoon) ja ilman. Mikään ei estä hankkimasta kahta kovalevyllistä laitetta. Itseasiassa kovalevyllinen kannattaa aina hankkia jos raha ei ole ongelma. Kovalevyllistä boksia voi käyttää kuin tavallistakin, jos haluaa. Sama koskee kovalevyllistä DVD-tallenninta useimmissa tapauksissa. (Philipsit on poikkeus, niissä yleensä ei voi tallentaa DVD:lle suoraan). Sama koskee digiviritintä. Digivirittimellinen laite (TV tai tallennin) toimii myös niinkuin laite ilman digiviritintä. Siis kovalevy tai digiviritin ei poista laitteesta mitään, se vaan lisää siihen. Siksi kehotukset ostaa laite esim. ilman digiviritintä on outoja.
Tallentavan digiboksin helppous on täysin toista luokkaa kuin jollain erillislaitteilla. Siksi se kannattaa hankkia vaikka hankkisikin erillisen DVD-tallentimen.- mä en tajua
okaro kirjoitti:
Digibokseissa ei ole videosisääntuloa (paitsi läpiviennille). DVD-tallentimissa sellainen on. DVD-tallentimia on digivirittimellä (antenniverkkoon) ja ilman. Mikään ei estä hankkimasta kahta kovalevyllistä laitetta. Itseasiassa kovalevyllinen kannattaa aina hankkia jos raha ei ole ongelma. Kovalevyllistä boksia voi käyttää kuin tavallistakin, jos haluaa. Sama koskee kovalevyllistä DVD-tallenninta useimmissa tapauksissa. (Philipsit on poikkeus, niissä yleensä ei voi tallentaa DVD:lle suoraan). Sama koskee digiviritintä. Digivirittimellinen laite (TV tai tallennin) toimii myös niinkuin laite ilman digiviritintä. Siis kovalevy tai digiviritin ei poista laitteesta mitään, se vaan lisää siihen. Siksi kehotukset ostaa laite esim. ilman digiviritintä on outoja.
Tallentavan digiboksin helppous on täysin toista luokkaa kuin jollain erillislaitteilla. Siksi se kannattaa hankkia vaikka hankkisikin erillisen DVD-tallentimen." jos raha ei ole ongelma"
Kun se nimenomaan ON ongelma. Tallentavat laitteet, pelkkää dvd-talleninta lukuunottamatta, ovat niin kalliita ettei mulla ole varaa polttaa rahaa johonkin 500 euron kovalevylliseen tallentimeen! Saati että hankkis useamman laitteen.
Kuten itsekin totesit, noissa kovalevyllisissä digibokseissa EI ole videosisäänmenoa ja se juuri onkin ongelma koska sellainen tarvitaan. Muuten en tee sellaisella tallentavalla laitteella yhtikäs mitään! En minä halua pelkkiä antenniverkon kanavia tallentaa vaan paljon muutakin! mä en tajua kirjoitti:
" jos raha ei ole ongelma"
Kun se nimenomaan ON ongelma. Tallentavat laitteet, pelkkää dvd-talleninta lukuunottamatta, ovat niin kalliita ettei mulla ole varaa polttaa rahaa johonkin 500 euron kovalevylliseen tallentimeen! Saati että hankkis useamman laitteen.
Kuten itsekin totesit, noissa kovalevyllisissä digibokseissa EI ole videosisäänmenoa ja se juuri onkin ongelma koska sellainen tarvitaan. Muuten en tee sellaisella tallentavalla laitteella yhtikäs mitään! En minä halua pelkkiä antenniverkon kanavia tallentaa vaan paljon muutakin!Jos haluat tallentaa digilähetyksiä on tallentava digiboksi ihan ylivertainen. Jos kuitenkin raha on tiukalla voisi DVD-tallennin digivirittimellä olla kompromissi. Philipsin laitteita on myyty jo neljään sataan euroon.
- mä en tajua
okaro kirjoitti:
Jos haluat tallentaa digilähetyksiä on tallentava digiboksi ihan ylivertainen. Jos kuitenkin raha on tiukalla voisi DVD-tallennin digivirittimellä olla kompromissi. Philipsin laitteita on myyty jo neljään sataan euroon.
Mä siis haluan tallentaa muutakin kuin digitv-lähetyksiä antenniverkosta.
Haluan tallentaa:
1.antenniverkon digilähetyksiä
2.satelliittipuolen digilähetyksiä
3.vanhoja vhs-nauhoituksia levylle ja dvd:lle
4.ja muutakin analogista signaalia
Tuosta syystä tallentava digiboksi EI tule kyseeseen:
*analogisen video INPUT-liitännän puuttuminen*
400 euroakaan ei sovi mun budjettiin. mä en tajua kirjoitti:
Mä siis haluan tallentaa muutakin kuin digitv-lähetyksiä antenniverkosta.
Haluan tallentaa:
1.antenniverkon digilähetyksiä
2.satelliittipuolen digilähetyksiä
3.vanhoja vhs-nauhoituksia levylle ja dvd:lle
4.ja muutakin analogista signaalia
Tuosta syystä tallentava digiboksi EI tule kyseeseen:
*analogisen video INPUT-liitännän puuttuminen*
400 euroakaan ei sovi mun budjettiin.Tarvitaan useampi laite, boksi TV-ohjelmille ja DVD-tallennin muille/pysyvään arkistointiin. Jos 400 euroa on liikaa, niin sitten kannattaa unohtaa koko homma. Systeemin voi koota osissa.
- ????????????
??????????????????????????
Jos asuu kaapelitaloudessa ei digivirittimellisiä tallentimia ole. Perinteinenkin on parempi kuin yrittää suurennuslasilla polttaa levyjä.
- on olemassa
kovalevytallentimia.
Tai sitten tarkoitat ettei kaapeliin ole DVD-tallentimia.
Siinä olet varmaan oikeassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla5191598- 641176
- 61872
- 62861
Hotellille löytyi ostaja....
Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,18847Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k101766- 76751
- 30707
- 63695
Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai49691