Mestarit ja valo-olennot - valehtelijoita?

LeoTheLion

Luultavasti useimpia ihmisiä kiinnostaa, mitä on tämän elämän jälkeen ja kuoleman rajan takana. Tämän takia he saattavat etsiä tietoa spiritismi-istunnoista tai vaikka kirjoista, joissa pohditaan samaa aluetta. Monilla on myös erityisiä henkilökohtaisia kuolemanrajakokemuksia - eli kokemuksia, jolloin heidän sydämensä saattaa pysähtyä sairaalassa tai onnettomuuden yhteydessä, ja jolloin he saattavat nähdä itsensä ikäänkuin ulkopuolelta, nähdä itselleen tehtäviä elvytystoimenpiteitä sekä nähdä ehkä koko leikkaussalin. Jotkut ovat saattaneet kokemustensa yhteydessä nähdä myös valo-olennon, joka tuntuu olevan täynnä "myötätuntoa ja rakkautta".
Suurin keskustelu tällä alueella liittyykin yleensä siihen, että ovatko kaikki kuolemanrajakokemukset myönteisiä ja käykö kaikille rajan takana hyvin huolimatta heidän eletystä elämästään ja uskonnostaan.

Ei lopullinen kuolema
Ensimmäinen huomioitava asia on se, ettei kuolemanrajakokemus ole mikään lopullinen kuolema, vaan ainoastaan sen rajalla käyminen. Ne ihmiset, jotka kertovat kokemuksistaan "kuoleman tuolla puolen" eivät ole varsinaisesti kuolleet, vaan he ovat tulleet ruumiiseensa takaisin (ellei sitten ole kysymys näyistä, joissa he voivat nähdä itsensä ruumiin ulkopuolelta erillisenä henkilönä). Nämä ihmiset eivät siis ole palanneet kuolleista, vaan ainoastaan pelastuneet käytyään hyvin lähellä sitä. Tohtori Michael Sabom kuvailee kysymyksiä kirjassaan "Recollections of Death". Hän tuo esille sen, ettei rajalla käyminen ole varsinainen kuolema. Hän tekee eron näiden kahden asian välillä:

... en voi tietenkään sanoa varmasti, että kuolemanrajakokemukset olisivat esimakua siitä, mitä lopullisen fyysisen kuoleman hetkellä tapahtuu. Ne on koettu ihmisen elämänvoiman hiipuessa. Niiden kertojat eivät ole palanneet kuolleista, vaan pelastuneet käytyään hyvin lähellä kuolemaa. Niinpä kysymyksessä ovat tarkasti ottaen kuoleman rajan mutta ei itse kuoleman kohtaamiset. Minä arvelen, että kuolemanrajakokemus heijastaa mielen ja aivojen eroamista toisistaan, mutta minua askarruttaa, miksi se tapahtuu juuri kuoleman lähestyessä. Voisiko fyysisistä aivoista eroava mieli olla itse asiassa "sielu", joka joidenkin uskonnollisten opinkappaleiden mukaan elää edelleen ruumiin kuoltua?

Kaikki eivät koe
Toinen tärkeä asia kuolemanrajakokemuksissa, mikäli niihin liittyy todellisia ruumiin ulkopuolisia kokemuksia, on se, että kaikki eivät niitä koe. Sillä vaikka monien ihmisten sydän on ollut pysähtyneenä ja he ovat joutuneet samaan fyysiseen tilaan, niin arviolta vain reilulla 20 prosentilla potilaista on ruumiistapoistumisia. Vielä harvempi heistä näkee myöskään mitään valo-olentoja.

Eräs esimerkki
Esimerkiksi eräs lähistöllä asuva nuorimies soitti eräälle kristitylle henkilölle pyytääkseen apua ongelmaan, joka koski nk. ruumiistapoistumisilmiötä (OOBE-ilmiö). Nämä kokemukset alkoivat sen jälkeen, kun hän osallistui ohjelmaan, joka mainoksen mukaan auttaisi ihmistä kehittämään piileviä kykyjään ja saavuttamaan elämänsä päämäärät. Kurssin vetäjä vakuutti ensi tapaamisessa, ettei kyseessä ollut harhaoppinen kultti eikä se itse asiassa mitenkään liittynyt uskontoon. ... Mutta mitä syvemmälle nuorimies pääsi ryhmän opetuksen mukana, sitä oudompia kokemuksia hänellä alkoi ilmetä. Kun hän kysyi ryhmän johtajalta näistä oudoista ilmiöstä, hänelle sanottiin, ettei hänen pidä välittää niistä - sellaiset ovat yleisiä.
Nuorukainen tunnusti joutuneensa eksytyksen uhriksi ja hylkäsi voimat, jotka oli tietämättään kutsunut elämäänsä. Hän antoi itsensä uudelleen Jeesuksen Kristuksen ja Raamatun totuuden alaisuuteen. Silloin ruumiistapoistumisilmiöt loppuivat.

Valo-olennon henkilöllisyys
Kun on kyseessä valo-olennon henkilöllisyys, joka joissakin kuolemanrajakokemuksissa esiintyy, ja joka tuntuu olevan täynnä "myötätuntoa ja rakkautta", niin monet eivät ota huomioon petoksen mahdollisuutta. He eivät ajattele, että valo-olento, joka tuntuu rakastavalta, voisi pettää heitä.
Tämä mahdollisuus on kuitenkin hyvä ottaa huomioon, koska Raamatussa niin monissa paikoissa puhutaan pahasta henkimaailmasta ja perkeleestä, joka voi eksyttää meitä. Se voi myös esiintyä valon enkelinä ja näin johtaa meitä harhaan. Lisäksi on mahdollista, että petos voi ulottua ruumiin ulkopuoliseen tilaankin, eikä vain normaalitilaan - ei liene eroa niiden välillä. Ilmeisesti kaiken tarkoituksena onkin saada meidät ajattelemaan, että kaikki on hyvin kohdallamme ja menemme joka tapauksessa taivaaseen, vaikka olisimme eläneet kuinka pahasti tahansa. Eli tarkoituksena on tuudittaa meidät väärään luuloon ja kuvitelmaan.

- (2 Kor 11:14) Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.

- (1 Joh 4:1-3) Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.
2. Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;
3. ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa.

Saman asian tuo esille myös Randall N. Baer kirjassaan "Päättymätön painajainen" (Alkuperäisteos "Inside in the New age"), s. 82,83. Hän kirjoitti, miten hänen valoa täynnä olevat erikoiset kokemuksensa saattoivatkin ehkä olla pimeyden lähteestä:

Sitten oli aika käsitellä kokemaani järkytystä, että valo, joka oli näyttäytynyt niin taivaallisena, olikin todellisuudessa kaikkinielevän pimeyden jäljitelmää. Kuinka se oli mahdollista? Saattoivatko kaikki suuresti arvostamani henkioppaiden opetukset, kaikki ihmeelliset mystiset kokemukseni ja lukemani hienot kirjat, kaikki idän mystiikan valaistuneet ja kunnioitettujen uuden aikakauden ystävieni kokemukset olla vain suurta harhaa?
... Useimmat uusaikalaiset eivät halua myöntää, että heidän kokemuksissaan olisi mitään väärää. Itse olin juuri tällainen, mutta kauhistuttavan kokemukseni vuoksi olin nyt valmis myöntämään petoksen mahdollisuuden.

8

1550

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jaska Jokunen

      Paha musta enkeli, eikä muita enkeleitä ole olemassakaan...

      Näinkö laulun sanoin meidän olisi aina asia ymmärrettävä?

      Kriittinen pitää kaikessa olla mutta vainoharhaisuutta pitäs vältellä. On se ovela tää perkele kun voi tuosta noin vain esiintyä valona!

      On tää varsin köyhä maailma jos nämä perkele ja helvettijutut on totta ja aika lapsellinen taitaa Jumalakin olla??? ;(

      No, onneksi ei ole pakko uskoa ja voi kuvitella maailman mielessään juuri sellaiseksi ihanaksi paikaksi kuin haluaa tai sitten suunnitella helvettejä itselleen! ;-)

    • hahahahah

      Hehehehehe, ekan lauseen jälkeen ajattelin että jahas, selasin alaspäin ja tulihan ne raamattuviittaukset sieltä. Että tätälajia taas.

    • Krlll

      raamattu on Jumalan pilkkaa.

    • ET666

      Kun pimeydessä elää, niin pimeitä kokee! Kun unessa elää, niin unia näkee. Take it easy! Kaikki on kuitenkin yhtä ja kaikella on tarkoituksensa ---loppujen lopuksi!

    • Nimimerkitönkö

      Aivan totta, aloittakan kanssa samaa mieltä. Ei ihmiset ymmärrä näitä. Luulevat olevansa näitä henkivaltoja vahvempia ja itse päättävänsä keiden kanssa ovat yhteydessä. Harhaa. Ja luulevat vielä että heidän oma sydämmensä kertoo ovatko kyseessä hyvät vai pahat. Luulenpa että 99% on pahat henget. Hyvät henget koroittavat aina jeesusta ja tunnustavat Jeesuksen kristukseksi lihaksi syntyneeksi. Paholainen tunnustaa kyllä Jumalan pojaksi.

    • herätkää

      Kun new ageen vedetään kristillinen näkemys saatanasta ja demoneista, haluaisin sanoa, että mielestäni paljon järkyttävämpää on, että new agella huijataan ja rahastetaan ihmisiä. Ei olla kriittisiä, jotkin ehkä mielenterveysongelmista kärsivät ovat guruja. Hyvänä esimerkkinä Teal Swan. Kyseenalaistetaan rokotteet & lääkkeet viimeseen saakka, mitä väliä jos joku kuolee.

      Jos helvetti on vakava asia, miksi sitä ei mainita Raamatussa uudessa testamentissa montaakaan kertaa?

      Kaikissa uskonnoissa yhteistä on, että löydetään uskomus johon tartutaan jotta ei tarvis itse tehä mitään konkreettista, vaikka maailman parantamiseksi.

    • SuurtaKomentajaaOdottaen

      Kun suomalainen sotilasaliupseerikenraalikomentaja astelee huoneeseen, kohoaa käsi kauniiseen merkkiin tämän huomioimiseksi. Ilman tätä ei voi ymmärtää mitään. Ne jotka eivät ymmärrä, ovat kansakunnan ulkopuolella. Ovatko? Näin historian kirjoissa väitetään. Olemme sodassa. Sodassa jota emme havaitse [Matrix]. Olemme new age delfiinejä, niin todella niin. Missä näet rahastusnappulan tässä viestissä sotilas? Et näe missään. Sinulle annetaan pyssykkä, ja sanotaan että "Ryss tulee rajan yli". Ja sinä sitten varmaan uskot.

      Miksi suoltaa tällaista skebeliä henkiseen osioon? Tällaista a. rahastusvikinää b. skepsisintiaaneilua c. molemman kohdan a ja b toisto sivumetrien täytteeksi.

      Tässä sinulle new age tyyppinen viite:

      [Olipa kerran Al-ien. Hän oli tyytymätön rooliinsa eetterimaailman reunalla. Hänellä ei ollut paljonkaan puuhaa. Hän keksi että voi saada ihmiset vinkumaan. Vinkuinkkarit voisi täten eriyttää kivoihin pikku maihin, kuten no kaikki nyt maat tietää. Se on helppoa. Pitää vain pyrkiä komentajaksi.

      Komentaja, jota kaikki kuuntelee, oli entisaikaa. Nykyaikaa on se, että sometähtiä fanitetaan, urheilutyyppejä fanitellaan jne jne. Nykyinen komennus tapahtuu pään sisällä, ja vain hullut, kuten minä, tautiluokitus psyykkisesti sairas, skitsofreenikko, jaksaa asiaan perehtyä. Muut vinkuvat vain rahasta. Minulla on aikaa kuunnella. Mitä minä kuulen, taas ei ole ilmaista. Mutta koska Suomi on niin kiva maa, että erehdyksessään siteeraa minuakin hulluna kirjoissaan, voinen kertoa pari pikku seikkaa.

      Mestarit ja valo-olennot ovat ihan ok varmaan, mutta mä elän alien kulttuurissa. Niitä on kaikkialla. Ne puhuu ihmisten kautta. Ihmiset, jotka ei ole henkisesti niin miten sen sanoisi, aina tietoisia itsestään, ovat ihan ok näille jutella niitä näitä, kautta, ihan pitkin päivää. Tai yötä.

      Miksi skitsofreenikko? Puhe sekoilee, ja minua ajetaan kuin Jeesusta pois tai tiettyihin paikkoihin mutta ei päästetä sinne minne haluaisin, ai ihmisten vai, ei vain muukalaisten toimesta. Ihmiset taas ovat pelinappuloita muukalaisväestölle. Ne rötsii suomalaisten ja venäläisten Jumalalta saamat energiat ja syö niitä rouskuttaen hiljaa. Kuinka? Ne aktivoi hinkua komenteluun. Kun on kiva hinku komennella, voi tuntea jotakin suurta. Alien-parat pääsevät tällöin töihin. Parat, ei se ole kenenkään unelmajobi. Aktivoida ja yllyttää komenteluun.

      Jim J. kulttijohtaja oli alien henkisessä mielessä [toim. huom. skitsofreenikon mielipide]. Onhan niitä vaikka kuinka. Ei se hänestä mitään huonoa tarkoita. Se tarkoittaa vain, että komentajat monesti eivät ole sitä miltä ensi alkuun näyttävät. Se minua vähän harmittaa, että niin moni hinkuu komentajan rooliin, oli kyseessä sitten parisuhde, nettikeskustelu, koulunkäynti, tai työpaikanhaku - et melkein missään näe muita paitsi komentajahikipinkoja.]

      Parista hulluille tarkoitetusta ryhmästä olen minäkin pian ulkona (olen yhdestä jo, ja lisää on tulossa) koska mielikuvat ei ole aivan samat kuin hyviä tuotteita/materiaalia ostaessa. Miksi? En kuulemma ole oikeasti hullu, esitän vain jotakin. Niin esitänkin, mutta mistä ne sen tietää? Suomi maksaa minulle eläkettä siitä, että puhun terveysviranomaisille "näkeväni alieneita, jotka estää asioita ja mahdollistaa toisia". Ihme kun eivät ammu kuulaa kalloon, se olisi minulle oikein! Eikö vain? Niin varmasti ajattelet, jos olet perussuomalainen joka tekee ohareita ja elää sillä.

      Kuoleman takana on vaihtoehtoisia paikkoja, joihin pääsyyn tulisi rakentaa jotakin suht hyvää tässäkin elämässä tai muuten fysiikka ei tue liikettä tuonne hyviin mestoihin pääsyyn välttämättä kovin hyvin, ei kai se mikään raja ole. Rajalta se voi tuntea jos elämä on sarja onnettomia ihmissuhteita, paskaa työtä, paljon rahanpesulla hankittua rahaa, tyhmiä ihmisiä pyörimässä puhelimineen kertomassa miten paskaa kaikki on 24/7 ja on jotenkin addiktioissa tämmöisiin.

      Tuliko raadollista tekstiä? Tässä on ns. alien channeled tekstiä. Ei sitä varmaan oikein kukaan pyytänyt. Se on tosi raadollista. Mukavaa tekstiä ei kukaan lue. Käsittääkseni. Mukavia työnhakuilmoituksia, niihinkään ei kukaan vastaa enää. Sen verran sekopää taidan jo mielikuvatasolla olla, hehheh. No, elämästä päässee pois, voinee muuttua vaikka madoksi, ja mitäs sitten, kivaa tuntea kun möyrii maata, ja yrittää väistellä isompia matoja, no ehkä olin mato edellisessä elämässäni, osaan möyriä ihmisten edessä esittäen palvelijaa ja kuunnella sujuvasti paskaa.

      Nettikeskusteluihin osaa ottaminen muistuttaa kasalta paskaa.

    • Anonyymi

      Mio ja Neo Illusia lyö satanisteja tulella päähän. Ainoa kortti, minkä saatte on DEATH - eli KUOLEMANkortti.
      Olette tuhonneet vartalonne, se kuiskaa teille, näin: Sinä __________ kuolet!

      Pistä _________ kohtaan oma nimesi, niin kuulet epätoivoissasi litsanvittusuussasi vaimentavan ainoan luonnollisen ajatuksesi.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1846
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1628
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe