Kaikki kiusatut ja "oman tyylin" omaavat tilittävät täällä aina kuinka he eroavat tästä massasta?
Kysynkin nyt heiltä että mikä tämä ns. Massa on? ja ketä siihen kuuluu?
Mielestäni olen aina ollut oma itseni enkä oikein seurannut muita kuin omaa nenää ja Suomen lakia (ja sitäkin välillä soveltaen)
Mutta olenko kuitenkin vain osa massaa, koska minua ei ole kiusattu tai hiukseni eivät ole koskaan olleet epämääräinen pehko sateenkaaren väreissä. Älkää ymmärtäkö väärin olen tasa-arvon kannattaja ja suvaitsevainen, mutta miksi pitää väkisin aina hakea jotain todella "uutta ja omaa tyyliä" vaikka järkikin sen sanoo että se ei toimi.
No ehkä tälläinen keskiluokan hemmoteltu isintyttö ei koskaan voi ymmärtää sitä elämän tuskaa ja erillaisuuden korostamisen viehätystä..
Valaiskaa siis minua te Massan ulkopuolella elävät siskot ja veljet!
Mikä on massa? Ketä siihen kuuluu?
6
325
Vastaukset
- m
Sinä olet juuri sitä "massaa".
Massa on sitä mitä suurin osa ihmisistä on.
Ja sitten tuosta "uudesta ja omasta tyylistä", ei se ole mikään varmuus että se ei toimi! Suurimmalla osalla niistä jotka tohtii olla jotain muuta, se toimii. Koska se vaatii juuri rohkeutta, ja jos sitä rohkeutta löytyy niin pärjää varmasti myös ihmissuhteissa eikä joudu kiusattavaksi.
Ja sitäpaitsi itse olen tullut jo siihen ikään, että nuo teineille ominaiset gategoroinnit tuntuu lähinnä naurettavilta. Paras vaihtoehto kaikille on pukeutua siihen mistä itse tykkää, eikä millään tavalla välittää muiden mielipiteistä. - Silence
Se "massa", joka ilmeisesti kattaa kaikki tavalliset ihmiset on jotenkin saanut aika negatiiviselta kuulostavan merkityksen. Niin kuin kaikki ei-niin-kamalasti-erottuvat muka olisivat jotain joukkovoimaan kätkeytyviä hihittäviä pikkuteinejä, joille nuortenlehtien vinkit ovat tärkein elämänohje... (Anteeksi, anteeksi *naurahdus*)
Uusin villitys tuntuu olevan, että pitää olla jotain muuta kuin on. Että "erottuisi". Ja sehän näitä wannabe-sitäsuntätä ihmisiä synnyttää. Todellista asennetta juu. Mä itse olen koko elämäni kulkenut niitä polkuja, jotka mulle on sopineet, oli massaa tai ei. Pukeutunut ja käyttäytynyt niin kuin haluan, välittämättä sen enempää "massan" kuin "omantyylistenkään" mielipiteistä. (Ei sillä, etteikö kaveripiiriin kuuluisi kummankinsorttisia(?) ihmisiä ) Ja hyvä näin.- Helinäkeiju
Juuh, näinhän se on. Antaa siis kaikkien kukkien kukkia, kaikissa sateenkaaren väreissä.
peace - Poikatyttö15
Joo Silencea komppaan, eihän massassa mitään vikaa ole. Sikäli mikäli ainakaan.
Omaa järkeähän kannattaa käyttää, ja olla sellanen kun on. Ei kaikki tykkää pukeutua johonkin tiettyyn genreen ja on mustakin vaatetyylinen vaihtelu ihan virkistävää.
Toisaalta jos paljon kuluttaa rahaa uusiin vaatteisiin ja kulkee muodin/massan mukana, vois miettiä sellasia asioita kuin kierrätys ja kustomointi. Eihän kaikilla tietenkään ole ompelukoneita ja muuta, mutta siitä se lähtee, vanhojen myymisestä kirpparilla tai jos paljon rahaa on niin vie toki UFFiin.
Meijän porukassa vois enintään yks saada massalissun nimikkeen, mutta kyl toikin tietää missä raja kulkee. Ja ratsastusta harrastaa, mikä ei nyt niin yleistä ole.
- iina
mikä on massa? auttakaa mut mikä on 196-6 tietty 190 hahahahaa no ei vaiskaa mut musta massa on jtain sokeri massaa onko vastatkaa on perjantaihin asti aikaa ai niin ooon iina wiklund tykkään kirjotella ooon 8 tätytän 9 neljän viikon päästä jeeeeeeeeeeeeeee häppy bofsdei zyy jyyy hahahaaa moi moi hihihihiihi :)
- xdjou
Massa on fysiikan perussuurre, joka on puhekielessä yleensä paino. Massalla ja painolla on kuitenkin eronsa sillä massaan ei vaikuta painovoima, toisinkuin painoon joka tarkoittaa että kuinka kovaa joku kappale painaa maan pintaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️662288Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.381883Viulu vaiennut
Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣241578Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...
Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.1711550Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.
Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.881296Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost1841204Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.
Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä1111125Kyllä tekee kipeää
Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬241120- 77949
En mä tiedä mitä tapahtuu
siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.9942