Juomisesta...

Juoko gerbiilit paljon vettä? Paljon ne suurin piirtein juo päivässä?Monta päiväää gerbiili pärjää juomatta?
114118
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 11

Vanhimmat

Gerbiilit juo vähän vettä, mutta vesi pitää
vaihtaa joka päivä. Eli sen on oltava raikasta.
Ei ne kauaa kestä ilman vettä.

Äänestä

Aavikkoeläiminä gerbiilit juovat yleisesti ottaen hyvin vähän. Esim. 75ml hiiripullo kestäisi parilla gerbulla varmasti useammankin päivän, tosin vesi olisi hyvä vaihtaa päivittäin että se pysyy raikkaana. Mikäli gerbiilit saavat reilusti nestettä myös tuoreruuasta, ne saattaisivat hyvinkin selvitä joitain päiviä ilman vesipulloakin. Juomapullo on kuitenkin aina hyvä olla varalta, vaikka näyttäisikin etteivät gerbut siitä käy juomassa. Kuitenkin esim. näytteluypäivän nestehuollon voi hoitaa tuoreruuan kautta.

Äänestä
  • Eli siis olen tarkkailut omien gerbiilien juomista, ne juovat kahdessa päivässä n. 10 ml jonka jälkeen vaihdan veden taas raikkaaksi(vaihdan joka toinen päivä)

Äänestä

Moi!

Ostimme viime viikonloppuna gerpsuillemme uuden juomapullon, kun he rikkoivat vanhan! Nyt pojat juovat koko ajan! Ne eivät lopeta muuten kuin ottamalla pullon pois...! Mistä tämä voisi johtua?? Ihankuin niillä olisi joku pakkomielle juoda!! :o Muutenkin pojat on lihonu aika paljon...!!

AUTTAKAA JA VASTATKAA

Äänestä
  • Minun gerbiileillä on sama. Välillä he jopa tappelevat vedestä. Joskus jos jaksan laitan kaksi pulloa ettei tulisi riitaa. Sit ne ei juo ollenkaan jos pullo on purujen peitossa.

Äänestä

• Mulla on toi sama mun pojilla paitsi että ihan yllättäen vaikka ei ole uusi juomapullo niin ne jopa tappelee että kumpi pääsee juomaan ja ei lopeta juomista ennenkun ottaa sen pullon pois. Yritin etsiä tietoa että mistä johtuu mutta en löydä vastausta, toinen pojista kun hän taas joi nii tuli sellainen oksennus refleksi. Tuo alkoi vasta tänään tuo että ne juo koko ajan ja tönii toistaan siitä tieltä että pääsee itse juomaan.Olisi kiva saada tietää syy tähän jos joku tietää niin kertokaa. 😕

Äänestä

Mun gerbiilit juovat aika paljon vettä.melkein puolet kahdessa päivässä.

Äänestä

Kannattaa nostaa juomapulloa korkeammalle mutta kuitenkin sillei että ne pystyvät siitä juomaaa mutta en tiedä mistä se johtuu että juovat paljon

Äänestä

munkin juovat aika paljon vettä

Äänestä

Mikä voisi olla syy siihen että gerbiili juo todella paljon ja usein? Minun yksi gerbiili juo vettä noin 10min välein.

Äänestä

Eäintenhoitajalta joskus kuulin että gerbiilin nestetarve olisi n 5ml/vrk. Lämpimällä kelillä toki enemmän ja tuoreruuan määrä vaikuttaa. Liika juominen voi olla merkki sairaudesta mutta juomapullo kannattaa myös tarkistaa ettei vuoda.

Äänestä

Kommentoi aloitusta

MaCarone kirjoitti:

Juoko gerbiilit paljon vettä? Paljon ne suurin piirtein juo päivässä?Monta päiväää gerbiili pärjää juomatta?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

• Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

• Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

• Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

• Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

• Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

• Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu