Sisko murrosiässä

Pilvipuhuri

Eli mulla on 3v nuorempi sisko joka on ilmeisesti tullu murrosikään jo vähän aika sitten ja multa palaa kohta totaalisesti pinna:D
Miten ton saisi rauhotettua kun ei tota kestä kukaan..Jos päästän yhenki sanan ni se on ilkkumassa mun sanomisia ja vaikka oisin ihan hiljaa niin se käy saatana kimppuun:D Lisäks sen arvomaailmakin on ihan ylösalasin kun hormonit jyllää. Ei se kunnioita pätkääkään ketään, rakastaa vaan itteensä.
Pitää varmaan olla mahollisimman välinpitämätön?

Mulla itelläni ei oo kokemusta omasta tollasesta murrosiästä kun oon ollu aina rauhallinen enkä oo tahalteni paljoa ärsyttäny ketään. Ja mä sentään oon kunnioittanu muita ihmisiä ja vanhempiani kyllä koko ikäni..

Eli mä varmaan kaipaan neuvoja et miten mun pitäis olla? Jos mä saisin päättää ni myisin ton perkele orjaks johonki saudi arabiaan..

8

3613

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ehkä kannattaa vaan yrittää kestää sitä sun siskoos. Luultavasti jos oot vähä välinpitämättömämpi ja annat siskos olla omissa oloissaan se rauhottuu.

      • Pilvipuhuri

        Mjoo eli pitää pakoilla sitä johonkin lukkojen taakse:D


    • minä minä

      mutta me siskot ollaankin ylivertoja ja sulosia mussuja :D kyllä sä kestät ne seuraavat 2 vuotta voi olla tiukkoja :DD

      • Pilvipuhuri

        Toi riehuu kyl vähintään neljä vuotta viel:D pitää syöttää sille jotain rauhottavia...


    • :))

      Olen kokenut saman kohtalon kun isoveljeni oli murrosiässä! Yritä olla mahdollisimman rauhallinen ja poissaoleva. Tee hänelle joskus pieni palvelus se auttaa ainakin välienne suhdetta.

    • mullapa

      on 15v. pikkusisko. oon ite 17v. tyttönen ja kyl on ollu lähel ettei oo sisko lentäny ikkunasta ulos. se ärsyttää kaikkia ihan tahallaa.

      mua vituttaa nii paljo et tekis mieli vaik hakata omat nyrkit verille etten sille tee mitää. se raivostuttaa kaikkii ihmisii nii paljo. mul on pikkuveli ja isoveliki, mut ne on iha normaaleja. mul ja isoveljel menee ain siskon kaa hermot.

      mä muutin marraskuus iskän luo ja on helpottanu kyllä aivan helvetisti ku oon päässy rakkahasta siskosestani eroo. Mä haluisin olla ihan ainoo tyttönen meijän perheessä. En nyt sen takii et mua lellittäis (iskä lellii jo xP) :D ihania nuo siskot. minkähänlaine itte olen? jokaiselle turpii. ;P no ehkei nyt iha.

    • Ärsyyntynyt isosisko

      on Täsmälleen sama tilanne! Täälläkin on itseäni 3v. nuorempi sisko joka on nyt tullut siihen murrosiän alkuun. Niin raivostuttavaa se välillä on että £#@kj?}=&%#@@!!!!!

    • Nefresis

      Oi voi :C

      Mulla itselläni on puoltoista vuotta nuorempi sisko, jonka murrosikä oli ja on aivan järkyttävä. =) Mulla itelläni ei niin erityisesti murrosikää ollut, olin vaan tavallista hiljaisempi ja ujompi niihin aikoihin.

      Minen tiiä, mut mulla ei ole koskaan siskon kanssa palanut pinna. Se käyttäytyi mua kohtaan tosi herttasesti, mutta aina se sanokin että olin meidän perheessä ainoa, jonka se ties tukevan sitä . Saatettiin systerin kanssa valvoa pitkäänkin öitä ihan vaan jutellen sen ongelmista, tai sitten se tuli herättään mut keskellä yötä ja höpötti jotain suhdesotkujaan. Oli se rankkaa joskus, mutta kyllä sen jaksaa =).
      Vanhemmille tää mun sisko oli tosi rankka tapaus. Se aina huus, haasto riitaa ja vanhemmat teki muka aina väärin kaikessa. Elämä oli niin julmaa systeriä kohtaan, ettei mitään rajaa.
      Nyt se on hieman rauhottunu, mutta vieläkin sillä on kovasti ongelmia aina välillä. Ja edelleen se tulee herättämään keskellä yötä, jos sillä on asiaa. Tosin minen enää asu kotona vaan kouluni asuntolassa, ja sillon kun olen kotona ni poikakaveri on mukana, että ei se enää niin herkästi tule yöllä herättämään.

      Murrosikä menee ajan kanssa kuitenkin ohitse, jos oot ihan kohtelias siskolles ja puhut nätisti vaikka se kuinka raivoais, niin eiköhän se hiljalleen hiffaa, ettei kaikki olekaan sitä vastaan =)

      Nefru

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      201
      2222
    2. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      293
      1741
    3. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      146
      1413
    4. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      87
      1314
    5. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      36
      1157
    6. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      33
      1156
    7. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      89
      1146
    8. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      184
      1072
    9. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      4
      1039
    10. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      41
      904
    Aihe