metsän raivaus

saha

missä liikkuu vähennykset kun on raivannut metsää.
ja minkä mukaan niitä tulee.tv.äkkinäinen

20

16712

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ^^^^^^^^

metsässä raivaat ...niin raivaussahakulut, mahdolliset matkakulut, eli kaikki mahdolliset todelliset kustannukset ,niistähän on kuitit, matkakuluja lukuunottamatta.
      Omasta työstä ei synny palkkakustannuksia.

On muuten vuosisadan kelit tehdä metsänhoitotöitä täällä keskisessä suomessa tammikuussakin.

• lunta

jep.kiitos tiedoista.
        eipä tässä itäisessä suomessakaan tarvitse lumessa kahlata.

• Maalaispoju
        lunta kirjoitti:

jep.kiitos tiedoista.
        eipä tässä itäisessä suomessakaan tarvitse lumessa kahlata.

Harmi vaan kun menee aika noitten tuulenkaatojen kanssa

• koneluetteloon

Saat 25%:n poiston menojäännöksestä vuosittain (samalla tavalla myös muista koneista, pienkoneet,jos on metsätalouteen, kertapoistona)

• kun olet

hoitanut vähennykset alta pois saat myös KEMERA tukea jos raivauksesi täyttää tukiehdot. Ilmoitus kuviotietoineen paikalliselle MHY:lle.

• yhdistys

uhkaa rahastaa puolet korvauksesta itselleen ,tee hakemus itse ja laita se suoraan metsäkeskukseen .
        Ne on valtion virkamiehiä, niitten kuuluu virkansa puolesta käsitellä asia.
        Katselin meidän maakunnan metsäkeskuksen henkilöstö luetteloa...on muuten porukkaa enempi pitäjää kohden ,kuin maakunnassa poliiseja.
        Kyllä pitää asiat hoitua.

• pettynyt
        yhdistys kirjoitti:

uhkaa rahastaa puolet korvauksesta itselleen ,tee hakemus itse ja laita se suoraan metsäkeskukseen .
        Katselin meidän maakunnan metsäkeskuksen henkilöstö luetteloa...on muuten porukkaa enempi pitäjää kohden ,kuin maakunnassa poliiseja.

Jos raivautat yhdistyksen kautta ne konnat vie koko kemera avustuksen eikä kaikistellen riitä tuli nimittäin sysyllä kokeiltua noin 5 ha kun raivaus taksa oli 550 €/ha ei siinä jäänyt kuin maksumieheksi

• Etelä-Savosta
        yhdistys kirjoitti:

Mikäli Metsäkeskuksen työtekijät ovat virkamiehiä, niiden ei kuulu ainoastaa käsitellä asiaa vaan myös neuvoa asiakasta hakemuksen kanssa.

Kysymys onkin siitä, onko kukaan kertonut Metsäkeskuksen työntekijöille, että ne ovat virkamiehiä. Tai jos on virkamiestieto, niin onkohan kukaan maininnut mitään hallintolain määräämästä asiakaspalvelusta.

• tietää
        pettynyt kirjoitti:

Jos raivautat yhdistyksen kautta ne konnat vie koko kemera avustuksen eikä kaikistellen riitä tuli nimittäin sysyllä kokeiltua noin 5 ha kun raivaus taksa oli 550 €/ha ei siinä jäänyt kuin maksumieheksi

Oliko se 550e/ha metsurille maksettu taksa vai laskutettu kokonaiskustannus. Millainen oli kohde mikä nin paljon maksaa?

• pettynyt
        tietää kirjoitti:

Oliko se 550e/ha metsurille maksettu taksa vai laskutettu kokonaiskustannus. Millainen oli kohde mikä nin paljon maksaa?

550€ oli konais kustannus josta väh kemeran avustus joka on noin 151€ /ha

• on täälläpäin
        yhdistys kirjoitti:

normaali taimikossa 123e/ha ja on aivan sama täyttääkö hakemuksen itse, MHY tai metsäkeskus, korvaus on KAIKILLE sama. Hakemuksen täyttäjä saa erillisen korvauksen, mutta samalla vastaa siitä että työ on tehty kemera-ehtojen mukaisesti. Eli usein on käytävä paikan päällä työ toteamassa ja mittailemassa.
        Tuo 550e/ha tuntuu kyllä suurelta. Jollei kyseessä ole ollut aivan mahdotonta läpipääsemätöntä pusikkoa kannattais vielä selvitellä miten taksa on määritelty. Jos urakalla tehty niin pitäisi jostain löytyä keskimääräinen ha/poistuma läpimitta, ja jos tuntityönä niin tehdyt tunnit.
        Luulisin että täälläpäin taimikkokustannus vieraalla tehtynä olis jotain 250-400e/ha.

• saha soi
        on täälläpäin kirjoitti:

normaali taimikossa 123e/ha ja on aivan sama täyttääkö hakemuksen itse, MHY tai metsäkeskus, korvaus on KAIKILLE sama. Hakemuksen täyttäjä saa erillisen korvauksen, mutta samalla vastaa siitä että työ on tehty kemera-ehtojen mukaisesti. Eli usein on käytävä paikan päällä työ toteamassa ja mittailemassa.
        Tuo 550e/ha tuntuu kyllä suurelta. Jollei kyseessä ole ollut aivan mahdotonta läpipääsemätöntä pusikkoa kannattais vielä selvitellä miten taksa on määritelty. Jos urakalla tehty niin pitäisi jostain löytyä keskimääräinen ha/poistuma läpimitta, ja jos tuntityönä niin tehdyt tunnit.
        Luulisin että täälläpäin taimikkokustannus vieraalla tehtynä olis jotain 250-400e/ha.

vie aikaa 3 päivää hehtaari, paljonko tarvit päiväpalkaksi plus matkakuluihin?

• Uudehko metsänomistaja
        on täälläpäin kirjoitti:

"Hakemuksen täyttäjä saa erillisen korvauksen, mutta samalla vastaa siitä että työ on tehty kemera-ehtojen mukaisesti. Eli usein on käytävä paikan päällä työ toteamassa ja mittailemassa."

Onko tekstisi jossain säädöksessä vai käytäntö ? Voisitko tarkentaa viestiäsi.

1)Erillinen korvaus hakemuksen täyttäjälle. Kuka maksaa ?
        2)Samalla vastaa. Miten vastaa ? Mitä vastuu koskee ? Kokemukseni mukaan ainakaan MHY ei vastaa mistään tekemästään tai tekemättä jättämästään ainakaan ilman käräjäoikeuden päätöstä.
        3)Minkä mukaan laskutus? Onko laskutusperusta vapaa ?

• metsäkeskuksen
        Uudehko metsänomistaja kirjoitti:

"Hakemuksen täyttäjä saa erillisen korvauksen, mutta samalla vastaa siitä että työ on tehty kemera-ehtojen mukaisesti. Eli usein on käytävä paikan päällä työ toteamassa ja mittailemassa."

2)Samalla vastaa. Miten vastaa ? Mitä vastuu koskee ? Kokemukseni mukaan ainakaan MHY ei vastaa mistään tekemästään tai tekemättä jättämästään ainakaan ilman käräjäoikeuden päätöstä.

sivuilla puhuta, että suunnitelma ja toteutusselvitys mitään maksais...

http://www.metsavastaa.net/index.cfm?docID=2979

• on täälläpäin
        Uudehko metsänomistaja kirjoitti:

kemeran suhteen kuten kerroin, en tiedä mitä laki ja asetukset siihen sanoo.
        Raivuissa saa kemeratukea taimikon ja nuoren (ensiharvennusta lähestyvän) metsän hoitoon ja se tuki vaihtelee alueittain ja työn vaikeudesta johtuen.
        Tuen täyttävät taimikko- ja työohjeet saa mm MHY:ltä. Esim jos taimikko on kooltaan ja poistumaltaan liian pientä ei tukea saa, samoin jos jättää kasvamaan yli 3000 r/ha.
        Anomuksella anotaan Metsäkeskukselta Kemeratukea tehdylle työlle. Anomuksen kirjoittaja saa oman "kemerakorvauksen" kirjoittamastaa paperista ja sekin on valtion rahaa. Anomuksen kirjoittaja allekirjoituksellaan vastaa siitä että tehty työ täyttää Kemeraehdot.
        Tiedän yhden MHY:n metsäneuvojan joka löyhästi täytteli paperit ja joutui karenssiin, ei vuoteen saanut Kemerapapereita täytellä.

• metsuri 1
        pettynyt kirjoitti:

Kemeratuki on tukea,jolla hoidetaan pilallelaskettu metsikkö kuntoon valtion tuella.
        Se ei ole koko menoerä,vaantuki tehtävästä työstä kansantalouden hyväksi tulevaisuutta ajatellen.Ne ketkä hoitavat oikea-aikaisesti metsikkönsä kuntoon,eivät ole oikeutettuja tukeen. Mutta metsänkasvu on hurjasti nopeampaa ja hyödyn saa moninverroin takaisin puunmyyntitilinä.

• kolmen pv:n työt
        saha soi kirjoitti:

vie aikaa 3 päivää hehtaari, paljonko tarvit päiväpalkaksi plus matkakuluihin?

Minä tekisin 21h(3pv)a14€. 13,5%lomak.70%miehen osa Lel sinun osa 41€, ta:n sos.maksu 6,91€. Sinulle homma maksaisi 404,65€. Voisin tehdä pankki siirron valmiiksi, minulle 251,80€, Lel sinun minun osa 52,56. Veronmaksusta ja sotusta. Jos sinulla ei ole muita työsuhteessa alle 12pv työstä ei tarvii tapaturma vakuutusta.
        Tekisin vuosi ilmoituksen verottajalle ja Metsäkeskukselta haen kemera korvaukset, sovitaa sen hinta(hinta pienempi kuin toteutus selvitys korvaus. HOMMA HOITUIS IHAN LAILLISESTI, JOS MINÄ TYRIN JA TUOTAN VAHINKOA MINULLA ON VAKUUTUS.

• kolmen pv:n työt
        kolmen pv:n työt kirjoitti:

Minä tekisin 21h(3pv)a14€. 13,5%lomak.70%miehen osa Lel sinun osa 41€, ta:n sos.maksu 6,91€. Sinulle homma maksaisi 404,65€. Voisin tehdä pankki siirron valmiiksi, minulle 251,80€, Lel sinun minun osa 52,56. Veronmaksusta ja sotusta. Jos sinulla ei ole muita työsuhteessa alle 12pv työstä ei tarvii tapaturma vakuutusta.
        Tekisin vuosi ilmoituksen verottajalle ja Metsäkeskukselta haen kemera korvaukset, sovitaa sen hinta(hinta pienempi kuin toteutus selvitys korvaus. HOMMA HOITUIS IHAN LAILLISESTI, JOS MINÄ TYRIN JA TUOTAN VAHINKOA MINULLA ON VAKUUTUS.

Matkakulua 404,65€ sisältää 60km a 0,39€ = 23,40

• moisoi1
        on täälläpäin kirjoitti:

kemeran suhteen kuten kerroin, en tiedä mitä laki ja asetukset siihen sanoo.
        Raivuissa saa kemeratukea taimikon ja nuoren (ensiharvennusta lähestyvän) metsän hoitoon ja se tuki vaihtelee alueittain ja työn vaikeudesta johtuen.
        Tuen täyttävät taimikko- ja työohjeet saa mm MHY:ltä. Esim jos taimikko on kooltaan ja poistumaltaan liian pientä ei tukea saa, samoin jos jättää kasvamaan yli 3000 r/ha.
        Anomuksella anotaan Metsäkeskukselta Kemeratukea tehdylle työlle. Anomuksen kirjoittaja saa oman "kemerakorvauksen" kirjoittamastaa paperista ja sekin on valtion rahaa. Anomuksen kirjoittaja allekirjoituksellaan vastaa siitä että tehty työ täyttää Kemeraehdot.
        Tiedän yhden MHY:n metsäneuvojan joka löyhästi täytteli paperit ja joutui karenssiin, ei vuoteen saanut Kemerapapereita täytellä.

aloittaa metsänraivaus niin omassa kuin vieraankin metsässä. Minkälainen todellinen palkka on kun olen lukenut että hA palkalla mennään, niin hehtaari palkka jotain 200-500e? ja luin tuosta ylempää että siihen se n. 2-3 pv menee vauhdista riippuen.

Minkälainen potti jää käteen työstä, ja mitenkä tämä "kemera" tuki vaikuttaa kesätyötä tekevän nuoren palkkaan? Ja voiko työstä laskuttaa vielä jotain "lomatukea" yms... kiitos.

• hösöppi

Vai vielä lomatukia pitäis maksaa , sassiin mehtään siitä ja sahat soimaan.
      On se kumma kun valtion pitäis kaikki maksaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2733
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2674
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1792
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1627
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1550
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1490
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1392
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1247
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1233
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1207
    Aihe