Missä iässä maitoallergia ohi?

ohi..

Missä iässä teillä maitoallergia mennyt ohi ja alkanut sopia tavallinen korvike/maito?
Kokemusta kaipaisin varsinkin suolioireisten lasten osalta.

9

1550

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei tietääkseni

      mene ohi. Meillä lapsella todettiin se vuoden iässä , nyt on kohta neljä, eikä oireet ole mihinkään lähteneet.

    • miek

      Meidän pojalla meni ohi pian 2-vuotta täytettyään. Aluksi kun aloin lisätä maitoa ruokiin tuli tosi paljon pahanhajuista pierua (noin kuukauden ajan) mutta koska ei lasta haitannut eli suolessa ei kipristellyt niin jatkoin. Ja nyt ei ole enää mitään oireita!

    • 29 vuotias...

      ...ja maitoallergia on edelleen niin paha, että pienikin määrä salpaa hengityksen. toivottavasti te pääsette vähemmällä. ja toivon totisesti, että teidän perheessä ei ole soija-allergiaa lisäksi, ilman korvaavia soijatuotteita olisin aika ankealla ruokavaliolla...

      • Ollivander

        Meillä ei ole koskaan ollut käytössä mitään korvaavia soijatuotteita, vaan kaikki ovat olleet kaurapohjaisia. Poika ei ole koskaan tykästynyt noihin soijatuotteisiin. Siskollani on käytössä myös kauratuotteet nuorimmalla ja toisiksi vanhimmalla. Molemmat ovat näet myös soija-allergikkoja. Onneksi nykyään näitä vaihtoehtoja löytyy jo vähän enemmän :)

        Siirryimme kauramaitoon vuoden iässä. Siihen asti imetin ja olin itse imetysdieetillä.

        Meillä ei maitoallergia ole mennyt vieläkään ohi. Altistus löi takapakkia. Ikää puolen vuoden kuluttua neljä. Siskonlapsella katosi 6-vuotiaana ja serkkuni tytöllä neljän vuoden iässä. Siskon nuorimmalla ja toisiksi vanhimmalla ei ohi menekään, ovat niin pahoja allergioita. Tai ainahan voi toivoa.


    • Marjutta666

      Maitogalleria ei mene ikinä ohi. se loppuu kun kuolet

      • Lopeta lietsominen

        Kyselepä uusinta testejä jos oireilut katoaa...
        Maitoallergia on muutakin ku kipristelyä ja pahanhajusta paskaa!esim tulehduksille herkistymistä jne...


    • kokemusta on

      Meidän lapsella rupesimme kokeilemaan maitotuotteita 1 vuoden iässä. Koska voimakasta reaktioa ei enään tullut (= tukehdusta lähellä oleva oksennus, sillä maito ei imeytynyt) jatkoin maitotuoteiden antoa. Nyt 12 vuotta myöhemmin olen ajatellut, että ehkä allergia ei kuitenkaan vielä vuoden vanhalla ollut ohi.Posket olivat hyvin kuivat ja punaiset noin 5-6 vuotiaaksi asti. Edelleen lapsi juo maitoa eikä siis enään edes iho-oireita.Maitoallergiasta voi siis todellakin parantua, jopa voimakkaastakin allergiasta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      400
      1607
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1308
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      117
      1245
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      171
      1208
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      997
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      906
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      836
    8. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      91
      834
    9. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      830
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      183
      746
    Aihe