Onko tietoa

ja kokemusta

perhonsidontakoulutuksesta vai kulkeeko tämä harrastus isältä pojalle?

6

2888

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja...

.....kyllä.

• Paras tapa

Ihan asiallisesti kerrottuna paras tapa on käydä esim. kansanopiston järjestämillä sidontakursseilla, en tiedä missä päin vaikutat, mutta kannattaa kysellä.
      ÄLÄ MISSÄÄN nimessä mene minkään kalastustarvikeliikkeen tai perhokalastuskerhon kurssille, siellä sinut rahastetaan alta aikayksikön sekä laitetaan väärä kasetti korvien väliin. Olen itse opiskellut perhonsidonnan 15 vuotta sitten alan kirjallisuudesta. Veikko Hiltusen teokset on minun mielestä kaikkein parhaimpia ja helppotajuisempia. Suosittelen hankkimaan Perhokalastuksen ABC teoksen.

• aika jännää

Itse olen kalastanut perholla 19 vuotta.. aloittanut itkun sekaisena yksin ilman kenenkään tukemista ja opettamista alan harrastuksen pariin. Hammasta purren ja uskoen että kyllä tää tästä vielä lähtee niin sitä vaan väänsi vuoden toisensa perään.. pitkä ja kivinen tie.. noh.. sitten on vaihtoehto kaksi.. on se sitten kenen tahansa järjestämä perhonsidonta juttu.. kansalaisopiston tai seuran. kansalaisopisto on muutaman kurssin käsittävä juttu.. ja sitten ohi koko juttu (maksat kurssista maksun jota saisit seurassa ilmaiseksi. liittymis maksu 20-40 vuosimaksu 20-40) no sitten seurassa.. saat opetusta tyyliin kerran viikossa.. sinulle kerrotaan kaikki uutuudet aiheesta. ystäviä aiheen ympäriltä. järjestetään kalastusreissuja.. neuvotaan heittämisessä kädestä pitäen ja vertaillaan tietysti vermeitä ja istutaan iltaa ja kerrotaan kalavaleita :)
        Jos joku haluaa harrastaa juttua yksin, niin siitä vaan :)) mutta sata kertaa helpommalla siihen alkuun pääsee liittymällä seuraan.

Mutta siitä en tiedä missä päin asustat ja millaisia seuroja siellä teillä on?

• Eräsmies!

Kannattaa liittyä perhokalastusseuraan tai osallistua perhonsidontakurssille!

Perhonsidontataidot ja perinne siirtyvät vanhoilta mestareilta nuorille kalamiehille opetuksen kautta. Ei välttämättä isältä pojalle vaan asian harrastuksen kautta.

Yleensä kokeneet perhonsitojat opettavat mielelään nuorempia. Kannattaa liittyä perhonseuraan, sieltä saa paljon tietoa ja oppia. Kalalla voi sitten käydä joko yksin tai porukassa oman valinnan mukaan.

• Nimetön

Olin ensi kertaa Stabburs-joella joskus 70- luvun puolivälissä. Siellä fossenin alapuolella. March-Braun Gold Body oli perho, jolla sain ensimmäisen loheni. Sittemmin kävin siellä monena vuonna. Paras saaliini oli kahdeksan lohta vajaan kolmen tunnin aikana. Paikallinen kaveri Odmar (Otto) Johanssen, nyt jo haudassa, oli varsinainen kalamies. Jos kukaan ei saanut tärppiä, hän veti viisikiloisen maihin. Hänen suosikkinsa oli green higlander ja joku omatekoinen. Sinne ylös jokea kannattaa kävellä tammukoita kalastamaan, perho kuin perho.

• leonids

taitaa vähemmän isältä pojalle kulkeutua, perhonsidontakerhot yms. kalakerhot ovat ehdottomasti merkittävin alue tällä saralla

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      163
      1473
    2. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      27
      1291
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      68
      1284
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      215
      1154
    5. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      1086
    6. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      317
      1019
    7. Hyvää huomenta 18. luukku

Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      224
      1012
    8. Haluaisin vain varmistua

Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      949
    9. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      277
      928
    10. Olet sä silti

Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      915
    Aihe