Moi!
Muutama kysymys olisi.
-Onko kellään tietoa että saako mistään kouluun pääsyn pisterajoja? Esim. paljonko maksimi -ja minimipisteet ovat olleet.
-Tietoa että millä suorituksilla saa täydet pisteet esim. kuntotesteissä (mihin aikaan pitää juosta 1500m, uida 100m yms.)
-Tuosta leuanvedosta/ylätaljasta. Poliisikoulun sivuilla lukee että naiset tekee ylätaljan 70% omasta painosta ja miehet 100kg:lla, mutta suoritustapa sama kuin naisilla. Tarkoittaako tämä sitä, että kaikki miehet tekee 70kg:lla vai 100kg:lla? Aika hurjalta nimittäin kuulostaa tuo 100kg, vaikka onhan siinä tietysti vaihtoehtona myös leuanveto :)
Poliisikoulu
7
3599
Vastaukset
- kouluunhakija
Ne pisteet siitä juoksusta menevät käyrän mukaisesti. Eli nopeiten juosseet saavat sen 10p ja hitaiten juoseet sen 1p. Eli miehillähän se on leuanveto / ylätalja. Leuanvedossa minimi on se 5krt. Vaihtoehtona on ylätalja vastaotteella ja se 100kg siinä. Eli jos itse painat alle 100kg niin suosittelen niitä leukoja vetämään
- valitset
leuanvedon sijasta ylätaljan 100 kg, saat tehdä maksimissaan 5 toistoa -> minimitulos jolla pääsee läpi. Tuo tulee yllärinä testeissä, tai meille ei ainakaan kerrottu. Tosin enpä kyllä kysellytkään vaan valitsin leuanvedon.
- Kokeesta selvinnyt
No kuten varmasti tulikin jo selväksi vaihtoehtoina on joko leuanveto tai ylätalja miehillä. Ja se muuten lukee ihan selvästi poliisikoulun sivuilla "leuanveto tai ylätalja 100 kg".
Ei ehkä kannata etukäteen alkaa laskeskella, että millähän suorituksella saisi minkäkin verran pisteitä vaan treenaa ittes mahdollisimman hyvään kuntoon ja tee kaikki suoritukset niin hyvin kuin pystyt. - Tony
Hmm juu. Pitää varmaan tehdä sitten tuolla ylätaljalla. Leuanveto ei oo vahvimpia aloja :)
- sitten pääsykokeissa
kun olet tehnyt sillä ylätaljalla viisi onnistunutta suoritusta ja olet aloittamassa kuudetta, niin testaaja toteaa sinulle, että kiitos riittää. Ylätaljalla voit saada siis vain 5 suoritusta, vaikka jaksaisit tehdä enemmänkin! Niin ja jos kouluun tulet valituksi niin kyllä sun siellä pitää miehenä pystyä vetämään niitä leukoja, joten kannattaa harjoitella niitäkin molemmin puoleisilla otteilla. Leuanveto kehittyy nopeasti kun vain jaksaa tehdä niitä aktiivisesti.
- minä vaan
sitten pääsykokeissa kirjoitti:
kun olet tehnyt sillä ylätaljalla viisi onnistunutta suoritusta ja olet aloittamassa kuudetta, niin testaaja toteaa sinulle, että kiitos riittää. Ylätaljalla voit saada siis vain 5 suoritusta, vaikka jaksaisit tehdä enemmänkin! Niin ja jos kouluun tulet valituksi niin kyllä sun siellä pitää miehenä pystyä vetämään niitä leukoja, joten kannattaa harjoitella niitäkin molemmin puoleisilla otteilla. Leuanveto kehittyy nopeasti kun vain jaksaa tehdä niitä aktiivisesti.
Vaikka ei tuo suojelu- ja turvallisuusala olekaan päällimäisenä mielessä, niin toteanpa, että tuo leuanveto kyllä kehittyy todella nopeasti.
Itse ajan silloin tällöin (pari-kolme kertaa viikossa) linjuria ja tauoilla vetelen leukoja ja muuta jumppaa auton tangoissa. Ja kyllä leuanvetolihakset kehittyy nopeasti, suosittelen! Vartalostakin tulee hyvän näköinen, vaimo tykkää ;) - Liikennelaitos
minä vaan kirjoitti:
Vaikka ei tuo suojelu- ja turvallisuusala olekaan päällimäisenä mielessä, niin toteanpa, että tuo leuanveto kyllä kehittyy todella nopeasti.
Itse ajan silloin tällöin (pari-kolme kertaa viikossa) linjuria ja tauoilla vetelen leukoja ja muuta jumppaa auton tangoissa. Ja kyllä leuanvetolihakset kehittyy nopeasti, suosittelen! Vartalostakin tulee hyvän näköinen, vaimo tykkää ;)no ilmankos ne bussien tangon on niin mutkalla.. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ketkä haukkuu suomalaisten ÄO:tä?
Siinä on kaksi vaihtoehtoa, joko siis rutiköyhä vajaaälyinen vasuri tai venäläinen. Kyllähän täällä käy suomenvenäläisi1453669Henkirikos kiuruvedellä
Poliisi tutkii maaliskuussa tapahtunutta 50 luvulla syntyneen kuolemaa henkirikoksena. Missä päin tälläinen sattunut1063473Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi202452Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs42265100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es282103Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa311104Läpäiseekö Martina Aitolehti Erikoisjoukot - kyllä vai ei?
Martina Aitolehti on pärjännyt mainiosti Erikoisjoukoissa. Yrittäjä on mielipiteiltään napakka ja hän sivaltaakin koulut171019- 134823
Ei ne päivät ole samanlaisia...
Toisena hymyillään ja katsellaan silmiin, toisena taas tuntuu ettei edes tunneta toisiamme, vältellään ja katseet ei vah28820Oikea syy siihen
miksi toivon ettei enää törmätä on se, että olen ihan tavattoman ihastunut sinuun. Paljon helpompi itselle kun ei saa pä34734