uusi näytönohjain

mikä?

kannattaako enään hankkia nopeampaa näytönohjainta antiikki kokoonpanoon:sempron 2600(2100mhz)socket a,emolevy:asus a7v600-x,muistit:2x512ddr400,poweri 300w,ja näyttis radeon9600pro.vai heivaanko koko paketin järveen?tarkoitus olis pelata muutakin kuin pacmania..

9

1020

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muitakin on

      makuasia, osta tai älä, mä ostaisin.

    • Mullet

      Joku Nvidia 6600GT voisi olla aikas sopiva ja kyllä sillä jo muutakin kuin pacmania pelaa

    • pplkpkl

      Jos on rahaa, ostaisin kokonaan uuden paketin, siihen hyvä pohja on c2d 6300 ja 1950 pro, 2gb ddr2 muisteilla. Jos rahaa on vähemmän, ostaisin nopeamman prossun (jos niitä edes saa enää) ja paremman näyttiksen.

    • Taitaa tuo kone olla tiensä päässä varsinkin jos uusiakin pelejä pitäisi pystyä pelaamaan(socket-A,AGP jne.).
      Vanhasta koneesta voi käyttää hyväksi kiintolevyn,kotelon,DVD-aseman ja joskus jopa virtalähteen.Osina myytynä saat luultavasti enemmän vanhoita osista.

    • sempronin tehot

      jos vaikka ostais 6600gt:n niin riittääkö sempronissa paukut sitä pyörittämään?

      • GeForcen pääjohtaja

        Omassa koneessani on Sempron 2800 (1600 Mz) ja silti se pystyy pyörittämään GF 7300GT (256Mt, PCI-E) näytönohjainta vaivattomasti. Kaverilla sama kone, paitsi 7600GT (vaihdettu) ja kevyesti sillä pelaa viimeisemmätkin pelit.

        Tuo virtalähde on koneessasi tosi alhainen. 400 vähintään pitäis olla. Eli mieluummin sijoittaisin rahat siihen.


      • vaan
        GeForcen pääjohtaja kirjoitti:

        Omassa koneessani on Sempron 2800 (1600 Mz) ja silti se pystyy pyörittämään GF 7300GT (256Mt, PCI-E) näytönohjainta vaivattomasti. Kaverilla sama kone, paitsi 7600GT (vaihdettu) ja kevyesti sillä pelaa viimeisemmätkin pelit.

        Tuo virtalähde on koneessasi tosi alhainen. 400 vähintään pitäis olla. Eli mieluummin sijoittaisin rahat siihen.

        juu kiitti tiedosta vaan,luulin että semproni ois ollu pullonkaula uudelle näyttikselle mutta vaati näköjään enempi myös virtalähteeltä...


      • vaan kirjoitti:

        juu kiitti tiedosta vaan,luulin että semproni ois ollu pullonkaula uudelle näyttikselle mutta vaati näköjään enempi myös virtalähteeltä...

        on pullonkaula. Vaikka tuohon lyötäisiin tehokkain AGP näytönohjain niin uudet pelit tuskin pyörisivät lähelläkään parhaita asetuksia.Muistaakseni Mikropiltissä oli testi jossa oli tehokkaampi Semprom kuin tuon.Sen testin mukaan CF6600gt oli tehokkain näytönohjain mikä siihen kannatti laittaa.Ruudunpäivitys ei lisääntynyt sen jälkeen


      • pjotr.suomi24 kirjoitti:

        on pullonkaula. Vaikka tuohon lyötäisiin tehokkain AGP näytönohjain niin uudet pelit tuskin pyörisivät lähelläkään parhaita asetuksia.Muistaakseni Mikropiltissä oli testi jossa oli tehokkaampi Semprom kuin tuon.Sen testin mukaan CF6600gt oli tehokkain näytönohjain mikä siihen kannatti laittaa.Ruudunpäivitys ei lisääntynyt sen jälkeen

        testit,heh,heh ovat antaneet saman suuntaista infoa.Edellisessä koneessa oli Athlon 64 2,4GHz ja tehokkain mahdollinen AGP näytönohjain.Pullonkaula tuossakin oli prosessori ainakin jos ne prosessorin Hertsit laski alle 2GHz:n näytönohjaimen kellotaajuuden nostolla ei enää merkittävää vaikutusta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      113
      1135
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      864
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      679
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      275
      642
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      77
      608
    6. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      62
      600
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      584
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      523
    9. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      522
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      90
      453
    Aihe