APUA! KIIREELLISTÄ!

hamsterini ja minä...

Olen jo yrittänyt soittaa eläinlääkärille ja tänään käytiinkin eläinlääkärillä,ilman hamsuani eikä lääkäri ollut silloinkaan paikalla joten turha sitten valittaa että kannattaa ensin kysyä eläinlääkäriltä ennenkuin tänne tulee kirjoittamaan. Mutta nyt kumminkin asiaan: eli hamsullani(Venäjänkääpiöhamsteri roborowski)on paise oikeassa etujalassaan. Se on semmoinen violetti keskeltä. Se tuli sille vasta eilen joten mikähän se voisi olla? Hamsuni täyttää keväällä kolme eli on aika vanha. Muuten se on virkeä ja ihan normaali. Se varoo jalkaansa joten liikkuu kolmella jalalla. (tämä onkin ongelma,koska hamsu aikamoisen villi ja yrittää kaikenlaisia kiipeämis ja akrobatia temppuja kolmella jalalla.) En ole siis ihan varma mikä tämä patti on. Jos siis tiedätte mikä on hamsullani vialla voitteko kertoa sen ja kertoa myös,että mitä minun pitäisi tehdä sille. Puhkaistako?

2

299

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Candy94

      sinun tilanteessasi, en puhkaisisi sitä ilman varmuutta siitä, mikä se on. Jos eläinlääkäri ei ole paikalla, sinun kannattaa kokeilla muita eläinlääkäreiltä. Millainen se on ? minkä kokoinen, näköinen, onko siinä muita värejä kuin lila ?

    • En itse tiedä, mikä patti voi olla, mutta se kuulostaa hyvin paljon samanlaiselta, jollainen ystäväni rotalla oli. Kasvain patti ei voi olla, sillä sellainen vaatii aikaa kasvaakseen, kasvain kasvaa pikkuhiljaa. Tällä rotalla patti oli myös jalassa ja ystäväni meni sen kanssa eläinlääkärille, jossa patti sitten pääsi vahingossa puhkeamaan ja patin sisältä tuli valtavasti verta. Rotta jouduttiin lopettamaan.

      Neuvoisin sinua nyt ottamaan hamsterin terraariosta sellaiset tavarat pois, joissa hamsu voi kiipeillä, tippua ja mahdollisesti puhkaista patin. Suosittelen myös pysymään erossa patista, ellei sille sitten käy jotain, esim. puhkea. Soittele vielä sinne eläinlääkärille ja varaa aika. Pattia ei kannata puhkaista, koska silloin on suuri vaara, että se tulehtuu. Tulehdus veisi hamsun heikkoon kuntoon ja ilman antibioottia se kuolisi melkoisen varmasti. Jos se kuitenkin puhkeaa vahingossa, niin suosittelen puhdistamaan sitä keitetyllä vedellä tai jollain eläinten desinfiointiaineella (en ole varma, voiko ihmisten aineita käyttää). Apteekeista saa myös voidetta nimeltä Terra Poly, se auttaa tehokkaasti tulehduksiin ja parantaa haavat yms. nopeasti.

      Toivotaan parasta, pelätään pahinta! Toivottavasti hamsusi pääsee pian eläinlääkärille.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      97
      1150
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      978
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      91
      729
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      285
      704
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      641
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      596
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe