yksinäisyys

lukiolaispoika

Jes! Taas se koittaa. Juhlapäivä jolloin kaikki ovat ystäviensä seurassa. Kuka nyt viettäisi uudenvuodenaattoa yksin? No minä tietysti!

Kenen kanssa lähtisin iltaa viettämään? En omista yhtään ystävää. Muutama kaveri kyllä löytyy, mutta eipäs heiltäkään kuulunut kutsua minnekkään. Ilmeisesti seruaani ei kaivata.

Itsetunto aivan nollissa. Tämä yksinäisyys raastaa minua aivan julmetusti. Ihmiset vain toitottavat sitä samaa; "Etsi uusia ystäviä" Helpommin sanottu kuin tehty. Suurimmasta osasta tulee vain hyvän päivän tuttuja. Moikataan jos siltä tuntuu yms.

Hah, kaikki tuntuu menevän ihan perseelleen. Tulevaisuus tuntuu yhdentekevältä, ihan sama. Ei minua mihinkään tarvita, ei kukaan minua tarvitse eikä minusta ole hyötyä kenellekkään. Minulla ei ole mitään erityistaitoa jolla viihdyytäisin tai auttaisin ketään. Vituttaa.

Monesti tuntuu, että olen tässä maailmassa vain koska tarvitaan joku, jonka päälle kaataa kaikki vastoinkäymiset.

Onneksi en osaa tehdä hirttosolmukkaa.

29

1993

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toinen lukiolaispoika

Ymmärrän täysin miltä susta tuntuu, itsellenikään ei ole kovin paljoa kavereita. Välissä ei ole ollut yhtäkään kaveria.Ja monen monen kaverini kanssa on mennyt poikki kun he ovat halunneet mennä "parempien" tyyppien seuraan.

Mutta kyllä, kyllä sinä niitä kavereita löydät, jos vain päätät niin. Ei se helppoa aina ole, mutta ei mahdotontakaan. Miten sinä et pystyisi jos muut kerta pystyvät? Kyllä se elämä hymyilee risukasaankin.

Asiasta kolmanteen, on "mukava" kuulla myös muidenkin POIKIEN tarinoita tämänkaltaisista ongelmista. Monesti olen hakenut tukea lukemalla ihmisten selviytymiskertomuksia masennuksesta tällaisilta keskustelupalstoilta, mutta lähes aina kirjoittaja on ollut tyttö, joten ei ole pystynyt oikein samaistumaan.

Mutta, lykkyä tykö kaikille joilla on ongelmia kavereiden kanssa!

• lukiolaistyttö :/

Et oo kuule yksin tänä iltana.Mä vietän uutta vuotta porukoitten seurassa, ihanaa! xD Ei tosiaan.Mut toisaalta, säästyypä rahaa ja itsekunnioitusta...Ei pyydetty muakaan minnekään ja ei oo paljoa kaverei nyt enää.Hyvin siis menee.Itsetunnosta en viitti ees puhua,ku siitä ei oo mitään jäljellä.Haluisin palata takas yläasteelle,vanhojen ystävien seuraan.Se ei vaan oo mahdollista enää :(

• vanhapoika85

No juu tämä uusivuosi on siintä erikoinen, että tänään on jotakin ohjelmaa, mutta yleensä kaikki viikonloput, vaput, juhannukset ynnä muut juhlat saan viettää yksin.
      Joten tuttu tunne, jonka tulen kokemaan viellä monesti.
      Oikeastaan minua pelottaa se, että omaiseni ovat suurin osa jo niin vahoja, että kohta olen tässä maailmassa yksin.
      Eipä taida ketään tulla enää minun hautajaisiini.

• opiskelija84-

Kaikki tälläiset kaveriporukkaan sidotut juhlat ärsyttää mua, koska sellaista ei tänäkään vuonna löydy. Selasin kännykän lyhyen luettelon läpi ja eipä sitten huvittanut keltään alkaa kyseleen et voinko lähtee johkin mukaan, kun ei kukaan muakaan kysynyt. Tuntuu et änkeisin väkisin johonkin mukaan. Ei tää vuoden vaihtuminen musta mitenkään juhlimisen arvoista ees ole, mut kuitenkin. Ehkä kuitenkin parempi olla yksin kuin huonossa seurassa...
        Ja kun nyt on jo monen vuoden ajan viettänyt kaikki juhlat yksin tai korkeintaan perheen kanssa, niin eipä tässä mitään osaa enää kaivata.

• lukiolaistyttö:/
        opiskelija84- kirjoitti:

Kaikki tälläiset kaveriporukkaan sidotut juhlat ärsyttää mua, koska sellaista ei tänäkään vuonna löydy. Selasin kännykän lyhyen luettelon läpi ja eipä sitten huvittanut keltään alkaa kyseleen et voinko lähtee johkin mukaan, kun ei kukaan muakaan kysynyt. Tuntuu et änkeisin väkisin johonkin mukaan. Ei tää vuoden vaihtuminen musta mitenkään juhlimisen arvoista ees ole, mut kuitenkin. Ehkä kuitenkin parempi olla yksin kuin huonossa seurassa...
        Ja kun nyt on jo monen vuoden ajan viettänyt kaikki juhlat yksin tai korkeintaan perheen kanssa, niin eipä tässä mitään osaa enää kaivata.

En itekään viittiny minnekään väkisin tunkee,ku ei pyydetty minnekään :( En mä tiedä,mitä pitäis tehä,et sais niit kavereita.Huoh...No mut hauskaa uutta vuotta silti kaikille!

• lukiolaispoika
        lukiolaistyttö:/ kirjoitti:

En itekään viittiny minnekään väkisin tunkee,ku ei pyydetty minnekään :( En mä tiedä,mitä pitäis tehä,et sais niit kavereita.Huoh...No mut hauskaa uutta vuotta silti kaikille!

Jep. Jos ei mukaan pyydetä, niin ei viitsii itsekään lähteä minnekkään kuokkimaan. Ehkäpä tämä elämä alkaa jossain vaiheessa hymyilläkin.

Hyvät Uudet Vuodet Kaikille!

• YksinäinenVaeltaja

No jokos sinä uohdit sen meidän "Erakoituneiden nuorten vanhusten" kerhon? :P

No juu..Melkeinpä samaa itsellänikin on, mutta jotenkin on vain tullut se kohta vastaan ettei edes kiinnosta mennä enään minnekkään...

• vanhapoika85
        YksinäinenVaeltaja kirjoitti:

No jokos sinä uohdit sen meidän "Erakoituneiden nuorten vanhusten" kerhon? :P

No juu..Melkeinpä samaa itsellänikin on, mutta jotenkin on vain tullut se kohta vastaan ettei edes kiinnosta mennä enään minnekkään...

En ole unohtanut.

No vähän sellaisessa kohdassa tässä itsekkin ollaan. Kun ei ole oikein ketään saman henkistä kaveriakaan jonka kanssa lähtisi. Esim. jos baariin menet niin melkeimpä ne kaikki tutut tinttaa heti ämpäritolkulla drinkkejä naamaan ja ovat sitten onnellisesti koomassa. Sitä jotenkin joutuu seuraamaan sitä kaikkea sivusta, kun en itse oikein tykkää juoda alkoholia ylenpalttisesti.

• agäjnb
        lukiolaispoika kirjoitti:

Jep. Jos ei mukaan pyydetä, niin ei viitsii itsekään lähteä minnekkään kuokkimaan. Ehkäpä tämä elämä alkaa jossain vaiheessa hymyilläkin.

Hyvät Uudet Vuodet Kaikille!

miksette kysele ihmisiltä mitä he meinaavat tehdä. esimerkiksi koulussa jo ennen kuin joululoma alkaa niin kyselette vaikka tunnilta siltä kenen vieressä istutte niin että mitä aiot tehdä? ja oikeastihan niitä kavereita saa jos vain tungette mukaan. tunkekaa kaikki jonkun mukaan vaan ja näyttäkää että olette hyviä ja tutustumisen arvoisia tyyppejä! tehkää näin, niin minäkin sain kavereita! olin ennen yksinäinen ja ajattelin juuri noin, että minusta on vain vaivaa ja harmia jos tungen jonkun toisen porukan mukaan, josta en oikeastaan melkeen ketään tunge. no onnekseni kerran sitten päätin että jos voisin yrittää ja menin mukaan ja juttelin kaikkien kanssa ja juttu lähti kuin lähtikin kulkemaan mistä olen todella kiitollinen. nyt voisin sanoa kuuluvani tähän porukkaan, eikä minua syrjitä vaikka olen uusi porukassa. mukaan vaan kaikki sieltä kotisohvalta, niin niitä ystäviä saadaan!

ja nyt näin uuden vuoden mennessä ohi, aloittakaa kaikki uuden vuoden kunniaksi uusi harrastus! rohkeasti vaan, joku sellainen harrastus, jossa olisi paljon ikätovereita. itse aloin muutama kuukausi sitten käymään salilla ja nyt olen saanut sieltäkin yhden uuden ystävän jonka kanssa voin viettää muuallakin aikaa kun vain salilla! siellä on helppo alkaa juttelemaankin.

• höppänä

sitäpä samaa kuuluu myös tänne..olen lukiolaistyttö ja vuosi vaihtuu porukoitten kaa öllötellen.. niin kuin muutkin juhlat!
      Kavereita koulussa on aika paljon, mut en ymmärrä miksen ikinä sit oo niitten kaa vapaa-ajalla.. kunnon ystäviä ei oikeen oo!
      Toivottavasti asiat muuttuu sit kun täytän 18, niin jos sitä vaikka isosiskjen kaa pääsi aina baariin juhlimaan ja OPETTELEMAAN MITEN JUHLITAAN!
      tässäkin asiassa lohduttaa se et mun toisen isosiskon tilanne oli sama sillon aikoinaan,mut kun se muutti pois kotoo toiseen kaupunkiin, niin sieltä se sai sit uusia kavereita ja näyttäis, et sen elämä muutenkin on muuttunu paremmaksi!?

kaipaan ´kavereiden kaa vietettyä aikaa ja muutenkin sosiaalista eläää..!

UUTTA VUOTTA KAIKILLE!

• höppänä

NIIN ja vielä piti kertoo..

Nyt tälle juhlapäivälle sain kyllä ns.kutsun yhtien kavereiden luo, mutta ei hirveesti kiinnosta juhlia ihmisten kaa joitten seura ei niin hirmuna kiinnosta..

mutta kyllä tämä tästäää..!!!

• poika-86-----

"Toivottavasti asiat muuttuu sit kun täytän 18, niin jos sitä vaikka isosiskjen kaa pääsi aina baariin juhlimaan ja OPETTELEMAAN MITEN JUHLITAAN!"
        SORRY! -ei se muutu. Ei ainakaan minun kohdallani muuttunut. Alkoholi saattaa muuttaa sinut hetkellisesti toiseksi, mutta ei pysyvästi.

En ole koskaan osannut juhlia. En käynyt lukioaikanani kertaakaan bileissä. Ajattelin, että sitten kun alkaa loma ja loppuu koulu, niin pystyy käymään julissa. Aina oli joku tekosyy itseä varten, miksi ei tarvinnut mennä juhlimaan.
        Minulla ei oikeastaan ole sellaisia kavereita, joiden kanssa juhlia. En koskaan edes tiedä, missä seuraavat bileet on. Jos totta puhutaan, en edes haluaisi hengailla bilehileiden kanssa.
        Ajattelin muuttuvani, kun lähden opiskelemaan: "sielä ei kukaan tunne, voi ihan vapautuneesti revitellä". -PASKAT!- En vain ole sitä juhlijatyyppiä. Olen sen itselleni myöntänyt, en tosin vielä hyväksynyt.
        Ensimmäisinä kännäyskertoina oli erilaista, silloin tuli vapautunut olo, uskalsi pyydellä tyttöjä tanssimaan ja leperellä vapaasti. Ehkä sitä vaan on niin aikuistunut, ettei pysty enään elämään. Edes viina ei enään auta -pitäisikö siirtyä vahvempiin?
        Nykyään suurina juhla-aikoina, kuten juhannuksena, uutenavuotena jne. pakotan itseni juhlimaan. Olen huomannut vihaavani baareja. En tiedä miksi, ehken ole riittävän kännissä. Vihaan sitä ihmispaljoutta. Katselen aina kellosta, viitsisikö vielä lähteä.
        Ehkä jos saisin tyttöystävän asiat muuttuisivat, ei tarvitsisi enään yrittää olla JOTAIN, MITÄ EI OLE.

• Chambers

ahahaa... Täsmälleen sama juttu kaikin puolin. Vieläki roikun kotona. Kavereita ei paljoa ole. Tässä koneella ja telkkarin ääressä varmaan menee tämä(kin) uusivuosi. Otsikko tiivistää ajatukset jotka heräs, ku luin sun tekstin :P

• joopajooo

samaan tyyliin tämä tuntuu itelläkin menevän..

• Harhiskin
        joopajooo kirjoitti:

samaan tyyliin tämä tuntuu itelläkin menevän..

Täältähän löytyi enemmänkin saman kohtalon kokeneita. Harmittaa viettää uutta vuotta porukoiden kanssa.
        Itse olen väliinputoaja enkä ole koskaan sopeutunut mihinkään porukkaan. Kyllähän tälläseen olis pitäny jo tottua. Nyt tuntuu kyllä aika luuserilta.

• 5ir302i+52
        Harhiskin kirjoitti:

Täältähän löytyi enemmänkin saman kohtalon kokeneita. Harmittaa viettää uutta vuotta porukoiden kanssa.
        Itse olen väliinputoaja enkä ole koskaan sopeutunut mihinkään porukkaan. Kyllähän tälläseen olis pitäny jo tottua. Nyt tuntuu kyllä aika luuserilta.

regular tweener

• okrtinmfd
        Harhiskin kirjoitti:

Jaan myös saman kohtalon kanssanne. Suunnitelmia oli tälle kyseiselle ylikorostetulle päivälle, mutta yllättäen suunnitelmat muuttuivatkin ns. kaverien suunnalta. Ja tämä kerta ei todellakaan ole ainut viimeisen 1v ajalta. Eniten vituttaa kuitenkin se, että puhelimessa annetaan sitten niitä puoliperseellisiä ja kierteleviä vastauksia, kun kysyn miksi suunnitelmat niin äkillisesti muuttuivatkin. Sanoisivat edes suoraan, jollei seura kelpaa.

• lukiolaispoika

Siinähän se vuosi vaihtui. Ei muistanut kukaan edes tekstiviestillä. Jees.

Vituttaa niin, että tekis mieli itekä. What a great way to start a new year.

• ooooooooooooooooooooooo

huku tohon itsesääliin

• Erakkomummo

...ihanalta.

Eipä muuta, moi.

• Chambers

Olipa vaan tosiaan pa*ka uusi vuosi.

• no se Chambers
        Chambers kirjoitti:

Olipa vaan tosiaan pa*ka uusi vuosi.

Mitä olette tehneet tänä iltana..?

• ...

Juurikin niin. Eipä siinä... muut ryyppäämäsä ja mää yksin koneella. Jotku on kai vaan luotu kärsiin yksinäisyydessä.

• outo

Lopettakaa toi itsesäälissä pyöriminen ja tehkää asialle jotain. Puhukaa ihmisille, moikatkaa ja hankkikaa sellainen kuin sosiaalinen elämä, jos niin masentaa.

Itelläni oli kelpo uusi vuosi, olin ensiksi kohtalaisen kokoisessa porukassa, ja lopulta hajaannuttiin pienempiin, jossa tuli sitten vietettyä aikaa. Ja tulihan sitä äälköhöliäkin vähän naukauttua.

Mua yritti joku luuseri yritti säälittävästi pyytää uutta vuotta viettämään, mut en vitussa tahtonu

• ...

vietin uudenvuoden aaton yksin juhlien kaikilla ei oo kaverieta ja sille ei voi mitään...

• ajgääölhp'g

sille voi aina jotain jos ei ole kavereita! taistelkaa!

• ........................

sama homma. mutta ihan ''mukava'' ilta kuitenkin ollut et eipä siin mittää....

• samasama

ei mee hyvin tääläkään. kaikki päin puata. ei oikeen mikään kiinnosta paitsi wänkkäys, viihdyn yksin paremmin

• emz

Niin. En hän minäkään mikään täysin yksinäinen ole, on ihmisiä, joiden perässä kävelen koulussa.
      Kaikista pahinta on se, että kukaan ei varsinaisesti vihaa minua, sillä muutin uudelle paikkakunnalle uuteen kouluun (lukioon), mutta olen vain sellainen tuttu, jonka kanssa voi vaihtaa pari sanaa tullen ja mennen, tai moikata kun tulee vastaan kadulla.

Eräälle koulukaverille valitin, että kun en oikein tunne vielä ketään täältä, vaikka haluaisin oikeasti niitä tosiystäviä joiden kanssa voi jakaa kaiken, niin hän sanoi "niinpä, kun et tunne vielä ketään oikein, mutta kyllä säkin vielä tosikaverin löydät" ja lähti.
      Teki mieli syödä päänsä. :|

Tässä iässä on helvetin vaikeaa solmia uusia ihmissuhteita. Argh.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alle 15 oli

Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata
      Vimpeli
      89
      2648
    2. Heh, persut = vassarit = 10,0 %

Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f
      Maailman menoa
      203
      1678
    3. Onko kaivattusi yllättänyt sinut?

Piditkö häntä toisenlaisena ihmisenä?
      Ikävä
      116
      1610
    4. Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!

Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois
      Suomalaiset julkkikset
      41
      1471
    5. Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla

Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v
      Ikävä
      64
      1232
    6. Juhannusterveiset kaivatulle

Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻
      Ikävä
      76
      1015
    7. Kaupunki osti Absin

Nyt vaan yrittäjiä kaivataan
      Haapavesi
      56
      979
    8. Rakastan sinua

Kohta sanon tämän livenä, älä pelästy.
      Ikävä
      67