mistä lisää aktiviteettia++

omistaja000000000000

On motivointipallo, paljon leluja,leikkiä ja koira tuhoaa aina pois ollessa jtn!!! ja pissaa matolle vaikka osaa olla sisäsiisti. uros, puolivuotias, ja alkaa pinna mennä...voiko koira olla läheisriiippuvainen???

Mikä avuksi??

8

1006

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuollaisia.

      Mutta tyyli muuttuu kyllä runsas parin vuoden iässä.

    • on pahin

      moi. Meillä oli aikanaan samoja ongelmia.
      Ensiksi hommasimme DAP:in, mikä sinällään jo rauhoittaa yksin jäävää koiraa. Sitten lopetimme leikittämisen sisällä, jotta oppisi olemaan sisällä rauhallisesti. Kotoa lähtiessä laitan koiralle esim. tyhjään maitotölkkiin tai vessapaperirullan hylsyyn tai vastaavaan pahvikoteloon makupaloja. Näin koiralla on luvallista silputtavaa kun jää yksin.
      Kun tulet kotiin, älä tee siitä numeroa. Älä lepertele koiralle, vaan riisu rauhassa vaatteet ja kutsu sitten vasta koira luoksesi. Älä huomioi jos hyppii ja pomppii sinua vasten kun tulet. Näin se oppii, ettei poissaolosi tai tulemisesi ole ihmeellistä, vaan normaalia. Lenkitä koira ennen lähtöäsi hyvissä ajoin, jotta ehtii rauhoittua. Älä leikitä tai muuten kiihdytä sitä ennen lähtöäsi. Rauhallisena se jää helpommin nukkumaan kun lähdet. Jätä myös radio hiljkseen soimaan, se rauhoittaa koiraa.
      Mikäli pystyt, siirrä toistaiseksi esim. hyllyiltä tavarat koiran ulottumattomiin kun lähdet kotoa ja jätä vaikka oma puserosi sen nukkumapaikalle turvaa tuomaan.
      Älä menetä hermojasi, kyllä se siitä rauhoittuu.
      Toivottavasti tästä on hiukan apua.

    • Tuija-Sisko

      annettiin sinulle, niin yhdyn minäkin noihin. Ja haluan sanoa, että juuri tuo IKÄ on vaikeinta. Minun koirani on nyt viisivuotias ja meidän yhteiselomme on jo pari vuotta ollut ah niin seesteistä. Mutta sinne kaksi-kolme-vuotiaaksi saakka minulta kyllä meni pinna aika usein, mikä taas ei auttanut asiaa lainkaan, pahensi vain sitä.

      En suosittele minäkään koirasi yletöntä leikittämistä. Vähennä riehumista ja anna koiralle aivotyötä ja sallittua revittävää yksin ollessaan. Sitten vielä sellainen juttu, että kuinka pitkään koirasi keskimäärin päivässä on yksin? Jos yksinolopäivät ovat kovin pitkiä, niin koiralle voi tulla eroahdistus.

    • ROP-pentu

      Jos et vielä kovasti ole aloittanut harrastamaan, niin nyt olisi varmaan sen aika, eli perustottelevaisuutta, nenätyötä yms.
      Tuttava harjoittelee koiransa kanssa päivittäin useampia tunteja, sanoo että tämän rotuinen tarvitsee paljon työtä/tekemistä.

    • termiitit

      Mulla menossa toinen tervu narttu, eikä kumpikaan ole tehnyt mitään pahaa. 6-7 tuntia yksin päivisin kotona. Aamulla olin ihan pentuna sen kanssa 1/2 - 1 h ulkona 1 h sisällä,illat ollaan yhdessä josta ulkona n.1-2 h, viikonloput koulutuksissa, koirapuistossa, näyttelyissä yms muissa jutuissa missä pentu saa olla mukana.Meillä on ollut pennulle myös paljon ihmislapsi seuraa/leikkejä.
      Etsi koirallesi koirakaveri/leikki seuraa, ota yhteyttä kasvattajaan ja neuvoja sieltä.
      Iloa koirastasi :-)

      • Tuija-Sisko

        eläessään tehnyt minkäänlaisia tuhotöitä. Pentuna se pureskeli kerran yön aikana lankoni nahkakengän palasiksi, siinä kaikki. Koirani on nykyään kuitenkin onnellisessa asemassa sikäli, että se joutuu olemaan yksin vain hyvin vähän. Opiskelen, ja aamuisin vien Ossin päivähoitoon äidilleni. Aiemmin kun äitinikin oli töissä, Ossi oli yksin keskimäärin kuusi tuntia päivässä. Silloin sille jätettiin tiukasti pakattuja pahvipaketteja, joissa oli sisällä namupaloja. Nuo paketit Ossi päivän mittaan repi, eikä kajonnut muuhun kalustukseen.

        En kovin paljon ole koirani kanssa käynyt tokossa ja sellaisissa, vaan vien sen metsään juoksemaan ja leikimme siellä kaikenlaista piilosesta lähtien. Belggari vaatii kyllä todella paljon liikuntaa, olen huomannut.


      • Isän_prinsessa
        Tuija-Sisko kirjoitti:

        eläessään tehnyt minkäänlaisia tuhotöitä. Pentuna se pureskeli kerran yön aikana lankoni nahkakengän palasiksi, siinä kaikki. Koirani on nykyään kuitenkin onnellisessa asemassa sikäli, että se joutuu olemaan yksin vain hyvin vähän. Opiskelen, ja aamuisin vien Ossin päivähoitoon äidilleni. Aiemmin kun äitinikin oli töissä, Ossi oli yksin keskimäärin kuusi tuntia päivässä. Silloin sille jätettiin tiukasti pakattuja pahvipaketteja, joissa oli sisällä namupaloja. Nuo paketit Ossi päivän mittaan repi, eikä kajonnut muuhun kalustukseen.

        En kovin paljon ole koirani kanssa käynyt tokossa ja sellaisissa, vaan vien sen metsään juoksemaan ja leikimme siellä kaikenlaista piilosesta lähtien. Belggari vaatii kyllä todella paljon liikuntaa, olen huomannut.

        on Jumala luonut erilaisiksi ja kauniiksi, jokaiselle omanlaisen.

        Luin Galleriaasi, jossa sanoit, et Isä on taiteilija, olen samaa mieltä.

        Tänään olin kuuntelemassa Victor Klimenkon laulua ja kiitin Jumalaa tästä mahtavasta lahjasta veljelläni Herrassa.

        Jumala on suuri ja ihminen pieni


    • Ducray

      Hei. Kärsivällisyyttä vain ja olet saanutkin jo hyviä vinkkejä edellä mainituissa. Itse vien aamuisin koirani vain sen verran ulos että saavat hädät tehtyä eivätkä kerkiä niin innostua, että jatkaisivat riehumista kotona.
      Meillä toinen belgi teki tuhoja 1,5 v. saakka ja toinen lopetteli sisään pissaamisen vasta vuoden iässä. Toisilla vie enemmän aikaa, mutta kyllä se siitä. Tosin meillä tehdään edelleen pieniä jekkuja(tuhoja) edelleenkin,vaikka koirilla ikää pian 2 ja 8vee..belgin elämää;)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5564
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2486
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1967
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      56
      1704
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1591
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1388
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1307
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      9
      1269
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1239
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1193
    Aihe