RIO DE JANEIRO

Mikkokoooo

Moip!

Ollaan kaverin kans lähdössä kahdestaan helmikuussa Rioon pariksi viikoksi. Näin ollen olen tietysti lukenut ja opiskellut netistä nyt kyseisen kaupungin ominaisuuksia. Turvallisuuskysymykset ko. suurkaupungissa arvelutti nyt tietysti.. Ilmeisesti siis kannattaa ottaa mukaan sen verran rahaa käteisenä mitä aina päivä kerrallaan tarvitsee ja kameraa ei voi kantaa koko ajan mukana? Mikä on nyt sitten todennäköisyys joutua ryöstetyksi tai hankaluuksiin jos noudattaa normaalia tervettä järkeä? Jos uskaltaako kaksi nuorta miestä viettää sitten ollenkaan iltaelämää ja esiintyä hitusen juopuneena Rion kaduilla/rannoilla vähänkään myöhempään.. jos jollain olisi kokemuksia niin olisin kiitollinen jos valoittaisit vähän.. :) Että mitä voi tehdä ja mitä ei? Olisi kiva ettei loma menisi luoteja väistellessä vaan voisi nauttia täysin rinnoin suurkaupungin sykkeestä.

2

707

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • todennäköisyyksiä

varmaankaan osaa kukaan laskea ryöstetyksi tulemisesta, on aika monta muuttujaa siinä hommassa. Itse olen liikkunut öiseenkin aikaan keskustan alueella ja rantojen lähikaduilla, ei ole ryöstetty kertaakaan. Pari ryöstöä olen nähnyt, mutta itselle ei pummeja pahempaa ole kohdalle sattunut. Hitusen juopuneena ja kahteen mieheen selviätte kyllä, kaatokänni ja hämärä sivukatu on sitten vähän eri asia. Taksilla kulkeminen on kohtuullisen halpaa, tosin rantojen hotellien liepeillä pyörivät osaavat kyllä nyhtää hintaa, kannattaa sopia etukäteen. Niin se vielä kannattaa muistaa, että monet niistä näteimmistä tytöistä on poikia, katselkaa vähän millaiset kourat missillä on, niitä ne ei pysty pienentään. Normaalilla maalaisjärjellä siellä minun mielestä pärjää, mutta jos huono tuuri käy ja ryöstävät, niin vastaan ei kannata pistää, luopuu vaan taskussa olevista seteleistään, säilyy kuitenkin henki.

• menisin uudelleen

Hei ja onnea matkakohteesi valinnasta,

Ehdottomasti kannattaa mennä Rioon ja nähdä Cobacabanan ranta, Ipaneman ranta, Kristuspatsas ja sokeritoppa ja tietenkin se iltaelämä. Olime tosiaan hotellissa aivan rannan tuntumassa ja liikuimme myös iltaisin siinä rannalla ostoskojuissa eikä koskaan kukaan yrittänyt mitään ryöstöjä. Kuitenkin parilta kaverilta vietiin tavaraa, kuten kamera ja kaulaketju ja nämä kyllä tapahtuivat aamulla ja aivan rantakadulla. Ryöstäjät kulkevat ohi ja sieppaavat vain vauhdissa kaiken näkyvän - naisilta jopa korviket korvista. Siis ei tosiaan näkyville kultakoruja eikä kameroita ja rahaakin taskuun vain "ryöstörahaksi". Siis jos kysytään hyvä on olla joku seteli mukana. Siis ei sivukaduille illalla kaksin ja myöskin aamuvarhainen rannalla oli kuulemma vaarallista aikaa, kun poliisit eivät vielä olleet työssä. Maan henki on se, että osa porukkaa elää varastamalla. Mutta sitten se toinen puoli on se upea kaupunki kauniine maisemineen ja mukavine baareineen - menisin uudelleen - ehkäpä joskus.

Siis näyttäkää köyhiltä ja nauttikaa kertokaa matkanne jälkeen kuinka kävi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      46
      7625
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4203
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3705
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3190
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2866
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      65
      2551
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      54
      2398
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      51